Futóblog a Kreatívban

A magyar reklámszcéna hivatalos lapja, a Kreatív Magazin, az e havi számában közöl egy értékelés-félét a Futóblogról, aminek én magam is szerkesztője vagyok:


a képre kattintva a nagy felbontású változat olvasható külön ablakban

Hírértékű, mert mégis egy olvasott és hivatkozott forrás. De nem akarok ebbe ennél jobban belemenni, ez az egész magyar reklámbiz tőlem messze álló bugyor. (Érdekes adalék, hogy a Kreatív szerkesztője a Plastikról szerzett tudomást a Futóblogról — engem ezek a dolgok mindig meglepnek.)

A Plastik media weblap rendre megjelenítette jelen blog szerzője által írt Futóblogos postok beharangozóit. Az olvasó így az eltelt bő másfél hónap alatt kaphatott egy képet arról, mi van odaát.

A kérdés tehát a következő: Te hogyan értékeled a Futóblogot?

82 hozzászólás

adriankoooo

Amiota olvasom elhataroztam, hogy fogok futni, tobbnyire ennek a hatasara vettem tegnap egy ipodot, meg majd jon a Nike+ Sport kit, aztan johet az uszogumi eltuntetes. Age 21/186Cm/86kg :I.

Balazs

En az elhatarozason mar tul vagyok:)
Futok mar tobb mint 2 hete. Ipod van mar, Nike+ meg nincs:(
Ja es mindez a blognak koszonheto!

vszakats

AD: A futoblog a reklam mufajan belul jo, viszont nekem az allando ide atposztolas egyertelmuen sok es reklamszaguva teszi a te blogod is. Reszben ez az amitol a hirdetesi szisztema elindasakor tobben feltek (en legalabbis mindenkeppen).

Selion

Én csak azt sajnálom, hogy a Nike engem sosem fog megkeresni ilyesmivel, pedig ezért felhúznám a futócipőt.

fraki

Hát, etikailag tényleg necces volt ez. De necces még most is. Először is, korábban sehogyan sem különböztettétek meg a blogot a többitől, mostmár az index főoldali blogrollban megzöldítettétek. Aztán itt van az, hogy jól elmosódik a határ az önmagatok és az érdek-önmagatok közt. És ez nem rizsa, azt hiszem, a plastiknak pont az őszinte, “magunk között vagyunk” hangulata volt az erőssége. Namost ennek fuss.

Ezen marhára nem segít az sem, hogy hússzor odalököd, hogy “bocs, de csakazértis kirakom ezt a reklámot, annyira, de annyira jó”, meg “bocs, tudom, átlátszó, de ez a cipő akkoris annyira, de hihetlenül, de olyan jó”.

“Sasvári József vagyok. Sima reklámot nyomok a pofátokba, szerződésem van, hogy most rajongjak. Ennyire már talán nem is kellene, de én ODATESZEM MAGAM. MÉG A TERMÉKKÓDOT IS BEÍROM. Igen. Ez a cipő, ez komolyan, ez őszintén, nézzétek…”

Aha.

cyrus

– Állandó átlinkelés a reklámblogra, ugyanmár…
– Dupla postolás itt is, ott is ? no wai plz…
– Futás = iPod + profi Nike felszerelés ? pffff…

gigi

Hogyan kezdjünk futni:
1. pont – végy 1 darab iPod-ot
.
.
… hmmmmm …

bár ha belegondolok én csak a busz után futok (azt nagyon ritkán) és ez iPod nélkül is megy

thingol

Az állandó “a teljes post megtekinthető a futoblogon” engem is igencsak irritál, amúgy meg megalapoztátok a kedvem a futáshoz, jelenleg nike nélkül, de már tervezem. Viszont az is igaz, hogy a napokban leiratkoztam róla.

csomh

Engem nem zavar, sőt mondhatnám nem is vettem észre. Annyira a plastik is nyomja az almát, mit amennyire a futoblog a Nike-t. Hozzászoktam, hogy AD ilyen jó lélekkel képes letenni magát egy-egy márka mellé 🙂 és hogy tkp. nem a márka a lényeg, hanem a konszept. Abból meg kiválogatom magamnak, amit jónak gondolok.

A futoblog csak arról győzött meg, hogy esetleg én is, a chip szükségszerűségéről semmiképpen. Nekem egy kényelmes noname cipő és pulzusmérő is megteszi.

Lemúr Miki

Én rendszeresen futok és nagy élvezettel olvasom a blogot. Viszont a Nike-chipről írt bejegyzések marha kontraproduktívak, mert lejön belőlük, hogy mennyire megbízhatatlan ez a túlhype-olt cucc… 🙂

vidacsm

Engem sajnos megakasztott az elhatározásomban.
Már előtte kitaláltam, hogy én bizony futni fogok, mikor megszületett a blog akkor egy darabig örültem, hogy fasza, direkt nekem csináltátok.
Aztán láttam a grafikonokat, és rájöttem, hogy anélkül futni nem lenne az igazi, és nem lenne elég high tech.
Kitartásomat ismerve, nem akarok beruházni csippre meg cipőre.
De még mindig él bennem a futás gondolata. Kéne.

draven

cyrus-szal és gigivel nagyon-nagyon egyetértek, de mindemellett kihangsúlyoznám azt is, hogy amiért olvassuk ezt a blogot (gyanítom), az pont AD személye, és az a korábban említett “magunk között vagyunk” hangulat, és szerintem (hiszem), hogy ez képvisel olyan erőt, hogy ezt látva AD átgondolja, hallgat az olvasóira, és változtat, mert pont ez lenne a lényeg. Ha ez megtörténik, akkor én úgy érzem, hogy jól tettem, hogy eddig hittem ebben az oldalban.

De persze ugyanúgy ott a másik véglet is, hogy egy bizonyos “üzemi méreten” felül már meg lehet tenni, hogy leszarod ezeket a dolgokat, így is – úgy is jól sül el talán, a lemorzsolódók helyett meg majd jönnek új arcok a masszív mainstreamből…

Én legalábbis így látom a dolgot.

fraki

„Annyira a plastik is nyomja az almát, mit amennyire a futoblog a Nike-t.”

Ne tessék keverni a szezont a fazonnal. Az egyik rajongás, a másik megvett rajongás.

draven

Szerintem az almáért rajongásnak is volt olyan fázisa, ami egész egyszerűen idegesítő volt, és ennek többen hangot is adtak a kommetekben. És ez nem szűnt meg, hanem megváltozott, látta AD, hogy egészen egyszerűen bizonyos dolgokat máshogy kell publikálni, és akkor mindenki tudja érteni és akár értékelni is…Kérdés most mi lesz 🙂

fraki

Beugatnék mégvalamit, mert ez a dolog foglalkoztat egy kicsinység.

Van a személytelen reklámozás, amikor az értéket előállítő ember, kirakja a bannert, bejelenti, hogy “és most reklám következik”, kerítéssel körülkerít egy kis területet stb., és ezt elnevezi reklámfelületnek. És jól elvan mellette, de nem ártja bele magát. Tudjuk, hol a határ.

De AD, te más vagy. Te a reklámozást eleve úgy képzelted el, hogy valamit beleadsz magadból, a lényegedből, azaz a megszólalásodból. Te írsz egy posztot minden bannerodnak hetente, meg úgy igazán átadod magad a Nike életérzésnek, és lelkesen beszámolsz róla. Az előző modellt, ezt te hangoztattad is, ha jól emlékszem, legalábbis ez jött le akkor azokból a vitákból, rühelled, hát mi az, hogy csak egy banner, de egy unalmas modell.

Azzal, hogy te ilyen tudatosan jelölted ki ezt az irányt, tkp. előre benyalsz. Most ezt nem fejtem ki jobban, talán érthető, mire gondolok.

Ez persze csak egy értelmezés.

Pont most láttam Karotta interjúját (őt interjúvolta Szilágyi János), amiben elmondta, hogy milyen fontos és markáns elvük volt a Winklerrel, hogy az őket utaztató, eltartó stb. cégek autóiról szóló beszámolójukban nem ismertek kompromisszumot, és leírtak hideget-meleget a teszt tárgyáról, nem ajnározták a terméket, és nem törődtek a gyártó elégedetlenségével. Merthogy az újságnak az olvasó az elsődleges ügyfele, nem a szponzor meg a reklámozó.

Namost, a te irányod ezzel pontosan szembe mutat.

tomsolo

Guide for t3h Univerz No. #AFD2654

Ízelítő jővő heti számunk tartalmából:

– HOGYAN GONDOLKODJUNK-#>MINDENRŐL
– HOGYAN NYOMJUK MEG ERŐSEN A GOMBOT%! ESSZÉ!
– HOGYAN VÁSÁROLJUNK+%/ A FIZETŐESZKÖZÉRT
– HOGYAN HOGYANOZZUNK++ PER TRENDS!
– KÖZÉPEN – SAJÁT FELELŐSSÉGRE -KIHAJTHATÓ PLAKÁT”+!% (kétoldalú imázzsal)
– ÉS HÍREK ÉS SOKAN MÁSOK meg$IDEGENSZAVAKKAL!.

Előfizetni rózsaszín csekken lehet és élvezni teh internets!

Rack

AD: jobb lenne ha kilépnel! …a -jobbos- félpár cipöből, de még azelött, hogy késő lenne! Tudsz te ennél jobbat is, de szólóban.
Oké, kurvák vagytok, de akkor is! Nem kell mindenkivel elmenni! 🙂
Neked szerintem jobban áll a sör a kezedben, na meg a megtömött bendő az öv felett.

draven

jut eszembe, észrevettétek, hogy nincsenek már egyáltalán olyan posztok, melyeknek a wc vagy bármilyen wc-hez kapcsolódó aktivitás lenne a középpontjában? 🙂

anno pedig nagy sláger volt a swoosh contest

XJS

Nekem bejon. A keresztbe posztolas is, a futoblog is. En is futok, minden kutyu nelkul, ritkan, keveset, amikor epp eszembe jut es rakivanok. Almas cuccom sincs. Megis jo olvasni, mert jo irasok. Itt is, ott is. Ja, hogy a masik a tulkepp reklam? Ha minden reklam ilyen lenne… Annak kulon orulok, hogy a Winkler ertelmeseket ir, mert a TC mar csak arnyeka onmaganak, viszont kar lenne, ha sehol sem publikalna. Kivancsi vagyok, ha UP is elkezd irni, esik-e vagy emelkedik a szinvonal. Ugyhogy hajra, szerintem ez igy fasza.

dap

Józsi! Az, hogy állandóan linkeled, itt megfér, bár nem kattintok. Az, hogy Róbert _állandóan_ linkeli, linkelteti a Totalcar -on, az borzasztó izzadságszagú, oda nem illő, én kérek elnézést!!

Róbert! A jó Isten áldjon meg! Látom itthon az ablakból, hogy komolyan gondolod a futást, de ne keverd már a szezont a fazonnal. Szerelős cikkekbe Tomi mosóport nem linkeltek? Kabrióteszthez TVSHOP parókát?

Most nem fogom kikeresni a Totalcar linkeket azért, hogy újra felhúzzam magam, gondolom aki olvassa, látta.

Casper

azért megkérdezném azokat akiket zavar a reklám, hogy Ti ker. tv-ket sem néztek? A futó blog (így külön) ugyanez. Kapsz egy igényes tartalmat (az analógia során most ne az ertéell klubra gondoljunk), mellé pedig egy adag reklámot. A blogon kevesebb is a reklám mint a tv-ben, és a tartalom is igényes, gyakran frissülő. A fogyasztói társadalom talán már edzett annyira hogy szűrje az őt nem érdeklő reklámtartalmat, szóval aki futni akar, nem feltétlenül úgy indul majd neki hogy azt csak iPoddal, 20k+ Nike cipővel teheti meg. A posztok nagy részében egyébként erről szó sem esik.

Lenne még egy csomó minden, de 30 sor fölött már csak az emberek 40%-a olvas el egy kommentet.

thingol

Casper: nem helytálló a hasonlat, mert a reklámokról nem kérik ki a TV-k a néző véleményét – ellenben itt most meg lett kérdezve.

Ha a TV társaság írna egy postot arról, hogy izé, reklám, mi a véleményetek, szerintem hasonló kommentek érkeznének.

Casper

Vagyis a hasonlat helytálló 🙂 A lényeg nem a visszacsatolás, hanem a modell.

vezérteve

Az a baj, hogy az egész így már nem hiteles.

Például: “A Nike kifejezetten nem kért erre, sőt, egy DVD-t vittem vissza Kun Álmosnak, meg a szöges cipőt.”

Hááát…

De a legjobban ott tudom lemérni az elkommercializálódást, hogy régen kb. 9/10 arányban Plastik postra rámentem a feedek között – manapság ez lecsökkent 5/10-re. Biztosan nem kapsz lóvét sem az éttermektől, sem a Apple-től, sem a Nike-tól, de ez már akkorsem ugyanaz.

Zila

Ha a futóblog reklám, akkor azt kívánom minden reklám legyen olyan mint a futóblog. Ne hallgass a károgókra AD!

Beszélhetünk etikáról, persze. Szerintem az az etikátlan amikor intelligens mosóporokat tolnak az arcomba fennen hirdetve, hogy na ez aztán übercsászár, jégkockával mosva kiszed minden foltot a ruhából miközben nem így van (és akkor a magyar fogorvosok ajánlásával bíró fogkefékről, fogkrémekről nem is beszéltem). Az is igaz, hogy a tartalomtól jól megkülönböztethetően nyomják a hazugságot. Sokkal szimpatikusabb a futóblog, ahol nem veszem észre, hogy reklámoznak valamit, cserébe nem csak azt olvasom, hogy a Nike+ chip milyen jó. Elhangzik az is, hogy nem túl megbízható, nem mindenre jó. Ráadásul a reklámozók maguk is csinálják azt amiről beszélnek (használják a terméket) ellentétben a többi reklámmal, ahol ez nem feltétlenül van így…

Összefoglalva, a kevés reklám mellé sok hasznos információt is kapok a futóblogtól, és nem utolsó sorban szórakoztat. Simán fellelkesítettek, annyira, hogy már keresgélem a cipőt a futáshoz. Egyébként Age 36/170cm/74kg 🙂

ekkerjoz

A futóblog úgy jó, ahogy van. Fél évvel a blog indulása előtt kezdtem futni, rám különösebb hatással nincsen, szórakoztat. W. Róbert profimód ír, AD meg jól, UP nem is nagyon hiányzik, tőle ott van a Szerda.
Amúgy kütyübuzi vagyok, mégsem vettem nanós-csipet, vagy karkötőset, nem is tervezem, a napi 2-3 km-hez nem kell.
Külön tetszik a blogban, hogy a profi és elszánt amatőr futók is kommentelnek, sőt vendégként kurvajó postot küldtek. És nem fikázzák az amatőröket, inkább biztatják.
Na, ez nincs meg a reklámszakmában, ott a profik nem tűrnek maguk között újakat, le is vannak lassulva. (Lásd a post tárgya.)

bobbyperu

sok igazság van a fentiekben, pro és kontra. az enyém szerint az a helyzet, h AD teljesen profin felépített (maga köré szervezett) egy átlagosnál értelmesebb olvasótábort, akiket megerősített tudatos médiafogyasztói mivoltukban. aztán most meg kicsit ő is érzi, h nem frankó amit csinál. pedig nincs itt (nagy) gond, ez van, így változik a világ.

kivétel nélkül mindenki kurva, csak valaki nem szereti ha lekurvázzák. de vigyázz, mert lekurvázás nélkül meg nem lehetsz kurva:)

bobbyperu

ja, amúgy almán írok, de polárral futok. mindenhol érdemes az arra legmegfelelőbbet használni (AD is ezt vallja (elvileg), nem? (de)).

ekkerjoz

Tán a Bűvös Szakácsot olvasom a legtöbbször, ami szintén blog, arról vajon mit írnátok, megvetendő pénzügyi, marketing továbbá mélyreklám szempontból…?

SeSam

AD: Engem az átlinkelés azért zavar, mert ugyanaz a bejegyzés kétszer is megjelenik a Readerben és egyel többet kell kattintanom. Vérlázító. 🙂

Casper: a futóblog az (így egybe).

tamas

en leszarom a futoblogot, kontentfilter a szememben (igazabol az erdekel, hogy a regen dagi winkler hogy tud tiz-tizenot-husz kilometereket futni, hogycsinalta, en is akarok), leszarom a reklamokat (adblockplus), de baze

azt a nike cipot nem kellett volna kirakni. vergagyi, ubergiccses szar, bloe. olcso. 🙁

almee

Máshol is megírtan, hogy szerintem a futóblog a legkulturáltabb és egyáltalán nem zavaró szponzoráció. Szívesen olvasom, mert nem előre megírt szövegeket adnak AD és Winkler klaviatúrájába, az látszik.

G Zoli

A legelső cikket olvastam, ennyi. Zavaró a folytonos átlinkelgetés, mert úgy jön le, mintha itt valamilyen olvasószámot produkálni kéne, a Futóblogon és te erre a plastikot használnád.Szerintem erőltetett.

A te kommentedről: nem az a kérdés, hogy “Kitettem volna az aranyszögecses Nike cipőt, ha nem tetszene?”
hanem hogy- Írnál ennyit erről a dologról, ha nem jönne érte pénz? Szerintem az őszinte válasz itt is FASZT előszóval kezdődne…

efg

Sokat akartam ide írni, de töröltem, mert már leírták előttem.
Amíg nem hüvelygombás szponzoráció van és olyan a téma, ami érdekel, semmi kivetnivalót nem látok benne, ha a szerzőnek anyagilag is megéri. Ez vonatkozik mint a PM, mint a futoblog reklám részére.
A futoblogon meg negatívumok is el szoktak hangozni a szponzorcég termékeiről, hovatovább más nevek (Polár for example) is feltünedeznek, így semmi okom kételkedni a szerzők őszintesége felől.
Jól nyomod József, csak ennyit akartam mondani.

ekkerjoz

“Jól nyomod József, csak ennyit akartam mondani.”

Ja, szerintem is.
Mondjuk én úgy vagyok a blogomra kommentelőkkel, mint otthon a vendégekkel, szívesen látok mindenkit. De ha valamelyik belémköt, vagy neveli a gyerekeimet, neadjisten seggencsípi az asszonyt, akkor képes vagyok pofánvágni, vendégjog ide vagy oda.

dave

Mekkora marhák, szóljátok már le Józsit, mert megpróbál megélni a munkájából és abból, amit évek alatt felépitett.

dat

Az embereknek azzal van bajuk, hogy a fejünkben a blog az egy szoponzoroktól, marketing-befolyástól mentes, tisztán szubjektív műfaj. Onnantól kezdve viszont hogy egy cég szoponzorálja, bár szórakoztató, minőségi maradhat, az életben nem fogja senki elhinni, hogy nem azért írod a Nike-ról hogy jó, mert tényleg jó, hanem azért mert fizetnek érte.

Amelyik cikk úgy indul, hogy “Nike”, azt el sem olvasom (bár még így is akaratlanul megmarad a reklám a fejembe sulykolva, hogy “nájki, nájki, vegyél nááájkit”), a tisztán futásról szóló cikkeket viszont örömmel lapozgatom.

“amiért fizetnek, sőt, amit endorszálnak, az csak fos lehet, aki bármi mást mond, köcsög.” Nem, de a
hitelességet megkérdőjelezi. Ez van. Ezt is vállaltad vele.

Tisztán látszik, hogy x futásról szóló post után kötelezően következnie kell egy Nike eseménynek/terméknek, és az embereknek ez böki a csőrét.

G Zoli

dave:”szóljátok már le Józsit, mert megpróbál megélni a munkájából és abból, amit évek alatt felépitett”
munka? a blogolás? nem annak indult, ha jól tudom

buvos szomszed

Nekem csak az volt a bajom, hogy a futoblog indulasakor nem tettek ki hogy index/nike tamogatja (kesobb kerult csak ki).
A blog postjainak erossegebol (tartalmabol) ez nem von le semmit, csak egyertelmu helyzetet lattunk volna. Azertjo latni hogy megmozdulnak az emberek a futoblog hatasara.
AD meg korabban is postolt a nike+rol sajat erobol, ha jol emlekszem 🙂

Zila

Nem értem miért baj, ha a szponzorált blogba időnként a szponzort is meg kell említeni? Pénz beszél, kutya ugat. Angelday jól csinálja amit csinál. Kapjon érte minél több pénzt, hogy folytathassa a plastik.hu-t minél tovább!

Zila

G Zoli: a kulcs félmondat: “és abból, amit évek alatt felépitett”…

Amúgy ez a blogolás nem munka téma is érdekes. Sokan a gyereknevelést sem tartják munkának, az asszony otthon van egésznap és nem csinál semmit. Hát a blogolás is hasonló. Lófaszt nem munka. Szeretem munka, de attól még kell bele tolni az energiákat. Mondom ezt én, aki nem blogolok 😀

dat

Zila: inkább az a baj, hogy úgy reklámoznak valamit, hogy észre sem veszed hogy reklám. Mert onnantól hogy a Nike pénzt ad nekik érte, nem tudom kétkedés nélkül olvasni azt, ha AD leírja hogy milyen kényelmes most az új cipője. Kényelmes, mert tényleg az, vagy kényelmes, mert fizetnek érte.

Igen, AD jól csinálja amit csinál, de ez akárhogy is nézzük elkurvulás. Évek alatt felépítette (nem is feltétlen szándékosan) önmagát mint netes figurát, akinek adnak a véleményére majd most ezt a bizalmat áruba bocsájtja multiknak. Nem az oldalt amit csinál, nem egy céget, hanem önmagát (bár blogok tekintetében ez egy és ugyanaz. Önmaga a “cég”. Az áru pedig az olvasottság és a hitelesség)

Sokan szeretik majd ezután is, sokan viszont elfordulnak tőle.

ekkerjoz

Itt senki nem olvasott még olyan blogot, ahol valamelyik (mindkét) szélső hasáb színtiszta reklám, meg kereszthivatkozás, meg ajánló?
Azok mind fos munkák, persze.
(…autózz, bkv-figyelő, reakció, konzerv, vastagbőr…)

G Zoli

ekkerjoz: de olvasott, csak ott a sidebarban vagy footerben volt a reklám, nem az írásokban 🙂

dose

Azert azt se felejtsuk el, hogy Jozsi mar joval korabban rakattant a Nike+-ra, nem a vallalat hivatalos felkeresere kezdte el szeretni. Szerintem nyilvanvalo, hogy ha nem hinne benne, nem vallalta volna be a futoblogolast vagy legalabbis nem ilyen stilusban nyomna.

gn

bocs az erős kifejezésért, de ugyanazt tudom mondani, mint a szilikoncsöcsü keleti csajnak: aki kurvának áll az ne csodálkozzon, ha megbasszák (lekurvázzák)

az idő meg majd eldönti, hogy Józsinak bejön-e ez a dolog…

ja, és én is irigy vagyok mert engem nem szponzorál senki 🙂

pappito

Én ugyan nem vagyok se túl okos, se a reklámhoz nem értek, azért megmondom.

Én a plastikot szeretem, gondolom ti se azért olvassátok mert szar. (akkor lenne szar, ha nem ingadozna a minőség)

Engem a futóblog nem érdekel, ezért nem is olvastam sose. Kicsit zavart, hogy ide van linkelve minden futósposzt, de nem érdekelt túlzottan, a readerben, ha futós volt, akkor nem kattintottam. Így megítélni sem tudom, hogy reklám meg pénzért meg kurvánakmenés.

Szerintem kurvánakmenés az lett volna, ha József itt a plastikon baszta volna a nyakunkba a szaladgálást, de nem, szépen külön játszótéren nyomta. Akkor?

csite

Józsi! Jó amit csinálsz, és kész.
Lazításként menj el a Maligánba, tolj egy degusztációs menüt! 😀

aztán írni róla!

szenyo

Én a Plastikról jutottam a futóblogra.
Azt is olvasom rendszeresen, bár futni nem futok… még.
De a blog hatására bementem egy Nike boltba.
Kicsit furcsa volt mert csak buzis cuccok voltak, de érdeklődtem és a csajok kedvesen megmutatták a Sportband-et, adtak prospektust…
Kifele jövet vettem észre, hogy ez egy Nike Women szaküzlet… 😀

nix

A Futóblog nekem tetszik, mert soksok plusz van benne (nem a nikeplus-ra gondolok, muhaha), inspirál, hogy fussak és ez jó. A reklámtartalom engem nem zavar, ha ez az ára, hogy folyamatosan érkezzen jó minőségű tartalom, akkor legyen, bár néha a konkrét termékajánlások picit izzadtságszagúak (muhaha). Ami zavar az az, hogy ebben a szórakoztatva informáló stílusban nem nagyon kapok képet más megoldásokról, mint a nikeplus.

A.

En orommel fogadtam Jozsiek futoblogjat. Olyanok irjak, akiktol szivesen olvasok, olyan temaban, ami erdekel. Az elejen kicsit zavaro volt a najki hype, de ez tenyleg csak egy szponzoralt blog. Aki beleolvas a kommentekbe, az latni fogja, garmin, polar, adidas linkekekkel is teli van.

Ami megfogott a futoblogban is: atjon rajta az eleterzes. Jozsi, a kezdo futo, meg Winkler, aki mar tolja egy ideje, kuzd az esti zabalassal, a kidorzsolodessel, de kozben atfut a Boszporuszon.

A nike cuccokrol sosem irtak olyat, ami nem igaz ra (en reszemrol nem szeretem a nike cuccokat, AD cipojet pl. alkatlannak tartom normalis futasra, a najki csipet meg kb folosleges jatekszernek gondolom, ellenben a najki altal nem gyartott 5000 ftos pulzusmero oraval).

Szerintem egy remek blog. Ha jozsiek ezert penzt, ingeny utat, vagy akarmit kapnak, legyen nekik jo. En orulok, mert a kommentek kozott szamos problemat meg tudtunk beszelni mas futokkal (kell-e najki csip a futashoz, vagy nem, kell-e maratonra leukoplast, hol vannak Bp legszebb futopalyai).

Jozsi, en azt kerem toled, hogy menj tovabb az uton. Te, UP meg Winkler egyidejuleg nem tevedhettek. Go plastik, go futoblog. Daily read.

ceg

teljesen kilógnak a futóblogos posztok innen, de még van türelmem kerülgetni őket.

A.

Ezt persze csak azert irtam, mert eladtam Jozsinak a lelkemet egy 3.33-as sorert legutobb. Egyebkent ruhellem Winklert is, meg AD-t is, soha nem is olvastam futoblogot, plastikot foleg nem, de engem is megvett Jozsi meg a Nike (nem).

Nes

Nekem nem gyere be a futoblog. Az meg, hogy itt is latom a cikkeket, na az foleg nem gyere be.

Igazabol volt olyan, hogy kedveltem a Plastikot. Ez mar jo regen volt. Valami tortent, megszakadt.

Hirdeteses posztokat atugrom, bannereket meg tiltom. Geci vagyok, ez van.

Orosz Péter

Ez a blog értelmezésemben egy szponzorált blog. Nem ők írják, nem is szólnak bele, megvan a bizalom.

És ezzel így semmi gond sincs. Ott van a Totalcaron a Gumidoktor rovat, amit a Pirelli – egy gumigyár – szponzorál, és normális körülmények között visítania kellett volna a szirénának, hogy nem, ilyet nem csinálunk. Hiszen ez olyan lenne, mint amikor 2005. őszén az RTL Klub „Autómánia” című műsorában nyilatkozott elismerően az új Porsche 911-ről Aradi Géza – a Porsche magyarországi márkaigazgatója. Akinek a neve igen, munkahelye viszont nem volt feltüntetve a képernyőn.

De a gumidoktor maga egyszerűen egy segítőkész, a gumiabroncsokhoz értő ember, aki nyugodtan javasolhat konkurens terméket – és javasol is, ha szakmailag indokoltnak érzi (legalábbis így volt, amíg a Totalcarnál dolgoztam és követtem az ügyeit, 2008. februárig, azóta ez változhatott).

Viszont! Hetekig nem volt egyértelműen megfogalmazva, hogy „Kedves olvasók, ezért a blogért mi fizetést kapunk a Nike vállalattól.” És ez baj.

Rendben, hogy utólag orvosoltátok, de az indulás pillanatában kellett volna ezt feltüntetni. Mert onnantól semmi gond nincs, onnantól az olvasó eldöntheti, hogy megbízik-e annyira Sasvári József, Winkler Róbert és Uj Péter személyes integritásában, hogy ezek az emberek pénzért sem fognak hazudni. Vagy nem, és akkor elmegy – de tiszta információ birtokában dönthet.

Így viszont találgatni kellett. Fogalmam nem volt, hogy a szerzők itt egyszerűen kedvelik a Nike termékeit, és azért annyira prominens az említésük, vagy ezért fizetést kapnak. Idővel tudtam csak meg, közvetetten, és ez kifejezetten kellemetlen érzés volt.

G Zoli

Mondjuk, ha őszinték akarunk lenni, azért megnézném, hogy ha 10 embert aki blogot ír, megkeresne az említett sportszergyártó cég, hogy figyelj, sportoljál, írd meg, hogy milyen a termék és ezért mi fizetünk, akkor a tízből hány mondana nemet. Szerintem egy sem. Főleg ha kellően nagy teret hagynak a blogírónak, nem mondják meg, hogy mit írj, stb.

Tehát kurvulásnak nem nevezném ezt a dolgot, hiszen a mai világban mind megalkuszunk, ezt kár lenne tagadni.Illetve a megalkuvás talán nem is jó szó, inkább azt mondanám, hogy ‘alkalmazkodunk’.Munkában, itt ott. Úgyhogy túl erősnek tartom, ha valaki elkurvulást emleget. Nem ez a hősök ideje.. :}

Ettől függetlenül fenntartom, hogy zavaró az átlinkelgetés, kicsit erőltetett.

yzzy

nem olvastam el az előttem szólókat, direkt, de biztos ismétlek: eleinte nem tudtam, hogy reklám, nem derült ki, aztán mikor kiderült a szövegekből és a témából, akkor is továbbolvastam, de fenntartásokkal. Nem tetszett, hogy átvágtak (mert átvágtak, hogy nem közölték, reklámot olvasok), de azért érdekes volt.

yzzy

Most, hogy elolvastam a hozzászólásokat, kicsit dermedve állok: jól értem, h a többség úgy gondolja, hogy ha a Nike (le)fizet, és megdob x forinttal, akkor az legalizálja azt, hogy átverjük az olvasót? Mert hogy “én is erre vágytam” és hogy “senki nem mondana nemet”? Vicces.

Alapvetően arról van szó, h ha valaki pénzt (vagy bármi mást) kap azért, hogy egy terméket, életérzést, céget, stb. reklámozzon, az nem lehet objektív. Még ha azt szereti is. Nem lehet neki hinni.

Persze ez itthon tökre elfogadott, az újságírók nagy része “szponzorált”, pl. cég által adott kocsikkal járnak (nem autós újságírók), bankoktól kedvezményeket kapnak (lásd Postabank-botrány), stb, és aztán majd jön a “kérünk tőled valamit, elvtrs” vagy “majd nem írnak meg valamit (lásd öncenzúra), stb. És persze, hogy nem írják meg. (“hülye lennék”).

A szponzorációval sincs baj, de egyrészt a szponzorációt világossá kell tenni az első pillanatban, másrészt a szponzoráció általában nem arról szól, hogy finanszírozunk valakit, aki az én termékemet reklámozza. A szponzoráció támogatás, általában önzetlen. Ez itt, kérem, reklám. A baj az volt, hogy ezt nem tudatták, hanem a három prominens nevét és reputációját felhasználva sunyin nyomták.

Ettől függetlenül még érdekes is volt, olvastam, bár néhány esetben már nagyon kilógott a lóláb és nem is szóltam hozzá, mert nem nagyon láttam értelmét, vagy még én szégyelltem magam, hogy hozzászóltam, miután átláttam a szitán. Olyan furcsa volt.

Balázs

Szerintem meg az oldschool reklámipar kapálózására példa a Kreatív cikke. Én a mai napig nem hiszem el, hogy kijöhetnek még az intelligens részecskékkel.

Én pl. őszinte reklámot csinálnék, csak várok az ügyfélre. Egy bizonyos célcsoportban iszonyú sikeres lenne a “Nem mi vagyunk a legjobbak. Sőt, pénzt akarunk keresni rajtad. Cserébe ezt ajánljuk:” típusú reklámok.

thingol

persze, amit mondasz, az teljesen jogos, de annak, hogy minden bejegyzést linkelsz, valamiért azt az érzést árasztja, hogy kell oda a látogatottság nagyon. Elhiszem, hogy nem ezt akarod, de akkor is ezt árasztja magából.

Amúgy az, hogy itt is megjelenik még teljesen jogos, csak akkor jelenne meg az egész, az elején “ezt a bejegyzést a futoblogra írtam eredetileg” feirattal – oké, csak egy ötlet, és oké, akkor azzal lenne a gond.

Amúgy persze, adott szituációban én is ugyanezt csinálnám és örülnék, mint majom a farkának 😀

igazi proli

a futoblogon az valoban ciki, hogy te irsz a legtobbet, a Winkler is alig, de errol nem te tehetsz. Ez tenyleg ugy veszi ki magat, mintha Gyozike orokbe fogadna egy gyereket, kimenne a hirado, taps, stb. majd a gyerek Gyoziket csak a TV-ben latna hatralevo eleteben.

thingol

angelday, persze, mint mondtam, ugyanezt csinálnám szerintem én is (és persze a legtöbben), nincs is ezzel gond, csak sajnos van ez a mellékíze azoknak, akik esetleg nem jönnek be ide és nem olvassák el a kommentjeid.

Szerintem azokat zavarja a leginkább, akik olvassák futoblogot is 🙂

az előző kommentért meg bocsi, valahogy elsiklottam az utolsó hsz fölött.

Rack

A részvényeseket a profit érdekli, b*szátok meg! A nyomtatott és egyéb klasszikus médiák meg nem olcsók. Sőt, egyre drágábbak. Ekkor jön a “csoda”, csináljunk mi is blogot, mert az személyes, hiteles, na meg a LÉNYEG, occssóóóó, meg rengeteg ugye a katt, átkatt, visszajárnak kajakra a kommentjeik miatt. Úhhh, de hatákony! Látják: honnan, mennyit, miért… stb.
Na ha ez átmegy a testületi üléseken akkor kiadják a parancsot: holnap reggel minden baka pinaszőrrel tisztítsa a bakancsot! Fognak valami tapsihapsit vagy egyéb más szupersztárt aztán majd AZ, hitelesen megirja, ÖSZINTÉN! 🙂
A multiknál minden lecserélhető. Nem volt annyira jó meg esetleg hitelét vesztette aki csinálta!? B*SZ-NAK-RA! DE NAGYÍVBEN. szvsz.

Zeusz

Már várom a felvetést, hogy akkor AD kap-e fizetést/protekciót/akármit Sztívtől, hiszen szereti az Apple termékeket, és miután már a futóblog miatt nem lehet hinni neki (he?), és nem hiteles, ezért nyilván “ideát” sem hiteles egyetelenegy betűje sem, amit az almás cégről ír.

AD: postoljad ide is a futoblogot, aztán akinek nem kell, az kerülgeti. Én meg kattintok, mert érdekel, de annyira nem, hogy mindenki postját elolvassam.

alpi

lehet hogy véglény vagyok, én azért olvasom ezt a blogot, hogy élvezetet csikarjak ki belőle (8 óra szórakozás…) Sikerül, a futóbloggal is sikerült, a saját nyugalmam érdekében nem fogok azon parázni hogy hány fát vágtak ki az esőerdőben a szerver üzemeltetése végett…

Orosz Péter

Nálad a Hyperleggerán felbukkanna a Lambo, hogy tedd ki a logójukat és menjél test drivera, kiutaztatnak, meg minden, nyilván nem szomorodnál el, nem keseregnél azon, hogy “jajj, jajj, mi lesz most az un. függetlenséggel, az integritásommal”. Örülnél, mint majom a farkának.

Pont úgy. De az első pillanattól kiírnám, hogy kedves olvasók, a repülőjegyemet a Lamborghini vásárolta, akárcsak a sárgadinnyét és a sonkát, de cserébe azt írok és zsírkrétázok, amit akarok.

Nálatok is ki van írva most már, és ez jó, de legközelebb írjátok ki az első napon. És nincs baj, mert ez egy új műfaj, pont úgy kell rohanni a levegőben, mint a Prince of Persia végén a Jaffar felé vezető úton.

Azt pedig én is tudom, hogy a termék szeretete – nálad mindenképp – itt megelőzte a termékről szóló írásokért a gyártótól kapott pénzt, és ez így jó.

eFi

Én nem vagyok egy gyalogkakukk és a futóblogtól sem leszek az valószínűleg, mégis szeretem olvasni – egyszerűen azért, mert tetszik a stílus, ahogy AD és Winklair ír.
A XX.-XXI. századon edződött internal spamfilter meg már csuklóból kell, hogy ignorálja azt a mennyiségű reklámot, ami a futóblogból jön. Ez szelektív tartalom, átugrod a bekezdést, azt annyi – nem tekeri fel senki a volumét és nem rabolják vele csalárd módon kötelezően az idődet sem.

Isten hozott eFi

Nem, nem az Isten, hanem a Józsi vére.

sekele

Sehogy sem értékelem, nem olvasom. Nem tudom van-e összefüggés, de talán valamikor a reklám megjelenése és futóblog indulása közötti időszakban történt valami, amitől számomra kezd érdektelenné válni a Plastik. Vagy inkább az új szifon óta? Nem tudom. Igaz, én elég új vagyok itt és a korábbi bejegyzéseket retrospektíve olvasom.