Mega Man 9 (2008)

Tegnap, 2008. szeptember 26-án az európai Wiiware csatornán is megjelent a Mega Man 9, a hír nem új, nyáron korábban már postoltunk róla. A videojátékok lakásméretű retro specialistájának még volt 1100 Wii pontja az előző vásárlásból, így ez az 1000 pontos játék is ráült a memória kártyára.

Megdöbbentő, hogy mennyire NES jellegű az anyag. Tényleg olyan, mintha egy régi játékot futtatnánk emulátorban, zene, hangok, ki-be kapcsolható sprite “flicker” emuláció (!), mind mind ott vannak. Grafikai megoldásai is roppant mód hasonlítanak a NES öregre, a játék persze nem is futna már az öreg NES-en természetesen, nem is arra íródott.

Utánaolvasva a dolognak kiderül persze, hogy az összes grafika és zene teljesen eredeti, a fejlesztés igazi nehézsége pont az volt, hogy mindent “NES-gagyiban” kellett tartani. Állítólag a grafika fele már elkészült, amikor Keiji Inafune, az eredeti Mega Man tervezője, és a mai napig Capcom bástya, felállt, majd újraterveztette az egészet sokkal egyszerűbben. Ha az volt a cél, hogy megszólalásig egy emulált NES játék legyen belőle. Ezt sikerült is elérniük.


Na, melyik a 2008-as, és melyik az 1988-as screenshot?

A játékot hívhatnánk Mega Man 3-nak is, mert pontosan olyan, mint az 1 és 2. Igazi csemege a platformerek kedvelőinek, sőt, kimondom én mi: ínyencfalat. Olyan kegyetlen nehéz, hogy ilyet még nem is keféltem. Vérprimitív, egyszerű, ugyanakkor elképesztő kihívás és szivatás végig. Érezni, hogy akkoriban még voltak platformer játékok, nem pedig fókuszcsoportokkal belőtt nehézségi szintek, ahol az az érdekes, hogy mi csillan meg 3D-ben.

Mega Man tradícióra rögtön a start képernyőn ki tudjuk választani, hogy melyik főszörny ellen indulunk. Persze nem minden pálya egyformán nehéz, illetve a “boomstick” öcsipisztolyunkkal sok pályát meg sem lehet csinálni. Ez természetesen a kihívás része: fel kell fedezni, mi a helyes útvonal. Ehhez az egész játékot ki kell tapasztalnunk. Az egyes főszörnyek speciális fegyvereket hagynak maguk mögött, amikkel a többieket sokkal hatékonyabban tudjuk elintézni.

Akinek a játék teljesítése nem lenne elég kihívás, az 50 challenge-et is ki tud pipálni, ezek aztán még magasabbra emelik a lécet. Ez még hagyján, mert a Capcom októberben tervez megjelentetni egy küldetéslemezt és extra nehézségi fokokat.

Vérbeli arcade cucc. MAME kabinetbe kimountolni, és golyóvégű bottal végigugrálni az egészet.

Ez az igazi gaming.

Egy hozzászólás

nyufi

pár órája kezdtem, galaxy man már a múlté, mekkora HANGULAT, omg