MegaMan 9

"IT IS THE YEAR 20XX"

A Nintendo WiiWare csatornáról már örömködtem korábban egy sort. Low-budget játék szegmens, amiket nem marketingelnek be “rendesen”, kevés pénzért a miénk lehet. Fantasztikus koncepció, és még fantasztikusabb, hogy a rohanó világban sokunknak pontosan ennyi digitális szórakozásra van szüksége. A Közveszélyes Munkakerülő rapid-blog léte is ezt igazolja. Én már végig is vittem WiiWare alatt a Lost Winds játékot (szuper-cukiság!), utána pedig elmerültem a Toki Toriban (utolsó worldöt kezdtem el — a hard pályákon még nem tartok sehol). Egyszóval WiiWare rulez!

Most pedig a Konnektoron olvasom, hogy a Capcom a MegaMan 9-et nem másra, mint WiiWare csatornára fejlesztette ki. (Eredetileg, aztán bejelentették mind boxra, mind ps3-ra is. Sőt, ha ez nem volna elég, hamarosan játszhatunk a MegaMan 1 és 2-vel is Virtual Console-on, amíg megérkezik a 9-es!)

Sőt! Videó!

Ez még rendben is van valahol, de az mekkora ötlet (már), hogy a játék gyakorlatilag a Nintendo Entertainment System 8 bites technikai színvonalán készül? A MegaMan legújabb része visszanyúlik a gyökerekhez, és onnan folytatja, ahol a nagy klasszikus abbahagyta! Szemeim előtt megjelenik a videojáték fejlesztésnek egy új szubkultúrája, ami már nem a hobbiprogramozók emulációs kedvteléséből, hanem igenis reális piaci résből áll! Egy fantasztikus korban élünk, ha ennek van üzleti értéke. Persze a magamfajta ortodox videogamerek el tudják ugyanezt képzelni bigbudgetben is, de nem kell minden lépést egyszerre meglépni.

Olvassuk csak (kiemelés tőlem):

According to franchise creator Keiji Inafune, the simple fun of a classic Mega Man game “doesn’t fit into the grandiose and expansive world that the consumer gaming industry has become, and so you have to make games that match the current expectations.” He said pushing for the creation of a Mega Man in the style of the original “would be quickly criticized for things like being simplistic, outdated, or too expensive”, thus making it “too difficult” to develop such games in the “current climate”. He then goes on to say that the rise of retrogame services like Nintendo’s Virtual Console allowed the development team to put together Mega Man 9.

Szemeim előtt látom a jövőt, ahol egyre másra jelennek majd meg a nagy öreg klasszikusok nem emulált, hanem újrafejlesztett változatai. És milyen jól is van ez így. Kit érdekelnek a Niko Bellicek, kit érdekelnek a poligonok, a voice actingek, meg az összes ilyen technológiai üres kivagyiságok?

A MegaMan 9 szeptemberben lesz megvásárolható a WiiWare csatornán, és egy dolog biztos: én ott leszek az elsők között, akik hódolni fognak ennek a fantasztikus 8 bites platformer játéknak.

Ha ez így megy tovább, Guybrush Threepwood is vissza fog térni közénk MCGA felbontásban.

VIDEO GAMES ARE MY RELIGION

Függöny.

10 hozzászólás

Dewla

Egyetéretek fátter, én is abszolút hódolok a régi klasszikusok előtt, és a Wii-n már számos Virtual Consolos és Wiiware-es címet bevásároltam már. De, szerintem igen is kell értékelni a GTA4, a Fable, az Oblivion, Metal Gear Solid 4, Fallout 3 és hasonló big budget blockbustereket. Ezek nagyon komoly alkotások, alkalmanként MŰVÉSZI kivitelezéssel (story, art directing, voice acting, camera handling, level design, sound and music, etc).

Az általad írt retro cuccoknak igenis van helye én is leborulok ha meglátom az Ocarina of Time-ot. Én a jövőt az olyan fajta redesign-ban látom mint ami a Street Fighterrel történik éppen. MEGTARTVA az eredeti designt, feelinget, de mégis nem durván és nem öncélúan becsempészve a XXI. századi technika. Szóval Guybrush Threepwood szerintem full HD-ben fog visszatérni valami elképesztően jó és kreatív 3D-s rajzfilmes környezetben, sok-sok utalással a nagy elődre. Legalábbis remélem.

PeBa

Ember, ez wii-re? Lemegyek hídba. A hideg kirázott amikor meghallottam azt a jóféle kis “NES-cincogást”. Ez a játék ez bmeg űberfasza. Kellőképpen nehéz, de megoldható, és szórakoztató is. Well-balanced.

MegaZork

be kell szarni mekkora zeneje van. en amugy teljesen meglepodtem ezen, még amikor ment a pletyka a 9. reszrol azt hittem hogy valami 3d majomkodas lesz (buntetes castlevania 64 modra) amit mar a tutorialnal megunok, de ez jo nagyon igy. vajon mennyi ido alatt keszitettek ezt el?

PeBa

Egy jól összeszokott programozócsapatnak szvsz esti mese egy ilyet leprogramozni. Bizosan többet gondolkodtam a pályákon meg az ellenségeken. 🙂
Vajon mik lesznek? iMan, Wiiman, Nextgenman 🙂

balint

anno ugyebar egy max. ket ember hegesztette ezeket a dolgokat, onnan jott az osszes designer istenseg. tekintve a mostani studiok kapacitasat, kb egy het 🙂

Szlartibartfaszt

teljesen OFF:

Hiányolom az iphone híreket.
Legfôképpen az érdekelne, 2.0-ra frissítéssel milyen tapasztalatok vannak.
Kissé türelmetlen vagyok, elnézést.

Dewla

Bakker addig emlegettük Guybrusht, hogy barmira hiányzik a Monkey Island…

Look behind you, a three-headed monkey!

clyd3

dewla: Asus A636 PDA (320*240)+ScummVM+a fileok az eredeti gaméból = retro LucasArts adventure gammák. A PDA felbontása miatt kifejezetten jól néznek ki a régi, alacsony felbontású cuccok is. Az érintőképernyő meg kifejezetten kedvez a point’n’click -nek 😉

ad: nem vitatom (és gondolom más sem), h anno pl. a Zak McKracken mekkora poénokat tartalmazott, de ma azért nem ülnék le monokrómban játszani vele. Ellenben a másik véglet nálam pl. a Monkey Island 4. aminél szerintem tök eröltetett volt a 3D és nekem nem is jött be hangulatilag. NEm úgy a 3. rész, amin látszott a technikai fejlődés, de nem erőszakolták meg a játékstílust…