Origo, HVG redesigns

Megújultak a HVG.hu és az Origo.hu hírszájtok. Sokat és sokféleképpen lehetne itt elmondani ezekről a felületekről, én mégis a web2-mester üzenetét emelném ki az Origo címlapján. Jobb oldalon találjuk az IWIW-es részt:

“A világ kedve ma: 1,52 és emelkedik”

Gratulálok az illetékeseknek. (Not!)

23 hozzászólás

Sasi

Az Origo ronda, és a layout tipográfiailag béna.

A hvg csak jobb lehetett, a layout tiszta és áttekinthető, de a design az ratyi, ostorral csapkodnám meg, aki ilyen ronda és homályos dobozokat tudott csinálni. A hvg design talán 10 éve modern lett volna. Elkéstek.

Péter: az Index sose volt szép.

Sasi

Thinker: Jó, szóval azt nevezed használhatónak, amikor rákattintok egy cikkre és a kiemelt rész után egy marha nagy ‘scroll-stopper’ (hirdetés) van, amitől elbizonytalanodom, hogy vajon alatta is van-e még cikk, ugyanis a hirdetés továbblóg az 1024*768-as felbontású képernyőm alján, és ez pedig az “jéghegy szindróma”, amikor azt hiszem, hogy amit felül látok, az folytatódik alatta is tovább. No, ennyit erről.

goldenAXE

Sasi: Szerintem mindenképp használható. Főleg egy reklámfilterrel. Az origo nekem mindig egy kezelhetetlen, összedobott masszának tűnt. Az újat még meg sem néztem. Index azért átlátható. Bár már tényleg ráférne egy újragondolás, kezd elburjánzani a sok izé.

Sasi

De ne csak power-user szinten nézd, a reklám bizony része a layoutnak.

Thinker

Sasi: egy mezei reklámfilter nem hiszem hogy már power-user kategória lenne. De ezzel egyetértek, hogy ez a reklám dolog indexen elég mocsok, de nézzük úgy, hogy ingyenes a lap, szóval vmiből nekik is kell bevételt generálni. Egyébként nekem indexen egyetlen dologgal volt mindig is gondom, és ez a keresőjük, én azzal a szarral még semmit nem találtam meg az életben. Egy rohadt cikket se, sőt olyan találatokat hoz ki, hogy legszívesebben elsírnám magam néha. Habár pont ezért már nem is használom, inkább gugli, de azért ez elég szégyen, hogy egy normális keresőt nem képesek betenni, hogy az archiv anyagokat el lehessen érni egyszerűbben.

Sasi

Thinker: Nem-nem, te kevered, nem mondtam, hogy a reklámot kell utálni, igen, a reklámmal kell élniük, de a layoutot meg lehet úgy oldani, hogy a reklám ne zavaró tényező legyen, ahogy most. Lásd a CNN.com oldalt, az pl. elég jól meg van csinálva.

Sasi

A szűrőket meg nem szeretem, mert honnan tudjam mit akar kiszűrni, a magyar gmail pl. egy csomó olyan levelet tesz be spam-nek, ami nem is az, én angolul használom, ott meg jó. De a gmail más kategória, az hatékony. Az ilyen reklámszűrőkben nem bízom. De power-user kategória, édesapám magától arra se jött rá, hogy fülek vannak az IE 7-ben. Dude, a megszokás hatalma. A reklámot úgy kell elhelyezni, hogy ne higgyem azt, hogy nincs alatta már semmi értelmes.

Why good content must suck – ezt érdemes meghallgatni, elmondja hogyan tervezzünk jó layoutot és értelmes site struktúrákat.

suexID

Az új origo nem csak a hirdetések miatt szakkol. Vessünk egy gyenge pillantást a baloldali menüre. Rákattintanék akármelyik menüpontra (mondjuk legyen ez most a Téka), de nem tudok, mert ugye aláugrik a magyarázószöveg, és az egérmutató már nem is a linken áll, hanem a szövegen. Persze a szöveg nem kattintható.

Emellett egy hírportálra flash-introt rakni, még ha azt csak egyszer látja az ember, akkor is farok dolog. Főleg, hogy cookie alapú és sokan törlik a sütiket. Ráadásul az egész oldalnak olyan összeesett hatása van, olyan mint valami elcseszett puding, ami folyik lefelé és sem eleje, se vége. Nincsen tagolva a tartalom, nincsenek kiemelések, minden 1 betűmérettel készült.

Kíváncsi lennék, hogy kinek a nagybecsű keze munkáját dícséri ez.

goldenAXE

Milyen igaz! Az index saját keresője valami hihetetlen. Aki még nem próbálta, annak ajánlom, hogy ne is tegye. Hihetetlen. RND:(hírek); Hihhetetlen! Rettenetes! Szakállas nő!

beton

A redesign nem segített az origo-n, hiába is erőlködnek. A mentalításssal, és a közösséggel van gond. Mind felhasználói, mind újságírói szinten.
Miért van az hogy főoldalon a legjobban futó topikok mindig csak flame-el voltak tele?A user használta rosszul, a rendszer volt rossz?
Egyébként továbbra is átláthatatlan, túl sok infót akartak az arcomba tolni.

alpi

beton, pontot kapsz, szvsz a tartalom az úr, ezért nem fogok sose origót olvasni, és ezért OWNZ a műfajában az ebay, ami pedig nemcsak ronda, faszul is működik. De tényleg nevetséges félkész szar az új origo, és átugorhatatlan Flash-el indul, dzsíz! én pedig a FŐ böngészőmbe nem fogok Flasht telepíteni, legnagyobb security hole a javával együtt. hvg, pff, arab F bejárás?

tomi

“egnagyobb security hole a javával együtt.”

Én, mint ortodox java hívő, kikérem ezt mind a magam, mind a testvéreim nevében….
Megsértetted a hitemet, gyaur!!!!!!!!

Pálesz

A cikkeket olvasni mind a 2 lapon jobb, mint az indexen. Főleg azért, mivel nem tolták bele a cikkekbe a reklámokat, hanem kidöfték őket a jobb-oldalra.

Egyvalamit azonban sohasem értettem. Mostanában a testreszabhatóság korában miért nem lehet 2 css-t csinálni egy oldalhoz, mondjuk 800×600-ra, akinek az kell, meg egy adaptívat, ami kihúzza az oldalt a teljes monitorra. Mert ugye ezt elvileg meg lehetne csinálni.

alpi

Tomi, nem a legnagyobb, de az utóbbi kb 5 évben ezen a 3 helyen találtam vírust a gépemen: System Restore, Java classes, Flash autoinstallált nemtommicsodácskák.