Prelude of the Chambered

Notch tegnap hajnali négyig nyomta, de befejezte a Ludum Dare compo játékát, és 48 óra alatt elkészítette üres dokumentumból a “Prelude of the Chambered”-et. Egy Wolf3D + Zelda féleséget kell elképzelni, onlineban játszható itt.


compo entry lapa játék forrása

Egyébként a játék meglepően jó lett ahhoz képest, hogy milyennek indult, kifejezetten szórakoztató. Az alkotási folyamatot végig streamelte, én fél szemmel egész hétvégén követtem. Nagyon érdekes kísérlet volt, és megtanultam, hogy mennyi elszántság kell egy ilyen felhúzására. A csávó tegnap kb 12-kor kezdett neki és megállás nélkül csinálta. Bármikor néztem rá tegnap a weblapra, ott bütykölt valamit — fantasztikus!

A legjobb persze az volt, hogy másodpercről másodpercre lehetett követni azt, hogyan készül. Nekem is voltak elképzeléseim, de itt konkrétan megfigyelhető volt, hogy mi után mi következik, hogy készül el például egy új “eszköz” a játékhoz, egy új szörny, a fáklya, a hangok — mindent végig lehetett nézni. És ennek nincs különösebben egyszerű módja, karakterről karakterre, képpontról képpontra kell haladni. Notch semmiféle játékkészítő frameworköt nem használt hozzá, mindent megírt a semmiből.

Akárki akármit mond: igazán emlékezetes volt augusztus 20-a. Egy igazi gamer-programozó nörd pöcsméret mutogatása a világnak, tessék, itt van, megcsináltam, játék. Én mindenesetre rengeteget inspirálódtam, és most egy kicsit jobban értem, ki az a faszi, aki csinált egy Minecraftet, és hogyan sikerült neki. Kezdjük mindjárt ott, hogy ha kell, végigkódol egy hétvégét hajnali négyig. Az igazi, tökéletes flow.

28 hozzászólás

Csaba

Én is figyeltem a hétvégén, bár nem folyamatosan.

Függetlenül attól, hogy rutinból csinálja, feltűnően gyorsan kódol, erre már felfigyeltem régebben is. Azért látszik, hogy ő is ugyanolyan földi halandó, mint bárki más, rengeteget hibázik, mellégépel, elírja és ezt így jó volt látni – természetesen jó értelemben. Olyan érzése van ezektől az apró hibáktól az embernek, hogy ezt bárki meg tudja csinálni, akinek megvan hozzá az akaratereje és a kitartása (mondjuk ez nyilvánvaló, de ettől ez még megnyugtató és inspiráló is egyben).

A forráskódra kíváncsi vagyok, ha lesz egy kis időm, akkor átnyálazom magam rajta, igazi csemege… 🙂

szgergely

Mellesleg az ilyen projektek nagyon jó anyagok programozás tanuláshoz, tanításhoz.

Dale

Én is figyelgettem jópár órán keresztül, kedvet is kaptam játékot írni, bár amúgy is a fejemben van egy WP7-re. A limitált platformok kihozzák belőlem a C64-es kódert. 😀 Lenyűgöző hogy 2 nap alatt ilyen kerek dolgot összerakott, ami az időlimithez képest elég összetett is. Nekem nem is a kód része tetszett a legjobban, hanem hogy milyen könnyedséggel pixelezte össze a grafikai elemeket hozzá és ezeket hogyan használta fel, mármint hogy mutat bele egy nagy PNG-be hogy oké szorzok-összeadok és ezt a blokkot add vissza nekem… Meg az hogy a pályatérképet is így, PNG-ben pixelszín alapon rajzolta, ahol a pixel RGB alapszíne határozza meg a terület tulajdonságát (kőpadló, víz, jég, fal, fáklyás fal, kincsesláda stb) és az alpha csatorna pedig egy index amivel össze lehet kötni fali/padló kapcsolókat automata ajtókkal meg ilyesmi. Főleg ez az alpha trükk volt homlokracsapós hogy ilyen nekem eszembe se jutott. 🙂

szgergely

Tényleg, miért lettél EPAM-os, és mi ott a feladatod?

-NoVa-

Ha egy jó programozó ihletből merít motivációt, mindig zseniális végeredmény születik. Ez még önmagában csak szép eredmény. Az igazán aljas az, hogy emellett a srác PR és üzleti irányban is erős, ez pedig együtt igazán szerencsés és ritka, főleg ha szerencsével is párosul.

csiga

Az Eclipse az egyik legjobb, én is nagyon szeretem, főleg hogy végre alapból került bele gui editor.

greg

A finish felé már azért nem sziporkázott annyira. Hajnali 3 körül még ránéztem. Akkor írta (újra) a tárgyak konstruktorait. 10-15 percet biztos elpörgött a tárgyak leírásain. A potion-höz ha nem írt egy tucat variációt, akkor egyet sem. Amikor épp nem n-edszerre törölte vissza és írta újra a leírásokat, akkor meg a forrást formázgatta… Persze olyan gyorsan, hogy azt hittem gyorsított felvételt nézek. 🙂

n'

nem kicsinyíteni akarom itt az érdemeket, de ilyen szinten ez teljesen normális. Fejből csinálja, ami azt jelenti, hogy a kód 85%-át már életében többször átgondolta és megírta és csak rutinból kell begépelni. Van aki ezt nem tudja elképzelni, de ez tényleg olyan, mint egy forma-1-es pilótát sem tudunk elképzelni hogy miképp tud másodpercen belüli időket menni ugyanazon a távon. Pedig sok gyakorlás és rutin. Aki évek óta játékokat ír annak a fejében vannak a sémák hogy mi miképp műküdik, nem nagyon kell gondolkodni egy ilyen apró demó játéknál, hisz kreativitás az nincs ebben a játékban, ezerféleképp már megírták, max debuggolni kell ha ninc sok kávé.

Katamori

Szerintem fölösleges részletezni a dolgot, maga a tény, hogy ekkora rutinja van, önmagában becsülendő.

_alesi_

n’: a kreativitás ott jön elő, hogy az évek alatt begyakorolt rutinokat össze tudja rakni egy nagy, harmonikus egészbe. A szobrászt se a rutinos vésőkezelésért dícsérjük.

TBS

n’, tökéletesen egyetértek, de ettől függetlenül Ő megtette, mi meg csak köszörüljük a nyelvünket. 😉

Gábor

Egyébként pont 24 órányi anyag gyűlt össze, azaz napi 12 óra munka.

v150r

notch kitartása és rátermettsége olyan inspirációs löketet adott az éjjel hátralévő részére, amiben még soha nem volt részem.
jó volt (majdnem teljes egészében) követni, hogy egy ilyen projektet egy profi programozó egymaga hogyan visz véghez. s bár a kódok nagy részéről tudtam, hogy mit csinál, nem vagyok programozó, így csak a változásokat láttam utólag, magamtól egy sorra se lennék képes, és így még érdekesebbé vált az egész, mert azonnal láttam is, hogy mi történik.
le a kalappal notch előtt, mert mindazzal, amit eddig végigvitt (ezzel a projekttel együtt), erősen pályázik a “példakép” címre.

hcpeter

Kedvencem az eclipse, érdekes volt nézni, hogy mennyit használja az insert gombot (én szinte soha), és mennyire nem használta az eclipse refactoros dolgokat. Nagyon gyorsan írta a kódot, látszott, nem kell gondolkodnia a transzformációkon. Ami nagyon megfogott, ahogy a grafikát készítette, és rakta össze. Szemernyi tehetséget se érzek magamban ilyenhez, ha ezt valahol meg lehet tanulni (gondolom nem) akkor beíratkoznék a tanfolyamra. Tényleg inspiráló volt, élveztem.

Cunya

Nagy része még mindíg elérhető a twitchtv-n (http://www.twitch.tv/realnotch/), viszont az első négy óra nem, es nem is nagyon látom h beszélnenek errol a neten. Szerintem pedig ez volt a legérdekesebb rész (render metodus), es megnézném én is szívesen még egy párszor ha fel tudná valaki rakni valahová. Gábor youtube-ra esetleg felraknad?

hcpeter

CSatlakozom @Cunya -hoz, ha esetleg meglenne valakinek en is megneznem megegyszer