Perpetuum Online tegnap elindult

2010. november 25-én elindult a magyar fejlesztésű MMORPG, a Perpetuum Online. Először nézzük meg a demoscene-jellegű launch trailert:

Idén februárban készítettem egy interjút a fejlesztőkkel, akinek nem volt meg, érdemes elolvasnia most. A dolog érdekessége, hogy gyakorlatilag pénz nélkül, olcsóban, okosban készítették a teljes játékot annyian, hogy egy nemzetközi kiadó elsírná magát a hatékonyság láttán, 5-6 ember és talán néhány on-off alvállalkozó, modellező stb. A videómat újra berakom:

Tegnap elindultak élesben. Van a fizetéseket lekezelő payment processor rendszerük, szerverük, weblapjuk, elkészítettek egy MMORPG játékot öt év alatt. Számtalan alkalommal újra és újraírták már, viszont eljutottak oda a demosceneből, hogy csináltak egy MMORPG játékot. Ha valaki nekem azt mondja, hogy megcsinálják, nem hiszem el. Sőt: nem hiszem el és őrültségnek tartom. Sőt: nem hiszem el, őrültségnek és arcátlan tréfának tartom egyáltalán a felütést is.

Ettől függetlenül megcsinálták a saját, független, MMORPG játékukat. Mekkora már? Képes vagy hobbiprojektből ekkorát meggurítani? Most függetlenül attól, hogy milyen sikere lesz a játéknak, én azt mondom, hogy ez, bazmeg, férfi tett. Kirakták a pöcsüket az asztalra, tessék, itt van, baszki, csináljátok utánam. És tudjátok hogy lehetséges? Na? Éjjel-nappal dolgoztak és — figyelem! — nem adták fel.

Magyarországon ki képes erre? Itt ahol mindenki a másikat méri folyamatosan ahelyett, hogy csinálna valamit. De ha csinál valamit, az is minimum összefüggésbe hozható a magánnyugdíjpénztárral. Azért persze időnként ilyenekre is van példa, mint a Perpetuum Online. Igen, megint Facebook-film hangulatom van.

Lipták Andrásnak és a csapatának meg gratulálok. Egyszer még sokra viszik majd.

33 hozzászólás

balint

Ez igen, le a kalappal. Anno még néztem a videót, és a cikkben annyi volt csak, hogy befektetőket keresnek – találtak? Vagy végig saját pénzből küldték? Mert ha igen, akkor aztán tényleg le a kalappal. De amúgy is. Ilyenekre van szükség (és nem feltétlenül csak játékiparban). Sokra. Kurva jó!

eFi

Andriséknak mea maxima gratula – ezerrel drukkoltam/drukkolok nekik a mai napig, minden tiszteletem az övék, hogy ilyen world class terméket voltak képesek letenni az asztalra!

Örömködés közben ne felejtsük el gyorsan ránézni a világ legnagyobb MMO portálján (1.2 milla user!) az user hype faktorra itt, ahol a comment írásának pillanatában a Perpeetum Online a world’s number one a maga 9.35-ös értékével kérem szépen!

karesz

Gratulálok a csapatnak és Sok sikert a projekthez !
( videó interjúról a Minecraft jutott valamiért az eszembe 🙂 )

aboyfátter

figyelitek, hogy mikor eltűnik a “They won’t share it without a fight.” felirat, a robot ritmusra lépked? le sem tagadhatnák a demós gyökereket! 🙂 gratulálok nekik!

pigeon

windows 🙁
meg a vegen vegigszenvedek miatta egy win7 installt. Amugy is kene, na.

Giantbomb-ra valaki irhatna egy review-t vagy legalabb kibovithetne a szocikket.

ern0

Mindig szájtátva hallgatom Gargajt és CRM-et, amikor technikai megoldásokról mesélnek, pl. az mekkora királyság már, hogy a textúrák számolva vannak, hogy ne kelljen hatalmas mennyiségű adatot letölteni a serverről.

A p.ba, gyerekek, ebből még akármi is lehet.

DarkEvil

Hát trial nélkül biztos nem fogok előfizetni, de azért gratulálok a srácoknak.

gasztony

@DarkEvil: volt béta teszt, aki ki akarta próbálni, annak volt rá lehetősége ~1 évig ingyen játszani. A korábbi posztban erről is volt szó. Ha rendes plastik olvasó lennél, akkor most nem lennél ‘felháborodva’… 🙂

medoc

A beta tesz egy dolog, de manapság ingyenes, “rászoktató” trial nélkül szeritnem bajosan lehet eladni egy on-line játékot. De ne legyen igazam. Sok sikert srácok!

DnP

Mindig megrettenek ha Gargajt latom 🙂 Valahogy igy kepzelem el a csendes gyilkosokat 🙂

DarkEvil

@gasztonygasztony: És, ha nem vagyok rendszeres plastik olvasó, akkor természetesen ne is akarjam játszani a játékot, vagy ha igen, akkor meg próba nélkül fizessek elő. Sőt, tovább megyek, aki most hall róla először (és tegyük fel azt sem tudja mi az a plastik), az se akarja kipróbálni, csak vegye meg… Gondolkodj…
Nem volt itt felháborodás, csak közölem, hogy szerintem egy trailer, és x db kép után senki nem fog csak így előfizetni. Persze ha a készítők célja az volt, hogy leginkább csak a béta teszterek legyenek az előfizetők úgy megértem… 🙂

gasztony

@DarkEvil nem csak a plastikon volt meghirdetve a béta teszt, az igazi MMORPG-sekhez eljutott a hír, elhiheted.

pappito

gratulálok!

(amúgy a felütés nem felvetés akart lenni?)

remélem atomra keresik magukat vele

lAce

Nincs Publisher és nincs marketing mögötte. Tényleg magasra ugrottak, csak így bizonytalan, hogy a matracra, vagy egy jó csajra esnek-e.

Én a helyükben Steam platformra mennék vele. Jelen pillanatban az az indie gaming sikerek hazája.

Nem az én stílusom a játék, de nagy gratula nekik.

FDanee

Másnak nem tűnt fel a remek időzítés? Dec. 7-én jön a WoW: Cataclysm, ami az eddigi kiegészítőkhöz képest is igen jelentős változásokat fog hozni a WoW világába. Biztos jó ötlet volt totál ismeretlenül, ráadásul free trial nélkül pont most elindulni? Nem lett volna jobb még egy fél évet csiszolgatni rajta, hájpolni, marketingelni, és a jövő nyári uborkaszezonban elindulni? Biztos vagyok benne, hogy lenne még mit dolgozni rajta, a legtöbb sok millió dollárból nagy teammel készített MMORPG első pár hónapja is kb. nyilvános bétateszt és folyamatos patchelgetés…

Egyébként ahogy elolvastam a postot, első dolgom lett volna letölteni az ingyenes próbaverziót, mert ígéretesnek néz ki a cucc, de hát az nincs… Kíváncsi lennék, mi a hivatalos álláspont ebben a kérdésben.

cRAFTy sERGe

Grat ! Nagyon patent 🙂 Jó ezt látni kis hazánkban.

gasztony

@FDanee azért ezt ne hasonlítsuk a WoW-hoz, mert semmi hasonlóság nincs a kettő közt (egyedül az, hogy mindkettő MMOPRG).

FDanee

@gasztony

Nem hasonlítottam őket egymáshoz. Ott a gond, a célközönségeik között viszont van némi átfedés, sőt az EVE Online-hoz is most jönnek ki jelentős update-ek. Az meg pontosan a Perpetuum ligájában játszik, hardcore sci-fi MMORPG, komoly múlttal, működő belső gazdasággal. A fizetni hajlandó emberek MMORPG-kbe fektethető ideje véges. Szerinted mivel fogják inkább eltölteni? Arról nem is beszélve, hogy ma mindenki, illetve mindenki nagymamája is ingyenes MMORPG-ket fejleszt… Az a legnagyobb gáz, hogy ha lenne free trial, én se ide írogatnék, hanem tolnám a játékot, és lehet, hogy már fontolgatnám az előfizetést. Minden komolyabb fizetős címet ki lehet próbálni ingyen pár napig vagy egy hétig; a Perpetuumot miért nem?
Egyébként értem én, “fuck yeah, előre magyarok!”, de ami hiba az hiba, ne legyen már ciki szóvá tenni.

andrasb

En is csendben megjegyzyem hogy free trial es komoly reklam nelkul eleg docogos lesz elindulni. En 3-4 MMORPG-t probaltam ki (Warhammer, DnD Online, Conan, LOTRO) amiket lehetett ingyenesen rendesen kiprobalni es a LOTRO igy meg is tudott gyozni hogy fizessek erte.

zoom

A free trialt jogosan hiányolják egyesek, de azt kell mondjam hogy igazoltan hiányzik. Ugyanis a rengeteg játékot kipróbálni akaró újonc mellett nagyon sok lenne az ingyenességet kihasználó alt-account is, és egyelőre nem mertük megkockáztatni a fizetők játékának stabilitását.

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy sosem lesz, csak előbb normalizálódjon az indulás utáni helyzet.

Ghosst

Imádom amikor az embernek csak a baja van:O Ingyenes trial? Szerinted hány értelmes mmonak volt ingyenes trialja az első 1-2 hónapban? 0… Illetve most komolyan, 10euro pénz?O.o Még csak meg se kell venni a játékot.