576

Barátnőm névnapomra Nintedo játékkal ajándékoz meg. Hogy ne tüzeljen vakon, elmentünk a Mamutba, hogy kiválasszak egy játékot.

Alaposan áttanulmányoztam a polcot, majd odamentem az eladóhoz. A beszélgetés kb így:

Józsi: A Resident Evil Nintendo DS változata milyen játék?
Eladó: Ismered a sorozat első darabját?
J: Nem, én csak a 4-gyel játszottam Gamecube-on.
E: Olyan, mint az első.
J: 3 dimenziós, vagy álló hátteres?
E: Álló hátteres grafika.
J: Köszönöm, tovább nézelődök.

Megtaláltam egy másik játékot, címe 42 és tele van logikai, kártyás stb. játékokkal. Visszamentem az eladóhoz, aki a monitorra mélyedve valamilyen PDF dokumentumot böngészgetett (vagy akármit, teljesen mindegy).

J: Ebben milyen játékok vannak?
E: Nem tudom.
J: A hátoldala nem listázza. Sakk esetleg?
E: Nem ismerem.
J: Nem tudnánk megnézni esetleg a neten?
E: Ebben a gépben nincs net.

Tényleg elnézést kellett volna kérnem, hogy zavarom az olvasgatás közben. Elvégre a hülye vásárlókkal mindig csak baj van. Például az, hogy folyton idióta kérdéseket tesznek fel. Nincs ráírva a hátoldalára? Szar ügy! Válasszon mást a kedves vásárló.

Nyugaton az ilyen gaming üzletekben a következő képpen néz ki ugyanez: az eladó már akkor szóbaelegyedik veled, amikor a polcot vizsgálod. Az okosabbja ráadásul nem is azzal indít, hogy “Segíthetek valamiben?”, hanem egyszerűen látja, hogy a Star Fox dobozát nézem és benyit egy olyannal, hogy “Ó, látom van érzéked az ilyesmihez, ez egy kiváló Super Nintendo játék új változata, ismerted az eredetit?” Erre elmondom neki, hogy ez volt az első játék, amit próbáltam SNES-en és ami miatt végül megvettem a gépet. Erre ő elmondja, mennyire sokkal jobb játék ezért-azért-amazért, és így tovább. A fejlett nyugaton nem tudok nem ilyenekkel találkozni, és IMÁDNI őket ezért.

Sajnos ma még nagyon messze vagyunk ettől. Tisztelet annak a néhány üzletnek, ahol már foglalkoznak a vásárlóval, de a legtöbben még mindig csak fölösleges irritáló tényezőknek nézik azokat, akik náluk költik el a pénzt. Sajnos az 576 kilobyte-ban a munkaerő alkalmazásának feltétele jól láthatóan az, hogy ismerje a tag a megfelelő XBOX meg Playstation title-ket, de hogy eladáshoz lófasz közük van, az is biztos. Ha még dolgozna is a pénzéért, háromszor annyi forgalmat csinálna a Mamut, az biztos. Mindegy, ő bajuk, engem többet úgysem látnak arrafelé.

Ha már itt tartunk: hol érdemes konzolt venni? Mármint úgy értem, hogy helyet, ahol lehet szakérteni a játékokról is. Én eddig a Váci utcai kis konzol pincébe jártam, de sajnos nem nagyon tudok munkaidőben ellógni arrafelé.

update: Az 576 hálózat tulajdonos/ügyvezetője, Balogh Zsolt is felbukkant a kommentekben, amit végül ezzel a kommenttel adresszáltam:

Nem gondoltam volna, hogy ő maga fog ide válaszolni, mindenesetre köszönöm neki, hogy megtisztelt a véleményével. Sajnos ettől függetlenül én nem érzem úgy, hogy fontos lennék az 576 kilobyte-nak.

Az 576-ban egyébként régóta vásárló voltam, a Mamutban vettem ezt-azt, de azt fontosnak érzem jelezni, hogy ezt a fajta “fentről-le” kommunikációt és barátságtalanságot mindig is éreztem ilyen-olyan formában. A panaszkönyvet szerintem felesleges egy ilyen apróság miatt használni.

Hasonló példa:

Volt egy étterem a városban, ahova nagyon szerettem járni, de ott a tulaj elkezdett velem teljesen fasz módon viselkedni, annak ellenére, hogy eleinte még haverkodtunk is. Egy darabig tűrtem, mert szerettem a kosztot, de aztán amikor kényelmetlenné vált a helyzet, úgy döntöttem, hogy lemondok róla.

Az 576-tal kapcsolatban nincsenek ilyen érzéseim, egyszerűen oda, ahol érzem, hogy nem kapom meg a szervízt, nem járok. Nem fogom tépni a számat a boltban, mert felesleges köcsögségnek gondolom. (Akkor és ott.) A blogomon viszont írok róla, mert közérdekű a kérdés.

Egyébként valószínűleg Balogh úr hozzáállása miatt (is) ilyen hely az 576 retail, de ez már egy másik probléma. Én sajnálom, hogy nem szereti a vevőit, én meg nem szeretem, ha nem szeretnek, amikor pénzt viszek oda.

Persze ettől nem lesz kisebb a forgalom, mert a nagy része nem ezekből a vásárlásokból realizálódik, de Kianek ilyenkor szokta mondani, hogy érdemes jobb szervízzel “rányitni” egy boltot és rést ütve a pajzson piacot venni el.

Teljesen mindegy egyébként az egész, mindenki előtt ismerős az 576 jelenség. Én sem ma kezdtem vásárolgatni, bár valamiért azt hittem, hogy már elmúltak azok az idők, amik ‘97 körül voltak.

Most pedig meló. Függöny.

67 hozzászólás

Dzsimbo

Győri Árkádban 576 üzlet tavaly decemberben detto ugyanez. Nem is vettem semmit, legalabbis ott nem… Úgy látszik nekik az ilyen “hülye, tudálékos” vásárlók nélkül is bőven megéri. Sajnos. De ha több öntudatos vásárló lenne akkor már nem valószínű…

FDanee

Az 576 boltjaiban egy fillért sem szabad költeni, sem a megmaradt ujságjukért pénzt adni. Szaktudás, segítőkészség, vásárlókkal szembeni bármiféle alázat náluk rég kihalt már. A 10-15 évvel ezelőtt az 576 KByte idejében felépített brand image-ből élnek a mai napig.

Én a Konzol Stúdiót (konzolstudio.hu) ajánlom, ahányszor náluk jártam eddig, mindig rendesek és segítőkészek voltak, plusz megtekintheted az agyonhájpolt Playstation 3-at egy 1080-as Samsung kijelzőn…

Ami a poszt második felét illeti, sajnos már nyugaton is elkurvultak a körülmények, legalábbis a komolyabb üzletláncoknál:
http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2007/2/27/7243

Balogh Zsolt

Kedves Dzsimbo!

Ez most mire volt jó?

Ami még az igazsághoz hozzátartozik! Józsi megvette a játékot és úgy távozott! Természetesen a bolt dolgozói emlékeznek rád! Szép kerek hazugságot hoztál össze!

Üdvözlettel:
B.Zs.

Szvet

Nintendo ügyben egyértelműen a Gamepark-ot ajánlanám Keleti mellett van valami kinézetre Silent Hill-ből kiragadt “pláza”. Ellavírozol a hely előtt pokrócot áruló, halkszavú, az élet dolgaival elégedett hölgyek és az aggasztó illatú gyrosos mellett, utána viszont hepinesz van, nagyon ért az eladó forma a konzolokhoz azok tartozékaihoz (hajlottabb kora ellenére – már elnézést :P) és bitang kellemetes áraik vannak.
Vagy ha nekem nem hinnél : http://www.gamepark.hu
Remélem segítettem.

Üdv:
Balázs

Pista

Üdvözlet!

Csak pár apró gondolatot szeretnék hozzáfűzni “Józsi” megnyilvánulásához.

Mindenek elött, megjegyezném, hogy teljesen véletlenül lyukadtam ki ezen az oldalon, valójában egészen mást kerestem, de ezt nem hagyhattam szó nélkül.

Kedves “Józsi”!

Az, amit én itt olvastam, számomra nem tűnik másnak csak hisztinek, amiért nem nyalták ki a hátsódat úgy, ahogy Te azt szeretted volna. Ezekután fogtad magad, és hogy a hisztériádnak hangot adj, felírtad ide szépen. Hát, nagyon jófej gyerek lehetsz! Gondolom, ezt a véleményedet az eladónak nem említetted. Tipikus a Te fajtád, az ember szemébe mosolyog, aztán hátulról döf. Ez a legundóritóbb emberfajta, amit a Föld a hátán visel.
Továbbiakban, ha ilyen jól tudsz informálódni a neten, hogy még linkelni is tudod ide a játék oldalát, akkor meg mit teszed a hülyét a boltban??? Mondd csak, rossz napod volt???

A nyugati boltokat meg nem tudom, milyen okkal hasonlítod a magyarországi helyzethez… Azt hiszem (ha már olyan okosnak képzeled magad), nem kell magyaráznom neked a különbségéket a nyugati kereskedelmi élethez képest.

Ja, és ha valakit kritizálsz, ne feledkezz meg magadról sem. Az eladó legalább dolgozik nem úgy, mint egyesek, akik munkaidő alatt a Mammutban (gyengébbek kedvéért mégegyszer leirom helyesen: Mammutban) lopják az időt, és kötözködnek.

Szóval, “Józsi”, és a többi veled osztoszkodóról messziről látszik, hogy soha nem dolgoztatok még kereskedelemben. Továbbiakban nem is ajánlanám nektek. Pofára esnétek. (Bár a pofára esés miatt megérdemelnétek!)

Továbbá a “már amennyiben az vagy, akinek írod magad” megszólalásodra csak annyit irnék, hogy József-nap ebben az évben még nem volt, és egy ideig még nem is lesz. Szóval, ennyit a nagy “Józsi”-ról, meg a vállalom, amit irok zagyvaságról, amivel itt próbálkoztál. Szóval én is hagy éljek a Te fegyvereddel.

További jó szórakozást!

Üdv.: Pista

Megatron

Én még a Gamepark nevű helyet tudnám említeni, ahol szintén türelmesek, ki lehet próbálni bármit, és eléggé nagy a kínálat is, igaz inkább a Nintendo cuccokban vannak otthon. Meg persze, a Konzolstúdió, gondolom nem kell bemutatni őket.
Az 576 boltokban péel már nincsenek GC cuccok. Alig vannak DS játékok. Ritkaságokra esély nincs. Ps2 Fifa akárhány ezerrel. A győri boltban ott voltam nyitásor, nevetséges kínálat volt, az ott lévő elektronikai áruházban több videojáték volt mint az elméletileg erre szakosodott üzletben.
Kioszk vagy ilyesmi sehol… semmi nem utal arra, hogy ez most akkor itt a legjobb konzolbolt Magyarországon ( nem a győri, természetesen, hanem az 576-lánc ). Könyörgöm, ha már csak ezzel foglalkoznak, akkor csinálják rendesen.
Ráadásul drágábbak, mint a többi üzlet Erre mindig megvannak a megfelelő indokok, de az az igazság, hogy a vásárlót ez abszolút nem érdekli.

Adi

Hát ez hihetetlen bazmeg, mintha a Homárt olvasnám! Leírja valaki a negatív tapasztalatait egy üzlettel kapcsolatban, erre egyesek még őt kezdik szapulni. Segítek fiúk: itt nem AD hozzáállásával van a baj.

Van egy dán ismerősöm, jópár éve már itt él Magyarországon. Ő idegen, elfogulatlan szemmel nézi az itteni dolgokat és pontosan ugyanezt rótta föl igen sok magyar kereskedő és áruház bajának. Ha valami gond van, akkor nem udvariasak próbálnak lenni, elismerni a hibákat és javítani a szolgáltatáson, hanem még a vevő kurva anyját.

Mellesleg ha már 576 Kbyte: az ugye mindenkinek megvan, hogy a 80-as évek végén, 90-es évek elején orbitális nagyságrendű programmásolással kezdték az ipart? Lásd a régi 576 Kbyte-ok belseje, hehe. 😀

lave

Az 576-ról annyit, hogy az európai X360 launch környékén bebattyogtam a Nyugativég-beli egységükbe, és megpróbáltam feltenni pár kérdést az új géppel kapcsolatban. Válasz: “Mi még nem láttunk olyanot.” (vagy valami ilyesmi).
Csattanó: 8 perccel később, a bevásárlóközpont 3. emeletén a HordozóPiac egységben egy X360 SamsungLCD demo-kioszkba botlottam, LOL!

Handras

B. Zsolt: Jozsi valoszinuleg nem hazudott, miert tenne?

Ha egy bolt tulaja vagy es a vasarlo lehuz a blogjan, akkor nem jo politika visszatamadni. Ha nem egy vasarlod huz le, hanem valaki mas, akkor lehet nyugodtan kemenykedni.

Az en boltommal kapcsolatban is volt mar kifogasa vasarlonak, elnezest kertunk mert minden eladonak lehet rossz napja, aztan le is volt zarva a tema.

Ettol fuggetlenul, kishazankban a vasarloknak is van mit tanulniuk, meg persze a kereskedoknek is… Az ilyen postok is jobba tehetik a vilagot.

PS: azt csak halkan teszem hozza, hogy az 576-ban nekem is volt hasonlo tapasztalatom, es azota nem mentem oda vasarolni. Ez van.

Udv

joco

Szerintem József-nap azért nincs olyan messze, bár valaki elmagyarázhatná nekünk Pista helyett, hogy mi is lehetett okfejtésének lényege.

Bár amúgy végül is mindegy, a kommentek szokatlanul gyorsan jutottak el egymás helyesírásának ócsárolásáig. 🙂

joco

Ja, és Balogh Zsolt (ha tényleg te vagy): örülj neki, hogy a termék végül mégis elment, de ha idejössz és végül beírsz valamit, az semmiképpen se legyen ilyenfajta felbaszódott hőbörgés. Ezzel csak saját magadnak ártasz, ha ezt nem érted, nem értesz semmit.

ant

Csak egyet tudok erteni Jozsi, Adi es a tobbiek velemenyevel: a magyar kereskedok nagy resze sajnos meg mindig ott tart, hogy ha a kedves vevonek nem tetszik valami, akkor a kurva ayjat. Jobb esetben elnezest kernek, de melle azert meg kioktatjak a vevot (sok-sok homar poszt, vagy akar itt feljebb Zsolt es Pista). En azt nem ertem csak, hogy ezek az emberek hogyan tudnak megelni? Ugy ertem ennyire igenytelen az atlag magyar vasarlo? Es hogy nincs az ilyen uzleteknek hosszutavu elkepzeleseik? Mert abba az ilyen hozzaallas nagyon nem fer bele… Vagy meg mindig ennyire nincs versenyhelyzet, hogy a szart is/szarul is lehet szolgaltatni? Ezek az emberek soha nem jartak kulfoldon? Vagy soha nem lattak egyetlen amerikai filmet sem?

Adi

ant: megint csak a dán ismerősömet tudom felhozni (pontosabban azt, amit látott és elmesélte): igen, ilyen igénytelen az átlag magyar vásárló. 🙁 És nem csak igénytelen, nem is tudatos. Állítása szerint ha Dániában egy üzlet meg merne olyan dolgokat csinálni, mint amiket itt simán megeresztenek, akkor pár hónapon belül már nem lenne a piacon.

Védekezhetnénk azzal, hogy az általános szegénység (és szarrágás) kényszeríti rá itthon az embereket, hogy mindig az olcsó helyre menjenek, de ez egy szinten túl sajnos nem fedi a valóságot. Magyar ember visszamegy oda is n 1. alkalommal, ahol már n alkalommal átverték. Az üzletek ezt nagyon jól tudják és keményen vissza is élnek ezzel.

A magyar ember mindig “önálló”, “szabad”, “egyéniség”, ezért képtelen az összefogásra, önszerveződésre. Amíg ez nem változik, addig nem hogy áruházláncok, de még a sarki közért ellen se lehet bojkottot hirdetni.

Sasi

Nem értem a hőbörgőket. Egyszerűen ez a helyzet. Elég hirtelen típus vagyok, de mostanában nyelni szoktam egyet és mosolyogni. Nemrég reggel lementem nyomdába, és míg elkészült a nyomat, addig elmentem venni egy cigit. Az ABC egységben beálltam a legrövidebb sorba, bár ott nem volt cigi, de úgy megy az, hogy kérnek a másik kasszától, ha ott nincs, és ez így rendben van, mert ha több kassza van nyitva, az egyikben a heti bevásárlást intéznék előttem 5-en, akkor nyilván oda állok, ahol az előttem lévő 2 ember kólát és rágót vesz, mert az nem 2 óráig fog tartani. Nem volt kiírva, ha cigit akarsz venni ne állj be ebbe a sorba. Ha ki lett volna írva, akkor nincs gond. Erre felhábrodva közli velem és az előttem lévő sráccal az eladó, hogy miért ide álltunk. Hát tényleg rohadjon meg, mert neki abból jut szalámira, hogy én megveszem a kólát meg a cigit stb. Akkor legyen már velem kedves! Nem, nem azért, mert ha szépen elmagyarázza, hogy legközelebb a másik sorba álljak, mert ott van cigi, és ezzel megkönnyíteném a dolgát, amit egyébként én nem így gondolok, de a másik sorba állnék, mert normálisan kért meg. Így meg inkább igyekszem majd máshol venni, ahol nem tartják gondnak a nem 200 kilós lerobbant szocializmusból visszamaradt eladóősasszonyok, hogy megmozduljanak.

Mert igen, értékelni kell, hogy a pénzem náluk akarom elkölteni.

Mint szolgáltatást nyújtó személy, ha az ügyfél korrekt, akkor én sem küldöm el az anyjába azért, mert nekem dolgozni kell. Ofkóz, egy jó kooperációhoz tolerancia és megértés kell, de mindkét oldalon ám!

Másrészt az a gond, hogy a bejövő külföldi multik nem hozzák a kultúrát, olyanok lesznek, mint mi. T-online sem merné mondjuk az USA-ban megtenni azt, amit megtesz nálunk. Hülyének néznek. Azt hiszik, hogy rosszul írtam be a jelszót, és 10-szer el kell magyaráznom neki, hogy barátom nem vagyok hülye, nem jön internet, de nem a router rossz, mert a hálózati nyomtató is működik, sőt, még 2 perce be is engedtetek, csak épp egy darab bit nem jön le felém. És neki a hibaüzenet száma kell, ami általában egy általános windows üzenet, hogy ellenőrizzem jó-e a jelszó vagy ha nem, akkor van-e szolgáltatás. Kemény lenne azt mondani, hogy figyeljen, megnézzük, visszahívjuk egy X időn belül.

Na mindegy, remélem ez változni fog azért.

krel

Balogh Zsolt: Ez tipikusan az az eset amikor lényegesen jobban jártál volna ha meg sem szolalsz. Hülyének nézni a vásárlót nem a legjobb hozzáállás.

Pista: Kár Hogy “véletlenül erre jártál”

ehh

hasonló tapasztalatok vannak nekem is az 576-ban. árkád üzlet, pult mögött olvasgató bávatag eladó, no köszönés, semmi support, léptem is elég hamar.

nem a konzolstúdiót kapták el chippelés miatt?

dvorcsak

Istenem, en hanyszor mondom az ember utan, mikor kilep az ajton, hogy baszd meg. Mint maganember. De amig benn van, addig mint kereskedo viselkedem vele. Elvegre belole elek.

Huje vevo nincs, csak huje kereskedo.

misran

Amig noverem boltos volt, mindig ezt mondta: a K. Vevo. Es a K.-ba lehet beleerteni mindent, a Kedvestol a tobbin at. De amig a vevo hozza a penzet, addig az elado mosolyog es kiszolgal. Es eltur olyat is amivel maganemberkent nem ert egyet, persze bizonyos hatarig. Szerintem.

Jozsi: hibaztal, nem kellett volna megvenni semmit. Lerakni az elado ele a pultra es hangosan elkoszonni.

Dzsimbo

Kedves Balogh Zsolt!

Megtisztelo, h emlekeznek ram a nagy Karacsony elotti bevasaralasi lazban. Talan arra is emlekeznek akkor, h azota nem voltam ott vasarolni. De most mar tudodjak miert. De talan jobb ez igy mindenkinek.
Szerintem ez szamotokra egy pozitiv dolog csak, h az ilyen “problemas” vasarlok, mint AD, Handras vagy en nem zaklatnak titeket munkaidoben mindenfele hulyeseggel, ahogy nekunk is az, h nem erezzuk magunkat emiatt kellemetlenul:) Es persze az sem utolso, ha nem hazugoznak le utana, de ez mar vegul is tenyleg total sz*rragas reszemrol…..
Tovabbi szep napot!

udv, Dzsimbo

Balogh Zsolt

Sziasztok!

Igen, az vagyok akinek gondoltok! Az a nagy különbség köztünk, hogy én is és a boltjaim is vállalják a nevüket és az arcukat! Így aztán lehet minket szídni és keresni a hibákat! Igaz valahogy nekem mindig sántít ez a kamu és gagyi beceneveken beírt gyalázkodás! Ha tényleg bárkinek gondja van, akkor ott a panaszkönyv, bele kell írni, így az eljut hozzám és hivatalosan válaszolni is tudunk! Nekem ez így nagyon kamu szagú lejáratási kisérletnek tűnik!

Illuzió lenne azt gondolni, hogy ennyi vevő közül ne botlanánk bele néhány kukacoskodó és okoskodó emberbe!

Sajnálom, ha nem jöttök többet a boltjainkba, de tenni ellene nem is akarok és nem is tudok, így tényleg az a legjobb, ha elválnak útjaink!

B.Zs.

dvorcsak

Kedves B.Zs.!

CSak kerdem, hogy ott voltal e adott napon, adott oraban, adott percben? Ertem en, hogy a magad erdekeit veded, de szerintem tobbet nyertel volna, ha azt mondod: elnezest, ha esetleg nem volt valami megfelelo, utanakerdezek, megbeszelem a kollegaimmal. Ennyi. Nem kell azt mondani, hogy a vevo huje, nem kell azt mondani, hogy az embered a huje, csak annyit, hogy: okes, ertem, problema jelentkezett (es az mindegy, hogy valos vagy nem), utananezek, ha talalok teendot, elvegzem, remeljuk, legkozelebb elegedett lesz velunk, szolgaltatasunkkal, varjuk szeretettel.

ennyi.

nos, talalhatsz az oldalamon egy kereskedotol/vendeglatostol kapott levelet, melyben egy panaszomra reagal. Igaz, nem az eladokkal volt gondom, hanem a termekukkel. Nos, ez egy pelda, mikent lehet ugy kezelni egy problemat, hogy mindenki jol erezze magat:

http://blog.dvorcsak.hu/2007/01/06/belfrit-gofri/

karpatx

Remélem ezt vetted: 42 ALL-TIME CLASSICS
mert:
http://worldofstuart.excellentcontent.com/dsrev/roundup2.htm
Nekem még különösebb gondom nem volt az 576-osokkal (inkább csak az, hogy nincsenek túlzottan oda a Nintendoért és általában csak a tömegcuccokat tartják – vagyis ami szar – plusz kb. 10-15%-al drágább mint a Saturn a pincében.)

A Konzolstudio tényleg korrekt hely és lehet olcsón jó cuccokat kifogni. (Használt dolgaik is vannak.)
25 DS játékom van ennek kb. a harmadát külföldön vettem de a legjobb beszerzési forrásnak – meglepő módon – az ebay bizonyult, gyári (fóliázott) cuccok tokkal vonóval postával 4-5000 HUF-ért jönnek (és megjönnek). Szerencsére a DS-en nincs régiókód ezért nem gond ha amerikai verziód van.

dmx

“Hivatalosan válaszolni is tudunk…
…Sajnálom, ha nem jöttök többet a boltjainkba, de tenni ellene nem is akarok és nem is tudok, így tényleg az a legjobb, ha elválnak útjaink!”
LOL

dvorcsak

“Illuzió lenne azt gondolni, hogy ennyi vevő közül ne botlanánk bele néhány kukacoskodó és okoskodó emberbe!”

es illuzio lenne azt gondolni, hogy a vevo van a kereskedoert…

ntx

“… ott a panaszkönyv, bele kell írni”

LOL

Balogh Zsolt egy önérzetes ember, nem vitás. Én is ismerek és kerülök néhány önérzetes kereskedőt; az Igazság Bajnokának hiszi magát mind, holott az Igazság mindössze annyi, hogy eladni kell, nem játszani az észt. Bajnok pedig az, aki annak a néhány kukacoskodó és okoskodó embernek is el tudja adni az árut.

Név és cím a szerkesztőségben 🙂

joco

Nagyon szépen alakult ez a téma, igazából már csak azt szeretném, ha átvenné a Homár. Biztos Balogh Zsolt is ezt szeretné.

Sasi

Balogh Zsolt: Én egyszer írtam vendégkönybe egy pesti kávézóban, és tényleg volt alapja, mire meg akartak verni… Akar a halál vendégkönyvbe írni többet itthon, inkább messze elkerülöm a seggfejeket, max megosztjuk itt másokkal, hogy hova és mit ne.

FB2

En is 576-ban szoktam vasarolni, az Arkadban, es nekem direkt jo, hogy nem jonnek oda az eladok, mikor nezelodom (habar egy fulhallgatoval is szoktam vedeni magam :)). Amikor kerdesem van, rendesen, _relative_ keszsegesen valaszoltak, szoval eddig semmi problemam nem volt.

Tenyleg lejon az unottsag kicsit, de ez meg belefer azt hiszem, meg kulonben is ott ulnek egesz nap, nyilvan nem szabad jatszaniuk, halalos unalmas lehet.

Zsolt kommentjei itt sokkal tobbet rontanak a velemenyemen, mint az eredeti AD bejegyzes. En is kaptam mar nehanyszor negativ visszajelzest ugyfelektol, en altalaban udvariasan megkoszonom, es elgondolkodom, hogy ezt hogyan lehet elkerulni a jovoben. Ez a visszatamados hangvetel egyszeruen nem vezet semmire.

En pl. azt valaszoltam volna, hogy “koszi a visszajelzest, beszelgettem a fiukkal a boltban, hogy egy kicsit energikusabban probaljanak valaszt talalni az ugyfelek kerdeseire”. Ezzel valoszinu barki, aki ezt a blogot olvassa, legalabbis osszessegeben egy pozitiv keppel tavozna.

Igy vszont, ezzel a “hazug az ugyfel” uzetennel ki menne be a boltba szivesen?

En mondjuk tovabbra is oda fogok jarni, mert utba esik hazafele, meg eddig szemelyesen elegedett voltam – meg mert itthon alacsonyra rakom mar a lecet 🙂

MegaZork

emlekszem egy nagyon regi 576 ujsagban volt hogy egy eleg ordenare levelre egy teljes oldalon hasonloan ordenare modon valaszoltak. es ez penzbe kerult.

masik, hogy en pl. ezert veszek szinte mindent, amit csak lehet online mert akkor nem kell beszelgetni eladokkal. ha pedig megis bekell menni egy boltba, akkor a kommunikaciot a legminimalisabbra probalom csokkenteni, az ilyen esetek elkerulese miatt.

FB2

Egyebkent kolcsonadom a Resident Evil DS-t, ha gondolod, en nagyon ideg lettem tole. Ilyen save pointokat kell gyujtogetni, es csak adott pontokon tudsz menteni vele.
Viszont vicces a DS tollal zombikat vagdalni benne.

api

egesz friss 576 elmeny, wii-hez akartam komponens kabelt venni, hivtam camponat ket hete szombat delelott, nem veszik fel. mammutot, ott mondtak hogy nincs, megkerdeztem hogy melyik uzletben van, egy kozponti szamot akartak adni de rajottek hogy azt hetvegen nem veszi fel senki ezert nem adtak. most hetvegen megint hivtam a camponat, helyezet ugyan az, kicsong egy darabig aztan vagy foglalt vagy mintha tovabbkapcsolna egy masik vonalra de a lenyeg hogy senki nem veszi fel. a vege az lett hogy elmentem es vettem mashol.

agocsadam

jozsi: nyugatitol 200 meterre a szentistvan krt paratlan oldalan egy sarki kapualjban bent, hatul van egy bolt. apa-fia, kb szekta-kategoria, igazi gamerek, amior szoba hoztam nekk a god of war kettot, eleredt a nyaluk es konnybe labadt a szemuk, egyertelmu volt, hogy amint megjon, nem alszanak, amig vegig nem toljak. egyszerre. parhuzamosan.

hat igy.

agocsadam

es mindenrol tudnak mindent, elfogadhato arak, satobbi.
(ha nem lenne vilagos: ez egy wom-akcio es vallalom es ajanlom :))

a.

alpi

K. Zsolt, én sose vettem konzolos cuccokat, de ha fogok, elkerülöm a tanyasi boltodat. És az ismerőseimet is lebeszélem róla hogy oda menjenek. Jobb lesz ez így mindenkinek. 😉 😉 😉
Különben megmondom, miért van ez így nálunk: olyan magasak az árrések (értsd: annyit keres a kereskedő) a legtöbb termékcsoportban, ami mondjuk Ausztriában, Németországban elképzelhetetlen lenne. Nézzétek meg mennyivel olcsóbb ott a ruha, a könyv, az elektronika meg még nem tudom mi. Nálunk 5 év alatt, ha nem valami ökörséget árulsz, bármilyen béna vagy kerül egy X5-ös a kövér segged alá meg rokkantigazolvány az ablakba.
Amit mi nagyon nem tudunk mostanában magyarok: közvetlen önérdek nélkül jobbá tenni ezt a kibaszott világot magunk körül. Nem azért, mert valaki kényszerít rá, vagy azért mert lóvénk lesz belőle, nem ám – de hogy miért azt nem mondom meg.

Seven_of_Nine

egy apró komment. Aki outsourcingba dolgozik az pontosan tudja hogy ott milyen érzékeny a “vevő” akinek szolgáltazni kell. Ha leáll egy rendszer napközbe akkor kb 1 perc és már megy az anyázás és a balhé sőt elvárják a szolgáltatótól hogy a vevő észre se vegye a leállásokat.

Ha pedig van valami egyéb gond a szolgáltatással akkor a legkisebb dologra is odafigyelés van és rendberakás. Legláabbis az én cégemnél így megy.

Én osztom AngelDay nézetét. Nem azt várom el hogy egyből letámadjon az eladó, de azért lássam az arcán hogy igenis érdeklem!

Sokat utazok a Skandináv országokba és valóban ott ha elmegyek egy boltba akkor érzem a szolgáltatást.
És egy jó példa. Az amerikaiakról mindenki általában azt hallja hogy milyen idióták, hülyék, ostobák

Egy dolgot kevés embertől hallottam, mégpedig az hogy szolgáltatásba PROFIK!
Akárhol voltam a legútolsó budiba is kedvesek normálisak az emberrel odajönnek megkérdezik az étterembe hogy minden rendben van-e. És vagy tényleg őszinte vagy csak nagyon jól titkolja hogy útál (ez nem is érdekel) de érzem hogy törődnek velem

Egyszer hallottam egy lehet hogy urban legendet, de volt egy srác aki odament a boltba az eladóhoz és megkérdezte: Szia, nem ismersz meg?
Erre az eladó: nem miért honnan kéne ismernem, ki vagy?
Srác: Én vagyok a VEVŐ!

Egy biztos én általában oda megyek ahol jó a kiszolgálás még akkor is ha ott mondjuk 1-2 ezerrel drágább a cucc. Nekem fontos hogy a korábbiakkal élve “kinyalják a seggem”

És aki nem így látja mint eladó kereskedő vagy csak egyszerűen szolgáltatást nyújtó az szerintem zárjon be….

és ahogy Józsi mondaná: FÜGGYÖNY!

ui: apám pl amikor harmadik alkalommal nem kapott reggel 9 kor a SPARba anno zsömlét beírt a panaszkönybe! meg 1x akkor is amikor valami akciós kolbász volt az újságba elment venni és nem volt, és csak hitegették :))

lehet ez kell? utána jött a széplevél és raklapon a szalámi

fapina

a piac dönt.
bár.
az éremnek mindig -legkevesebb- két oldala van.

szűk vásárlóréteg… nyomott árak… minimális árrés… alulfizetett alkalmazottak… “enervált” eladók… elégedetlen vásárlók.

s azt a mondatot, hogy “a kedves vevőnek _tökéletesen_ igaza van”, ingyér mérik. ha az eladó/tulajdonos/vezető ezt nem bírja kedves mosoly kiséretében… elégtelen és leülhet. sőt, megkockáztatnám, ha reklamáció van, annak legtöbbször is van;

és mégis.
ezen a blogon olvastam kommentben, hogy uazok a macerás ügyfelek a költségek X -jelentős!- százalékétokozzák, építsd le, és komoly megtakarítás.

ezt véltem kiolvasni B.Zs hozzászólásából;
noha ezúttal talán túl jól is sikerült –

***

azzal az élménnyel azért nem maradnék adós,
amikor itt külhonban betévedtem egy warhammer vagy milyen boltba, és a gyerek teljesen normális, érthető és abszolút lelkes hozzállással, de játszak vele csak 5 percet és meglátom. nem láttam meg, mert eljöttem, de akárhogyis, érdekes kontraszt volt.

otthonhoz képest.

(persze-persze,
a profin megépített terepasztalt nem kell minden egyes alkalommal kibontani és megcsócsálni. de lelkileg, akkoris a stabil maratoni mélytorok élményhez hasonlíthatnám 😉

Seven_of_Nine

igen lehet erre fogni hogy nyomott árak, enervált eladók, etc etc

én meg azt mondom hogy:

apró léptek:
kedvesség
figyelmesség
elkötelezettség
etc

bár ezeket a tulajdonságokat nem csak a boltokba nehéz megtalálni hanem akárhol amerre járunk, szerintem.

visszatérve a multikhoz: ha az ügyfélszolgálaton nem vagy megfelelő (hozzáállás, kedvesség, tudás etc) akkor hamar repülsz, mert ott havonta van beszégletsébe belehallgatás és jobb helyeken egy tonna ügyfélelégedettségi visszajelzés (ettől még lehet találkozni rossz beszélgetőtárssal, nem tagadom!)

mint már említettem, nem lehetetlen elérni hogy a szolgáltató hozzáállása megfelelő legyen sőt szinten felüli! csak foglalkozni kell vele!

és persze ne feledjük hogy a vevőnek fontos amit kérdez annak ellenére hogy a szolgáltatónak a könyökén jöhet már ki…

vargatom

Azért az szórakoztató, amikor valaki megdorgálja Angeldayt, hogy mégis mit merészel leírni a saját blogján. Ja, és osztozkodni “z”-vel kell a második “sz” helyett, ha már kritizálni akajruk valaki más helyesírását.

Hassan

Seven_of_Nine: erről nekem a HP szervíz jut eszembe, minden helyszíni nyomtató javítás után hív a HP üf. és érdeklődik, hogy milyen volt a szervizes emberke, szaktudása megfelelő volt-e, meg voltunk-e vele elégedve. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy otthonra viszont nem vállalnék be HP cuccot mivel akkor nem biztos, hogy olyan segítőkészek lennének, mint egy több milliót érő nyomtató állománnyal a hátam mögött.

Seven_of_Nine

Hassan:

igen amit állítasz abban van igazság. Hogy a nagy cégek is elkövetik azt a hibát hogy egyénekkel nem olyan szinten foglalkoznak mint kéne!

Én olyan cégnél dolgozom akinek nincs saját terméke (mint HP v IBM), csak szolgáltat és min 1000 ffelhasználó meg ilyenek, és ott igenis szigorúan meg van követelve a minőség

én is elvárom a kb 50 emberemtől hogy ha csinálunk vmit minőségi legyen és a legfontosabb hogy minden tevékenységet MÉRHETŐvé tenni, csak akkor tudsz objektíven ítélni!

de működik,! szeretem 😀

ntx

Fapina (a value-added comment guru) összefoglalta a tanulságot 3 szóban: a piac dönt.
Azt gondolom, saját magával baszik ki minden kereskedő, aki nem kiszolgálni akar, hanem megmagyarázni, miért a vevő a hülye. Szerencsére a piac diktál, az információ szabadon áramlik, és halló Balogh Zsolt: már nemcsak a Merkúrtól lehet rendelni ezerkettes Ladát.

.rewerse.

régi scene idők.. haj de szép volt.. emlékszem még onnan B.Zs.-re is.. már akkor sem volt jó fej! 🙂

egyébként biztos a többiek is hazudnak akiknek problémájuk volt 576-al.. többek között nekem is.. hazug desznyók vagyunk fiuk az a baj! 😀

root33

J: Ebben milyen játékok vannak?
E: Nem tudom, de látom, hogy ön egy sakkmester.
J: Igen, profi vagyok…
E: A kéztartásán rögtön láttam..
J: Hát igaz, ami igaz:-))))
E: Csomagolhatom?

litch

ahahahhahahah

mekkora egy buzi ez a csavo, marmint a tulaj
en is tapasztaltam ilyet abban a boltban, es enis megfogadtam h soha tobbet nem veszek ott semmit

litch

milyen nmap? ne hekkerkedj jozsi nem szep dolog
amugy man nmap

telleg amugy meg egy kis adalek
a sracok engem elkuldtek anno gamepark.hu-hoz, hogy inkabb ott vasaroljak
eleg vicces azert

teodora

en pont az olyan eladokat utalom, akik odajonnek az emberhez, meg tudnam fojtani mind, mert eroszakosak, b..ogatnak, hujenek neznek stb. Majd HA nekem van kerdesem, akkor felteszem, addig ne szoljon hozzam bakker. az ilyenek mindenhonnan kikergetik az embert, sok ismerosom is igy van vele, sirva menekulok az ilyen helyekrol, ahol belemasznak az ember arcaba. az meg sztem irrealis elvaras, hogy akar egy gamer boltban is egy elado tobbszaz jatekot ismerjen, kulonosen olyan sokadrangu dolgokat, mint ami egy nevesincs logikai ize. az internethiany persze ciki, legalabb egy offline katalogus lehetne ott

.rewerse.

teodora: aha.. de lehet ezt úgy is csinálni, hogy:
– sajnálom de nem ismerem ezt a játékot, ha gondolja szívesen berakjuk az egyik gépbe és kipróbálhatja!

én egyszer kerestem ott egy játékot és szimplán hülyének néztek, hogy olyan nincsisnemlétezikszar.. :O

_psc_

576-ról annyit, hogy a múlt héten on-line megrendeltem a C&C:First Decade c. gyűjteményt (ne flameljetek, én szeretem a C&C-t. :))
Nincs is evvel semmi baj, meg is kaptam rendben, a problémám csak annyi, hogy a leragasztott tok már ki volt nyitva (látszott, hogy úgy van visszatéve a matrica, amivel le volt ragasztva), a tokban levő 2 db DVD-n 6-8 teljes méretű újjlenyomatot számoltam meg, továbbá van egy ki füzetecske, amiben az összes játék összes egységének tulajdonsága le van írva, és a hátulján a szériaszámok is megtalálhatók. Nos, ez a kis füzetecske is el van szakadva, a hátsó néhány oldala kb. átlósan félig be van tépve a közepéig, az előlapja is szakadt.
Lényeg a lényeg, valaki valószínűleg már végigjátszotta a DVD-n levő játékokat, mielőtt azt elküldték nekem.
Igazából leszarom az egészet, mert a játék működik, a meghajtóm olvassa a lemezt az ujjlenyomtok ellenére is, a füzetecskét meg cellux-szal megragasztottam, de mégis csak bosszantó, hogy ilyet van pofájuk elküldeni.
Ha a honlapon írták volna, hogy csak “használt” lemezeket tudnak küldeni, és mondjuk van rá 15% kedvezmény, akkor hagyján, eldöntöm, hogy így is kell-e, továbbá nem bosszant a dolog, mert tudom, hogy mit veszek, de így, hogy én zsír újj First Decade-t rendeltem, erre ideküldenek egy használt cuccot, ujjlenyomatos lemezekkel, szakadt füzetecskével, felbontott DVD-tokkal, azért ez már igencsak felháborító.
A jó édes anyjukat, és még ezek okoskodnak itt!

Lac

Jesszus, már előre rettegek, mi lesz mikor hazamegyek innen, Japánból…

Mert ugye a jóhoz hamar hozzászokik az ember. Én pl. már azt is megszoktam, hogy a szupermarketben a pénztároslány fizetés után mindig meghajol (^_^)

Na most ehhez képest a fentebb vázolt magyar rögvalóság… brrrrrrrrr (>.

_psc_

AD: tegnap este kaptam kézhez (nem én vettem át, mert nem voltam otthon), ma meg nem értem rá telefonálni ez ügyben, de azon gondolkozom, hogy visszaküldöm a francba – 8 napon belül ugyanis indokolás nélkül elállhatok a vásárlástól. Aztán majd megrendelem máshonnan.
Azért majd holnap megejtek egy telefont.
Megpróbálom, hogy nem állok el a vásárlástól, hanem árleszállítást kérek.
Állaspontom szerint hibás teljesítés történt.
🙂

spion

ma felhivtam a Konzolstudiot, PSP-t, meg tokot kerestem vkinek:

En: – A cucchoz SONY garancia jar?
O: – A garancia az olyan, hogy itt nalunk ervenyes.

[…]

En: -…es kartyaval fizethetek?
O: – A tokot igen, az alapgepet nem.

megaroflkopter

zotyorage

spion:

Ez valószínű azért van, mert nem a hazai nagykereskedőtől veszik a PSP-t, és a SONY ilyenkor nem nagyon végez garanciális javítást. Ezzel egyébként még jól is jársz, mert ők legalább kicserélik, illetve javítják ha gáz van.

Szüleimmel történt meg, hogy vettek egy ilyen projektor/LCD combo SONY tv-t, ami kb 8-9 hónap után a soarkoknál elkezdett lila színű lenni tavaly októberben. Kihívták a SONY szervízt, aki egyből jelezte, hogy “hát ezt az AVPlanet-től vették, szóval nem sima ügy a garncia”. Elvitték, majd 1 hónap (!) után mikor érdeklődtünk akkor azt mondták, hogy írjunk alá egy papírt, mert át kell vinno az AVPlanethez (forgalmazó) , majd ki kell vinni Brüsszelbe. Gyorsan meg is tettük, bár elmondtuk, hogy ezt eddig is mondhatták volna. Újabb 1 hónap után mikor érdeklődtünk, elmondták, hogy megvizsgálták, és faforgácsot találtak a készülékben (mikor elvitték nem kérték a dobozát pedig megvolt, simán felb*szták a teherautó platójára és letakarták egy dzsuvás pokróccal…). Azt is elmondták, hogy a folt dohányfüst-lerakódás, és 1100 Euróért kicserélik az optikai egységet (A TV ára egyébként 300e Ft). Mondtuk, hogy ugyan miért kéne egy garanciális tévéért fizetni, azt mondták, jó majd beszélnek a főnökkel. Újabb 2-3 hét után azt mondták, hogy vagy fizetünk, vagy visszaadják hibásan, még azt felajánják, hogy megtisztítják az optikai egységet 1000 euróért. Na ekkor küldtünk el mindenki egyenként a k**va anyjába, és visszahozattuk a készüléket, ami így 2.5 hónap után ugyanolyan foltosan de legalább működik tovább.

Szerintem ennél jobb a konzolstúdió módszere, csak kérdés hogy mennyire lehet hivatalos a PSP, ha nem lehet kártyával kifizetni, mert akkor nyoma maradna az eladásnak…

UI: én is a konzolstudio-ban vettem pl a PSP-met, és nagyon normálisan csináltak mindent…

spion

a konzolstudio valoban normalisabbnak tunik egyebkent, de sztem 50-60K -nal elvarhato, hogy ne kelljen automataznom, vagy mondjuk a limit miatt bankba mennem.
egyebkent akinek vettuk volna a PSPt az nem pesti, igy lassuk be, hogy ha barmi gaz lenne, a Kinizsi utca kisse kiesik 🙂

Seven_of_Nine

_psc_

írd át magadnak és küld vissza utána hogy ujjlenyomatos 😀

Hód

“lehet minket szídni” ez vmi latexcuccos-fétises dolog szlengje, B.ZS.? jól felpaprikázzák a vevőt az eladótérben, aztán a raktárban jól szídázhat veled?

dvorcsak

zotyorage: ajanlanam a Te figyelmedbe is a jotallasrol es a fogyasztovedelemrol szolo torvenyeket!

fapina

nekem SONY VAIO a laptop.
(külhon)

erre, 2-3 hónap után három ujjnyi folt megjelent az lcd-n, felbontástól független. boltban közölték, on-line reg., aztán telefon.
telefonba a csajszi, hogy 5-10 nap a gar idő.
na, meg is rendeltük a második laptopot (DELL) mert ugye az otthoni reflexek még működtek… gondolván, legkevesebb egy hónap;
de a megbeszélt nap, óra, perckor jött a DHL, elvitte, és az 5. nap visszahozták – és ebben volt hétvége – a franciáktól.
komplett felsőtok és lcd csere.
még a becsomagoló rózsaszín szivacsom is visszakaptam, amibe tettem. kiváncsi voltam, felhívnak-e, hogy mennyire vagyok megelégedve.
rá bő egy hétre, valóban, és egy másik csajszi érdeklődött, én meg mondtam, minden abszolút tökéletes.

Feccc

Balogh Zsolt írta: “tényleg az a legjobb, ha elválnak útjaink!”

– hát ezért van Kelet-Európában üzleted. Ha az USA-ban próbálnál ezzel a hozzáállással dolgozni, két hónapig nem maradnál talpon! Alaptörvény, hogy a vevőnek mindig igaza van, akkor is, ha nem! És ezt nem vevőként mondom! Hát igen, a Proszolg idejében gondolom ilyen problémák még nem voltak…