Helvetica (2007)

helveticaposter.jpg

You go to a corporate identity consultant, circa 1965-1966 and they would take that and lay it here and say, “Here’s your current stationary, and all it implies, and this is what we’re proposing.” And next to that, next to the belching smoke-stacks, and the nuptial script, and the ivory paper, they’d have a crisp bright white piece of paper, and instead of “Amalgamated Widget, founded 1857” it’d just say “WidgeCo” in Helvetica Medium.

Can you imagine how bracing and thrilling that was? It must have felt like you had crawled through a desert with your mouth just caked with filthy dust, and someone offered you a clear, refreshing, distilled, icy glass of water… It must have been just fantastic.

— Michael Bierut – Graphic Designer

Akit úgy általában érdekel a tipográfia, és még nem látta volna a filmet, most megnézheti a Google Video jóvoltából (gondolom leveszik majd egy idő után, mert nem hivatalosan került fel).

update: Sajnos nem volt hosszú életű a link, lehet torrenteken próbálkozni a továbbiakban.

5 hozzászólás

KTamas

Kicsit talán rétegfilm, de nekem nagyon bejött a film. Helvetica FTW!

will

Azért a megszólalók közül jó pár esett át a ló túloldalára, és kezdett bele olyan szintű huszfilléres filozofálgatásba, mint Tom “period” Cruise.

Például mikor az egyik öreg azt feszegeti, hogy a betűtervezés az nem is a betűkről szól, hanem az őket körülvevő helyről. Hűha bazmeg, isten vagy.

Ettől persze jó kis film, csak lehetett volna egy órácskát húzni belőle.

(ja és a gazdasági magazinunk kenyérszövegét most cseréltük talpasra, mert az a visszajelzés, hogy a helveticával írt dolgokat egyre kevésbé hiszik az emberek megbízható infonak, mert más a hír, és más a brossúra)

gab

Szerintem is nagyon jó film! Nálunk egyébként egyáltalán nem egyeduralkodó/domináns a Helvetica betűtípus, inkább a katyvasz a jellemző. A film után most akaratlanul jobban figyelem a betűtípusokat az utcán. 🙂

Credo

Vazz, OK, design meg tipográfia rulz, de azért 80 perces dokumentum-mozit egy karakterkészletről? Persze gondolom inkább a biznisz oldalról szólhat (sajnos már nem elérhető), hogyan lobbizták be a fontot a legnagyobb vállalatokhoz, hogy fontos plakátokra meg magazinokba kerüljenek, de akkor is, ilyen hosszú anyag ennyire jelentéktelen dologról kicsit soknak hangzik.