Japán reklámtechnika

Cabel Sasser japánban járt, és egy érdekes trendet figyelt meg: a különféle termék és szolgáltatás reklámozók a print hirdetéseik végén internetes search boxot imitáló grafikai képeket helyeznek el, amibe kvázi beleírják a megfelelő kulcsszavakat nagyjából így:

pmsearch.png

Persze a japánok ezen is tekernek, mert nem pixel-precíz OS alapú grafikai képekkel dolgoznak, hanem régi gombokkal, visztás grádiensekkel, webes-jellegű formákkal, képregény-szerű grafikai rendszert követve. A Cabeltől átvett minta:

urlreklam.jpg

Érdekes koncepció, viszont ha jön néhány kis mitugrász és legooglebombolja az egészet, akkor máris bebuktuk a dolgot. Így járna például az Apple Hungary is.

Amit viszont én figyeltem még meg printben európai viszonylatban, az az underscore _ karakter indokolatlan használata. Nagyon “trendi” mostanában headline-okat ezzel tipózni, ide hozzánk még kevéssé jutott el, viszont az osztrákok után a cseheknél is remekül megfigyelhető. Például ilyeneket írnak, hogy “x_ceed” meg “Be b__Rave” (kamu példák). Nem kedvelem igazából, egyszerű fad.

3 hozzászólás

poTomek

Nálam “apple hungary”-ra keresve első találatként az apple.hu jelenik meg. Ez miért lenne bukó nekik??

crs666

Az ( város-neve )iEST már évek óta nyomtat ilyent a programfüzetükbe az adott szekció (pl. filmek, sport, szórakozás) fejléceként ( így rémlik ), így reklámozva az estponthu-t ( szerintem ).