Canon EOS 5D Mark II

Az egész web a Canon szeptember 17-én bejelentett, full frame-es, “középkategóriájú” fényképezőjétől, a Canon EOS 5D Mark II-től hangos. Az 5DMk2 a korábbi, 2005-ben bevezetett 5D modellt váltja. Ami miatt ez a hír felkeltette érdeklődésemet, az alábbi sor a termékspecifikációban:

Movie mode with full HD (1920×1080) or SD (640×480) resolution up to 4GB @ 30fps

A hír nem annyira észvesztően új, mind a két nagy DSLR gyártó, a Nikon és a Canon is bejelentette idén, hogy elérhetővé teszik a mozgóképet is bizonyos modelljeikben (a Nikon a D90-ben).

Vincent Laforet fotográfus sietett is készíteni sorozatgyártás előtt álló készülékkel egy rövid filmecskét, megtekinthető itt, vagy a képre kattintva.

Nagyon jó minőség, de ne felejtsük el a profi stábot, világítást, riggelt kamerát. Állítólag semmi post nincs benne, csak vágás és a méretét vették vissza. Ettől függetlenül remek darab és láthatóan (!) teljesen elérhetővé teszi a profi HD kamerákat. A szkeptikusok azonban óvatosságra intenek. Ezen kameráknak ugyanis van egy gyerekbetegségük, mégpedig a mozgásoknál fellépő “medúzás” (jellyfish) kép. Ezen a Nikon D90 teszten jól megfigyelhető, miről van szó. Laforet anyagában kevés a pan, így nem tudni, hogy most akkor azt a modellt hogy érinti a dolog.

Ki kell próbálni, mindenesetre egy 2700 dolláros (kb. 450 ezer forint — ez nem itthoni kisker ár!) kamerától ez a minőség már így is remek. Persze a kis költségvetésű, anyagokat webre gyártó blogger felvétel készítő eszköze továbbra is a Canon G9 kompakt marad (remélem hamarosan megjavítják).

24 hozzászólás

Balázs

jellyfish:
Azért a laforet anyagban van autó oldalára szerelt kamera mozgás és fékezés közben, helikopteres forgás, fickó szalad,stb. Engem lenyűgözött. Kell.

pappito

hát nemtudom, de erre nem a (H)DV kamerák valók?

persze szép, nem mondom, hogy nem, de azért ez nem amatőr szint, sőt.

dobjuk csak össze a felszerelés árát (optikák, személyzet, pre- és posztmelók, fények, vágás)

(na jó nem számít a véleményem, mert nikonom van és állókép-hívő vagyok, sosem értettem, egy fasza kereső mellé minek a lájvvjú)

addikt

Az objektívpark amivel meg összehozták több milliós 🙂

_alesi_

pofás, de engem még mindig jobban érdekel a Casio ultragyors gépe, amivel 60fps mellett fogom kikockázni, ahogyan a macskám ásít…

ekkerjoz

Ez mostan szponzorált anyag…?

🙂

Yozuri Béla komám szerint nagyon jó gép, “ha valaki lagzikba jár majd vele fotózni”. Ezzel fikázta le, egyébként semmi rosszat nem tudott mondani, és általában felkérik tesztre. Úgy értem mindenféle tesztgépet kap, és beszámol a tapasztalatokról, szigorúan a Canonnak. Vagy a Nikonnak.

Chriss

nagyon kurvajóez!
Nem tudja valaki ezt valahogy lerántani? Megnézném LCD TV-n:P Csak a PS3 böngészője nem nyomja ki mert szar:P

klarky

Na, ha ez a QT-n múlik, akkor a büdös életben nem fogom látni…

Amúgy fényképezővel HD minőségben filmezni? Minek is?

phnb

Ez a jövő, el kell fogadni, tolják bele a durvábbnál durvább testidegen featúrákat a DSLR-ekbe. Még mindig lehet venni egy jó kis régi Prakticát. 😉

pappito

remélem előbb-utóbb lesz benne telefon, tök ciki, hogy HD-ba rögzít és nem tudom el MMS-ezni a haveroknak 🙂

lehetne a kis lcd a vázon egy szifon, nem? 🙂

Én egy hulladék casioval csinálok kismúviakt a gyerekről meg erről-arról és egy dslr a fotózáshoz és ez pont elég is. Biztos van akinek meg erre van szüksége, csak én vagyok túl primitív.

Fuji^

Engem konkrétan hidegen hagy a HD videó, de a Canon megint odavert az elérhető árú full frame DSLR piacnak. Karácsonyra ezt kérjük a Télapótól. 🙂

Orosz Péter

mégpedig a mozgásoknál fellépő “medúzás” (jellyfish) kép

Nem is tudtam, hogy az imádott Flip Ultrám legviccesebb hibájának ilyen szép neve van. Egyszer egy Ferrari 612 Scagliettit rögzítettem vele a Margit hídon, és a zseléhalazás még rátett egy lapáttal a kanyarközepi-visszaváltás-majd-WROOOM adta sebességélményhez.

Azt mondta egyébként szerkesztőségi imázspornográfusunk, Szeljak P. György, hogy a D90 lesz a tökéletes állóképező eszköz. Felveszed rendes kamerával az anyagot, majd eltöltesz fél órát csodaszép, precízen beállított mélységéllességű képek készítésével, és kapsz egy sokkal-sokkal képgazdagabb anyagot.

Furdal a kíváncsiság. Laforet pedig súlyos.

zoomface

A kereslet meg lesz ra, hiszen a multifunkcionaltas sok teren elony. Foleg a jurnalisztak es az eskuvoi fotosok fogjak majd szeretni – hiszen munka kozben kepesek a munkafolyamatot is rogziteni.
Az eskuvoi fotosok nagyresze mostanra interaktiv web2- jellegu oldalakkal dolgozik. Itt a kliens megnezheti, hogy az altala kivalasztott “theme” munkafolyamata, hogy is zajlott es megismerheti a fotost is.

Nyilvan vannak, akik szkeptikusak.

Lehetunk szkeptikusak egy uj adorendszer vagy egy piszkos etteremmel kapcsolatban, de a fotozas terene nincs ertelme.
Mindig van valasztasi lehetoseged. Ha te nem akarsz abba az iranyba menni, amit az elmult 2het muatatott – meg mindig millio valasztasi lehetoseged marad.

A canon 5D-je fantasztikus gep. Ez a gep csak jobb lehet – max azon kapod magad, hogy egyre tobbet veszel fel rovid videokat melo kozben, mert a kliens (weboldal, hirporltal) jol fizet azert is.

Credo

Volt korábban egy hasonló poszt itt (most nem találom), az mintha bikább lett volna, magasabb framerate-tel (talán valamivel alacsonyabb felbontással), így tenisz elemzésre is tökéletesnek ítéltetett. Akkor ahelyett ez az új szerelem tárgya?

BTW, nem tudom miért fényképezőgépben keresed a HD videós csodát. Ugyanilyen árban vannak már félprofi, HD-s kamerák, sőt a belépőszintűek között is vannak HD-sek, egy Canon HV30-at megkapsz 200-ért adóval.

Ugyan nem sok fényképezőgéphez és kamerához volt szerencsém, de ez utóbbiaknál szerintem ritka lehet a jellyfish, míg az előbbieknél (mivel nagyobb felbontású az érzékelőjük, és alapvetően nem mozgóképre tervezték őket) gyakoribb. Nézd meg a film közepén a helikopterről hídra svenket, ott a remegés mellett nekem úgy tűnik, van némi jellyfish vagy tearing (bár lehet, hogy tévedek, ki kellene kockázni).

Egyébként én is jó ideje keresem az optimális kamerát (évekig gyűjtöttem Canon XL1S-re, de most már szart sem ér, felejtős), érdekesek az ilyen posztok.

Off: Ezt át akartam dobni tegnap mailben, csak valahogy elmaradt. Ajánlom, JavaScript Mario 20 sorban: http://href.hu/x/70g7

qnadam

pappito, alapvetően de. csak egy (h)dv géppel sosem fogsz olyan szűk mélységélességet, mint egy 35ös filmkamerával, vagy vagyonokért osztogatott hasonló érzékelőméretű digit cuccal. most viszont van egy ennél nagyobb érzékelős, relatíve olcsóbb eszköz a piacon, szóval szerintem elő fog kerülni még pár filmezést könnyítő kiegészítő 🙂

efg

Uraim, ne mondjátok már erre a masinára, hogy átlegembernek elérhető, lesz vagy kb. 600 a váz, mire itt megveszi az ember és akkor még nincs neki a 21mpixelt kiszolgáló méregdrága L-es objektívparkja (kivéve persze, ha már van).
Hobbicélra kifejezetten méregdrága a cucc, engem meg kiccsaládom így is szemmel ver, mikor előhozakodok a D90-el, mint beszerzendő tétellel, pedig az a fele, objektívestől 🙂
Tetszik nekem ez a videós dolog azért nem kicsit.

gépont

En videozok HD-ben sokat. Meg nem tertem at HDD rogzitesre, mert ami megfizetheto az kicsi (marokkamera) ami meg disk-es es normalis meretu kamera vaz az egy vagyon, ugyhogy egyelore marad a kazettas. Ami egyebkent a legolcsobb backup is, egy ora HDV behuzva a gepbe ~30 GB, egy kazi 500 ft alatt van. Do the math.
A fenti video valoban fantasztikus, de elsosorban azert mert profin van vilagitva, meg van tarvezve, stb. Ami ebben a legjobb dolog az 1, a melysegelesseg (a 1/3″-os erzekelon szinte minden eles from-here-to-eternity, foleg nagylatoban) es 2, a kisebb zajszint alacsony megvilagitasnal, ami megintcsak a nagy erzekelobol kovetkezik. A lenyeg hogy ezek megfizetheto, elerheto eszkozok lesznek mondjuk egy fuggetlen filmkeszitonek.
De. Fogom a kezemben a 40D-t es probalom elkepzelni hogy ezzel videozok… Hat, nem egyszeru ugy tartani, mozgatni es kozben latni is a kijelzot, ahogy az pl a videokameramon megszokott. Zoomolni egy L-es lencsevel rezzenestelen kezzel? Ajaj.
Osszefoglalva: (ha lesz penzem ra es eleg melo) akkor a kovetkezo vaz update-nel talan lesz ertelme elrugaszkodni a 10-20-30-40D vonaltol es megugrani az 5D-t, L-es obipark mar megvan, ez nem szempont. De azt hiszem akkor is csak specialis feladatokhoz (melysegelesseges jatek, alacsony megvilagitas) fogom videozasra hasznalni, altalanos celokra marad a Sony V1 es a videokamera alaku videokamera.
PS. ami meg egy kivalo felhasznalasi terulet lehet kezdetben az a kandikamras uzemmod, amikor pl. azt hiszik hogy csak fenykepezel es hulyesegeket beszelnek kozben, te pedig orvul videozol 🙂

initram5

1) bőszen sokmilliós az az obipark amit a filmhez használtak. a kamerával önmagával nem vagy kisegítve.
2) az 5DMkII mellett HD kamerát is használtak a filmben itt-ott, nem mondják meg hol. 🙂
3) tényleg állati jó a gép.