Lakossági kispálya

Egyébként tényleg olyan bonyolult lenne a bankoknak lemondani ezekről a havi “bankköltség” tételekről? 5-600 forint alszámlánként, vagy valami ilyesmi, és olyan rossz szájízt hagy maga után, hogy leveszik a jattot. Nem elég nekik, hogy náluk tartom a pénzem és szabadon használhatják, meg kihelyezhetik? Még a száz forintjaimra is szükségük van? Esetleg rossz csomagban vagyok? Egyáltalán mi a francnak vannak “csomagok”, amiben az egyik így szar, a másik meg úgy? Grrr.

Amerikában állítólag az van, hogy ha bemész a bankba és nem jelenik meg azonnal valaki a segged nyaldosni, mehetsz át a szemköztibe, ahol megteszik ugyanezt. Itt Magyarországon még mindig csak a rosszkedvű lakosságis macákig jutottunk el, meg a hatalmas sorokig, ahol mindenki krákog, meg tüsszög. VÉR!

Esküszöm annyira jól lehetne csinálni egy bankot, amiről érzed, hogy a “barátod”. Melletted áll, érted dolgozik, a kedvedben akar járni. Az ilyen pitiáner húzásaival, meg a stock fotós kommunikációs brosúráival ezt pont nem érzem.

Legyen megint emberközeli a bank!

PS: Lehetne olyan kérésem, hogy a kamat jóváírást és a kamat adót vonják egy sorba össze?

60 hozzászólás

airween

Valaki javítson ki, ha valamit rosszul számolok, vagy nem látom jól a helyzetet:
– vegyük Mo. második legnagyobb bankját (CIB-IEB most egyesült), kb. 700000 ügyfél (ők állítják)
– számoljunk havonta 400Ft számlavezetési díjjal _átlagosan_ perhó
– az eredmény nekem 280M Ft(!)

KÉTSZÁZNYOLCVANMILLA!!

És erről lemondanának szerinted a mi kedvünkért? 🙂

CDColt

Érdemes elolvasni Richard Branson “Screw it, let’s do it” idevágó alapművét. Ő ebből a customer frustration-ből lett gazdag – lásd Virgin cégek.

efg

Ha elég sok pénzt viszel x bankba, lesz seggnyaldosás a hetedik fingkamráig. Legalábbis egy irigyelt ismerősöm ilyesmit beszélt, mikor hasonló témáról beszélgettünk 🙂

Iwo

Türelem fasza számlacsomagot terem. Már csak dekádok kérdése az egész. Például az egyik bankban januártól ingyenes az atm készpénz felvét a debit kártyáddal, de azt nem reklámozzák hol szedik (ezt a nem kevés összeget) vissza, pedig keresem, kutatom, fürkészem báz.

bp

Iwo: Amire Te gondolsz, az a bank saját ATM-jeire vonatkozik… Azokból pedig egyelőre még nincs olyan sok (amit mondanak számot a reklámban az pedig úgy kábé Európára igaz, szóval kezdeményezésnek szép, de jól vele csak akkor jársz, ha van is egy céges ATM a közelben)…

Adi

Nem kell normálisabb banki szolgáltatásokért a Nagy Vízen túlra menni, elég pl. a Bank of Scotland honlapját megnézni. Ők se szednek havidíjat, kártyát is ingyen kapsz. No meg még meg is köszönik, hogy használhatják a pénzedet. Legalábbis ~másfél éve még így volt, amikor egyszer odakeveredtem a neten.

Zeusz

Emberek, emberek! ELLA fo’ life!

Egyszeri számlanyitási és kártyaköltség (ez sok, amikor én nyomattam 7.000 forint volt, kb.)

– Lakosságiaknál _nincs_ számlavezetési díj.
– Ingyenes utalások.
– Drága pénzfelvét (én sosem veszek fel kp-t. Ha kpre van szükségem, utalok a másik számlámra)
– Normális kamat.
– Rendes (de sajnos csak Windows alól működő, viszont faszán megírt) kliensprogram utalásra, meg számlaizémizére.
– Ingyenes számlalevél küldés.

Ugyanakkor kevés bankfiókjuk van, de mindent el lehet intézni náluk telefonon. Egy céges és egy magánszámlámat tárolom náluk, és csak pozitív tapasztalásaim vannak! ELLA fo’ everybody!

hettie

A brit bankoknal nincs szamlavezetesi dij, meg szamlanyitasi sem. Sot, en 50 fontot kaptam ajandekba, de tavaly mar 100 fontot ajanlottak. Sztem a buntetesekbol elnek ilyen jol. Minuszbamenes 10 fonttol 35-g (az en bankomban), a 10 fontos buntit csak egyszer tudtam visszavonatni, de 30 fontosat mar tobbszor, de csak azert mert masnapra betettem a hianyzo penzt. Asszem ilyen a verseny…

zolle

nálam (MKB) 400 forint havonta, és éves szinten 1500 a dombornyomott kártya, ami azért fasza, mert elő tudok fizetni a WOW-ra. nem mintha élnék ezzel a lehetőséggel:D

egyébként én szeretem az MKB-t, mert nagyon csittifitti kis webes buzerátora van, bár SMSt nem küld, ha bármi van, de ezen kívül mindent tud. javás, szal tán még jézustelefonon is megy.
a CIB is hasonló.

olda

hettie, te az a hettie vagy akire gondolok? (nolblog?)

ja, ma reggel bementem a bankba, nyitottam egy számlát amely a nejemmel közös, két része van, egy csekkszámla és egy takarékszámla, természetesen web-bank is, kaptunk egy-egy kártyát a nejemmel, az egész tartott 15 percig, közben a néni kedves volt, mosolygott és járt a keze, mint a cséphadaró.

készpénzfelvétel ingyenes az atm-ből, befizetés, ingyenes, gyakorlatilag minden ingyenes.

van havi díj, ami pimf pénz

nem magyarország

wotan

Régi véleményem h a hazai bankok vezetői frankón lezsírozták a golfpályán azt, hogy nehogy legyen itthon valami verseny. Tessék megnézni a kamatmarzsokat pl. a betéti és hitelkamatok között, hogy mást ne mondjak.

aki nem értené: ma Magyarországon NINCS VERSENY lakossági vonalon a bankok között. Ugyanazt a szart adják, a mobilszolgáltatókhoz hasonlóan egymással összehasonlíthatatlan díjrendszerrel, de a végén LEHÚZNAK GECI.

A fent említett “külföldi bank”-oknál valóban a legtöbbnél ingyenes a számlavezetés. Ezek a bankok miért nem jönnek Mo-ra? (ok, tudom, kicsi piac stb., de 2008-ban nem kellenek bankfiókok*, elég lenne nagyvárosokban 1-1, a többi interneten). Erről is megvan a saját (összeesküvés) elméletem, lásd golfpályás megbeszélés.

* még a bankfiókokkal tudnak felbaszni. hogy pl. tavaly a CIB hetente nyitott vagy kettő újabb fiókot, MIAFASZNAK? Max. pénzt befizetni járok bankba, többit az – egész jó – internetbankon intézem. Meg is kérdeztem tőlük, az volt a válasz hogy “saját felmérésük szerint sokat járnak az ügyfelek bankba”. hátbazz…

p.s. ATM téma. Feltűnt már hogy nagyobb összeget (mondjuk 400 eFt vagy több) _nem_lehet_ ATM-ből felvenni? Legtöbb helyen 200e a max, még akkor is ha a kártyádon a limit 400. Tehát az eredmény: ha 400-at akarsz felvenni, akkor legalább 2 tranzakció kell, persze ilyenkor felszámolják a megfelelő díjakat.
Még mondjuk így is olcsóbb mint a 2ezrelékes (!!!!) pénztári díj, aszittem szívrohamot kapok amikor megláttam a terhelést.
Persze az automata valami “nincs megfelelő címlet” hivatkozással utasítja el a 400eFt felvételét, ami azért érdekes mert u.az az automata 2x200eFt-t simán ad. Régi tervem ezt videóra venni, és a PSZÁF-nek eljuttani.

hazai bankoknak meg üzenem, hátha olvassák:
BASZÓDJATOK MEG!

fns

/me CIB: drága, műxik. Vidéki fiók, ismernek, emberként kezelés van – akár a hentesem 🙂
Amit nagyon szeretek bennük: bemész *.CIB fiókba, ott áll egy CIB netBank terminál azt teszed a dolgod rajta.

fns

Idevág még egy CIB-es story: kb. 4 éve történt, egy angol cégnek dolgoztam, darabokban fizettek. Az utolsó adag meló fizetésekor utalás helyett véletlenül egy csekket küldtek ki. Felhívtam őket, hogy ez most mi – válasz: bemegyek egy fiókba, 10 sec alatt leellenőrzik a fedezetet és odaadják a kezembe a ZS.
Bementem CIB, a válasz: 7-8 hét átfutási idő (!), 1% költség (!). Miután őrjöngve elmagyaráztam nekik, hogy a XXI. században 8 hét alatt _lóval_ megjárom a Baja-London-Baja távot, ami valszleg váltott lovakkal is kevesebben van, mint az általuk sarcolt 1%, kidobtam a csekket és a megbízóval újra elutaltattam a ZS.
Szerencsétlenek döbbenten álltak a magyarázkodásom előtt és alig hitték, amit az itteni ügymenetről előadtam.

klarky

Valóban az van, hogy itt nem verseny van, hanem kartell, amit jó alaposan megtámogatnak mindenféle barom marketinggel, mi meg (mivel ugye muszáj, mert ez egy ilyen ország, hogy eldöntik helyettünk, hogy kell banmkszámla) beszopunk. Amúgy minden bankkal van jó és rossz tapasztalat is, körül kell nézni. Néha meglepődök milyen rendes az OTP (legutóbb be akartam a bankban fizetni a fűtésszámlámat és maga a bankosnéni súgta nekem oda, hogy ne hülyüljek már, az nekem 360 forint, csináljam inkább magam), néha meg az eddig általam istenített CIB-bel akasztom össze a bajszom. Szóval ez van, ugyanígy elmondhatom ezt a mobiltelefon társaságokról a kábeltévőről, mindenről. Nem azt választhatom ki, hogy jó legyen nekem, vagy jobb, hanem azt, hogy nagyon szívjak, vagy kicsit ráadásul úgy, hogy jó sokba legyen ez nekem…8-(((

airween

Szerintem wotan-nak tök igaza van: bazira nincs ma verseny Mo-n, és még az is elképzelhető, hogy a tagok simán lebeszélték egymással a tutkót. És bárki bármit mond, szerintem iszonyat gyenge ma a bankok által nyújtott informatikai szolgáltatás: instabil, nem átgondolt, nehezen használható – legalábbis nekem, lehet, hogy pl. édesanyámnak ez bőven megfelelne, aki utoljára 8 éve látott számítógépet a szobámban.

wotan

amerikai bankos seggnyalós blogbejegyzés ODABASZ!

na ez a különbség

alpi

BTW ránéztem az Erste befektetési számlámra és az egy éve betett 1 milkámból (vér, verejték, stb) meg a havi +10e (eleinte +20e) forintból csináltak 990e-t. Eszem a kalapomat, próbálok menekülni, de most azzal szívatnak hogy a nyugdíjszámlát nem lehet elvinni. Ez nem igaz, ugye?
A Raiffenhez vinném a pénzem, de aggódom mert ők is fióképítési lázban vannak, ami nem jó jel! ;o/
De így bazz a Dunába is szórhatnám a pénzt…

wotan

alpi, ha van 1 éved hogy befektetsd a pénzed, arra ott vannak a jobbnál-jobb befektetési alapok. Egy szolid portfólióval is lehet kb. 10%-ot csinálni.

Ezek a “befektetési” számlák szerintem full szarok.

szerintem.

cinty

azé ugye az ügyintézőkből még sok igazi régi motoros, melyek nem ebben a rendszerben szocializálódtak…
sajna az ilyenek sokat tudnak egy bank képén rombolni.

másik oldalon viszont az otp kivételével az összes bank külföldi nagybank tulajdonában van. akik gondolom minden országban azt teszik, amit ott elvárnak vagy megtehetnek. nálunk az utóbbi.
a szomorú valóság mégis az, hogy ezt főleg azért tehetik meg, mert a tömeg simán hülye és lusta. lusta, mert soknak elsőre – no meg mert annak van legtöbb helyen fiókja – az otp, a legnagyobb rabló jut eszébe. és mégha tud is róla, meg látja a reklámokat, lusta átmenni, érdeklődni. ahol persze jó eséllyel gyorsan el is rémülne a sok érthetetlen infótol.

végül még egy kis kormányszapulás. amíg a nyugdíjakat és mindenféle egyéb ilyen-olyan dolgot nem kizárólag bankszámlán keresztül utal az állam – kialkudva persze a bankoktól valami geci minimum csomagot – , hanem evvel is a posta létét erősíti, addig nem is várható továbblépés.
illetve ennek a sárga csekkes változata. nem ismerem a költségarányokat, de bizonyosan kell minden utalt pénz után a postának egy összeget csengetni. ezek után nem értem, hogy a banki fizetést mértnem támogatják sokkal erősebben a különféle szolgáltatók, hisz az mindenkinek csak jobb lenne.
elméletileg.

addig meg gondolom örüljön aki a határ mellett lakik és át tud járni értelmesebb országba bankolni.

kbalage

CIB sztem még egész tűrhető, csak ne akarjál pénzt befizetni a saját számládra mert az totál halál… fiókban csicska biztonságiőr oktat hogy mit hova merre tegyél, tölts ki te egy cetlit a számlaszámoddal miegymással, aztán a nagyméltóságú pénztáros még a nagyanyád cipőméretét is elkéri a személyi adataid mellé… totális kabaré. Mondjuk ezt a “baze már megint volt pofája egy ügyfélnek ide bemászni és zargatni” hozzáállást eddig csak a Lurdyban levő fióknál tapasztaltam, máshol egész korrektek voltak.
Ehez képest pénzbefizu OTP-nél volt a legegyszerűbb, kártya+lóvé letesz, megköszön, elköszön, ennyi. Ők meg minden másban húznak le…

miki

CIB-nél automatán keresztül pöpecül lehet pénzt befizetni. A csekkbeváltás viszont valóban náluk a legrosszabb. Nem is értem miért nem terjedt el nálunk a csekkes fizetés.

Amúgy tegnap szivtam az épp karbantartás alatt álló CIB internetbankkal, mikor is tranzakció közben ledobott, amikor pedig visszaléptem közölte h “te hüjje ez a tranzakció félbeszakadt” én hüjje pedig nem néztem meg h valóban igy van-e és bevittem az utalást. Újra. A dupla tranzakciót 500 Forintért voltak szivesek törölni. Miután 10 percet vártam a telefonos ügyintézőre.

sz

cinty: az erste leasing-nél van úgynevezett “csekkfeldolgozási díj”, 40 rugónál ez 210 forint. én úgy szerződtem velük, hogy sárga csekken fizetem a hitelemet, de mégis eseti banki átutalással oldom meg. hihetetlen, de NEM vonják le a csekkfeldolgozási díjat automatikusan, csak ha valóban postán fizetem.

sajnos az online kártyaelfogadást sem segíti az a két tetves bank, amelyik egyáltalán foglalkozik ezzel (otp, ieb): 3%-ot nyúlnak le, egy 200e forint termék esetében ez 6 ezer forint, borzasztó sok.

suematra

Józsi, a kamatadót és a kamatot külön kell kimutatni a kivonaton. Vagy nem egyben, csak egy sorban szeretnéd?

enakivagyok

Mindent lehet szidni, de előtte tájékozódni kellene.
1. Pl. az itt gyakran felemlegetett CIB-nél van Online szla. Havi 199 HUF szlavezetési díj, ingyenes InternetBank, még talán 2 kpfelvét is ingyenes havonta. És ugye miért is kellene több? Én a 2-t sem mindig használom ki.

2. Az ATM-ek nem a bank hülyesége miatt nem adnak ki egyszerre 400-at. Kiad egyszerre 20 címletet, viszont 10,000 HUF-osokkal vannak töltve. A CIB-nél konkrétan nincsenek saját tulajdonban az ATM-ek, de más bankoknál sem.

3. A CIB nem nyitott hetente két fiókot tavaly.

4. Ellenben nem szabad kiindulni a blogoló, fórumozó, internetező közösségből. Mo.-on a penetráció olyan alacsony, hogy bizony sokan járnak fiókba mind a mai napig, a bankok telefonos ügyfélszolgálatai bankonként kb 20-25 fióknyi embert foglalkoztatnak.

5. Adatok elkérése: 2003. évi XV. tv. PMT és a 2007. évi CXXXVI. tv. a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról. Ebben minden le van írva.

Szerintem Magyarországon az a szégyen, hogy az OTP még mindig ennyi ügyféllel rendelkezik. Sokat elmond, hogy a legtöbb embernek, ha azt monja “bank”, az számára az OTP szinonímája.

wotan

Zeusz: bef.alapokra az index hozamplaza-ja elég jó (hozamplaza.hu asszem).

mindenre érvényes a “kis kockázat-kis haszon, nagy kockázat-nagy haszon” elv, de kis értelemmel össze lehet állítani egy megfelelő kockázatú portfóliót, évi 10% nem elérhetetlen szerintem.

illetve befektetési ügyekben mindenkinek ajánlom http://www.tothandras.hu , érdekes dolgokról lehet ott olvasni. Mondjuk szűrővel kell nézni persze, de érdemes átnézni.

bb

Épp irni akartam egy hosszabbat, de enakivagyok nagyjából leirta amit akartam, főleg a 4. ponttal és a végső kommenttel értek egyet.

Amúgy ha rászánsz egy kis időt és megnézel néhány bankot akkor elég esélyesen találsz egy viszonylag olcsó csomagot ami a te igényeidnek jó (értsd, nem tudom mi az igényed, de vannak (ált bankonként 1-2) jó csomagok, amik egy-egy rétegre mennek rá, pl. a már emlitett CIB Internetbank)

Azzal szintén egyetértek, hogy hova dugják fel a rejtett költségeiket (már telefonáltam be bankba, hogy az ingyenes számlavezetésem miért kerül 50 ft-ba (nem az összeg a lényeg) de válasz nem volt nagyon). Sajna itthon vagyunk, és itt eléggé elterjedt a “húzzunk le mindenkit gyorsan” mentalitás, amit a bankok is átvesznek (valahol hülyék lennének nem, máshol meg etika és egyebek is vannak)

Kamatadó: alapvetően igazad van, viszont sajna törvényleg kötelező feltüntetni külön a banki lehúzásokat

wotan

kööszönöm a pontokba szedett kommentet. Továbbra is fenntartva és vállalva rettentően szubjektív véleményem:

1. cib-nél van valami 24 számlám, asszem az elektronikus (?). viszont kell kártya is. adják ingyen, a számlámon levő pénz kihelyezve akár bankközire is simán fedezi a díjat.

2. ezt jó tudni. én eddig nem tudtam (mármint h 20 db-t adnak ki). Amúgy van olyan ahol 20ezresekkel van töltve, az ad 400e-t. Illetve, tulajdonképp kit érdekel? állítsák át úgy hogy adjon 47 darabot, vagy mittudomén. De _ne_ fizessek 2 (kettő, bazmeg, kettő) ezer forintot ha a saját pénzemből szeretnék felvenni 1 millió magyar pénzegységet.

3. költői túlzás volt, nyilván. nekem az évi 2 új fiók is sok lenne, a bankfiókba járásnál csak kicsit utálom kevésbé a fogorvost.

4. ezt ÉN meg pont leszarom, tessék az én igényeimet kielégíteni.

uff

_psc_

wotan: tothandra.hu-s (brokernet) emberkékre egy fityinget sem szabad rábízni. Csak a szél lebegteti a pofájukat, közben nagyon dilettáns brigád. Ígérgetni azt bezzeg tudnak.
Cégünk tavaly rövidtávra 130.000Eurót fektetett be a tothandras, illeve egy “profi” (kb 45-50 éves nő) irányításával. 1 millió Ft. mínusszal zártunk. Persze közben ígérgettek mind az állat, néha-néha szóltak, hogy ez z index így változott, a másik úgy, most ők átraktak(!!!) x%-ot abba.
Én inkább valami olyasmit vártam volna el, mint a filmekben, hogy a bróker naponta 2x hivogat, hogy most mit érdemes csinálni, aztán majd eldöntöm, de nem így, hogy hetente 1x, és akkor is közlik, hogy mit döntöttek… Vagy ha így, akkor meg legyen meg az ígért(!) 30% plussz, ne pedig 1mFt mínusz.
Bankokról annyit, hogy a cég volt már több bankban is, milliárd feletti a forgalomunk, de az összes bank csak szívat. Eddig a CIB tűnik a legjobbnak. Ezelőtt Raiffeisen volt, de még én kérek elnézést, hogy ügyfelek lehettünk…. 🙁

_psc_

sz: az, hogy megígérték, hogy megígérte a helyi fiókigazgató, hogy nagyon ügyfélbarátok lesznek, nagyon elintéznek mindent, nagyon úgy fognak ugrálni, ahogy mi szeretnénék, stb.stb.
Ehhez képest, azt az alap dolgot nem voltak hajlandóak elintézni, hogy (természetesen plussz díj ellenében, 100Euro) ún. túlhívást eszközölhessünk a devizashzámlánkon (ez azt jelenti, hogy ha a bank már _látja_ az érkező SWIFT üzenetben, hogy x napra ott van a deviza a bankban, és ugye ez már visszavonhatatlan, akkor ne kelljen megvárni az értéknapot, hanem plussz díj ellenében előre (gyk. azonnal) folyósítsanak az összegből). Ez a CIB-nél, Volks Banknál, de még az OTP-nél sem okozott gondot. A RAiffeisennél igen.
Aztán rendszeres volt, hogy adott napra kellett volna érkezni pénznek, de a RAiffeisen csak másnap könyvelte le, előző napi(!!!!!) dátummal. Még akkor is, ha a partnerünk esetleg többszáz Eurót fizetett az extra sürgős utalásért. A legnagyobb gondunk egyébként ez volt. Sok VIBER utalásunk sem ért be csak másnapra, természetesen másnap hamisan(!!!) az előző napi dátum szerepelt könyvelési dátumnként.
Aztán havi több száz-ezer szokott lenni a számlavezetés (ebbe benne vannak az utalások díjai, kp. felvét díjak, kártya-díjak, stb.stb.). Az egyik hónapban valahogy gyanusan magas lett ez az összeg, s megreklamáltam. 3 napba tellett, mire a “számlavezetési díj” tétel részletezését leküldték faxon, természetesen a számlánkat megterhelve 15.000 Ft “számla-részletetés díja” tétellel!!!!
Hát szopogassák a kis faszomat.
MEg aztán szoktubnk közraktározni, és a RAiffeisen a közraktár-hitel folyósításához be akarja kérni az 5 legnayobb beszállítónkat, az öt legnagyobb vevőnket, átlagos haszonkulcsunkat, meg még egy csomó olyan dolgot, ami szerintünk üzleti titok.
Az, hogy a számlavezetőnk egy hülye picsa, aki attól függően, hogy épp megvan-e neki, vagy nincs, hol kedvesen beszél velem telefonon, hol dög utálatos, már csak hagyján.
Szóval ezek a problémáink vannak a RAiffeisennel. Meg úgy általában nem ügyfélbarátok. Addig voltak azok, amíg hónapokig fűzögettek, hogy vigyük hozzájuk a számlavezetést a Volks Bankból. Egyébként úgy vettem észre (az ügyvezetőnkkel együtt), hogy itt a RAiffeisennél mintha a fiókigazgató, meg a számlavezető csajszi mintha irigyek lennének a személyünkre. (??)
Tehát ennyit róluk. Messze még Európa….

sz

_psc_, ez szomorú 🙁
én egy-két aljasságuktól eltekintve elégedett vagyok velük. az egyik csúnya húzásuk az volt, amikor repülőjegyet fizettem kártyával az air canada weboldalán. ott forintban szerepelnek az árak a mai napig és nem napi árfolyamon tájékoztató jelleggel számított árak ezek, hanem például úgy, hogy alapdíj: 109.500, üa felár: 26.200, repülőtéri illeték: 3.600 stb.

a kártyámat megterhelte a forint összeggel az air canada, majd ezt a raiffeisen átváltotta nekem usd-re, majd vissza forintra. telefonon nem ismerték el, hogy elkúrták, írtam nekik egy mailt, végül visszaadták a különbözetet.

az a baj, hogy itthon általában nem fontos az ügyfél. (számomra) új jelenség az, hogy kinyalják a seggemet ott, ahol még ügyfél nem vagyok, de sanszos, hogy az leszek. aztán ha a szerződés aláírva, azután szarnak rám (ez történt, amikor autót vettem). szomorú, hogy a t-com se a hűséges ügyfeleit jutalmazza, hanem a friss húst, akinek a vonalán 6 hónapja nincs net.

wotan

_psc_, a tothandras.hu -t nem azért javasoltam h bárki is ügyfele legyen. a brokernet-ről vannak negatív vélemények. Asszem írtam is a kommentben h szűrővel kell olvasni az írásait.

viszont: jó gondolatokat fogalmaz meg tűrhetően a pasi. Valamint az itteni közösségről feltételezem, hogy tudatos vásárló (befektetési alapokban is), ezért javasoltam a hozamplaza-t.

Amiket meg írtál, az a tanulópénz 🙁 Sajnálom. Az okos ember állítólag más hibájából is tanul, én mondjuk olyat még nem láttam. Az is elég ha a sajátunkból 🙂

megmondom

Ne bosszantsatok fel hogy ilyen butak vagytok.

A tothandras fajtajat ne reklamozzuk mar itt, mert a belem kifordul.

_psc_, az hogy ennyi penzt ilyen emberekre bizol csak megnevettet. Kb. azok a sztorik jutnak eszembe rola amikor regen a suhancok elkertek 2 ezret elolegbe hogy masnap hoznak lopott NIKE cipot, aszt nyilvan nemhoztak, a nehany ostoba akit levettek meg hozongott, mintha nem ok lettek volna hulyek, hogy ilyenbe belementek.

_psc_

wotan,megmondom: gabona-kereskedelemmel foglalkozunk, nem befektetésekkel. A pénzügyeket annyira ismerjük, amennyire a munkánkhoz kell (utalások, derviza-konverziók különféle fajtái, határidős deviaügyletek, közraktár-típusú hitelek, ilyesmi).
mégis, honnan a kisujjunkból kéne kiszopnunk, hogy az adott időszakban “feleslegesen” álló pénzt kire bízva kéne megdolgoztatni? Értem én, hogy egyeseket ez megnevettet, örülök, hogy legalább jó szórakozást okoztam valakiknek. 🙂
A Raiffeisen privát brókerei szoktak egyébként zaklatni, de ők eleve bevallják, hogy Pécsen 5 ember csinál 190 ügyfelet(!!!).
Meg még csak nem is szimpatikusak.
Nagy probléma az, hogy itt magyarországon a banki/pénzügyi kultúra a béka segge alatt van. Amíg ez így van, a gazdaság sem fog dübörögni.

btw, ti hová fektettetek volna be ennyi pénzt 4-5 hónapra?

megmondom

Chapter 2:

Azert annyi meg eszembe jutott hogy mi a nagy IT-s vagy IT kozeli ertelmisegi (lofaszt) reteg hogy ki tudunk akadni amikor valaki nem tud rendesen levelezni vagy megnezni egy weboldalt mert nem ert hozza, el kene gondolkozni hogy mas teruleten ami meg fontosabb is az elethez (penzugy), nem vagyunk-e ugyanolyan seggek.

Ertem ezalatt hogy psc baratunk lazan betolt egy szep summat egy ekkora gyokernek mint ez a bandi, mindenfele elotajekozottsag nelkul, es arra szamitott hogy majd olyan lesz mint az amcsi filmekben?! A bandi nem hulye volt hanem ravasz, a hulye te voltal mert beszoptad, csak nem ismered el.

Wotan pedig tudatos vasarlokrol beszel penzugyi termekekkel kapcsolatban, mikozben o maga jo gondolatoknak tartja azokat a sorokat amikkel bandikank a penzugyi intelligenciaval egyaltalan nem rendelkezo 40es haziasszonyokat szippantja be a kamugepbe, sajnos azok a sorok direkt ennek a retegnek tunnek jonak. Te tudatos vasarlo lennel?

Remelem a providenttol meg nem kertetek gyorskolcsont 🙂

(most ugy tunik mintha 2 embert lehulyeztem volna, ami ugyan nem szep de ez csak a velemenyem. Bankot lehet szidni, embert ménem?)

viszhall.

_psc_

Nézd, ez nem olyan dolog, hogy most az emer beszopja vagy sem.
Úgy adódott, hogy volt lekötetlen pénzünk, amit várhatóan 4-5 hónapig nem terveztünk használni.
Ezek meg “szembe jöttek”, ígértek valamit.
Mi tudtuk, hogy nem kockázatmentes a dolog, de bevállaltuk, próbaképp. (Ugye ha csak a bankszámlán áll a pénz, akkor is csak fogy.) Az ajánlat/ígéret mindenképp jobb volt, mint a bankok (egyébként igen nagy árfolyamkockázatot tartalmazó!!!) ajánlatai, igaz, azok tőkegaranciát nyújtanak – kivéve ha nagy árfolyamesés következik be, mert akkor nem (igen, a deviza-befektetések ilyenek…)
Nos, belevágtunk a brokernet által managelt, az AVIVA-banknál levő befektetési alapokból összeválogatott portfólióba.
Mégegyszer mondom, tudtuk, hogy van kockázat. Tudod, egy cég szokott kockáztatni is, sőt, minden egyes üzletben van kockázati tényező.
Nem hiszem, hogy emiatt hülyék lennénk, meg “beszoptuk” volna. Már csak azért sem, mert nyílván mi is megnéztük azokat az alapokat amikbe javasolták a pénzt helyezni.
Mindössze a brokernetnek, és tothandras kollegáinak nem jött össze az, amit ígértek, nem volt olyan az ügyfél-kapcsolatunk, mint az vártam volna (de ott a brokernetnél nagyon szépen mutat mindenki az öltönyében – én is felvettem, még az arany órámat is, hagy’ örüljenek), és egyáltalán, összeségében nem voltak olyan profi brigád, mint azt állítják magukról.
megmondom, köszönjük szépen a véleményedet, örülök, hogy te ilyen penge vagy, és előre látsz dolgokat. Remélem, már multi-milliárdos vagy, és rossz, elhibázott befektetésed sem volt még, sőt még rossz döntést sem hoztál. Ja, és feltételezem, betöltötted a 18. életévedet.

megmondom

_psc_, egesz meglepodtem hogy normalisan valaszoltal, csak a vegen tort el a rinyamecses valamiert. Latom nem erted amit mondok, mert hogy mindenfele ide nem illo dologgal elkezdtel foglalkozni. Azert valaszolok: 27 vagyok, nem vagyok milliomos semmifele befektetesbol, es penge se vagyok benne – ezert lep meg kibaszottul hogy meg nalam is hulyebb vagy ebben! Persze voltam enis ilyen, de tudod mit? Emailezni meg internetezni is megtanultal szep csendben, tudtad hogy alapmuveltseg, amig nem tudtad nem egetted magad. Most nem eleg hogy hulye voltal es majmot csinaltak beloled olyanok akik pont ebbol elnek, meg reklamozod is. Igenis az ilyet tudni kell. Vagy nem multal el meg 18?:) Ja, konyvet meg forrast ne kerj az ultimate tudashoz amivel en rendelkezem, internethez meg emailhez sincs. Csak szep lassan, erdeklodve. Node lassuk a lenyeget.

Felteszek 2 kerdest, csak hogy legkozelebb ne fuss bele ilyen emberekbe, hatha igy rajossz, de nem kell megkoszonni:

1. Ha megnezed ennek a baromnak a weblapjat, meg a pofajat, mennyi penzt adnal oda neki?

a) nulla
b) 130 000 EUR

2. Ha megfigyeled a szoveg stilusat, melyik ceg jut eszedbe elsonek?

a) TV-Shop
b) Morgan Stanley

A tobbit tenyleg radbizom.

Ha valaszolsz, az elso bekezdes ne zavarjon ossze, koncentralj a ket kerdesre. Koszonom.

wotan

no offense, de eléggé elment ez a dolog ovis stílusba.

még a tót bandiról annyit (részemről tényleg igyekezve lezárni a dolgokat) hogy én személy szerint örülök hogy valaki egyáltalán ír ilyenekről (szerintem elég sok munka van az írásaiban), annak meg főleg hogy háziasszonyoknak írja. Háziasszonyok többen vannak mint a plastikon kommentelő nördök.

educate the masses

Illetve, azért írtam a “tudatos vásárlót”, aki képes – legalábbis igyekszik – a marketing és a rizsa mögött meglátni a lényeget.

és ismét no offense, de szerintem amíg T.A. elég sokat fektet a webes megjelenésébe (nyilván azért h hozzanak neki pénzt), amiért részemről respect, addig te idejössz egy ilyen dumával “amikkel bandikank a penzugyi intelligenciaval egyaltalan nem rendelkezo 40es haziasszonyokat szippantja be a kamugepbe”, mindenféle megalapozottság nélkül. Nem véletlen h a korod is terítékre került.
Ha vitázunk, akkor tessék _tényekkel_ alátámasztani érvelésünket.

Azt mondom hogy
– mindenki előbb érdemelje ki valamilyen szinten a tiszteletet
– ez általában úgy megy h tessék lerakni valamit, aztán majd a célközönség eldönti mit ér
– addig csak vagdalkozás az egész, egymás életkorának felemlegetésével (ROTFL)

Részemről _psc_ hozzáállása igen szimpatikus. Legalább megpróbálták. Nem jött be, szerencsére nem szívtak nagyot, megtanulták. Legközelebb jobban körülnéznek – így fejlődik a “tudatos vásárló” 🙂

Amúgy továbbra is fenntartom h 3-4 hónapra (vagy tovább is) a hozamplaza -n érdemes körülnézni, utánanézni az alapoknak (erre szerintem ta blogja egész jó, ott ír nem keveset ezekről, de persze minél több forrás annál jobb), aztán összeállítani egy saját portfóliót oszt kész.

Magyarországon nem megy szerintem az a private banking dolog, amit a filmekben lát az ember, és ezekk alapján elvárna. Esetleg ott van még a bwm.hu (nem reklám, ha annak minősül moderáld ki), ahol az ő nyereségük a te nyereségedtől függ. Persze garancia itt sincs.

Én a fentiek – parciális – végigszívása után a saját magam által összeállított portfólióban HISZEK, erre Mo-n az egyik legjobb tool a hozamplaza.

uff

_psc_

megmondom: A feltett kérdéseidre értelmetlen válaszolnom, megmondom, hogy miért. A Brokernet-tel _nem_ a tothandras blogja alapján kerültünk kapcsolatba, hanem egészen más csatornán. tothandras a lapján nem is írja egyébként, hogy ő bnet-es lenne (legalábbis én nem olvastam, sokáig azt hittem, hogy egy magán pénzügyi tanácsadó).
Nos, mint mondtam, valahogyan kapcsolatba kerültünk evvel a csapattal, nem tűntek dilettánsnak, rájuk mertük bízni az épp a bankszámlán álló pénzünket pár hónapra, “próba-szerencse” alapon. Ismétlem, tudtuk, hogy van kockázat.
Az már csak később, egy véletlen folytán derült ki, hogy ez a tothandras pofa is brokernetes, sőt mi több, a befektetésünk kezelésében is részt vett. Nem is személyesen a tothandrassal találkoztam, tartottam a kapcsolatot, hanem egy kolleganőjével, aki megjegyzem, elég tapasztalt rókának tűnt, s ezt meg is alapozta, hogy kicsit utánna kérdeztem a személyének (már a régi rendszerben is az akkor még gyerekcipőben járó bankszakmában volt, többet nem mondanék erről, mert hátha olvassa ezt és magára ismer, és megbántani azért nem szeretném a személyét).
Szóval még mindig nem érzem magamat/magunkat hibásnak, hogy a brokernetre bíztuk a pénzünket. Elég körültekintő, “tudatos fogyasztók” voltunk, mikor ezt a döntést meghoztuk. Még az általuk ajánlott portfólióban levő alapokat is végigbogarásztam, rendben levőnek tűnt a dolog.
A probléma igazából az, hogy szerintem igenis ki lehetett volna hozni azt a százalékot, amit megígértek, és nem rajtam/rajtunk múlott, hogy nem tették. Kicsit jobban oda kellett volna figyelniük, esetleg többször átcsoportosítani, naponta többször ránézni a dologra, engem többször felhívni javaslatokkal, stb. stb.
Kineveztek ugye VIP-ügyfélnek, mondjuk ez már akkor sem hatott meg, bár abba az illúzióba kerültem, hogy majd a portfóliónk kiemelt figyelmet kap, pláne, hogy ígértem nekik zsebbe jutalékot, ha tényleg sikerül elérni nyereséget (megjegszem, ennek nagyon örültek, de mondjuk külföldön ez így normális – a bróker sikerdíjat kap, ha a megadotton felül teljesít – 20-25%-ot szoktak kapni a töbletből).
Ezt itt most lezárnám, mert nem hiszem, hogy neked kellene elszámolnom avval, hogy a cégünk mit, menyit, miért és kinek az ötletére, hova fektet be. Mindössze leírtam a tapasztalatomat a tothandrasékkal, ha már egyszer szóba kerültek. Így utólag úgy gondolom, hogy az első postomon kívül kár is volt írni többet erről, kár volt vitába szállnom veled, mert felesleges, és igazából nincs is közöd hozzá.
Amúgy beszélsz itt tanulópénzről, meg kioktatsz, elszámoltatsz, meg te jobban tudod, stb…
De! Honnan veszed, hogy a cégünknek egyáltalán számít az kb. 1 millió Ft, amit veszettünk ezen a befektetésen? Mi van, ha mi magasról leszarjuk az egészet, és csak szimplán elkönyveljük, hogy többet nem rakunk rövidtávra pénzt rizikós ázsiai/európai részvényalapokba, hanem inkább kötünk kevesebb hozammal kecsegtető opciós devizaügyleteket? Mi van, ha mi ezt nem tanulópénzként éljük meg, hanem szimplán egy rossz üzletként? Mi van, ha a következő héten a tízszeresét kerestük vissza az elvesztett összegnek?
Szóval mostmár tényleg zárjuk le a témát, köszönöm.

Még esetleg annyit, hogy visszatérve a kérdéseidre, te miből gondolod azt, hogy a Morgan Stanley-ben jobban meg lehet bízni, mint a tothandras-ban? A Morgan Stanley-nél szerinted mennyire figyleik a pénzedet, meg a portfóliódat? Ja, persze ha 10 milliárd USD-t odaraksz, biztos ráállítanak egy embert, akinek csak te vagy a dolga. De amúgy elárulom: kb. ugyan az a helyzet, mint a RAiffeisen “privát bankárainál”, hogy 4-5 ember kezel 190-200 ügyfelet. Nos, szerinted azok mennyire tudnak odafigyelni a befektetésidre, deviza-ügyleteidre? Semennyire. Valószínüleg még az ügyfeleket sem ismerik név szerint.
Magyarországon nincs szinvonalan banki/brókeri szolgáltatás, ez van. Nem csak ebben vagyunk elmaradva.
Én személy szerint inkább bíznám a saját pén zemet egy idősebb vén rókára (mint amilyennek a tothandras tűnik a honlapja alapján), aki ki tudja kaparni a gesztenyét, minta Morgan Stanley-re. Ugyanígy, inkább megyek egy öreg, de már sokat látott, tapasztalat, rutinos ügyvédhez, aki igaz, hogy csak egy lepukkant irodában van, de mindent elintéz, még csodát is tud tenni, mint egy menő, márvánnya boryított, méregdrága bútorokkal berendezett ügyvédi irodába.
Van egy mondás, ajánlom, hogy fogadd meg, hátha egyszer olyan munkád, vagy saját vállalkozásod lesz, ahol jó ha tudod:
“Kristálycsilláros szobában soha ne köss üzletet!!!”

_psc_

angelday: Azért nem ilyen egszerű a dolog. Az a kb. 1 mFt, amit mi buktunk, nem hiszem, hogy a Brokernethez vándorolt. Bár ki tudja, hogy a háttérben az alapkezelővel (esetünken az aviva bank volt) milyen törvényellenes megállapodásik vannak, de nem hinném…
Mi betoltuk a pénzt bizonyos befektetési alapokba. Vettünk kötvényeket bizonyos árfolyamon. Mikor kiszálltunk, ugyan ezeket a kötvényeket eladtuk a vételi árfolyam alatt, mivel esett az árfolyamuk. Az alapkezelő max. 2%-ot tudott keresni a dolgon (persze, az sem kevés…), mert ennyi volt az adás/vétel közti jutalék. A Brokernet szvsz ezekből a 2%-okból kaphat valamennyit, abból megy olyan jól. Végső soron, ha belegondolunk nekik mindegy is, hogy egy adott ügyfél nyereséges-e, vagy sem, hisz a nyereségből nem kérnek pénzt (hivatalosan).
A 2% adás-vételi külömbözetet meg akkor is fizeti a kedves ügyfél, ha nyereséges, vagy veszteséges volt a befektetése. Tehát az alapkezelő mindenképp nyer 2%-ot (és mivel szerintem ebből kap jutalékot a brokernet, tehát ők is mindenképp kapnak jutalékot), de mondjuk azért az alapkezelő jobban jár, ha nyereséges az ügyfél, mert akkor ugye az azt jelenti, hogy az alapjainak jobbak az árfolyamai, a saját részvényeinek is jobb az árfolyama, etc.etc. Ja, és nem mindegy, hogy mennyinek a 2%-át vonhatják le (mert ugye ha nyereséges vagy, a 2% is több, ha veszeséges vagy, kevesebb).

_psc_

Nekem sem szimpatikus, és így konkrét tapasztalatok birtokában, egyik magyarországi befektetés-kezelő, “bróker” sem szimpatikus.

hettie

olda: en vagyok az, persze 🙂 udvozollek a Brit Nezetkozossegben 😀

most h mondod, itt sem kell atm hasznalatert fizetni, ez mar eszembe se jutott, annyira normalis. Persze vannak olyan automatak, ahol igen, egy idoben felfutottak, de a lakossag kirohogte a szanalmas otletet, hiszen minden masodik sarkon van atm, es a mi kornyekunkon osszesen egy fizetosrol tudok. Persze kisebb varosokban es falvakban nemtom mi van.

wotan: gondolom a magyarorszagon mukodo lakossagi bankok tulajdonosai/reszvenyesei kozott vannak ilyen nagy kulfoldi bankok. De ez ugy megy, hogy adaptalodnak a helyi viszonyokhoz, lsd pl tesco, ami itt NagyB-ben teljesen ok, mig otthon…

angel: a rugbycsapate az.

cinty: meg csak az kene, hogy az allamigazgatas kezebe keruljenek lakossagi bankszamlaszamok. Itt megcsinaltak, a postak sorra zarnak be, az adohivatalbol meg 25 millio csalad szemelyes adatai+bankszamlaszamok tuntek el seperc alatt. Az osszes gyerekes csalade (google 25 million hm revenue). Ha a britek sem normalisak, akkor nalunk mi lenne? Bar szerintem az emberek mindenhol tokegyforman hulyek vagy jofejek, legalabbis az en limited tapasztalataim szerint.

_psc_

hettie: a külföldi multik itthoni adoptálódása szvsz amiatt lehet, hogy hiába a külföldi tulajdon, attól még magyar emberek dolgoznak itt.

wotan

Nem kétlem h vannak a magyar bankok tulajdonosai között olyan külföldi bankok, ahol az ügyfelek seggkinyalása természetes. Sajnos a “magyar viszonyokra történő adaptálódás” azt jelenti, hogy a rosszat megtartják, a jót meg nem hozzák (a tesco is pl. ezt erősíti)

Szóval amíg nem történik forradalom, addig csak azt tudom mondani amit korábban is: LEHÚZNAK GECI!

Szilárd véleményem h forradalom esetén a bankokat, biztosítókat és politikusokat kell falhoz állítani, a sorrendben nem vagyok biztos.

Sajnos nem megoldás külföldön vezetni számlát, mert forintszámlát nem fognak Mo-n kívül vezetni, ha meg EUR-ból kell konvertálni az még többe kerül. (külön téma még hogy a valuta “konverziós” költségek miért ilyen magasak – talán másik post-ban… 🙂 )

luko

citinel vagyok, igaz kieemelt ügyfélként, de ott minden itthoni banki dolog ingyenes. bankkártya és platina hitelkártya is, külföldön 2 ATM használat is.

ilyesemi csomagjuk van 180k fizetésiátutalás esetén is és 5M vagyonka felett.

egyszer voltam a bank által rendezett előadáson ahol Mark Mobious volt a prezenter. ez a pacák a MerrillLynch fejlődőpiaci atyaúristene, de vizális megbízhatósági faktora és dumája tiszta tothandras. (na jó, mondjuk az öltönye az elég jó volt!)

psc!
mondasz egy időszakot amikor befektettél? csak hogy tudjuk mennyire linkeskedték el a dolgot…

wotan

Igen, a citi egész jó. Előző életemben nekem is volt ott aranykártyám, ekkor valóban minden ingyenes, de szerintem ők adják a legrosszabb betéti kamatot az országban.
Cserében mindenkinél előbb volt internetbankjuk, és a kisvállalati csomagjuk is verhetetlen – más bank kétszer drágább ajánlatot tudott csak adni, pedig próbálkoztak…

bendogoz

3 év alatt 5 milliót buktam a Brokernet segítségével. Történetem rövid de tanulságos: Titka: évesdíj + évi 2-szeri (kötelező) átváltás + árfolyamesés. Módszere: szerintük a legrosszabb ajánlott részvény is évi 15%-ot hozott!! (jól hangzott). Nekem elég lett volna fix 10 is. Soha nem mondják hogy mihez képest emelkedett (vagyis nem azt veszik figyelembe, hogy te mikor vetted a részvényt, hanem a kibocsátáshoz viszonyítva állítják ezeket). Szóval a kezelési ktg+2-szeri éves váltás=1,5%. 30 milliónál ez éves szinten 450 eFt, vagyis 3 év alatt 1,35 milliót “kaptak tőlem”. Sajnos szükségem volt a pénzre és ki kellett vennem de ekkor (3 év után) a jól megérdemelt kezelési költségért: csak 25 millió volt a számlámon. Konzekvencia: SENKI NE ADJA A BRÓKERNETNEK A PÉNZÉT, inkább adja nekem mert én meg is köszönöm.