Két sztori

I. Posta

Két küldeménnyel besétálok a postára. Az egyik sorban 3 személy áll, a másikban 4. Beállok az előbbihez. Lassabban pörög a szerencsétlenek miatt. A 4-es sor viszont 12 másodperccel hamarabb végez, átugrok oda. Hozzáteszem: van egy dilemma ilyenkor az emberben, hogy átugorjék-e. Az átugrással ugyanis kockáztatja, hogy az a sor fog beszakadni, illetve azt, hogy esetleg annál az ablaknál nem vesznek át ajánlott küldeményt. Szerencsém volt, mert vettek. A középkorú postás nővel való beszélgetésem megőrzöm az utókor számára:

én: – Két ajánlott küldeményt adnék fel, mindent kitöltöttem, nézze!
ő: (…)
én: – A nagyobbat törékenyként szeretném feladni.
ő: (rámnéz értetlenül) – Levelet nem lehet törékenyként feladni, csak csomagot.
én: – Jó! Akkor menjen csomagként!
ő: (sziszegve) – Itt nem lehet csomagot feladni.
én: – Hol lehet?
ő: – A másik pultnál a bejárat mellett.

Komolyan mondom, határozottan állítom, hogy azt gondolta, én 14 éves korom óta azon a kurva postán dolgozom és tudom, hogyan működnek a dolgok. Egyébként ezt én akkor vágtam és majdnem udvariasan meg is mondtam neki az asszertív lista alapján, hogy “nézze, ne haragudjon már rám, de én honnan a nyáritáborban-vérvörösre-vert faszból tudjam ezeket a dolgokat?” — viszont úgy döntöttem, hogy most nem leszek asszertív.

Átballagtam a másik ablakhoz, senki. Dörömböltem, senki. Visszamentem, mondtam neki, hogy ugyan, szóljon már a kollégájának. Visszamentem, vártam egy kicsit, aztán bejött a #yesman érzés és vidáman kimentem a csomaggal a hónom alatt a postáról, elballagtam a közeli menzára, megebédeltem, aztán visszamentem. Csodák csodájára ott volt a nő, nem volt sor és feladtam a küldeményt.

II. Hideg hívás

Felhívott egy faszi ismeretlen számról. Felvettem. Fiatalos hangja volt meglepően sok háttérzajjal keverve. Elmondta, hogy a nememlékszem cégtől telefonál és a cégvezetőt keresi. Mondtam neki, hogy ez a szám sajnos nem a cég vezetőjé, de át tudok neki adni üzenetet. Erre ő elmondta, hogy ő vele szeretne beszélni. Oké. Innentől a beszélgetés kb így zajlott:

én: – Milyen ügyben?
ő: – Üzleti ügyben.
(…)
én: – Milyen természetű üzleti ügyben?
ő: – Azt csak neki mondhatom meg.
én: – Mégis, miről van szó?
ő: – Egy bemutatkozó anyagot szeretnék neki átküldeni.
én: – Rendben. Esetleg emailen is át tudná küldeni?
ő: – Igen, de előtte felhívnám telefonon.
én: – Attól tartok, hogy nem adhatom meg a telefonszámát, de emailben átküldhetné az anyagot.
ő: – Így van, de előtte beszélnék vele.
én: – Azt hiszem, ez az ügylet akkor nem fog tudni létrejönni.
ő: – Akkor… viszonthallás!

Szerencsétlen.

Vannak akik azt gondolják, hogy érdekesek az üzleti ajánlataik. Hát elmondom, hogy nagyon ritka az, amikor a napi szemétben (ide értem a hideg hívásokat, válság-konferencia meghívásokat és egyéb bullshitet is) bármi, az én üzletem számára hasznos dolgot látok. Én bontom a céges email gyűjtőt is, tudom, mit beszélek. Irgalmatlan, orbitális SZENNY, ami folyik.

Kedvem lenne azt gondolni, hogy az emberek miért nem mennek át a reálgazdaságba reál értéket teremteni az ilyen direkt-eladásos módszerek és csökevényes közhivatalok helyett (és akkor még nem is beszéltem arról a CBA-s hölgyről, aki undorral, komolyan, undorral adja nekem a blokkot).

Remélem igaz, amit Nostradamus fingott annak idején és 2012-ben tényleg összeomlik a világ gazdasági rendszere, hogy aztán elkezdhessük telejesen a kályhától. És indulhat előről az eredeti tőkefelhalmozás.

Függöny.

48 hozzászólás

clyd3

Megkeseredett CBA-s punák kortól függetlenül undorral nyomják. Néha azon sem lepődnék meg, ha kimászna a kasszából és gyomron rúgna amiért vásárolni mertem valamit…

TopiG

Postai sztorival kapcsolatban kérdem (mint egy költő), hogy mi a getváért nem lehet bevezetni itthon is az “egy sor-módszert”, hogy függetlenül az ablakok számától kizárólag egy sorban állnak, és mindig a sor elején lévő patron lép a felszabaduló ablakhoz?

Tudom, amiért a mozgólépcsőn sincs jobbratarts, és amiért két sáv egyre szűkülésekor sem tudja a magyar a cippzár-elvet alkalmazni.

payskin

Nem cég-specifikus, Plus/Spar-ban ugyanez van.

Rohadjak meg, amiért az ő sorába álltam, rohadjak meg, hogy vettem bármit is, rohadjak meg, hogy “szép jó napot”-tal köszöntem, mikor ő már 5 és fél órája itt rohad, rohadjak meg, amiért tudnék neki 15 forintot adni, hogy könnyebb legyen visszaadni, de csak azért sem, majd kiguberálja az aprót, és egyáltalán rohadjak meg.

Handras

Blocked hivast alap, hogy nem veszunk fel. En mar mondjuk azokat se nagyon akik nincsenek benne a kontaktlistaban… 🙂

A CBA-s kasszas csaj egyebkent 70 000 forintot keres, ennyiert nem fog mosolyogni, es igen utalja az osszes vasarlot. 🙂

slorinc

az utobbi idoben (ertsd valsag ota) erezhetoen tobb az ilyen telefonos eladasi kiserlet. szinten minden heten megprobal valami bank/befektetesi tanacsado ramsozni valamit.

Kianek

Ha nem köszön, nem kedve
tessék beírni a vásárlók könyvébe.
Tessék telefonálni a boltvezetőnek.
Írni a központba!
Komolyan.
Több helyen laktam a városban, első héten
beírok, telefonálok.
Mosolyogva előre köszönnek és magukban:
itt ez a köcsög telefonálos spicli.
Nem érdekel – jól esik, ha nehezére is
megy. Bánom én mit gondol,
csak segítek neki! :-)a munkáját
megőrizni.

bobbyperu

Ehhez a mosolygok – nem mosolygok dologhoz semmi köze, hogy 70et keres valaki. Mentalitásbéli problémáról van szó. Ha hirtelen megemelnék 170re vajon meddig mosolyogna az ilyen véglény (nem – pusztán – bántó szándékú megnevezés, definíció szerint komolyan gondolom)? Egy hétig?

sn4ke

a postai dolgozók az egy külön faj 🙂

egyszer egy helyi topikban (talán iwiw, már nem emlékszem) szóvá tettem, hogy mennyi időt szúrok el havi szinten a postán és, hogy ezt mennyi idő alatt el lehetne intézni ha más módon folynának a dolgok (és akkor ott leírtam, hoyg én hogy gondolom blablabla..stb).
utána 1-2 megjegyzést tettem és ablakok száma szerint minősítettem a postai dolgozókat, hogy melyik miért akkora barom, amekkora. ugye amikor ott az ablak mögött királynőnek érzi magát a többség és úgy ugat kifelé, ahogy kedve tartja. (ugye vagy nők melóznak ott vagy full langyoskák)
jöttek is a helyeslő hozzászólások szép számmal és nem is lepődtem meg, hogy minden ügyféllel ilyenek. hanem aztán beérkezett az egyik ottani dolgozó aki kikelt magából és több oldalnyit írt arról, hogy ő mennyi pénzért ül ott és az emberek kivétel nélkül mekkora faszkalapok, hogy mindenki ott akar feladni mindent. ugye ez engem mint ügyfelet kurvára nem érdekel mert leszarom, hogy nem tud megélni abból amit ott keres. ez a postai melós is egy olyan ember volt akiről a belgyógyász mondta volna csak meg, hogy férfi vagy nő. meg mondjuk a nevéből lehetett tudni másból nem na de nem ez a lényeg. nem akarok erre elkanyarodni vagy mi.
szóval tényleg elég gáz, hogy a sok kurva reklám az ki van rakva meg szarrá van matricázva az összes üvegkalitka ami mögött ülnek de, hogy mit hol lehet feladni vagy ilyesmik, az nem. az ott tespedő meg tényleg azt hiszi, hogy aki betér a postára az vágja, hogy ezt a levelet ahhoz az ablakhoz, bélyeget meg emitt, csekket meg ott kell befizetni…

sn4ke

Handras: “Blocked hivast alap, hogy nem veszunk fel”

szerintem plasztik jaózsi nem teheti ezt meg mert bármikor futhat be fontos hívás ami melóval kapcsolatos. és ugye sokan nem tehetik meg, hoyg ne vegyenek fel ismeretlen számokat.

te megteheted ezek szerint, de én is megtehetem szerencsére. (bár ebből sokszor volt már baj de ez egy másik történet)

Dagenham

Elég sokat járok mindenféle CBA, SPAR, akármi üzletekbe – vásárlóként – valahogy mégsem tapasztalom gyakran a fent említett gyűlöletet (pedig nem vagyok túl bizalomgerjesztő jelenség :)).

Mondjuk akad 10%, aki tényleg bunkó, azonban ez a 10% mindenféle irodaházakban is összejön (ahová meg jómunkásemberként járok), olyan emberek adják ezt ki, akik ránézésre simán a 70.000 tízszeresét viszik haza. Bunkó, hát bunkó, leszarom, ráhagyom.

Ellenben bobbyperu, ha ezt a “véglény” dolgot valóban komolyan gondolod, akkor lehet, hogy ez akarva/akaratlanul meg is látszik a kommunikációdon, azt meg ezek az _emberek_ jó eséllyel megérzik ám.

Akkor pedig valóban bunkók lesznek veled, mint ahogy te is tennéd hasonló helyzetben – mindig lesz valaki, aki lenézhet. A kölcsönös utálatból meg ritkán lesz jó üzlet.

fapina

ejnye.
először tessen, legyenszives kipróbálni a “Faszfej-kiskáté” (aszkorbinjogok) listáját az életben, de többedíziglen…
aztán lehet post-olni.

a post -nak uis komoly hátránya, h’ nem tud úgy visszanézni, mint postás-nyúzott alkalmozott.

* * *

nostradaaaamus?!
hát ilyen nagya baj?
🙁

medoc

Blockecről annyit, hogy ha fontos, hagy üzenetet. Ha nem elsőre, hát másodikra. A banki ügyintéző hölgyek szerintem pláne… A konferenciaszervezők meg tőlem akár ki is halhatnak. Az egy dolog, hogy nemigen van olyan konferencia, amire érdemes pénzt adni, de hogy egy alapvetően direkt megkeresésekből élő cég olyan fostalicska módon kezelje az címadatbázisát ahogy ők teszik… Elképesztő.

_psc_

Blocked hívás: én már ugyan fel nem veszem. Már cska azért sem, mert mi van, ha épp nem érek rá, de visszahívnám, ám blocked számot elég nehéz. Ha komoly ember, komoly ajánlattal, akkor nem blockedről hív.

Kontakban nem szereplő hívás: lassan ezt sem veszem fel.
El lett követve az a hiba, hogy ki lett írva a telefonszámom a cég honlapjára.
Heti kb. 50 f@szkalap hív ilyen-olyan baromságokkal – amiről Józsi is ír, hogy folyik a szenny.
Mivel a cég honlapján az e-mailem is kinnt van, esetleg dobhat egy mailt, ha olyan fontos.
Legutóbbi esetem, hogy 2 hete naygon hivogatott egy kontakban nem szereplő szám.
Naponta töbször, két héten át.
Egyszer pont ráértem, mondom felveszem, mostmár kíváncsi vagyok, ki ez.
Hát bazmeg, nem egy targonca-ügynök? Hogy vegyek targoncát a malomüzembe, mert milyen jó, meg mert most van rá kedvezmény, meg pályázat is.
alig bírtam lerázni. A legcsúnyább, hogy kerek perec közöltem, hogy _nem kell targonca, nem, nem és nem, a pályázat sem érdekel, kurvára nem nem és nem_, de csak hivogat azóta is.
Meg komolytalan emberek is hivogatnak rendszeresen idegen számokról, mindenféle baromsággal, komolytalan ajánlatokkal.
És sokszor emiatt nem tudok dolgozni, az ügyfelekkel foglalkozni, emiatt csúszok a fontos dolgaimmal, emiatt hül ki az ebédem, stb. És ha nem veszem fel nekik, akkor megsértődnek, szemrehányóan közlik, hogy “már anyit kerestem, miért nem vette fel?!” Anyátok.
Volt a mult héten egy másik eset, amikor szintén benyaltam az ismeretlen számról hívót. Szabályosan üzleti titkokat kérdezett, de kő keményen. Aztán finomam közöltem, hogy nem válaszolunk ilyen kérdésre, és ne keressen ez ügyben, kthxbye, de azóta is hív, csak hív, csak hív…
Szörnyű, ami megy.
Jól mondod, Józsi, ömlik a szenny.

Balazs

#2: “Minden telemarketingest utoler a pianino altali halal”.

gigi

Én telefont munka közben kizárólag lenémítva használok. Kint van mellettem, ha zörög egy pillanat alatt eldöntöm, h felvegyem-e vagy ne. Általában nem szoktam 😀

kurcika

1. józsi, fazs vagy mert az ÖSSZES posta így müködik és hülyevagy ha elük küldesz csomagot.
2. CBA-s meg ne nézzen unodorral. Külföldi hasonló munkakörű miert tud mosolyogni? (mert ha most aztmondod h tobbet keres akkor hulyefaszvagy) MErt jol megmondtak neki: egy.
Vagy csak a hülyefaszmagyar siratós mélabúfasznép: kettő.

ui: Remelem nyerek egy nap posztja cimet.

Aszfaltbetyár

mióta zuglói lettem, életem minősége megváltozott. van a ház aljában egy cba, 500m-re egy pósta. na, merhogy a asszony vatérázik, én megyek a póstára feladni. nem kis meglepetésemre eddig mindenik póstáskisasszony kedves volt, mosolygós, segítőkész, gyors. hö? cba dettó. barátságos, nagydarab néni a felvágottaspultos, lehet tőle kérdezni, melyiket ajánlja, aranyos, kedves. kasszás hőgyek dettó. ez a két ojjektum lenne a kivétel?

Aszfaltbetyár

jaj, hadd tegyek egy ájfónos kérdést fel: e71em van, szép, gyors, tetszik. de! gmailt használok rajt imapval, és a rohadt telefon defaultból minden message-et a telefon belső memóroájába pakol. na most az csak száz mega, én meg kapom a méleket rendesen. elkezdett fogyni a hely, én meg gondoltam, átrakom memóriakártyára. de nem tudom! törölni a méleket nem lehet a telefonról, a mélboxból kell. betettem mindent a trashbe, el is tűntek a kliensből, de a helyfoglalás nem (mint az outlooknál, megvan?)! wtf? az accountot is töröltem, az sem segített. na most vagy master reset, vagy veszek egy másik mobilt. iphone-nál hogy van a fent említett problémakör? hogy kezeli a emaileket?
minden segítséget előre is, és elnézést a offolásért.

IIsti

Nálunk a faluban rendesek a cba-sok és a postások is. 🙂 (De a múltkor, amikor egy budai postán kellett levelet+csekket föladnom, és lett volna 5 percem rá…, á, inkább nem is részletezem… )

Aszfaltbetyár

fátter, köszi a választ. egyébként letölti a leveleket, nem? vagyis, nem csak online tud leveleket nézni? amúgy az én kérdésem a törlés inkább, vagyis tud-e pop/imap mailboxból leszedett maileket törölni a programja csak a divájszról?

Aszfaltbetyár

oh, jaaa. na, adok még egy napot ennek a csodás nokiának (ugyanis kurva jó a gps benne, másodpercek alatt talál műholdakat, gyorsabb, mint a mio akárhányas navim), aztán ha nem tudom megoldani, elmegyek a trémobilba tudjukmit venni.

Aszfaltbetyár

na, az ugye mire ideér, inkább ősz lesz. megkockáztatom, hogy a lényeg úgyis a 3.0-s sw lesz. a 3.2 mpixeles kamerát én LESZAROM, major újdonság meg senkisetudja, mi lesz még benne. ja, a 32gb memória sem izgat. te mit tudsz?

klarky

A posta védelmében egy friss élmény:

Nagyobb csomagot vártam az ország másik feléről (4 k. felni)

Gondoltam utánna járok, hogy mibe is kerülne nekem, hogy idekerüljön hozzám, lehetőleg másnapra. Tapasztalatok:

GLS: Az adott városban nem mennek címre (???). Adják le egy átvevő helyen (ami egy könyvesbolt, akit alig lehetet elérni), egyébként nem tudják mennyi lesz, szerintük így láttatlanban 6500 körül.

DHL: Az adott városban címre annyira nem mennek (Nagykanizsáról van szó), de annyira nem, hogy vitessem el a cuccot Pécsre vagy Zalaegerszegre és majd ők onnan elhozzák. Ja és mivel nekik szabvány dobozuk van, és a felni abból legfeljebb a legnagyobba fér bele, ezért az ára 4x több mint 4000, azaz szumma >16ezer lesz.

TNT: Többszöri próbálkozásra nem veszi fel a telefont.

És a csattanó

Posta, MPL: 420 forintért bárhova, bármikor címre mennek. Négy felni bárhová egy nap alatt 1980 ft (ez tartalmaz 50000 Ft biztosítást is), ha gondolom plusz 1400-ért 100.000-re biztosítják.

Azt választottuk és másnap hibátlanul ott volt a csomag.

Szóval a múltiknak csak a zsíros meló kell, ők nem ereszkednek le alantos feladatokhoz. Lehet szidni a postát, meg az államot (én is azt tettem eddig), de ez több volt mint megléepő és nagyon örültem neki, elégedett voltam. Szóval nem tökéletes, de működik!!!!

Sir Alex

A CBAban, az Inter/Sparban, a Tescoban és az összes többi nagyban, ahol ilyen “sehova máshova nem vesznek fel nyomorékok” dolgoznak, mindenhol megkapom ezt a dögöljek meg nézést. Aztán ha vmi gondom is van akk meg pláne. Attól meg idegbajt kapok, h akár verset is írhatok a soban, mert olyan lassan dolgoznak, csak az óra meg ne álljon. A postai dolgokkal is egyetértek.
Aztán ha véletlen kedves eladóval/pénztárossal találkozok, akkor meg oda-meg vissza vok, ejj milyen kedves volt.
Néha felvetődik bennem az a kérdés is, amit fel is kéne tennem még ott a pultnál, miszeritn: Te vagy értem vagy én érted? És ki vásárol kitől?
Ezek a tapasztalatok pedig helytől függetlenek, Pécstől Debrecenig.

Sir Alex

klarky: Lehet h a csomagküldőket nehéz elérni, de azért a posta meg 5k-ért hozta el a szifonom Szegedről Debibe. Ez bármi másssal max 2k.

sajt

Na, elmentek ti a náthásorrú vérveres gyerekcsinálóba! Itt jönnék a readerből a halálértelmes kommentemmel, erre meglátom ezt a szart fent a bal sarokban.

ironyice

Klary: Kanizsán sem csak 1 GLS csomagpont van szerintem. Amúgy ami volt a Tesco-s dvd kölcsönző, az már több éve bezárt, ennek ellenére honlapjukon nem frissítették.

Tesco-ban is vannak támadásos emberek. Értelmifogyatékosnak tűnő néni áll a felvágottas pult mögött, kesztyű nélkül tapogat mindent, néha megtörli az orrát a kézfejébe. Elfordulok a vákumcsomagolt termékek felé, s azt gondolom. Hanemtudomnemfáááj… 🙂

TZ

Rejtett számot felveszem így: Tessék. Böfög vmit, aztán ha nem mond érdekeset, akkor leteszem. Nem kell ezt túlbonyolítani kérem 🙂
Pár szó után is félbeszakíthatom, hogy “rosszkor hív, hívjon péntek délután, viszhall” és klatty.

A telefonkönyvembe azok is bekerülnek, akiknek a hívására nem vágyom. Így nem egy számot látok, amire vagy emlékszem, vagy nem, hanem egy nevet, amit tudok hova kötni.

Ez a szenny dolog kicsit eltúlzott azért. Egy gombnyomás és megszabadulsz a zaklatástól.
Jó, persze nem kéne zaklatnia, és nem csípem, de talán túl puhányakká váltunk, hogy egy delete, vagy mute gombot sem vagyunk képesek megnyomni.

TZ

Még egy apróság: Ne DM-eljen a kis cég?
Hát mit csináljon? Van olyan termék/szolgáltatás, amiért magadtól nem ugrassz, mert talán nem is tudod, hogy kell. Amit megvettél, arról hallottál valahol. Nem szólhat?

Alkalmazottként nem látszik, hogy milyen 0-ról elindulva vállalkozni.

Nincs multis büdzséje, az állam szétadóztatja, aztán csináljon brand-et TV, rádió, újság reklámokkal? Magyar KKV-ra nincs szükség? A kicsit csírájában gyilkoljuk le? Aztán itt marad pár multi, pár nagyvállalat, de senki nem tudja elég példányban megvenni a terméküket, hogy megmaradjanak, mert nincs elég pénzkereső ember.

Függünk egymástól basszus, ebből a válság dominóból talán látszik.

Humanic

Azért a postásasszonyok se mind unottak. Nekem tíz is volt már a hosszú évek alatt, a tizenegyedik pedig gyermekeim anyja.

klarky

ironyice: Jól tudod, nem egy felvételi pont van. Összesen 4, de nehogy már ezt én nyomozgassam (a call centeres nő mondott be 4 mobilszámot, akit hívogathatok, ebből az egyik telefont épp otthon hagyta a gazdája, a felesége vette fel, aki azt sem tudta mit beszélek, és adott egy matávos – bocs t-com -os- számot, h próbáljam azt). Kanizsa nem egy nagy város, ha a kisbusszal elmegy akár 4 felvételi pontra is, akkor miért nem megy el a címre? Ez a gondom.

A másik, hogy hogy egy könyvesbolt? És ha én egy abriktert akarok elhozatni velük, akkor állítsam be egy Coelho és egy Wass Albert közé?

only_T

“damnien úgy érzem megérettünk a pusztulásra”

Főleg a magyar!

sajt

Na, már értem, hogy miért nem jó besörözve vezetni. Az ember összekeveri a balt, meg a jobbat. De egyébként tényleg. Arról írsz, hogy 2013 Apokalipszis meg minden, fent pedig nyugdíjpénztár…

novus

Érdekesség (?): Szegeden már van 1 db (tan)posta, ahol ügyfélhívó rendszer működik. A csomagfeladás kivételével mindegyik ablaknál lehet mindent, de aki csomagot akar feladni, az úgyis a megfelelő ablakhoz hívatja magát.

bobbyperu

“Ellenben bobbyperu, ha ezt a “véglény” dolgot valóban komolyan gondolod, akkor lehet, hogy ez akarva/akaratlanul meg is látszik a kommunikációdon, azt meg ezek az _emberek_ jó eséllyel megérzik ám.

Akkor pedig valóban bunkók lesznek veled, mint ahogy te is tennéd hasonló helyzetben – mindig lesz valaki, aki lenézhet. A kölcsönös utálatból meg ritkán lesz jó üzlet.”

Nem mondtam, hogy bunkó vagyok velük (elvégre egy véglény típusú élőlénnyel sem bunkózok), csak azt, hogy nem szabad komolyabb kommunikációs mutatványt elvárni tőlük. Ellenben ha egy “egyszerű, ám aranyos állatka”, mondjuk egy amőbaszerű boltoskisasszony rámmosolyog, sohasem marad el a megerősítő viszontsmiley.

kurcika

aszfaltbetyár!
ugyanott lakunk, Posta ha ugyanarra gondolsz akkor az bicskanyitogató. Nem az ahol a CBA van hanem a mexikói úti.

Aszfaltbetyár

kurcika, én a Nagy Lajos király úti postára járok. van hívórendszer, postabolt, igaz, sok a ember is, dehát ez nem a posta hibája. mindenesetre ott még nem kellett csalódnom. a Mexikói útra csak a kisföldalattiért járok 🙂

ggyuri

A telefonhívás olyan Afin Kft, vagy másnéven Capital Partners szerű. Bár lehet azóta van más nevük is 😉