Super Mario Galaxy OMG

Egész nap Super Mario Galaxy-vel játszottam, best game ever. Komolyan. Aki nem nézi meg, nem tudja, mi a csoki-csúcs anyag.

smg.jpg

A játék grafikája valami döbbenet. Az általam másik példaként ismert Teamfortress 2 használja még a subsurface scattering-et (értsd kb: a modelleken az inner glow — az effekt megfigyelhető ezen a képen is), ami miatt nagy mértékben kapja a kép ezt a Pixar-esque hatást. Persze ez csak némi hangulatot ad, az egészet látni kell ahhoz, hogy lássuk, milyen is a vizuális stílusa. (A játék elején a nagy méhecskét csiklandozni valami őrületes állapotba kergetett!)

A játék ezekkel a bolygókkal, meg gravitációval megszerelve, hát olyan MESE, hogy nem találok szavakat. Még az elején járok (23 csillagot szedtem össze), de Lindával egymásra borulva zokogunk, mert annyira BEROSÁLÁS JÓ az anyag. Ötből öt, hibátlan.

nintendo.jpg

Platformer király.

Abbreviation alert! Másrészt még az alkalmazott vizuális technológiára visszatérve: nekem ez a TF2 / SMG jellegű SSS effekt sokkal jobban bejön, mint az unalomig ismert D3/Q4-féle műanyag kinézetű vérgagyi. Igen, sajnos a Bioshock is túlzásba viszi a bump mappinget, de nekem esküszöm egy ilyen FMW-szerű valami lesz belőle. Ha ilyenek lesznek a jövő játékai, rám ne számítsatok, vaszki.

21 hozzászólás

Dewla

Fátter, teljesen egyetértünk. Sírva fetrengek annyi kreativitás, kedvesség és hangulat szorult a játékba, hogy ilyet még szerintem sosem láttam…

zolle

a beszt gém evar a Curse of the Monkey Island. szép habcsók, kézzel rajzolt(!!!) felhőkkel, elcseszett kalózzal, fergeteg poénokkal.

mostanság nagyon megy a bump map, meg a mindenféle glow-ok, nem is értem, hogy kerül mindenhova csillogás, ez van.

holland

Én karácsonyra vettem Wii-t a nagyobbik fiamnak (5 éves), aki még csak ismerkedik az égész videojáték világgal. Egyelőre a tenisz megy neki nagyon, azt párosban imádja játszani, meg a Rayman. Néztem a SM Galaxyt is, de attól tartottam, hogy ez még túl bonyolult lenne neki. Ahogy így a netes videókat nézegetem, magasabbra van belőve a játék. an tippetek, hogy mit lenne neki érdemes beszerezni? Én még az Endless Oceant-t néztem, az kellőképpen erőszakmentesnek tűnt.

_alesi_

A Team Fortress 2-ben egy diffuse warping áll a képregényszerű hatás mögött, ami valóban hasonlíthat a subsurface scatteringre, de valójában nem az. A Super Mario Galaxy esetében is valami ilyenről lehet szó, mert kötve hiszem, hogy egy Nintendo hozná az SSS-hez szükséges erőforrást.

kodiak

_alesi_: ez nem az a blog 🙂 Egyebkent tenyleg igy van.

Az erthetoseg kedveert (ezert nem akartam kavarni): a diffuse wrap/warp a SSS jelenseget probalja meg egyszeru eszkozokkel lekepezni, mint ahogy a komplexebb algoritmusok sem “azok valojaban”, hanem tobbe-kevesbe pontos modelljei egy jelensegnek. Nyilvan egyelore (foleg Supermario eseteben) kevesbe.

http://www.rendermanacademy.com/docs/ClassFrame01.php?sel=1

PeBa

A videókat nézegetve az tetszik a legjobban, hogy a zenék még hajaznak a legeslegelső Mario játékokban használtakra (pl főszörny kivégzése után, stb) csak persze modernebb kivitelben, nem holmi midi – vagy nem is tudom mit használtak akkoriban – formában.

vargatom

Fresnel szerű sztem, csak nem tükröződés – egységes fehér színt kap minden tárgynak az éle, és nem a környezetnek megfelelő színt ver vissza (jihá, visszavezettük a postot a Lexusos témára!).
Vagy a diffuse-ra (a felület sima színe) rakják rá, vagy a selfillumra (önfény).

A legkevésbé sincs köze az áttetszőséghez (translucency), amit az SSS-el szimulálni lehet. Game engine-ben valódi SSS-t amúgy egyik konzol se tud, mert az baromi sok számítást igényel, nem is értem Kodiak miért kavar itt ezekkel… 😉

Sztem amúgy nem a tech itt a lényeg, főleg hogy ezt a dolgot is már évek óta meg lehet valósítani szinte bármilyen gépen (egy 2x Gamecube szintű hardverről beszélünk). Az SMG grafikája elsősorban ízléses és stílusos, erős volt a művészeti vezetés a projekten. Még az is megbocsátható, hogy nyilvánvalóan a Kis Hercegből nyúlták ezt a sok kis bolygós világot.

Az más kérdés, hogy pl. nekem annyira nem jön be ez a pszichedelikus mesevilág, de attól még elismerésre méltó amit a játék fejlesztői összehoztak.

_alesi_

Fresnel-szerű a legkevésbé, mivel jól láthatóan nem csak a szélein érződik a hatás, hanem az objektum belsejében is. Ez biza egy egyzserű SSS utánzás lesz…

api

holland,

Az én kedvenceim a Mario Party 8 és a Big Brain Academy. Az előbbi egy aranyos társasjáték sok minigame-el amikkel egy ötéves is simán boldogul de a szülőknek is móka, a másodikhoz talán még kell 1-2 év. Ez egy jól összerakott, egymás ellen is játszható, mindenféle kombinációs-memória-logika stb képességeket fejlesztő játék, kollégás sörözések kötelező eleme.

Kipróbáltam még a Guitar Hero-t is, szerintem jó lett, a gyerekemnek viszont igazi gitárt veszek ha megtetszik neki a dolog.

vargatom

Alesi, akkor te vagy azt nem tudod pontosan hogy mi a Fresnel, vagy azt, hogy mi az SSS… 😉 Eleve teljesen független a bevilágítástól. Egyébként ezt game engine-ekben egy sima 1D textúrával szokták megoldani.

Józsi
Nem nevezném inner glow-nak, mert nem 2D effekt. Egyszerűen azt veszi figyelembe, hogy a felület normálvektora és a kamera milyen szöget zárnak be, és minél közelebb van ez a szög a merőlegeshez, annál erősebb a hatás. Ezért kerül rá pl. Mario orrára is. Elég egyszerű trükk, és azért működik ilyen jól mert az SMG meg sem próbál fotorealisztikus lenni.
De abban igazad van hogy a hatása nagyon hasonló egy sima glow-hoz.

kodiak

vargatom:

ha mar igy belementunk (bar szerintem eleg nagy mar itt a kaosz:), akkor valasszuk szet a Mario Fresneles megoldasat (inner glow) es a TF2 normalvektor buzizassal elert latvanyatol (translucency/SSS fakeles). En inkabb az utobbira ertettem a peldat. Asszem ezekkel felkeszulve mostmar batran mehetunk neki a 2008as evnek 🙂