És mi történik a Nintendo környékén?

November 5-én érkezik a Nintendo 64 örök klasszikusának a Golden Eye-nak az új változata a Golden Eye 007. Nagyon várom már, a Nintendóra minden filmélmény FPS megbecsülni való dolog. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy képesek-e valóban filmélményt csinálni, vagy pedig unalmas valami születik. A fejlesztője egyébként nem a Rare, őt megvette a Microsoft 2002-ben, viszont egy szintén angol műhely készíti, mégpedig az Eurocom. Ők többnyire franchise portokat csinálnak (Ice Age, Batman, Pirates of the Caribbean), eredetileg Nintendo fejlesztőcég voltak, mostanság viszont csúszik rendesen PS3 és XBOX is. A trailer alapján nem lesz félnivalónk:

Szintén még idén, a karácsonyi szezonra, november végén várható a “Golden Sun: Dark Dawn”, ami egészen pontosan a harmadik JRPG játék lesz a Golden Sun sorozatban. Az első kettő 2001 körül jelent meg, erre a részre elég sokat kellett várni (sajnos nem játszottam az elődökkel GBA-n). A dolog izgalmát adja, hogy szinte mindent kihoznak a játékból, amit a Nintendo DS-ből ki lehet hozni, ha szabad úgy fogalmaznom, ez a játék lesz egy utolsó “swan song title” a platformon a Nintendo 3DS előtt.

Ma egyébként a “Dragon Quest IX”-et érdemes beszerezni, szintén ehhez hasonló, jópofa játék. Rengeteget játszottam vele malmöi utazásaim során, itthon a munka miatt abbamaradt a késztetés, viszont egy tisztességes, behúzós, erőteljes, kedves játék, ami elképzelhetetlen a kvarc játék platformon.

És most menjünk át egy kis kitekintés erejéig kedvenc témámra, a Nintendo 3DS-re!

Tavasszal érkezik a boltokba a Nintendo DS-t leváltó konzol, az új generáció, a HÁROM-DÉ-(es)! Ismerek embereket, akik látták és fogták már a demo készüléket. Kivétel és politikai hovatartozás nélkül mindenkinek az az egybehangzó véleménye, hogy ez oda fog baszni rúddal.

Ez nem amolyan szemüveges gagyi 3D, mint amit manapság a plázákban próbálnak eladni, nem is mozis gagyi 3D, amit a moziban akarnak ránkverni, ez maga lesz a valódi 3D élmény — miniatűr méretben. A Nintendónál rájöttek, hogy konzol méretben, kis kijelzőn ki tudnak tenni kétszer annyi pixelt horizontálisan, amit okosan úgy projektálnak a kézben tartó elé, hogy teljes 3D lesz belőle. A kis kutyusok valóban mintha kidugnák a fejüket a konzolból, a Metal Gear Solidben mintha tényleg be tudnánk nézni a bokrok mögé.

A technológia tehát mindig a kis mérettől halad a nagyobb felé. Ezért értelmetlen ma még a 3D televíziózásról beszélni, meg fogjuk látni, hogy 2011 tavaszán érkezik meg az első valódi 3D élmény ilyen piciben, aztán ebből organikusan fejlődik majd ki a többi szórakoztatóelektronikai megoldás. Az iPhone-nal is ugyanez volt, nézzétek csak meg: most megjelent a retina display, ami annyi pixelt tud kirakni egy centire, mint eddig még semmilyen elektronikai készülék, innen pedig át fog menni ugyanez az iPad-re, végül megérkezik a laptop kategóriába is. Mindig a handheld irányból megyünk tovább. (De az iPhone – iPad tranzíció is ugyanez volt.)

3DS-re egyébként szörnyen erős lesz a felhozatal, az említett Metal Gear Solid mellett lesz Resident Evil is, kiadják a Legend of Zelda: Ocarina of Time portját, Paper Mariot (kitöltő játék, amíg jön rendes Mario), Kid Icarus: Uprising (launch title), Star Fox 64 3D (yesss!), hogy csak az engem érdeklődőket említsem.

Egyébként valamelyik 3DS poszthoz megjelent néhány natív bontású kép, persze rögtön előbújt belőlem a pixelvadász. Nézzük is meg! Íme egy Metal Gear natív kép, 400×240 pixelben 3DS-re:

Ugyanez 610px-re clippelve (sajnos csak JPG-ben mutatom a méretek miatt, de a lényeg látszik):

Itt aztán lesznek poligonok rendesen!

Kid Icarus:

És ugyanez nagyban:

Ehhez képest az iPhone még mindig csak “platform” a kvarcjátékoknak. Elvétve van rá komoly, tartalmas játék, nincsen az Apple-nek saját fejlesztőcége, nem demózzák a közelgő cuccaikat a keynote-jukon és így tovább. A Nintendo viszont mindezt csinálja, sőt, új technológiákat is bemutat, bizony sokáig fog még tartani, mire képes lesz az emberiség megütni őket. És jól is van ez így, tökéletesen jól van, számomra a Nintendo a Császár, ha játékokban gondolkodom, mindig őket veszem észre először, mindig náluk indulok és hozzájuk jutok vissza. Ennek márpedig egy oka van: jók a játékaik. Ez van, baszki.

32 hozzászólás

TBS

Wii utódról jóhír..? Sajnos HD probléma meg képaránytalanság forog fenn a jelenlegivel, kifejezetten csúnya nemcrtn, pedig úgy gondolom, hogy igénytelen vagyok ezen a téren…

rupert

Józsi, tudnál ajánlani iPhone-ra “komoly” játékokat?
Amikkel eddig játszottam azok mind a kétperces, gyors unaloműző játékok, kivéve PoP.

zamar

Én épp most vettem ds lite-ot, mert úgy gondoltam jóideig támogatott lesz ez a platform a nintendo által.

Bel Riose

Én nem lennék meglepve, ha jövő nyáron egy 3D kijelzős iPhone 5-öt mutatna be sztivi bácsi. Kezd rohamosan elterjedni a szemüveg nélküli 3D technológia.

Rupert: a klasszikusokat tudom ajánlani iPhonera. Én most vittem végig a Broken Swordot, és épp a Monkey Islandot tolom. Remek játszani szifonon ezekkel a régi kalandjátékokkal!

Zola

Irtóra hiányolom iPhone-ra a régi klasszikus 90fokban forduló/mozgó, négyzetrácsos füzetes térképes RPG-ket. Pl Eye of Beholder 1-2-3, Lands of Lore, Wizardry 7, stb.

Ezek elég tartalmasak is és portolni sem lenne nehéz. Még csak hasonlót sem találtam AppStore-ban.

Árpi

“most megjelent a retina display, ami annyi pixelt tud kirakni egy centire, mint eddig még semmilyen elektronikai készülék”

Hát Józsi, eléggé bekapott az Apple marketing gépezet, sok DSLR már évek óta több mint 400 PPI-t tud:)
Amit írsz a mobiltelefonokra igaz csak.

suexID

Ha az Apple folytatja a hagyományt, akkor jövőre még nem lesz iPhone 5, én azt tippelném, hogy lesz egy turbózott változatt még több memóriával, esetleg dedikált grafikus feldolgozó egységgel.

OFF: Józsi, te tudsz valamit azokról a kiegészítőkről, amiket még régebben említett Steve? Gondolok itt a 30 pines vérnyomásmérőre, és az ehhez hasonló nyalánkságokra, ezekről nem igazán hallani mostanában. Mindenhol csak pótakksikat és GPS vevőket találni, de azt hiszem ebben a technológiában jóval több van.

Csharlie

Ha már játékról van szó…VÉGRE NEM AZ A GECIS MINELBASZOTTCRAFT!!!
És úgy adnám ehhez a mondathoz szívesen az arcomat is!!! De mindenképpen szívből jött!

Árpi

Jaja a kijelzőn, a Nikon d90 például 3 colon 920000 pixel (461 ppi), Canon D500 dettó, Canon D550 meg egymillió fölött van kicsivel, de ez már újabb gép. A felső kategóriás gépeket nem ismerem annyira, de sztem azokat se VGA kijelzővel osztogatják:)

Árpi

Egyébként meg a faszom kivan az Apple PPI-s dolgaival, te is írtad, hogy lehet kapni a 15 colos MBP-t sűrűbb kijelzővel, ami igaz is, de azt nem raklámozzák hogy az alap 17 colos nagyobb PPI-vel dolgozik. (Stock 15 colos 110PPI, nagyfelbontású 15-ös 128 PPI, stock 17-es 133 PPI.) Egy hete számolgattam pont, csináltam egy PPI calculator táblát Numbersben. Majd egy órás munkám volt benne, aztán megtaláltam ezt: http://members.ping.de/~sven/dpi.html 🙂
Legközelebb először guglizok, aztán numbers-ezek:D

Árpi

A metal gear 3D döbbenet jó lesz, ha csak az a játék jelenne meg a 3DS-re és utána semmi más, akkor is megvenném. Ez az első konzol amire már a megjelenése előtt várok:)

Dervenkal Egon

Józsi, a gyerek DSi-jén végig toltam a SMB 2-t (a tököm tudja már hogy ez e a neve, annyi smb játék van). De a lényeg, hogy a minap elővettem (elvettem a gyerektől), és azon kaptam magam, hogy fullra játszok minden pályát. Úgy érzem ez egy nagyon durva betegség. Pedig már legalább 8-10 éve csak casual gamer vagyok.

Pontosan mit jelent számodra, hogy ez az igazi három dé élmény? Nem két dimenziós felületen jelenít meg három dé illúziót?

Gt

Ti. Go dolkodtok mashogy picit! Aza 921000 az subpixel!! Ott van a tesztekben meg a dobozon is tehat kulon veszi a zood piros es kek subpixelt ami amugy 1 pixel csak! Ilyen modszerrel szamolva az iphone nem 960×640 hanem 960×640 szor 3 subpixel tehat a canon stb az 640x480x3 = 921000 iphone meg 1.843.000 subpixel!!! Iphone on 2 szer anni pixel van mint 921 ezres fenykepozokon!!

Gt

Bocs a csunya irasert, matek gyakorlaton irtam hamarjaban iphoneon

Andrasb

En a komolyabb, (J)RPG jatekokra kivancsiaknak a Zenonia 1,2-ot ajanlom iPod/iPhone vonalon. Az elso reszt vegigjatszottam 2x kb. 60 ora jatekidot ir 😉

csiga

Bár elment a beszélgetés iFón/vagina display irányba, én mégis a 3DS témához szólnék hozzá: félek, hogy az élmény mellett az ára is oda fog baszni, rúddal. 25000 Yen a japán ár, ami majd 300 dollár, ez pedig, mint tudjuk, 300 eurós árat jelentene, plusz itthonra még erre +5% áfát és extraprofitot. 89 990 forint.

A gaming világban gyakoribb, hogy az USA árat a japán alá lövik be, ez esetben ésszerűen 250 dodót, 250 eurót jelentene. Ez cirka 74 990 Ft (felszorozva ugye az áfakülönbséggel).

Kemény.

Gaborr11

“A Nintendo viszont mindezt csinálja, sőt, új technológiákat is bemutat, bizony sokáig fog még tartani, mire képes lesz az emberiség megütni őket. És jól is van ez így, tökéletesen jól van, számomra a Nintendo a Császár, ha játékokban gondolkodom, mindig őket veszem észre először, mindig náluk indulok és hozzájuk jutok vissza. Ennek márpedig egy oka van: jók a játékaik. Ez van, baszki.”
Sok játékkal játszottam már(klasszikusokkal is), de eddig mindig a Nintendo volt a nagy élmény nagyrészt. Valamiért minden készülékékükben, konzoljukban van valami “pláne”, amit nem tudnak a konkurensek lemásolni. Az XBOX-oknak nincs lelkük. Ám egy Gamecube-nak, egy Wiinek, egy N64-nek van. Mindig mikor le ülök játszani velük, ez jut eszembe. Éljen soká a Nintendo, és én first-day vásárlója leszek a 3DS-nek.

pxl

Amíg nincs 2D-s metroid (vagy bármi hozzá fogható platformer) DS-re, addig a nintendo neve szégyen. Ezeket a modern, 3D-s, fájdalmasan pixelgyalázó grafikákat pedig nem is értem. (régen minden jobb volt; az én adómból)

Árpi

Gt: köszi az infókat, az okosabbtól nem szégyen tanulni:) a subpixel a vásárló megtévesztése:D