Nintendo 64 történelem

A GoldenEye 64 az egyik legkiemelkedőbb FPS volt annak idején. Sok érdekességeket olvastam róla a Wikipédia szócikkben:

“Looking back, there are things I’d be wary of attempting now, but as none of the people working on the code, graphics, and game design had worked on a game before, there was this joyful naïveté.”

The final Nintendo 64 hardware could render polygons faster than the SGI Onyx workstations they had been using, but the game’s textures had to be cut down by half.

“A lot of GoldenEye is in black and white. RGB colour textures cost a lot more in terms of processing power. You could do double the resolution if you used greyscale, so a lot was done like that. If I needed a bit of colour, I’d add it in the vertex.”

The game was released in all territories on 25 August 1997, nearly two years after the film. The game’s cartridge size was 96 Mb (12 MB).

Egyébként ezt a programozást szeretem nagyon: amikor optimalizálni kell például a színes textúrákat, hogy elférjen a 12 megabyte-on. 🙂 Nekem érdekes módon még a remake is tetszett.

3 hozzászólás

vycman

+1. jók ezek a postok, egy mondat magyarul, utána meg valahonnan bemásolva 20 sor angolul.:)

Álmos

Hm, szóval ez nagyjából egyidős a Quake 2-vel? A jó hardver akkor sem volt Nintendóék erőssége, mi?