Egy új pixelart nagyító algoritmus

classical pixel art is usually marked by an economy of means, minimalism, and inherent modesty, which some say is lost in modern computer graphics

Ezzel a mondattal indul nagyjából Johannes Kopf (Microsoft Research) és Dani Lischinski (Hebrew University) white paperje, ahol arra keresik a választ, hogy lehet minél szebb vektoros ábrákat készíteni egyszerű pixelekből — a projekt oldala itt.

Hogy ennek mi az értelme? Valós, gyakorlati haszna nem sok van, leginkább talán régi platformok emulátoraiban használatosak a nagyító technikák, amivel a mai képernyőfelbontások mellett is élvezetessé tehetők régi pixeles grafikák. (Én személy szerint soha nem tudtam így játszani, szépen kockásítok és úgy nyomom.)

Íme az alábbi sprite:

Ezt a piacon elérhető algoritmusok nagyjából így nagyítják fel:

Johannes és Dani algoritmusa pedig:

Egyáltalán nem is rossz. További példákat vizsgálva kitűnik, hogy rengeteg mindenhez roppant jól használható az algoritmus:

Érdemes belenézni a PDF white paperbe, mert onnan derül ki az, hogy pontosan milyen elmélet van az egész mögött. Például az, hogyha olyan pixelt találnak, ami teljesen eltér a környezetétől, akkor azt a képpontot mindenáron meg kell őrizni, mert valami szignifikáns dolgot tartalmaz az ábrán. Amennyit én értek ebből, abból az következik, hogy felrajzolják a négyzetrácsot, majd addig deformálják vektorokkal az egészet, míg jó nem lesz! 🙂

30 hozzászólás

sztyui

Ez nagyon jó cucc!:D Én néha szoktam használni különböző célokból az Illustrator-ban a Trace-t,ami a posztban is van, de látszik is a különbség, tényleg az bizony néha nem jár túl nagy sikerrel:)
Magát a programot vagy átalakítot vagy tudomisén mit, honnan lehet letölteni?:)

Csaba

Tényleg érdekes, elég meglepő az eredmény.

Az utolsó képnél viszont nincs valami turpisság? A háttér elmosódott, a karakterek meg élesek… ezt hogyan? Ennyire jó az algoritmus? 🙂

sjuknoah

Ez ugy lenne jo, ha on-the-fly megcsinalnak regi jatekokkal,

8 bites Super Mario FULL HD-ben, 50 inchen!!

MilGra

Pont most csomagosítottam a dos-os játékaimat Boxer-rel ( http://boxer.washboardabs.net/ ), tökéletes cucc. Bepakolja egy helyre a fileokat, duplakattra rögtön játszható, és könnyen backupolható, egy helyen van az egész, kitapétázza a játékokat tartalmazó foldert ibooks szerűen, olyan imaget rántasz rá a csomagra ikonnak/borítónak amilyet akarsz. A windózos játékaimhoz a legújabb crossover-t használom, kicsit körülményesebb a windows szennysége miatt, de így is nagyon egyszerű. Mindenesetre a Boxer must have.

sjuknoah

“Szerintem lesz olyan gyors GPU, ami kirakja.”

Nagyon bízom benne! Mondjuk én önmagában is odavagyok a 8bites grafikákért (vö. Minecraft), de mégis egészen elképesztő élményt nyújtana egy ilyen szépen felskálázott játék valami bitang nagy LCD tévén!

Rack

Ez a technológia nagyon komoly lehetőségeket hordoz. Ha lesz eszük a fejlesztőknek licenszelik.
Kár hogy nem nekem jutott az eszembe. 🙂

Amúgy nem annyira bonyolult ez az eljárás, inkább okos. Teóriám szerint a pixelek középpontjára “épít” és onnantól jönnek a mindeféle szinus, koszinus és egyéb vektor “nyalánkságok”. Azt is elképzelhetőnek tartom, hogy előre rögzítették, hogy bizonyos “pixel ívekre” (fűrészfogak) milyen vektoros ívet illeszt be.

Rack

Amúgy a vicc az, hogy akár egy TV is tudhatna egy ilyen featurét. Na de ha reálisan nézzük a dolgokat, azért a retro game “buzi” 0,01%-ért nem biztos, hogy megérné a gyártóknak.

uruk

Én egyelőre csak azt várom, hogy működő >1 nagyítás legyen ablakra az OS X-en. Dynamic Fullscreen Upscaling (DFSU).

Ger

Kollegám meg Vectrex-et klónoz és oszcilloszkópon játszik. 🙂 Ha már retro-játék.

HDCase

Ennek azért nem csak a retro- és pixelartban volna haszna, hanem a profi vektorizáló piacon is. Mint ahogy -gphilip is emlitette- VectorMagic is egy egyetemi projektnek indult, mostanra pedig egy igazán jól működő kereskedelmi szoftver. Ráadásul az egyik legjobb algoritmust használja és a legjobb eredményt produkálja (azok közül amikkel én találkoztam). Persze nem tökéletes, sőt -elég kemény téma ez azért- ezért is csillant fel a szemem ezen post láttán, hátha. Igéretesnek tűnik.

H2CO3

Jézusom, ezt hogy a fenébe lehet??? Azonnal kell ez a progi nekem!

3aTi3

biztos megoldható real-time, a scummvm-ben is van egy csomó upscale algoritmus, szerintem sokat hozzáadnak az élményhez.

gyurisc

Odaver, szerintem ezt egy csomó helyen lehet haszálni, ha nem túl syámításigényes az algoritmus, akkor nem kell akkor texturákat betenni a játékokba, ami ugye nagy segítség a mobileszközökön

Matrixfan

Nagyon szuper program az biztos. Azért megmondom őszintén régi játékok újrakiadásánál remélem ezután is grafikus bevonásával vagy az eredeti játék készítőjével javítják fel a grafikát. Ennek az algoritmusnak is “saját stílusa” van. A legelső hal szinte tökéletes de a 386 és az invaders már túl van kerekírve szerintem. Az absztrakciót ez sem tudja kiváltani, én pl. máshogy rajzolnám meg ezeket. Mondjuk az is igaz, hogy ezek a képek minden egészséges geek-nek rendesen be van égve a retinájába és elég határozott mémek 🙂

karon

amúgy a gphilip által feljebb említett vectormagic valóban ELKÉPESZTŐ. akit érdekel, nézze meg, hihetetlenül okos. mindjárt kipróbálom a posztba belinkelt példaképekre, szerintem hasonló eredményt fog produkálni.

http://vectormagic.com/