Fund drive instant hit

Plastik media – BUDAPEST – 2006. november 20. – azonnal közölhető — Sasvári A. József amatőr bloggernek, a Plastik media főszerkesztőjének sikerült véghezvinni a majdnem kivitelezhetetlent. 250 eurós (65 ezer forint értékű) drive-ot hajtott végre blogján egy olyan országban, amelynek lakosai arra, hogy a Freemail 5 megabyte-os postafiók bővítéskor pénzt kér a 25-re bővítésre, csak annyit mondanak, hogy “a matáv kurva anyját”.

Sasvári a fund drive keretében arra kérte honlapja olvasóit: támogassák meg pénzzel, hogy karácsonyra, a szeretet ünnepére megvásárolhassa magának a Nintendo aktuális handheld játékgépét, a Nintendo DS lite-ot, és a belevaló “selling title” szoftvert, a New Super Mario bros-t. (http://plastik.hu/2006/10/08/mario-fund-drive/)

A pénz október 8 és november 20 között érkezett meg a szerző PayPal számlájára. Az adakozók között volt, aki bankszámlaszámot kért (“nincs kedvem reggelni”), mások IBAN számlaszámra SWIFT kóddal juttatták el a pénzt, legtöbben mégis a hazánkban nemrég indult PayPal szolgáltatását használták. Összesen 21 személy utalt pénzt átlagosan 12 eurós nagyságban.

“Nem lehetnék ennél boldogabb” – mondta el Sasvári, aki már egészen fiatal korában megismerkedett a Nintendo által megalkotott univerzummal. “Shigeru Miyamoto számomra egy hős, aki nemcsak a Mario-t vitte sikerre, hanem az 1985-ös Ridley Scott rendezte, Tom Cruise hülyegyerekből készült film alapjául szolgáló játékot is, a világ egyik legnagyobb franchise-ét, a Zelda sorozatot. Annak idején még a Pokémonra is rá voltam kattanva, amíg be nem láttam, mekkora faszság.” – fejezte ki magát a népszerű blogger.

“Nem tudom, mihez fogok kezdeni ezután. A közösség ereje megmutatta számomra, hogy mi van, hogy létezik és együtt dobban az időnként palpitáló szív. Tegnap már újra a Resident Evil 4-gyel kellett játszanom, de most már tudom, hogy nyúlhatok a Mariohoz is, természetesen csak úgy, hogy a hobbitevékenység ne menjen sem a munka, a társas kapcsolat, vagy éppen csodálatos barátnőm rovására. Mindhármat nagyon szeretem és kedvelem.” – formálódott meg egy dagadt könnycsepp a jelentős blogger szemén.

Sasvári Józsefről – 29 éves, blogger. 1998-ban, az iNteRNeTTo fénykorában kezd publikálni, fogalom nélkül. 2001-ben úttörő vállalkozással blogot indít Budapesten. Megtért Apple Macintosh felhasználó. Barátnőjével és macskájával él a szülei lakásában, saját keresettel rendelkezik.

A Plastik médiáról – 2001 óta meghatározó, magyar nyelven írodott blog életről és technológiáról. Sasvári sikeresen ötvözi a bajai kollégiumi éveinek wc-s humorát korunk technológiai írásaival és esszéivel.

32 hozzászólás

player

odabaszol 🙂 jöhet a következő fund drive – target: $ 110 000 for bmw m5

A.

player, amig a bmw fedelzetijen nem lehet valami jo kis arcade-ot jatszani, nem jon szoba 🙂

player

A. > hát hogyne lehetne, nem láttál még pimp my ride-ot? 🙂

agocsadam

azért az utlsó 20 euró az előző post hatására jött létre. bizonyíték, miszerint józsi ért a marketinghez 🙂

PeBa

Azért majd várjuk a Nintendo magasztalós/gyalázós postokat is.

P.S.: Nekem NES-em volt/van.

Credo

Franko post es congrats a gephez jatekhoz (szivesen bedobtam volna en is egy kevesen valamilyen uton-modon, ha nem lennek total leegve, es persze hitelkartya, bankszamla es jelenleg munka nelkul). Amugy a datumokbol (’86, ’87) kovetkezoen nem forditva volt a Legend -> Zelda inspiracio? Persze nem akarom novelni Ridley leggagyibb filmjenek ertekeit, valoszinubb, hogy mindket cucc ugyanazokbol a csecsekbol szivta az otletet (LotR es a tobbi).

aboy

csikszem: ha jol emlekszem HP (Hamza Peti) talalta ezt ki eloszor jopar eve, mikor japanba akart utazni a baratnojehez es hasonlo modon probalt ra penzt szerezni. ha jol tudom is jott neki a repulojegy ara 🙂