Embodiment of Scarlet Devil

Japán videojátékoknál tett mai kitérőnk során a Dōjin típusú játékokat mutatjuk be. Japánban elég nagy hagyományai vannak azoknak a videojátékoknak, amiket hobbisták készítenek. Gyakran eredeti játékokon alapuló modifikációk, vagy ripek, sokszor pedig teljesen egyedi fejlesztésű darabokról van szó. Általában a kereskedelmi forgalomban kapható videojátékok helyett gyakran valamilyen extra-brutál nehézségű játékot fejlesztenek ezek a hobbi programozók, akik sokszor maguk is egy játékfejlesztő cégnél élik másik életüket.

Érdemes arról is említést tenni, hogy a copyright tulajdonosai a nyugati kollégáikkal ellentétben általában nem cease-and-desist levelekkel riogatják ezen csoportokat, hanem hagyják őket kibontakozni, hiszen rájöttek már arra, hogy ezzel csak a saját márkájukat erősítik. Másrészt a japánok elképesztően őrültek, ha szexről, vagy videojátékokról van szó, ez utóbbit hamarosan látni is fogjuk.

Magát csak ZUN-nak hívja egy ilyen hobbista — nem tudok mást mondani — ŐRÜLT, aki egymaga fejleszt un. curtain vagy manic shooter típusú játékokat. Ezek a játékok arról ismerszenek meg, hogy az átlagos öcsik számára (mint mi vagyunk) teljességgel játszhatatlanok. Mindenki előtt ismert a lentről felfele repülő űrhajó, ahol ellenfelek jönnek, aztán azokat kell kilőni, elkerülve a lövedékeiket. Talán a legjellemzőbb példa a játéktermekből az 1942 volt:

Ehhez képest ZUN játékai úgy néznek ki, hogy már szinte benéznek: gyakorlatilag semmi nincs a képernyőn, csak a lövedék:


címadó játékunk egyik képernyője, alul egy kis manga figurával “kell lőni”

ZUN játékainak egyik legnagyobb mestere GIL, aki azon túl, hogy képes ezeket a megabrutál játékokat végigvinni sérülés nélkül (ismétlem: végig anélkül, hogy meghalna, ami sokszor pixel-precíz minta replikációt igényel irgalmatlan sebesség mellett) még azzal is megfejeli a dolgokat, hogy bizonyos fegyvereket nem használ, és úgy megy végig, vagy kompletten kihagyja a FÜGGŐLEGES mozgást a gyakorlatból. Jó, ezt nem mindenhol, de volt már, hogy leoktatott valakit ezzel a módszerrel. Az alábbi videón GIL játékát nézhetjük meg:

ZUN a játékokat összefoglalóan “Touhou project“-nek hívja és “Team Sanghai Alice” néven jelenteti meg egy jellegtelen honlapon (amerikában ez CSS + web2 lenne már saját domainen). Jelenleg 11 játék, köztük verekedős, látott napvilágot, a legutóbbi idén augusztus 16-án.

A ránk kiült általános döbbeneten túl csak gratulálni tudunk ezeknek a videojáték fanatikusoknak.

9 hozzászólás

SPS

ezek tényleg nem normálisak … ami nem baj 🙂
de a pixelhibátlan játékos is elképesztő

SPS

ezek tényleg nem normálisak … ami nem baj 🙂
de a pixelhibátlan játékos is elképesztő

Tyler

Leginkabb a “bullet hell” titulus a legtalalobb (es leginkabb elfogadott) stilusmegnevezes ezekre a jatekokra – a linkelt video, bar tetszetos, de hadd tegyek a csomagba meg ket komponenst.

1. Mushihimesama – a stilus egyik csaszara, a Cave kovette el (nemsokara erkezik az egyik, arcade szinteren mar bizonyitott jatekuk a Deathsmiles, X360-ra, letoltheto formaban). Itt latszik, hogy miert nevezik ezeket a shmupokat “bullet curtain”-nek. A videon egy superplayer lathato, a Final Stage daralasa kozben.

http://www.youtube.com/watch?v=PP-mePr1-ZQ&feature=related

Ahol jatszhatod: japan jatektermekben, illetve ugyanebbol a regiobol szarmazo, vagy modchippel okositott PlayStation2-n.

(Megjegyzes: azert lehet ilyen “konnyen” ellavirozni a lovedekek kozott, mert a hit box – a sajat karakterunknek/csatahajonknak az a resze, ami lovedekkel erintkezve eletvesztest eredmenyez – kicsire lett szabva. Amig egy kevesebb bulletet elpufogtato jatek eseten a hit box az egesz hajo teruletere vonatkozhat, a manic shooterekben ez akar csak egy, a hajo kozepen talalhato pixelt jelent – azaz at lehet repulni a lovedekeken, ugy, hogy erintett, es megsem jar azonnali halallal.)

2. Ikaruga – (nem csak az en) velemenyem szerint a leginkabb letisztult, legminosegibb, legigenyesebb darab a shooterek kozul. Koncepciozus, tisztan minimalista, egyszeru, megkoveteli a rengeteg ujrajatszast, tobbjatekos modban es mas nehezsegi szinteken pedig teljesen ujfajta jatekelmenyt ad. Masfel ev gyakorlas utan is csak a vilagranglista 100. helyeig jutottam… aki ebben jo akar lenni, az ratehet ennel joval tobbet is.

Megjegyzes: a videon a ket hajot ugyanaz az ember iranyitja. A jatek hibatlan (nem eletvesztes nelkuli), de a “chain system” szerint brilliroz a srac – ez azt jelenti, hogy az azonos szinu hajokat harmasaval lovoldozi le, ami a legtobb pontot biztositja, ha ezt sorozatosan tudod megcsinalni. Platformok, amelyen a jatek elerheto: Sega NAOMI (arcade), ennek az egyenesagi leszarmazottja, a Sega Dreamcast, es (a leginkabb penztarcabarat) Nintendo Gamecube.

South Park-nyelven: HE ABSOLUTELY HAS NO LIFE.

http://www.youtube.com/watch?v=AEkS199jTuA

SeSam

Majdnem minden japán site ilyen vacak. Ezt valahogy el szokták felejteni, amikor a csudaszuper technológiájukról áradoznak.

Erichi

Haha 🙂 örülök hogy megszeretted a Touhout Sas 🙂 ha találok még jópofa dolkogat mikor legközeleb megyek Japanban elmondom 🙂
Valamit amit tudok hogy megfogsz szeretni a “Ouendan” cimü jákek a Nindendo DS-nek: http://www.youtube.com/watch?v=56mNzfT1wHs (Mint a “Elite Beat Agents” de sokkal job/nehezebb)