A Macbook Pro esete

Megfagyott, lepusztult, belehalt a bootba. Erről kár lenne vitát nyitni. Handrást annyira nyomasztotta a tény —


Handrás a helyzetet jól jellemző fényképe — nem póz, valósághű

— hogy mindenképpen rendelkezésemre bocsájtott tegnap egy Core Duós 17-es Macbook Pro-t azzal a szöveggel, hogy nem bírná elviselni, ha nem frissülne a blog. Ez szó szerint így történt.

Nem, a valóságban az történt, hogy Handrás épp Majoros Miklóssal kávézgatott a Duna Plázában, aztán az volt a nagy ötletük, hogy csináljak szépen mindent úgy, ahogy mindenki más, aztán mérik az időt. (nevetés)

Erre azért van szükség, mert nagy szervezések történtek a szervizt illetően. Például az Apple üzemeltet Magyarországon egy 06 80 983 435-ös számot, ahol az Apple termékeinkkel kapcsolatban tudunk ügyintézni. Egyelőre angolul, tehát alapvetően az ide vándorolt külföldieknek működik, de mégis. Első körben tehát felhívtam ezt a számot. 25 perc alatt sikerült lemorzéznom nekik a szériaszámomat, nevemet és email címemet. Aztán abban maradtunk, amit addig is tudtam, hogy fáradjak el az Almáriumba. Bocsánat: a megújult Almáriumba. (A 80-as számot fel ne hívjátok, értelmetlen.)

A Bartók Béla úton kifelé a 100-as házszámok magasságában bérel az Almárium szerviz nagy, szellős teret. Egy régi tejgyár volt ott korábban, a lift nagyon kemény redőnyös elven működő klausztrofób MEGARULEZ, mindenki próbálja ki. Az Almáriumról azt kell tudni, hogy javítanak mindent 3-5 napon belül (!), viszont ott kell hagyni a gépet. Állítólag a háttérrendszerben is változások történtek, nem a HDSys-en keresztül veszik az alkatrészt, hanem közvetlenül kapják.

A laptopot leadtam. Azt mondták, hogy ha videó probléma, akkor visszahívásos és garban javítják, ha nem, bevizsgálják.

Ma rájuk csörrentettem, első körben azt a tájékoztatást kaptam, hogy nem találják a hiba okát.

Így telt el az első nap.

69 hozzászólás

GT007

Lehet rá kell önteni a “szervízt” a hibás gépre és megjavul? De szigorúan csak a szervizben… 🙂

gigi

“Egyelőre angolul, tehát alapvetően az ide vándorolt külföldieknek működik, de mégis.”

Szal egy magyar ember nem beszélhet folyékonyan angolul?!

Petike

Azert nem minden esetben hulyeseg felhivni a 80as szamot. Adnak case numbert, amit bemondva sokkal keszsegesebbek az almariumban. Es nem minden esetben kell otthagyni a gepet. Ha tudni lehet mi a gond, akkor megrendelik az alkatreszt, ha megjon szolnak (bar inkabb ra kell kerdezni) es beviszed, megcsinaljak.

shadai

Ez a “3-5 nap (!)” valami új szabály? Én tavaly nyár végén vittem hozzájuk bedöglött 15″ MBPro-t, klaviatúrát kellett cserélni. Három hetet mondtak, végül öt hét lett. Cseregépet nem kaptam, pedig még garis volt a gépem. A 3-5 hét között vad fantáziáim voltak a fogyasztóvédelmi felügyeletről is, de végül hagytam a FASZBA.

mckinley

ŐŐ izé

A fentebb szólóknak, akik szerviz problémákkal küzdenek.
Ne legyen senki puhapöcs. 3 napos bevizsgálási időt vállaltak, ha nincs meg 3 nap alatt, akkor bemész és addig vered az asztalt, míg azonnal bevizsgálják. Üvöltözni kell a trehány bandával. Ha nem jön meg az alkatrész 2 illetve négy héten belül és nincs géped, akkor szintén nem viselkedsz puhatestű állatkaként, bemész és addig üvöltözöl és fenyegetőzöl, amíg nincs eredmény. Amikor behalt a 17″os macbook promban, a képernyő, az akksi és a dvd író, akkor hét(7!!!!) hétig hazudoztak, hogy majd mindjárt jön az alkatrész. Bementem, leüvöltöttem a fejüket és másnapra kész volt a gépem. Nem vagyok túlságosan ijesztő, 185 magas és 75 kiló.
Nekem ez a munkagépem, senki ne szórakozzon velem ennyi ideig. Te vagy az ügyfél vazze. Nem te vagy értük, hanem ők ÉRTED!!! Ne engedd, hogy lekoptassanak, bármilyen!!! fals szöveggel, legyél határozott és menni fog minden. Ezek után, aki hetekig vár a gépére és nem tesz semmit, megérdemli…

Sziebig Péter

én egy sima aku cserére mentem be, és le kellett rakni az akut.

Csereaku vagy pótfedlap nem jár.

Ergo 2 hétig rohangáltam aku nélküli, lukas macbookkal.

ez ám a kiszolgálás…

KTamas

@shadai igen, asszem 2-3 honapja jelentettek be unnepelyesen hogy megujulnak es mostantol egy het alatt mindent megcsinalnak. nekem 2 honapba telt egy uj winchit keriteniuk anno egy eve. Igaz rendesek voltak es kaptam addig egy csereHDDt.

Zila

Én meg rendeltem Hong Kong-ból csere akkut ebay-en keresztül, aztán kicseréltem magamnak. Egy percig sem szaladgáltam lukas macbookkal 🙂

Igaz garancia időn túli történet az enyém…

_alesi_

Frankó. Pécset ellepte a fagyott ektoplazma, Vigo visszatért, itt meg a garancia a legfőbb gond…

shadai

A C64 szervizelése volt olyan a COCOM-os időkben, mint ma egy Apple szervízelése Magyarországon. Talán az egyetlen “nyugati” márka, ami húsz évvel a rendszerváltás után is ebben a státuszban maradt.

zamar

-“Ha kijön, hogy 150 ezerért kell alaplapot cserélni, akkor nem lesz több blog. Megyek vissza a balettbe ugrálni az IRKMAFFIA legnagyobb örömére.”
-Tőlem. 😀 😀

Loloke

Miert, ez meg a regi mekbukpro? Nem kovetem az esemenyeket, azt hittem mar valtottal 🙂

mrbond

nekem almarium (akkor meg a regi helyukon) korrekt volt.
garos vinyohalal. az ismerosok lekezdtek mindenfele horror torteneteket meselni a szervizrol.

beviszem istyle-ba. azt mondtak: kenjem a hajamra, me’ nem itt vettem.
mondom: de megis.
mondjak: almarium, talan.
befiszem.
garis, vinyo. az oreg csoka megnezi.
mondja: aham.
kerdezi: kell ra osx?
mondom: nem, koszi azt majd en rapiszkalom.
mondja: akkor 10 perc
mondom: merem
8 alatt megvolt.
mindez ’08 marc

Balazs

Garancias remmesek a halalom, egyebkent filozom egy macbookra valo beruhazason, de elso korben mar az is elriaszt, h mig egy Dell 3 evet ad az ugyanannyiba kerulo laptopjara, az alma mindossze egyet. Aztan itt vannak ezek a jopofa tortenetek is h kit mivel szivatott a support.. kell ez nekem?

Wishmylove

Nem kell izgulni, én is ma vittem az “Apple bontóba” a 2 hónapos unibody Macbook Pró-mat, ugyanis szériahibás 9400el fagy 9600al melegszik mint a disznó ha játszok pl WOW.

Az Apple és a dealerek kussolnak mélyen a userek meg rázzák a rácsot, mert szarok az új gépek.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1767221&tstart=0

Hülyék is lennének szólni ugyanis a hiba “átlagos” felhasználásnál nem jön elő csak ha játszol a géppel, akkor aztán szépen széthullanak a videó karik, vagy a gép melegszik szarrá. A sok balek aki netezésre használja meg menőzésre sosem fogja megtudni hogy defektes a gépe, én viszont nem azért pengettem fél milkát hogy netezzek meg szöveget szerkesszek rajta.

2 hónap alatt volt időm megismerni az apple érzést, minden nagyon szép nagyon jó amíg alap dolgokat végzel vele, ha bármi mást akarnál már jönnek a gondok. Az osx tényleg gyönyörű, de olyan brutálisan primitiv faszságai vannak, hogy néha csak lesek. Rengeteg kompatibilitási problémába ütközök a pcsekkel akarok dolgozni, szoftverek alkalmazásk stb. A dealerek nagyon kézségesek de ha megvetted a cuccot elvagy felejtve, ha kapcsolat nincs cseregépet nem kapsz húzz a faszba. A szervizről még nem tudok mit mondani, demindenhol azt írták hogy 1 rakás szar. 😀

Direkt rákérdezem a faszinál tényleg 8 nap alatt megcsináljátok a gépet bármi a baja? 1ből tagadott mindent dadogások közepette. Cseregépet adtok? Felejtsd el 😀

Fél milkát pengettem 2 hónapja mert azthittem kapok 1 kool megbizható gépet, a héten akartam megrendelni a 24e cinemát hozzá, erre kiderül szar szemét az egész, vennem kellett volna ebből a pénzből 1 fasza pc laptopot 1 normális monitorral és ma nyugdtan ülnék a gép előtt, nem pedig full idegesen hogy ezek a faszok az almáriumban mit kúrnak majd szét a gépemben, már ha 1átalán kijavitják és nem hajtanak el a fszba hogy ” ennek semmi baja”….

die…

klarky

Azért arra kíváncsi vagyok, hogy mi játszódik le a szerviz fejében.

1., Áhhh, ez a gép a Sasvári Józsefé, tudjátok a blogger, aki az apple hazai földi helytartója, pápája és apostola, figyeljetek a cuccra srácok, gyorsan, ingyen és kivállóan csináljátok meg, mert még a végén rosszat ír rólunk.

2., Áhhh, ez a gép a Sasvári Józsefé, tudjátok a blogger, aki az apple hazai földi helytartója, pápája és apostola, jól szivassuk csak meg, hisz nem kivételezhetünk. Mindenki szopóágon van aki átlépi a küszüböt itt a Balkánon, nehogy már csorba essen az állandó rossz színvonalon, még a végén hozzászoknának, aztán mindíg gyorsan, olcsón, jón kéne dolgozni. Azt meg nem akarhatjuk, ugye fiúk?

3., Fogalmuk sincs kié a gép, fogalmuk sincs ki az a Sasvári József.

Melyik fog bejönni? Szépen, tagoltan mutatkozál be? Sasvári József, Plastik Média?!

😎

Wishmylove

Szerintem ez játszódott le:

Figyelj má, most hozták ezt a prót nem bootol be szétvan esve.
Ismered?
Fogalamam nincs kiez.
Gar van rá?
Nincs.
Akkor alaplap!

😀 😀 😀

Akkerfeld

“Nem, a valóságban az történt, hogy Handrás épp Majoros Miklóssal kávézgatott a Duna Plázában, aztán az volt a nagy ötletük, hogy csináljak szépen mindent úgy, ahogy mindenki más, aztán mérik az időt. (nevetés)”

Szerinted ezek után be kellett mutatkoznia? 🙂

Gaboro

“Nem kell izgulni, én is ma vittem az “Apple bontóba” a 2 hónapos unibody Macbook Pró-mat, ugyanis szériahibás 9400el fagy 9600al melegszik mint a disznó ha játszok pl WOW.”

A melegedéshez tenném hozzá, hogy ez nem az unibody-k sajátja. A 2008 eleji MBP is hólyagosra süti a felhasználó combját, ha pl. WoW-ozik. Azt hiszem ez feature. Fagyást én nem tapasztaltam, igaz, az enyémben még nincs az a szériás. Egyke kártya van benne.

Egyébként nekem csak egyszer volt dolgom a honi szervizzel, még valamikor 2005-ben egy HD-csere kapcsán. iJoe közvetítésével gyorsan, teljesen flottul lezajlott. Így belegondolva nekem egy rossz szavam sem lehet. Habár, olvas ezt s azt az ember. Jobbára azt.

Valóban nem kell izgulni! (Azért reméljük a kormány nem jelenti be holnap, hogy következő részfázisként korlátozza a hazai szervizek gázellátását.)

payskin

Az biztos, hogy a 2., esetben a mindig-et direkt gondolják hosszú í-vel, ezzel is jelét adva az ős rosszindulatnak. 😉

Wishmylove

“Egyébként nekem csak egyszer volt dolgom a honi szervizzel, még valamikor 2005-ben egy HD-csere kapcsán. iJoe közvetítésével gyorsan, teljesen flottul lezajlott. Így belegondolva nekem egy rossz szavam sem lehet. Habár, olvas ezt s azt az ember. Jobbára azt.”

Gaboro,

Új gép új széria vannak hibák bevállaltam, külföldön “rendes” storeba beviszed, tudják mi a helyzet “szakemberek” javitják és kapsz cseregépet.

Én nem Ijoenál vettem a gépet, nem irok nevet felhivtam őket szériás a gépem mi a teendő segitsetek valamit, a srác majdnem szó szerint elhajtott a telefonban, hogy én oda ne nagyon vigyek semmit bár megtehetem, de ők csak nagyon lassan tudják akkor kiszállitani, cseregépet nem adnak kérjek a szervizbe ott majd kapok. A szervizbe azt mondták nem adnak cseregépet kérjek a kereskedőtől, ráadásul az öreg akivel beszéltem szerintem azt sem tudta miről beszélek neki 2 videó kártya 9400, 9600 mivan??? Sztem életében akkor látott elősször unibody prót.

Elvárná az ember ha már otthagyok a kereskedőnél 6kilót illetve elakarok költeni náluk még 2,5 -t 24 cinemára legalább minimálian segitsen már ha vmi gáz van ne csak akkor szopjanak amikor veszek valamit.

Sajnos mindig fel kell ébrednem hogy ez a csicskák meg a kannibálok földje Magyarország az én haazáááám 😀

thedoobiest

te wishmylove ilyen stilussal orulj h nem egy gyomrost adtak cserebe az unibodider. na futas jatsz szepen a varazsloiddal vagy babjaiddal vagymikkel lol

András

itthon nincsenek ezek a “Genius” ok?
szerintem ebből látszik,hogy elsősorban az amerikai piacra koncentrálnak. ott szinte akadálymentesen zajlik minden.

András

a baj az,hogy most már el is ment a kedvem egy apple vásárlásától. pedig a napokban szeretnék váltani, azért is követem a blogot. de elgodnolkozom, hogy inkább kiadok pc re és max az alkatrészt “ocsón” cserélem. Magyarorszgáon a garancia fogalmának nincs értelmezése és értéke.

Wishmylove

thedoobiest, te sem álneves vagy mi? 🙂

Szabadidőmben játszom csak a géppel, ami ritkán van, de mivel van egy 9600gt az új unibody-ban azért szeretnék játszani is néha, csak sajnos nem lehet mert szériahibás a gép.

De szerinted inkább csendben meghúzva örülnöm kéne hogy 2 hónapon után kiderül szériás a gépem segítség kéne és a kereskedő és a szerviz is tojik a fejemre. Majd lesz valami, addig meg csinálj amit akarsz elven.

Jólvan! Én kérek bocsánatot 🙂

klarky

@payskin: Annyira bírom ezeket az ékezet és helyesírás fetisisztákat. Belőletek (már bocsi) minden bloggon van legalább egy…

Bakker ez egy komment nem egy szakdolgozat!

Ahogy Józsi mondaná: Why so serious?

Wishmylove

Fejlmény:

Hivtam az almáriumot, a srác azt mondta megrendelte az alaplapot hozzá holnap kész van gép???

Hogy jöhetett meg 1 délután alatt az alaplap külföldről???

ööö

Handras

Wishmylove: Ez teljesen normalis elvileg. Ha a bevizsgalasnal megtalaljak a hibat, akkor az Apple TNT-vel 1 napon belul kuldi az alkatreszt.

thedoobiest

a fasznak haborogsz elore, miert feltetelezed h nem ertenek a szervizbe hozza, mostmeg bocsi-bocsi, jeee ilyen van…. nevet cimet kersz, vagy mirefel a “te sem alneves vagy mi?” neked gondolom wishmylove figyel az utleveledben. reszemrol lezarva, csak szanalmas ez az igaz magyar mentalitas, egymas hergelése, a negativ hozzaallas, az elore-asztalveres. en egy honapja vittem be a gepem, akksi, dvd iro, tolto cserere a holgy mondta 3-4 nap lesz kb. es vegul ketto lett belole. es nem vertem az asztalt, es nem frocsogtem elore se ott. koszonom a szot, abbahagytam.

Wishmylove

Várjuk ki ennek a sztorinak a végét!

thedoobiest tojok én rá hogy kivagy ne fárasszál már engem.

10% esélyt látok arra, hogy megkapom a gépem kijavítva holnapra, szerintem a srác nem nézett rá és simán leakart rázni.

Nem 1 horror sztorit olvastam az almáriumról még szép hogy bevagyok parázva. Ha tényleg kijavítják korrektül rendes idő alatt (és a gép faszán úgy fog müködni ahogy kell), amire mondom 10% esélyt látok az eddig sztorik alapján, akkor megveszem a 24 led cinemát + 2 év gart a gépre és befogom a pofám.

masina

wishmylove mi a faszé veszel 6kilóér gépet! így jártál!—-

Wishmylove

Minden hibája ellenére, nekem bejön a Mac. Illetve ha dizájner vagy 1 szint után nem vesznek komolyan ha nem Mac-en dolgozol.

A blogomon is muszály vagyok kommunikálni , hogy mekkora király cucc, közben meg remegek hogy mi a fasz: lesz 2 hónap után szervizben a cucc és vajon időben, és 1ben kapom vissza??

SeSam

@klarky Offtopic, de a helyesírás nem fétis vagy értelmetlen obszesszió. Azért találták ki, hogy világosan és egyértelműen közölhess információt. Azzal, hogy törődsz a helyes írásmóddal megtiszteled magad és az anyanyelved (vagy bármilyen nyelvet) és nem utolsósorban az olvasódat. Egy blogon az egyik első benyomást az teszi, hogyan ír az illető. Uff.

klarky

@SeSam, payskin: Szerintetek.

(Amúgy jogosnak érzeném a kritikát, ha egy alapvető hibáktól hemzsegő, csúnya kommentről beszélnénk. De egy ékezet miatt rugózni…

Mindegy, ez tényleg nem lehet a vita tárgya…

klarky

Mielőtt megszólnátok a zárójel vége hiánya miatt is, közlöm, h nekem néha szétesik a komment ablak és nem látszik a sor eleje. Remélem elnézitek ezt nekem!

😎

Wishmylove

Péntek délután 18:00 kezemben a Pró, az Almárium 3 nap alatt javította a cuccot. A legutolsó dolog volt amire számítottam. meredten bámulok magam elé, ilyen létezik?

Zeusz

Wishmylove: Készítheted a pénzedet a +2 év garira, meg a cinemára. Örülök azért, hogy a nagy felháborodásod végül ilyen kellemesen elsimult.

netman

“Az Almáriumról azt kell tudni, hogy javítanak mindent 3-5 napon belül”

Hmm, az én gépem tavaly március óta van náluk… Ők milyen naptár szerint számolják azt a 3-5 napot? 🙄

Wishmylove

Én csak annyit tudok mondani, szerda délután levittem a gépet akkor már mély depresszióba voltam, mert elolvastam az összes almárium sztorit, na mondom ez ennyi volt. Péntek délután 2kor már nálam volt a gép, végig korrektek normálisak voltak.

Ez összesen 3 nap, az alaplap ki van cserélve megnéztem szériaszámot a gép sokkal hűvösebb, gaming alatt a rendesen hűt már a gép, nem melegszik mint a disznó.

Mit mondhatnék, ha vasárnapig nem esik szét a gép, rendelem a 24 es cinemát ahogy megfogadtam hétfővel.

Wishmylove

Tájékoztatásilag zérók, én telefonáltam végig naponta őket. Azt mondta a szervizes srác a prókat péntek délelőtt javította, ha gar alaplapos a géped akkor valszeg kész van, csak csesztek szólni, nekem sem szóltak én hivtam őket péntek 13:00 körül.

Kiváncsi leszek.

xtal

“Péntek délután 18:00 kezemben a Pró, az Almárium 3 nap alatt javította a cuccot. A legutolsó dolog volt amire számítottam. meredten bámulok magam elé, ilyen létezik?”

Wishmylove, the tenyleg a bolygo legnagyobb taho faszkalapja vagy, itt kopkodsz meg vered a nyalad elore, holott ki lett nyalva a valagad.

Faek valo neked, nem szamitogep.

zolle

Kedves naplóm(d)

Sajnos pont a minap dobta el a bringát az én MacBook Pro-m is (2007es 2.2GHz-s verzió)
Sleep után nem ébredt, illetve nem adott képet. Elvittem a boltba ahol vettem, kaptam cseregépet, és elvileg garban cserélik az anyadeszkát.

úgy látszik, dögrovás van.

A szó a stúdióé

mike

Érdeklődnék, hogy akkor most Sasvári úrnak a Mac-jével mi a pálya? Sikerült megjavulnia?
Üdv,
Titkoskávézó

positor.dis

Sziasztok, bár nagyon régiek a bejegyzések, nem tudom, valaki egyáltalán látja-e… Azért leírom röviden. Céltárgy egy MacBook Pro 15″ 2,53GHz gép.

Az első pillanattól kezdve időnként villogni kezdett a TFT. Mivel külső monitorról használom, nem zavart.És mellette dolgoztam a géppel ezerrel, ezért vettem ugyanis. Így telt el majdnem a teljes garanciális idő. DE. Pár héttel a lejárat előtt elvittem az iStyle-ba, nézzék meg. Megnézték, nem tudták az okát, de biztos, ami biztos, cseréltek egy alaplapot aztán egy másik alkalommal egy TFT-t. Továbbra is villogott a monitor, így az Almáriumba küldtek.

2010.06.23.
– elmondtam a hibát, 3 nap után megkaptam a gépet, alaplapot cseréltek. Tovább villogott.

2010.08.13.
– ugyanaz a hiba, alaplapcsere.

2010.08.25.
– ugyanaz a hiba, alaplapcsere. Állítólag meghalt a winchester is, szóval ezt is cserélték, de otthon minden úgy volt a HD-n, ahogy hagytam. Utólag kiderült az alaplap nem kezelte a HD-t, ez volt a hiba…, így azt nem cserélték.

2010.09.21.
– ugyanaz a hiba, alaplapcsere és/vagy TFT csere. Itt tartok most, 3 hét telt el, semmi hír. Közben vennem kellett egy másik Mac-et, mert ez a munkaeszközöm.
(mindeközben az Apple küldött egy szervíz-elégedettségmérő e-mailt, nem nehéz kitalálni, milyen válaszokat jelöltem be.)

Megvilágosodtam, hogy minden főalkatrészre 3×30 nap jótállást biztosít az Apple, szóval a gépem, – mihelyt jelentkeznek, amit azóta sem – további 90 napig garanciális.

A munkalapon – egy kivétellel – nincs időpont-megjelölés, csak munkaszám, nincs felírva, mit cseréltek, és miért, szóval a szervíz elmondásaira hagyatkozhatom csak. Mert bízom bennük…

Azon kívül, hogy egy barom vagyok, hogy eddig húztam, van 5letetek, mit lehet tenni ilyenkor?