Law and order

Magyar Telekom Nyrt-től kaptam egy csekket, hogy 600 forint elmaradásom van. Írok nekik, vatta fak, én virítom a lóvét, mindent pöpecül, ne nyomjátok a vakert, vagy ha nyomjátok, erőspisták, támasszátok alá. Előbb a rendszerüzenet, majd az outsource-olt Panjabi MC írt nekem CRM-ben, hogy igen, volt tavaly novemberben egy csekk befizetésem, ahol 1770 helyett 1170 forintot utaltam. Leellenőriztem, és tényleg igaza volt (ellenőrzés, azaz: Excel file túrás két helyen, bankszámla trackelés, personal csekk előbányászás), elgépeltem 1170 — 1770 helyett. Szépen beírtam az otthoni költségvetési állományom megfelelő cellájának megjegyzés rovatába (amit előzetesen már krémszinű sárgára szineztem), hogy elírás történt, kiegyenlítettem a csekket, learchiváltam a többi közé. (Magyar Telecom üfsz teljesen korrekt volt egyébként, fasza válaszidő, releváns üzenet.)

Elbasztam ezzel ma kb 28 percet. De most rend van. És ez a fontos. Rend.

Függöny.

27 hozzászólás

moikboy

Azért azt nem tudom elhinni, hogy ez a GTD + a sok logszervezés nem emészti fel azt az időt amit meg tudnál vele spórolni…

Sasi

Volt egy ilyen ismerősöm, aki úgyszint hasonlóképp próbált rendet tartani az életében, de aztán az életének legkisebb felborulása miatt meg jól begyógyszerezte magát, szóval sürgősen akadj le ezekről, mert így jársz.

Prossa

Ez tényleg borzasztó! 600 forint elírás, azta, húha!
Jaj, a napodból, az életedből 28 perc! Most padlót fogtam! Még szerencse, hogy ott van minden neked az Excellákban!

LOL!

Crit

Az ilyen elgépelés fordítva is működik ám és nem is biztos, hogy túl szerencsésen. Az Emese-Orsolya-Nóra remek szolgáltatónak minden fogyasztómérő állását havonta neten keresztül jelentem le, amiről a rendszerük a bevitt adataimat e-mailben vissza is jelzi: “nesze, ezt jelentetted le nekünk: … ”

Erre kijött egyszer egy horror-számla, ekkor én visszakerestem az ominózus hónapot (óraállások természetesen Excelben nekem is vezetve, valamint a visszajelző mailek is katonás sorrendben egy szubfolderben), összehasonlítottam a számlán szereplő óraállást az elektronikusan rögzítettel és leesett az állam. Nem mindegy, hogy 693 köbmétert vagy 963 köbmétert fizetsz. Naná, hogy egy ügyes alkalmazott KÉZZEL (!!!) vezeti át a számlázásba a befutott adatokat és felcserélt a nyamvadt numerikus billentyűzetén két számjegyet! Ez van, 21. század. Mondanom sem kell, hogy ügyfélszolgálat meg lett mozgatva, hónapokba került, mire a számlázásban rendbe tudtam hozni a dolgot.

Szóval nem rossz az ilyen trackelése a dolgoknak. Bizonyító erejű. Van, aki dátumbélyegzős fényképet is csinál a fogyasztó mérőállásairól. Szolgáltatók beszopatnak különben. Nem vicc! Az ólomplombák meg csak röhögnek…

Tanulság: MINDENKINEK oda kell figyelni a munkájára. (és néha egymáséra is), a radiohead (2+2=5) is ezt mondja:

It’s the devil’s way now
There is no way out
You can scream & you can shout
It is too late now
Because

You have not been
paying attention

IIsti

Crit: sztem egy szolgáltatónál illene ellenőrizni a fogyasztók szokásait, és ha jelentős eltérés van két havi számla között, akkor ellenőrizni is kell, nem csak kifizettetni.
(Az eseted egyébként azt is jelenti, hogy nem csak + hanem – irányban is lehetséges a tévedés, és így már a szolgáltató magát is megszivathatja.)

alternaiv

Breaking OFF:

Nadal nem lesz ott az AusOpen döntőjében, mert Tsonga (FR) jól elpi****ta. Jó volt nézni 🙂

senki

IIsti: ja. ellenorizni az Ügyfél szokásait. többszázezres Ügyfélkörnél meg pláne. Hogyan gondoltad ? “Ebben a hónapban 100 köbméterrel többet fogyasztott Manyika néni, Ön biztos ebben ?” típusú levelekkel? Na ne álmodozzunk.

blaine

senki:
most vittem fel egy 160 lakasos tarsashaz hidegviz/melegviz/ho -fogyasztas adatait, eletemben eloszor es utoljara, es semmibol nem allt egy plusz oszlopot berakni ellenotzes celjabol, ami kidobta, ha vhol kiugro volt az elteres az elozo evekhez kepest.
ugyan ezt a szolgaltato is meg tudna csinalni, hogy lassa, mi
NEZZEN meg megegyszer, mielott szamlaz, mert nem arrol volt szo, hogy a fogyasztot kerdezze meg…

addikt

Crit, és a Fitter Happier miről szól? 🙂 ne legyetek már robotok baxátok meg…

senki

blaine: nem arról van szó, hogy akár többszázezer ügyfelet tartalmazó nyilvántartási rendszerből ne lehetne megfelelő lekérdezéssel megalálni a kiugró adatokat, csak éppen minek. erre egy multin belül szvsz nincs apparátus, meg különben is, erre való a reklamációkezelés, a te kötelezettséged az, hogy jelezd, ha valami nem kerek. írtad, hogy berögzítetted a lakások mérőállásainak adatait. Mit kezdtél azzal az adattal amit megkaptál ? bekopogtál a nyolcadik emelet háromba a vadidegen Miskabácsihoz, hogy bocsánat el kéne zárni a vízcsapot mer sok a köbméter ? mit küldjön ki a vízszolgáltató : Önnél extrém vízhasználatot észleltünk, tegyen feljelentést a rendőrségen, mert valószínű lopja a szomszéd ? Semmi közük hozzá, ha egyik hónapról a másikra medencébe folyatnád a vizet, vagy stadiont fűtenél villannyal, ahhoz se. Vagy szerinted van ?

Egy nagy ügyfélkörrel rendelkező szolgáltató nem NÉZI mit számláz. Van egy számlázó rendszere, ami a bediktált, rögzített értékek alapján elkészíti a számlát, amivel ha gond van meg kell reklamálni osz csókolom.

senki

eszembe jutott még egy (több) jó példa, de sztem felesleges: pl. telefon. eddig 5E volt mondjuk, de kimegy egy százezres számla, mert mondjuk szextelefon/televíziós játék/egyéb. Ilyen esetben mit vársz el a telefonszolgáltatódtól ? Szóljon, hogy törd le otthon a gyerek kezét, vagy vegyél neki gazdálkodj okosant, esetleg fizesd be egy nőre ? Van neki ehhez KÖZE, apparátusa vagy valami ? Bár lehet, hogy a jövő évezred egyik üzlete a szolgáltatóknál a “fogyasztófigyelés” lesz külön díjért, ki tudja.

blaine

Teljesen rendben van amit irsz, amire viszont en gondoltam az az olyan jellegu emberi hiba elkerulese amit Crit is emlitett, hogy felcsereltek egy szamot. Nem kopogtam be sehova, csak a sajat megnyugtatasomra szolgalt, hogy nem utottem felre.

A masodik peldaval kapcsolatban pl. a vodafone orankent megszakitja a hivast, ha jol tudom. Nekem legalabbis meg szokta 🙂 Elofizeteseskent ez meg egyszer jol is johet.

Vagy: 5-6 eve kimentem kulfoldre es a az elso idoben a pannon-os telefonomat kellett hasznalnom, ami persze draga volt. Par het utan felhivtak, hogy kiugoran magas a szamla, nem loptak-e el a keszuleket es adjam meg az azonosito szamom. Ez mondjuk korrekt.

Tehat az egy dolog, hogy a szolgaltato erdeke, hogy szolgaltasson, a mienk pedig, hogy ne basszanak at, de azert en hiszek egy egeszsegesebb arany kozeputban.

IIsti

… ezt úgy hívják, hogy “fraud management”. Kb azt jelenti, hogy ha csinálsz 100eFt-os telefonszámlát, akkor azt ki is fizesd, és ne okozz kárt a szolgáltatónak.
Pl. benne lehet a szerződésben, hogy ha a telefonszámlád meghaladja az x összeget, akkor ezt az összeget azonnal kiszámlázzák és korlátozzák a kimenő hívásokat, és csak akkor tudsz telefonálni, ha az x összegről kiállított számlát elötte befizetted. Ugyanez szerintem elfogadható volna más szolgáltatásokkal is, még 1x, nem csak a szolgáltató, hanem a fogyasztó védelmében is.

Crit

Annyira szeretem, mikor innovatív diskurzus folyik itt!

Nem azért vezetjük Excelben a fogyasztási adatainkat, mert robotok vagyunk, hanem mert kezdünk tudatos fogyasztóvá válni. Szeretjük ellenőrzésünk alatt tartani a dolgainkat és elemezzük az életnek ezt a részét, amit fogyasztásnak nevezünk. Ellenőrzés és elemzés – hangsúlyozom ismét. Persze ezt a kis terhet rólunk gépnyomókról levehetné simán a szolgáltató, ha ügyfélbarát és innovációmegszállott lenne, nem is kerülne sokba neki, simán élvezném, ha az online közölt adataim alapján éves kimutatás landolna akár webfelületen, akár az e-mailcímemre PDF-ben, benne szép színes diagrammokkal: tessék, ezekben a hónapokban ennyit és ennyit fogyasztottál, fizettél be nekünk, stb. (lásd webes szolgáltatások, mint pld. Mint) Működik, szép.

De a szolgáltató ezt nem teszi, mert magasról néz le (azaz szarik) rá (ránk, az ügyfélre), neki két célja van csak: 1. alapvető és folyamatos szolgáltatást (víz, gáz, villany, net, tv, telefon, stb.) nyújtani, 2. ezért olyan sok lét beszedni tőlünk, amennyit csak lehet.

Ezért mondtam korábban, hogy mindenki figyeljen!
A szolgáltató is, és persze mi is.
Elvesztegetett idő a hibák rendbehozása: nekik is, nekünk is.

A hangsúly az egyensúlyon van, a két fél együttműködésének és a szerződésben foglaltak betartásának egyensúlyán. Aki naponta 10-szer fürdik, rendben, de ha egy béna ügyintéző elgépel két számot, mert épp Mariskával vagy Petikével pletykál munka közben, akkor az azért nincs rendben.

Az meg pláne nincs rendben, ha mondjuk a víz egy társasházban egy fővezetékből a központi óra után mondjuk a földbe, a ház alá szivárog és ezt mindenkivel megfizettetik.

A pontos fogyasztási kimutatások, adatok a takarékosságra és a környezettudatosságra nevelnek, mindenki elemi érdeke.
A szolgáltató leszarja, ha a Hajdú bojlerem 10 éve vízköves, ezért pörög a villanyórám, nekem viszont fontos, hogy feleslegesen ne fizessek, ezért ha kiugró értéket látok, utánanézek, kijavíttatom, reklamálok, stb.

Persze adjunk csak ötleteket a szolgáltatóknak, ezt teljes mértékben pártolom! Jelenleg még úgyis a profit dönt, nem a takarékosság és a környezettudatosság.
Szarul lettünk nevelve mindannyian, ez a sommás véleményem.

blaine

Ha a pannonos peldanal maradunk, nem mindegy, hogy letilt amig nem rendezem (mint ahogy mas szoglaltato tette akkoriban, tudtommal) vagy rakerdez, hogy minden rendben van-e.
Ott es akkor kellemetlen lett volna mindenfele szamlakiegyenlitessel foglalkozni.
Es igen, ez mindket felet vedi, nem csoda, hogy a kartyas telefonomat meg sosem szakottak meg 🙂

senki

blaine, IIsti: igen. 🙂 mondjuk a fraud m. is csak azoknál a szolgáltatásoknál tud működni, ahol kis idő alatt nagy kár érheti őket épp ezért észnél kell lenniük, ezért szólnak nagyjából annál az összegnél, amit szerintük még ki tudsz fizetni 🙂 Na, jöhetnek a sörök.

A.

en 3 eve nem fizettem be csekket.
mindenhova automata vagy eseti atutalas megy.
logol helyettem a bank. nekem csak a szamlak osszeget kell trackelni.
szerencses orszagban elek.

sz

A: nem vagy egyedül, nem is értem a postán, sárga csekkekkel dekkoló embereket 🙂

IIsti

Mennyibe kerül a sorbanállás a postán?
Mennyibe kerül az átutalás?
Mennyibe kerül a csoportos beszedési megbízás?