angelday wants YOU!

Vendégtartalmat osztanék most meg a Nagy Twitter Verseny alkalmából (#ntv2009). Elsőnek itt van hollandnak egy obligát támogató képe szép kivitelezésben, lejjebb pedig Fejes Balázs tollából egy twitter intrót adnék közre, amit a Plastik médiának juttatott el. Mindkettő szakember elérhető a twitteren: @fb2, @reklambuzi

Olvastál valahol a twitterről, vagy barátaid győzködnek, hogy próbáld ki? Egészen egyszerű dolog feliratkozni a twitter.com oldalon, de mire is jó a twitter? Ha arra a következtetésre jutsz, hogy nem sok értelme van az egésznek, nem vagy egyedül. Én 2006 óta használom a twitter szolgáltatását, és csak így néhány év próbálkozás után kezdek rádöbbenni, mekkora ereje van ennek az eszköznek, és hogy bizony a twitteren csiripelés nem egy rövid, hamar kifulladó trend lesz.

A sok twitterrel foglalkozó cikket, műsort, lelkes twitterfüggő sztárt követve egyre több résztvevő jelenik meg ebben az izgalmas világban. Ha érdekel, hogy mire, hogyan, mikor, hol és főleg mi a fenének használd a twittert, neked készült ez a poszt.

Essünk túl rajta, próbáljuk meghatározni, miről szól ez a twitter szolgáltatás. A legtöbben a “mikroblogolás” kifejezést szokták használni, rá, hiszen alapvetően blogokhoz hasonlóan jelennek meg twitter oldalunkon a beírt szövegeink, de egy “igazi” bloghoz képest rendkívül leegyszerűsített, “mikro”-rövid formában.

Mit találnak a látogatók egy tipikus blog oldalon? Személyes élményeket és megjegyzéseket, véleményeket és történeteket a gyakran színekkel és képekkel személyre szabott weboldalon. Általában a legújabb bejegyzések kerülnek az oldal tetejére, és a többi cikk visszafele időrendben következik. Gyakran elérhető egy archívum oldal, ahol a korábbi bejegyzéseket lehet olvasni, néha témákba rendezve.

Noha milliók kaptak kedvet a blogolásra, és létrehoztak saját blogot valamelyik szolgáltatónál, előbb-utóbb mindenki felismeri, hogy egy blog folyamatos tartalommal ellátása bizonyos szintű elszántságot, időt, és figyelmet igényel. A blog megjelenésének testreszabása, a cikkek kategorizálása, címkékkel ellátása, képekkel, fotókkal illusztrálása érdekes és örömteli kreatív hobbi tud lenni, de sokan elveszítik a lendületet a sok feladatot látva.

A twitter teljes mértékben lecsupaszítja ezt a folyamatot. Egyetlen dolgunk van: ha bármi gondolatot, élményt meg akarunk osztani az olvasókkal, egy maximálisan 140 betűből álló bejegyzést kell írnunk, megnyomni az elküldés gombot, és kész. Nem kell, és nem is lehet címet, kategóriát fűzni a bejegyzéshez, semmi nyomás nincs rajtunk, hogy bővebben, részletesebben kifejtsük a témát, képeket készítsünk hozzá, vagy épp az olvasók megjegyzéseire reagáljunk. Olyan, mint a kínai instant tészta – gyorsan megvan, és mégis finom!

Az egyszerűség, könnyű használhatóság meglepő módon hatalmas lehetőségeket rejt magában. Gondoljunk egy ceruzára, milyen egyszerű konstrukció, és mégis bármit rajzolhatunk vele!

Bizonyára sokan vannak, akik klasszikus tartalmat akarnak inkább látni a Plastikon és nem ezt a hülye kampányt, de most ez a hülye kampány megy. Ebből kifolyólag kérek mindenkit, hogy legyen megértéssel, csatlakozzon az ügyhöz és hozzon még egy regisztrációt! Papa-mama-barátnő-gyerekek, mindenki ikszeljen, mert HH csúnyán a mezőnyre vert!

25 hozzászólás

pappito

twittert még plasztikér’ se

“Noha milliók kaptak kedvet a blogolásra, és létrehoztak saját blogot valamelyik szolgáltatónál, előbb-utóbb mindenki felismeri, hogy egy blog folyamatos tartalommal ellátása bizonyos szintű elszántságot, időt, és figyelmet igényel. A blog megjelenésének testreszabása, a cikkek kategorizálása, címkékkel ellátása, képekkel, fotókkal illusztrálása érdekes és örömteli kreatív hobbi tud lenni, de sokan elveszítik a lendületet a sok feladatot látva.”

hm… kifogyott a kraft a plastikból?

ekkerjoz

angelday
2009. Apr. 27. @ 1:55 pm

Zsozef, a tárgyi videot tedd föl légyszi a vimeora, firefox alatt nem látszik.

CsasZ

Még 2 ilyen post, aztán törlöm a feedet – a twitter ökörködésről ennyit.
Minden szavazat számít ugye…

Lori

Nem twitterezek. Pont az a bajom vele, amit előnyként hozol fel:

“Nem kell, és nem is lehet címet, kategóriát fűzni a bejegyzéshez, semmi nyomás nincs rajtunk, hogy bővebben, részletesebben kifejtsük a témát, képeket készítsünk hozzá, vagy épp az olvasók megjegyzéseire reagáljunk.”

Az instant kínai tészta meg olcsó de nem finom 🙂

Mellesleg, az utolsó 5 postból 4 twitteres, oké, hogy verseny, de már az első posztnál is világos volt a dolog, nincs szükség másik 5-re (persze ez feltételezi azt, hogy az ide járó emberek képesek önállóságra is és ha érdekli őket az, hogy mi a twitter, akkor képesek beírni a google-ba, és utána nézni mi ez, de én gondolom, erre képesek). Persze, lehet hogy tévedek.

Lori

Ha csak ez kell, csinálok még 1500 google címet, regisztrálok twitteren aztán követlek 🙂

CsasZ

Józsi, nem a twitter a gond, az csak ízlés kérdése.
A mániákus rajongás taszít. Semmi nem ér meg ennyit, különösen ha baromság :)))

M.

Remélem azért lesz valami kis pénzösszeg nyereményként, elküldjük a kép szerzőjét egy kiadós Photoshop tanfolyamra, mert ez a kép kurva szar lett 🙂