GoldenEye 007 (Wii)

Ez a játék modern kori FPS Wii-re. Az alábbi cuccok készültek az IW (Infinity Ward által kezelt, eredetileg id tech 3-ból forkolt) engine-nel:

Call of Duty 2 (2005)
Call of Duty 4: Modern Warfare (2007)
Call of Duty: World at War (2008)
Quantum of Solace (2008)
Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
Call of Duty: Black Ops (2010)
GoldenEye 007 (2010 video game) (2010) (modified version)
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)

Ebből az utolsó előtti a Wii játék. Wii méretben hatalmas Activision kiadói budgetből készült, az eredeti Nintendo 64-es játéknak az újra elképzelése. Annak idején nem játszottam vele, viszont tudom, hogy sok pálya, így például az első orosz rész is, hasonlít az eredetire. A felhozatal és a modern kori FPS játékokról alkotott nézeteim alapján nem számítottam sok jóra.

Sajnos, sajnos itt is ugyanúgy indul az egész, mint a CoD:BO — ingame videók, egyszerű leosztású pályák, értelmetlennek tűnő shooting, bár nem kell követni senkit és nem lőnek ránk minden irányból. Annak ellenére, hogy angolok készítették, James Bond, heritázs, régóta fejlesztett Wii játék, egyáltalán nem fogott meg az eleje. Ráadásul az elején rögtön hőérzékelős, soktöltényes távcsöves fegyvert adnak az ember kezébe, ettől aztán kényelmesen lehet szedegetni a mobzokat, ugyanolyan elemekből építkezik, mint a CoD, nem tudom.

Lenyomtam az első küldtést, aztán jött egy James Bondos intro, utána pedig egy barcelonai diszkóban kellett mászkálni, frankó zene, volt egy kis sztori is, aztán a diszkóból elmenekülni, persze a gameplay továbbra is sematikus: szobába be, kitisztítani, irány a következő szoba. Ettől függetlenül csináltam a küldetéseket, egymás után, kifejezetten nem volt kellemetlen, sőt, ahogy mentek a pályák előre, egyre érdekesebbé vált az egész. Nem mondom, nagy meglepetések a játékmenetet illetően nincsenek, de ez az interaktív shooter-film egészen jól működött. Olyan 10-12 óra játékidő van benne, a nehézséget jól építik fel a játék során, fenn tudják tartani az érdeklődést. Nekem kifejezetten az Uncharted 2-höz hasonlított az élmény, ott volt az, hogy mindig érdekes volt annyira az egész, hogy menni kelljen előre. (Azt egyébként a főszörnynél untam el.)

A CoD-okhoz hasonlóan itt is mindig magunktól gyógyulunk, így meglehetősen kényelmesen végig lehet vinni, viszont van benne James Bond Classic nehézség is, ahol nem gyógyulunk, tehát egy-egy küldetést komolyabb életvesztés nélkül kell végigvinni — ez már elég nehéz feladat, főleg a miatt, hogy nagyon sokat kell a pályát végiggyakorolni, hogy tudjuk milyen hullámokban és honnan jönnek a mobsterzek. (Magasabb nehézségi szinten több side-mission is feljön egyébként, ez is klassz dolog.) Határozottan kellemes shooter élmény kerekedett belőle és mindenkinek ajánlom, akinek Wii-je van és rápróbálna egy “korszerű” játékra.

Értékelésem ezek alapján: négy ötöd, el tudtam volna viselni több változatosságot, olyan pályákat, ahol nem feltétlen kell csak tisztogatni, hanem valami más is történik, de semmi sem lehet tökéletes. Így van, nem is kap ötös osztályzatot. Amúgy pedig dicséretes munka volt, maximálisan ajánlom Wii tulajdonosoknak.

17 hozzászólás

Asszem

“royalzok”, “mobzok”, hehe, tetszik ez az új szleng (vagy csak nekem új, mert nem olvasok gémer sajtót?)

tomsolo

Wii-n egy jó FPS family van: a Metroid. Az összes többi szánalmasan kinéző, erőltetett fostalicska szar.

Lenny

Tudom, hogy a grafika nem minden, de én már nem tudnék ilyen kinézetű játékkal játszani, maximum pár klasszikust, pl. Halo, MGS2.

Malachi

tízmillió álszent erkölcscsősz és megmondóember országa vagyunk.

amúgy én szeretek régi gammákkal játszani, grafika nem érdekel, csak a kihívás.

doors

Történetesen érdekelt, hogy ez van-e olyan kategóriájú szoftver, amiért az ember pénzt ad, mert érdemesnek tartja, hogy a polcán legyen, vagy elégséges, ha az ember csak kölcsönkapja, és úgy játssza ki.

NocadLee

Öööö… és Daniel Craig játssza James Bondot? Ne… 😀