Egyszerűen. Neked.

A Pannon 2010. március 18-án bejelentette, hogy hamarosan Telenor néven folytatja tevékenységét. A bejelentésről szóló sajtóközlemény itt olvasható.

Miért változtat nevet a Pannon?

A Pannon 2002 óta a Telenor tulajdonában van, azonban egészen mostanáig megtartotta eredeti nevét. A névváltoztatásra azért kerül sor, hogy egyértelműbbé tegyük márkánk nemzetközi jellegét, és biztosíthassuk ügyfeleink számára az ezzel járó előnyöket, így például a különféle termékújításokat és a kedvezőbb tarifacsomagokat.

Már 2002-ben nevet kellett volna változtatnunk, csak pöcsetlenek voltak meglépni.

Nagyon büszkék vagyunk a Pannon márka által elért eredményekre. Dolgozóink és ügyfeleink elmondásából kiderül, mekkora bizalomnak és megbecsülésnek örvend ez a márka. Ugyanakkor meggyőződésünk, hogy a Telenor márka révén nagyobb sikerrel szólíthatjuk meg az érintetteket, és válhatunk húzóerővé az üzletágban. Célunk, hogy Magyarország kedvenc mobilszolgáltatójává váljunk, erre pedig a névváltoztatás remek lehetőséget kínál.

Képesek vagyunk még egy bekezdést írni a semmiről, és azt gondoljuk, hogy abban az országban, ahol a “Telenor” név márkaértéke zéró, még nagyobb siker lesz a “Pannon” név bejáratott márkaértékénél pusztán azért, mert a Telenor “révén nagyobb sikerrel szólíthatjuk meg az érintetteket” — fuck yeah!

Mit jelent a változás az ügyfelek számára?

A névváltoztatást követően a különbség a legszembetűnőbben abban nyilvánul majd meg, hogy valamennyi márkával kapcsolatos tárgyon (logók, SIM-kártyák, szórólapok, brosúrák stb.) a Telenor név szerepel majd. A legkézzelfoghatóbb különbséget pedig az jelenti, hogy ügyfeleink számlái ettől kezdődően a Telenortól érkeznek. Ezzel együtt külföldön tartózkodó ügyfeleink kiélvezhetik a nemzetközi márka nyújtotta előnyöket.

Az összes hajunk leégett.

De mondok mást:

1. 2002-ben az akvizícióval kellett volna Telenorra brandelni (azt hiszem ekkor vezették be a kék spirál logót is)
2. ha ez nem sikerült, akkor egyszerűen át kellett volna írni a szót Telenorra és ugyanúgy csinálni mindent, mint eddig

Ez utóbbi pontot meg is indoklom: mindenki ismeri a fehér-kék logót, semmiféle problémát nem jelentett volna a fogyasztók számára, hogy mától nem “Pannon”, hanem “Telenor” van odaírva.

Azzal, hogy körbekürtöljük a várost arról, hogy nevet változtattunk és ilyen semmitmondó, nagyzó kijelentéseket teszünk sajtóközleményekben, valamint plakátokat ragasztunk ki még semmitmondóbb “üzenetekkel”, nem lesz jobb egy márka. (A márka attól lesz jobb, ha terméket és szolgáltatásokat fejlesztünk, elérhetőbbé teszünk dolgokat, másként és máshogy csináljuk, mint a többi szolgáltató.)

De itt van a szpotjuk is:

Kiírtam a hangzatós lózungokat is:

tapasztalattal
nyitottan
közvetlenül
megoldások
egyszerűen
neked

Csak én gondolom úgy, hogy az ilyen semmitmondó marketing-bullshit “kampány” helyett inkább a meglévő fogyasztóknak és leendő ügyfeleknek kellett volna visszaadniuk nagyvonalúan terméket és szolgáltatást? A helyett, hogy leforgatnak egy kreatívot a semmiről, inkább azt mondani, hogy “nevet változtattunk, ma mindenki ingyen kap telefont”?

Csak a Pulp Fiction 2010 egyik szerzőjét tudnám idézni: “De bazmeg, amikor izé ekkora a körítés meg a izé, és a lényeg az semmi, semmi, null— nemhogy nulla bazmeg, nemhogy nulla, merénylet, merénylet. Elképesztő bazmeg, elképesztő.”

41 hozzászólás

Sherad

Bár az otthoni telefonom is Pannon (Telenor), meg itt a Norvég-om is az, roppantul nem kedvelem őket. Ügyfélkezelés még itt az anyaországukban is olyan kritikán aluli mint otthon….

chabba

Több haszna is van a dolognak. Pl. a pannon.hu már nem működik, a telenor.hu pedig még nem, így valóban megtapasztalhatjuk a Telenor csoporthoz tartozás előnyeit.

zozo

Első lépésként javítani kellene a vidéki 3G lefedettséget, hogy mondjuk lakáson belül is nagy sebességgel menjen a mobilinternet, ne csak az edge.

Sherad

Valószínűleg nincs Telenornál egy normális IT vezető aki megmondaná miként is kell egy domain-t, webet, stb normálisan leváltani.

Hamarosan…. jah baz 2010-et írunk…..

Jon Fredrik Baksaas helyében mindet rúgnám ki a picsába

ern0

Ha szép csendben váltottak volna, akkor nem lehetett volna elbaszni egy csomó pénzt erre a kampányra. Netán valami érdemi dologgal kellett volna előállni, pl. egy új androidos telefonnal, ilyesmi. Akkor viszont dolgozni kellett volna.

csubakka

Hát szerintem a djuice sem volt sokkal jobb…legalábbis faszának nem mondható. Én megértem, hogy nevet váltott a cég, mert a Pannonra az egész ország úgy gondol – és még ők maguk is – mint az örök második. Pannonból nem lehetett volna piacvezető, az fix. A közleménynél egyébként már csak a szpot szarabb (ki hagyta jóvá, hogy ez legyen a narrátor hangja??), de alapvetően a váltás jó stratégiai lépés. Nyilván meg kell tölteni faja szolgáltatással, de legalább kvázi tisztalappal indulnak és a lehetőség előttük áll. A Pannont utáltam eddig, a Telenort még nem utálom:) – bár ilyen reklámok után…

terdelyi

zozo: Azt felejtsd el. Minden mobilszolgáltató veri a nyálát a 3G netre, holott kurvára nem fogsz vele normálisan netezni sehol az országban, mert egyszerűen szar. Oké, hogy a legtöbb helyen elérhető, de nem stabil a kapcsolat sehol sem, így már csak röhögni tudok amikor ügyintézésénél kínálgatják. Kösz, de kösz nem.

klarky

“Dolgozóink és ügyfeleink elmondásából kiderül, mekkora bizalomnak és megbecsülésnek örvend ez a márka.”

Azaz. A húgom ma reggel jelentette be, hogy otthagyja őket a francba én pedig ma írtam meg a 15ik levelet az ügyfélszolgálatnak, hogy még nem tekintem lefutottnak az ügyünket, úgyhogy nem bánnám ha megmozdulna a gépezet és előállnának a részletes számlával ami alapján hónapról-hónapra úgy megsarcolnak, hogy csak pislogok.

Ja. És azért nem váltottak korábban, mert balfékek voltak. Ezen már rég túl kellene lenniük és élvezni a nagy nemzetközi marketingből származó előnyöket. A Westel okosabb volt, a voda meg ugye nem is kísérletezett hazai brand megalapozásával.

De ezek… Inkább felépítették európa 7ik legnagyobb alternatív energiával működő irodaházát (kurvára kellett, az ÉN pénzemből) minthogy az ügyfelekkel foglalkozzanak.

Tegnap ismét megtapasztaltam a társadalom iránti lojalitásukat. http://www.nsv.hu

A pannon (és voda) hálózatából nem elérhető, mert ősz óta gondolkodnak a csatlakozáson. Remek…

ivan raszl

Szerintem jol csinaltak hogy eloszor a logo valtozott, most meg a nev is. Igy volt egy atmenet es folyamatosan volt valami ismeros a fogyasztok szamara. De lehet hogy rosszul latom… A spot szar.

eFi

Szerintem is felesleges pénzkidobás az ablakon, inkább adtak volna némi ingyen perceket, az többet nyomott volna az ügyfélkör respectjén, mint az értelmetlen kommunikációba elpocsékolt pénz.

miles

Nagyjából lényegtelen, de az új lógót és a GSM szó elhagyása nem 2002-ben, hanem 2006-ban történt.

GK

Miért van az, hogy minél nagyobb egy cég, annál több bullshitet termel? Mondják azt, hogy jobbá teszik a hálózatot meg új telefonokat mutatnak be, esetleg percdíjakat is csökkentenek. Az, hogy az én kívánságaimat lesik bullshit, mert egyszerűen nem így van.

(BTW elegem van belőlük éppen mert sorozatban a harmadik számlámat cseszték el, arra sem képesek (hogy egy krumplifőzeléket megfőzzenek, izé), hogy egy negatív előjelű számlát belevezessenek a következő havi számlába. Külön kérvényben kell igényelni, hogy kézzel utalják vissza a bankszámlámra az összeget… No comment.)

Sherad

ilyen szar web váltást se láttam mint pannon-telenor. Még mindig nem megy. Nem akarnak engem felvenni IT vezetőnek???? Beszélek norvégul is ám hahaha

Adi

2001-től 8 éven át Pannon-ügyfél voltam, alapvetően normális volt a szolgáltatásuk és nem volt nagyon vele gondom. Szerintem teljesen fölösleges fikázni – csak – őket, a másik kettő ugyanolyan bullshitgenerátor droid, ami tesz az ügyfelekre.

Annak mindenesetre örülök, hogy már nem az én pénzemet költik el ilyen értelmetlen, tartalmatlan kampányra.

ern0

@asbi Látod, pont ezt mondom. Az ugye nem hír nekik, hogy a felhasználóik mától végre vásárolhatnak egy normális telefont náluk (sok pénzért, aztán meg sokat adatforgalmaznak rajta), viszont arról egész estés film készül, hogy kék helyett zöld a logo. Egy technológiai cégnek nem kellene úgy viselkednie, mint egy hülye picsának. “Nézzétek lányok, milyen cuki az új nevem, skandinávból hozták, hihihi.”

ern0

@Sherad A marketing szakma van válságban szerintem. Most éppen az “Iszonyú súlyos pár szóból álljon a szlogened, amit egy mély hang komolyan, lassan mondjon” fejezetnél tartanak (Név. Új. Önnek.) az 1985-ös kiadású Nagy Marketing Könyvben. Szerencséjükre a vetélytársak se jobbak. Nem írom meg, milyennek kellene lennie egy ilyen cég marketingjének, ugyanis nem fizetnek érte. Legyen a büntetésük az, hogy maradjanak örök másodikak a piacon, és az legyen a legkreatívabb munkatársuk, aki ezt a kampányt kitalálta.

tyler durden

Ez a Forrest Gump-os hangzású reklám iszonyat gáz. Plusz azt már ő is tudta:

“A mama mindig azt mondta, hogy ha új életet akarsz kezdeni, hagyd magad mögött a múltat.”

Ehhez képest éveken át húzták a váltást, szerencsétlen bénázás az egész. Borzasztó.

H2CO3

Mától fogva nincs magyarországon magyar mobilszolgáltató.

#############

Telenor.hu még nem megy, pannon.hu már nem megy. Ez gáz.

fater

Pannon ügyfél vagyok már tizenvalahány éve. Mostanában többször gondolkodtam a váltáson, de nem látom értelmét átmenni XY-hoz, mert ott is ugyanez a kaki van.

Zool

Egy kicsit más téma, de mobilos: az hogy a francban ehet, hogy a világ legnagyobb mobilos brandje a Vodafone, itt nálunk ennyire szarul tud teljesíteni? Amikor bejött a Voda, egy csuklómozdulattal le kellett volna söpörnie a 2 hazai szolgáltatót, ehelyett ilyen 4-5%-os részesedéssel tolták évekig (az üzleti előfizetőkről meg nem is érdemes beszélni). Vagy az anyacég ennyire leszarja Magyarországot, hogy nem fektet energiát az itteni terjeszkedésbe?

chabba

na müxik a weboldal. Láthatóan a lényeg változott, ugyanúgy megvehetem pl. a Galaxy Spica-t hálózati korlátozással 65E-ért 2 éves hűséggel, miközben ugyanez a teló teljesen hivatalos forrásból, gyári garival, navival, kártyafüggetlenül 55E. De egy csomó más telefonnal is ugyanez van.

Ja, és továbbra is teljesen mindegy, hogy havi 10E-be, vagy 2E-be kerülő előfizura írom alá a hűséget, ugyanazt a “kedvezményt” adják.

A Telenor sem tud krumplifőzeléket készíteni, de a logózás meg a nevezgetés megy.

timpit

Pár hete nézegettem a pannon oldalát, ha jól emlékszem több készülék is olcsóbb volt mint a telenornál.:-(
Pl a Galaxy Spica 59.990, míg a nokia n97 mini 89.990 volt, most pedig 5 ezer forinttal drágább lett. Érdekes.
De a vicc az egészben az, hogy hivatalosan függetlenül olcsóbban vagy ennyiért meg lehet venni, és nincs két év rabság a szolgáltató felé. Hogy ez miért jó nekik???
A másik a telefon kínálat siralmas. Tudom, hogy a T-nek kizárólagos joga van a szifonra, de pl. az anyacég oldalán szifont is lehet venni, meg még egy csomó jó telefont.

fater

Az vajon csak a véletlen műve, hogy egyik cégnek sincs hűség + 0 Ft-os készülék csomagja? Érdekes módon külföldön boldogan adnak akár egy nexus one-t is ingyen, ha aláírsz 2 évet és bevállalsz 30-40 eurót havonta. Vicc…

Zila

@timpit: a forint árfolyam pár hét alatt kicsit mozgott ám. Meg az euró is.

klarky

Aki a teló árakon méltatlankodik azoknak elmondom, hogy egyszer ez ügyben már írtam a pannonak.

Ez volt a válasz:

“Tisztelt Hölgyem/Uram!

Szíves tájékoztatásul közöljük, hogy a Pannon az általa forgalmazott készülékek árának meghatározását egyedileg végzi.

A társ szolgáltatók által kínált készülékek árának változása illetve az általuk kínált készülékek listája nem befolyásolja az általunk forgalomba hozott készülékek listáját és árát.

Az ügyfeleinknek nyújtott kedvezmények mértéke pedig ajánlatonként változó.

Reméljük, hogy válaszunkkal segítségére lehettünk és a későbbiekben megelégedettséggel veszi igénybe szolgáltatásainkat.”

Van még kérdés? Komolyan mondom, ezek még nem hallottak arról, hogy verseny, piacgazdaság, konkurencia, stb. Röhej….

beton

“A társ szolgáltatók által kínált készülékek árának változása illetve az általuk kínált készülékek listája nem befolyásolja az általunk forgalomba hozott készülékek listáját és árát.”

Ami durva; hogy néhol független ár felett árul készülékeket a pannon/telenor, 2 év hűséggel. Nemhogy a többi szolgáltatóval nem foglalkoznak, hanem a garanciális, független kereskedőkkel sem.
(HTC diamond pannon ár: 150, független ár 99, O M G … )

Én 14 éve vagyok pannonos, kb még 2 hétig. Ez a brandváltás ebben a pillanatban, a számtalan kihagyott lehetőség, korrekció, és egyéb miatt leginkább EPIC fail.

9b0

nem értem. miért kéne bármit akciózniuk, vagy bármivel megváltani a világot? nevet változtattak, mert az anyacég ezt akarta. mivel jelenleg a Telenor eleget akciózik a DJuice-on, elég nekik azt kommunikálni, hogy Pannon mától nincs, csak Telenor a neve. azért kell ehhez reklámot készíteni, és szorgosan nyomatni, hogy mindenkihez eljusson az info, és a Telenoros levelet ne dobja ki a kukába, hanem szépen fizesse be a csekket ami benne van. Mindemellett lemossák magukról a Pannon egy magyar cég hangulatot is: innen mindenki számára egyértelmű, hogy multiról beszélünk.

(egyébként a Pannon 2006-ban váltott a fehér alapon kék-virágos logo arculatra)

cegg

elég gagyi az új honlap.

egyébként sztem a kék propellerrel egyidőben kellett volna nevet is váltani.

beton

nem értem. miért kéne bármit akciózniuk, vagy bármivel megváltani a világot?

azért hogy legyen EGYÁLTALÁN létjogosultsága a telenornak. lassan az áraival az értelmesség határán átlép

klarky

Épp most beszéltem anyukámmal. Azt mondja:

– Kisfiam képzeld, nem tudtam feltölteni a telefonom, mert már az ATM nem írja, hogy Pannon.

– Mondom igen: azért nem, mert mátol már Telenor.

Na itt mondott egy cifrát… 8-)))

Szóval úgy látom ez a kommunikáció azért nem jutott el mindenhova és azt tényleg nem lehet mondani, hogy a csapból is ez folyt volna az utóbbi időben.

Viszont van már Djuice MyVip dícsomag is. Remek. Kicsit késve reagálnak a T iwiw díjcsomagjára. Ezt se, meg azt se értem igazán, hogy minek, de ők tudják…

9b0

@beton: AD egyáltalán nem ezt írja, én pedig a postra reagáltam. feltételezem, nem is Pannont használ, hogy a felhasználói oldalról tudjon panaszkodni: elég meglepő lenne ilyen Apple fanboysági fokozattal.

H2CO3

0x9B0 (decimális 2480): igen, különösen (ha csak nem Olaszországból hozatta a szifont), akkor – mivel még a szifonja börtönben <<> ül – , nem is tudná mással, csak a magenta b*ziszínű (szolgáltatóval) rablóbandával hasznáoni.

Klarky: LOL3 (ha a wp-comments-post.php kiszedné a HTML-t, akkor LOL-A-KÖBÖN)

Ügyike

Kevés dologgal lehet jobban beletaposni a magyar fogyasztók lelkébe, mint azzal, hogy áthúzzuk, hogy magyar és ráírjuk, hogy norvég.

Pedig én qrvára nem vagyok elvakult magyar párti, de azért látom, hogy ez tuti nem előny.

klarky

Tegnap meg is volt az exPannon első potya reklámja.

Az Eurovízíos dalfesztivált a Telenor támogatta és fel is tűnt mind a logó, mind a név jó párszor a tvben. A Duna Tv adta, úgyhogy ez jól jöhetett nekik.

Tudnám miért nem lépték meg korábban?