Geek, rebooted

Alig csapott meg a szimuláció illata, máris belebotlottam ebbe a BBC Top Gear cikkbe (PDF), ahol a 30 éves finn Greger Huttu szimulátor nördről írnak. Ő az iRacing szimulátor egyik nagy bajnoka, mindent nyert, a Top Gear pedig megszervezte, hogy igazi versenyautóban is bemutassa a tudását. A csávó soha életében nem ült versenyautóban, repülőn is csak akkor, amikor ment a teszt vezetésre.

Noha nem lett belőle egy Sebastian Vettel, ráadásul behányt a sisakba is, hihetetlen, de nemcsak hogy el tudta indítani az autót, sőt, vette a kanyarokat, de mindösszesen 3 másodperccel ment rosszabbat, mint a pályán szereplő “stabil” idő. A telemetria adatai szerint hajszálpontosan, a megfelelő helyeken fékezett és egyből ki is vívta a technikus csapat elismerését. A szakemberek szerint egyébként elég jó köröket futhatott volna, ha fizikailag bírja a strapát. Így is lenyomott vagy 15 kört.

Lehet, hogy nem tűnik nagy dolognak, de újra jelzem, hogy egy olyan valakiről van szó, aki nem ismerte a való élet tapasztalatait, de még hullámvasúton sem ült. Fantasztikus.

A témában érdeklődőknek ajánlom az Index anyagát, ahol szintén olyan szimulátoron edzett magyar tehetségekről van szó, akik végül szintén átültek igazi autóba és sikereket is értek el.

És most visszamegyek Gran Turismózni. 🙂

18 hozzászólás

Pepinke

Gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni… Ennyi a titok. Enélkül nincs semmi eredmény!

JonC

jópofa ez a szerkezet a videóban 🙂 vajon mit produkál, ha megcsókolod a palánkot 280-300 km/h-val?

Smegma

A képről ítélve nem csak hányt, be is szart az overálba.

idevman

– Huttu nem csak az iRacing-ben hanem minden korabbi szimulatorban is mindent vitt.
– A GT5 es az iRacing nem emlitheto ugyanabban az irasban. Az iRacing egy szimulator, a GT5 a verpistikek kisauto potloja.
– Ha a szimulator es a valodi versenyzes kozotti kapcsolatot keressuk, akkor nem lehet nem megemliteni Michelisz Norbert-et aki a szimulatortol jutott odaaig, hogy az iden a turaauto vilagbajnoksag minden futaman reszt vett, es az utolsot meg is nyerte:
http://www.zengodensionteam.com/

Atesz

Huttu már a GPL idején is név volt. Wéber amúgy ellene -is- nyert GPL vb-t annak idején.

idevman

Amugy en ugy tudom, hogy Huttu tesztjet az iRacing szervezte (akik amcsik). A britt Top Gear minek vitte volna az USA-ig (Road Atlanta). Nem volt kozelebb palya, auto? Csak lecsaptak a sztorira.

Teszter

talán wéber gabi is playstationnel kezdte, úgy rémlik

ant

Ne aggódj AD, téged nem fognak beültetni egy Lambóba, hogy menj néhány kört… 🙂

RustyRush

Hát ez egy elég bizarr bejegyzés ilyen szempontból, hihetetlen, hogy a technika már itt tart. Lassan szinte már mindent be lehet gyakorolni a gépek segítségével.
OMG

JaniP

Egy átlagos monitort, pc-konfigot és kormány-pedál szettet alapul véve a valóságban sokkal több visszajelzés érkezik. Ha az erőnlét megvan a fizikai terheléshez, akkor egy jó szimes simán jó lehet a valódi pályákon is. Jóformán könnyebb a dolga, mint otthon a nappaliban. Mert aki jó szimes, annak a reflexei biztosan rendben vannak, mentálisan erős bármilyen helyzet magabiztos megoldására, és nem ritkán technikailag is elég képzett ahhoz, hogy megmondja, mit kellene állítani az autón a plusz tizedekhez.

“Egy szót mondok:” GrandPrixLegends : )

pigeon

@idevman

“Az iRacing egy szimulator, a GT5 a verpistikek kisauto potloja.”
huh, varja, ezt igy egy hettel (se) a megjelenes utan, mi ? Na oblitek egyet..

PSN id-t azert majd dobjal, megneznenk a GT5 platinum trofeaidat, tapasztalatbol beszelsz-e vagy csak ekkora egyenisegge formalt valami south park avatar generator meg egy ezer eves apple reklam :-/

Chris Borbas

forza3-ról (minden segéddel kikapcsolva) mi a véleményetek? én szerintem elég jól fizikával bír, már vagy egy éve töretlenül nyomjuk haverokkal. bár még nem próbáltam sem lfs-t, sem iracingot

oldman

Ha meg mindig a szimulatorozasrol van szo szeretnem felhivni a figyelmedet, illetve mindenki figyelmet a szimulator vilagaban az idei legnagyobb esemenyre, a Race of Champions-ra, 32 meghivott pilota versenyzik majd egymas ellen egy arenaban.(A meghivott pilotak kozott olyanok is vannak akik ma mar a valo eletben versenyeznek! Hatvani Bálint(Seat Leon Eurocup Versenyző), Tim Gábor(Genex Suzuki Biokupa 2010. 3. helyezett, Race of Champions 2009 Bajnok) illetve a rendezoktol megtudtam hogy tovabbi meglepetes indulokra is lehet szamitani (madarcsicserges szerint Michelisz-rol van szo 🙂 .. ) ) Tehat akit erdekel hogy mennek a legjobbak( meg en 😀 .. ), az Dec 18-dikan nezzen bele a Feknyomonline TV adasaba.

A fontosabb infokat itt gyujtottem ossze.
http://petervarga.posterous.com/race-of-champions

lsg404

Igaz, hogy pár nap késéssel, de én is kiemelném a fizikum kérdését. AD, az, hogy a megfelelő izmaid nagyon erősek, és az általános kondid kiváló, az azért jelent előnyt a versenyautóban, mert az erősebb kanyarokban fizikailag nem vagy képes megtartani azon az íven az autót, ahol a vezetéstechnikád miatt egyébként meg tudnád. Ugyanis ha borzasztóan fáj a nyakad, akkor tudat alatti visszafogás miatt nem fogod tudni úgy bevenni, hogy még jobban fájjon.

Kicsit szemétség, hogy egyből formaautóba rakták a karosszékből. De mindenestre ennek megfelelően kezeljük azt a 3 másodpercet.