Zene 2011-ben

Skrillex, vagy más néven, Sonny Moore, a 23 éves amerikai elektronikus zenész egy 2010-es slágere a “Scary Monsters and Nice Sprites”. Maga a szám (€1,29), de a teljes album is (€9,99) megvásárolható már a magyar iTunes boltból, de kiadói áldással megtekinthető YouTube-on is (32,8m view):

Ezt a számot dolgozta fel a Pinn Panelle zenei formáció, akik szeptember 26-án az alábbi videót töltötték fel a YouTube csatornájukra:

A basszusgitáros kezén fénylő gyűrű nem más, mint a Source Audio Hot Hand MIDI-EXP kontrollere, amivel gyakorlatilag kézből lehet vezérelni gombokat (demó videó).

Petasszal beszélgettünk tegnap este pont arról, hogy milyen jó a magyar iTunes zenebolt (böngészted már? Yonderboi új albuma nincs listázva még US-be, csak a magyar oldalról vásárolható meg), illetve arról, hogy az internet mennyire megváltoztatta a zenehallgatás és zenekeresés élményét. Nos, ha visszamennénk az időben 1981. augusztus 1-be, amikor elindult a Music Television, és megkérdezte volna valaki, hogy, na, akkor 2011-ben hogy is lesz a zeneipar, és egyáltalán: milyen slágerek készülnek majd, megmutattam volna neki ezt a posztot (meg persze Lady GaGát és a Katy Perry Fireworksot).

Szerintem ez az egész dolog, a magyar iTunes bolttal, a YouTube videón hosztolt Skrillex zenével, és annak Hot Handet is használt live (!) coverjével alkot egy teljes, komplett, valódi 2011-es élményt. Nem tudok mást hozzátenni: egy fantasztikus korban élünk.

109 hozzászólás

vbencze

én azt hiszem nyitott vagyok szinte minden műfajra (kivéve a RAP!) de ez a dal(?) valami irtózatosan sz@r volt. Komolyan hallgat valki ilyet. Inkább megyek elovasom mégegyszer a nirvana-s posztod…

Lory

Arról vitázni, hogy ki mit hallgat szinte teljesen felesleges. Ott voltam 2 hónapja a Budapesti koncertjén Skrillexnek, és számomra hatalmas élmény volt. A poszt lényege meg szerintem inkább az a technológiai megvalósítás ami ma a zeneipart jellemzi. Nah meg a klipben a gitáros srác. Mi ez ha nem a jövő?

Gekko

A kisrácoknak a klippjéről és a látottakról ez jutott eszembe:

– Te, neked mi az apád?
– Gazdag.

alex

pizza boy: nem tetszik a zene, lefikázod és belinkelsz egy kupac teljesen más stílusú számot? komolyan? na ez a szűklátókörűség, nem kell skrillex-rajongónak lenni (messze is vagyok ettől), hogy ez kiüsse a biztosítékot…

pizza boy

szerintem még mindig a ‘zene 2011-ben’ kategórián belül vagyunk.

Lory

Szerintem nem Skrillexnél kell fennakadni. Valakinek bejön, valakinek nem… Nincs ezzel baj. A lényeg az, hogy miként fogyasztunk 2011-ben zenét mint tartalmat.

gazsiazasz

kurva keményen nyomják a srácok!

pizzaboy te meg inkább menj vissza sütni, ahhoz talán jobban értesz!!!4!!négy

pizza boy

gazsiazasz eledele: szeretnék gratulálni ehhez az ékes és konstruktív hozzászóláshoz, ugyanakkor két dologra hívnám fel a figyelmed:
1.) a pizza boy nem süti a pizzát, hanem kiszállítja
2.) apasztod a színvonalat

klarky

Ajánlom átolvasásra ezt a cikket:

http://quart.hu/cikk.php?id=6697

Sok szempontból megnézik, h mit is ad az iTMS a magyar piacnak, milyen lesz a hatása. Paripanemiszerv lesz itt nem forradalom a cikk szerint.

Yonderboi már nem először kerül szóba iTMS kapcsán (mintha 1975 lenne és eddig csak a Deák téri aluljáróban csempészett bakeliten lehetett volna megvenni egy koszos hátizsákból) ezért idéznék egy mondatot a fenti cikkből:

“A CLS kiadó nemrég bővítette a Zenewebshop.hu oldalt mp3-vásárlási lehetőséggel. Egy-egy dal letöltése általában 100, egy teljes album 1000 forintba kerül; régebbi zenék olcsóbbak is lehetnek, egyes új albumok drágábbak. De még ezek is kevesebbe kerülnek, mint az iTuneson: Yonderboi új lemezét a Zenewebhop.hu-n 1500 forintért lehet letölteni, az iTuneson viszont 9,99 euróba (2935 HUF) kerül a Passive Control.”

(megj. most mp3-ban nem látom fent – vagy nem vagyok elég ügyes – de cd-n is csak 2500)

Nekem az a meglátásom, hogy az apple boltjából azok fognak elsősorban vásárolni, akik ezt eddig is megtették trükkökkel ill. nyilván lesz rengeteg olyan ember aki kíváncsi rá és egy – két számot megpróbál, majd szépen lassan elfelejti. Ezek az árak drágák a magyar piacra, ráadásul egy Win-es gépen – akárki akármit mond – kényelmetlen is a bolt.

heAdsho

just for the record: az a gyűrű a basszusgitáros kezén van, nem a gitárosén.

Z. T.

Skrillex lol 😀
A dubstep azóta lett szar mióta a tengerentúlon az ilyen arcok elkezdtek pénzt csinálni belőle. Régi szép idők, Boxcutter, Burial…

Zsoc

Zenésznek olyant embert hívunk, aki _saját maga_ képes arra, hogy megírja/komponálja azokat a zenéket, amelyekkel aztán fellép, vagy amikhez kiadót keres. A többi esetleg megférhet az “előadó” kategóriában.

Na, Skrillex nem ilyen. Nekem senki se mondja, hogy egy emo/rock együttes tagjából csak úgy ripsz-ropsz a dubstep “előadók” kiskirálya lesz. Deadmau5 szépen alátolt mindent, és hirtelen megjelent a színen, kész “zenékkel”, komplett produkcióval… Ilyen maximum a pop-zenében fordulhat elő, hogy mint Skrillex esetében, fényes, díszes szalaggal csomagolják be a szart, meg a szennyet.

Arról már nem is beszélek, hogy a dubstep eleve egy igénytelen műfaj, tele igénytelen emberekkel…

oker

szerintem meg inkább az LA beat szcéna a zene 2011-ben, amit ki tudnak hozni néhány mintával egy sp-404-ből. vinnyoghatnak ezek mindenféle gyűrűkkel, attól még a végeredmény hatásvadász hulladék, egy izgalmas stílus ész nélküli lebutítása.

dubstepről: amíg skrillex lakodalmas irányba viszi ezt a stílust, a pionírok már egészen másfele kalandoznak, izgalmas hangzásokkal elegyítik. szomorú, hogy ismét egy korábban izgalmas stílus lesz kiárusítva és felhigítva lakosságivá, de a jobb előadók már úgyis túlléptek rajta, szóval vigyék.

pár izgalmas 2011 előadó:
george fitzgerald http://www.youtube.com/watch?v=U6MPUjBQoAQ
shlohmo http://www.youtube.com/watch?v=_lqPjdzQn9I
thundercat http://www.youtube.com/watch?v=I8nuH6SKtNU
ifan dafydd http://www.youtube.com/watch?v=z6CTmKgz1i0
SBTRKT http://www.youtube.com/watch?v=ZdUINbi4wSY

pizza boy

oker: a szívemből szólsz. azokról nem is beszélve, akik mondjuk egy sp1200-vel teszik ugyan ezt.

speed

olyan akció még van az itunesban, hogy az összes meglevo zenet becserelik mittom 40 dollarert jogtisztara?

giant

Józsi és a dubstep? 😀 Ezt sem gondoltam volna… egyébként tényleg baromi ügyesek a srácok, az a kézlebegtetős basszusgitár elég futurisztikus. 😀

szgergely

én az a fajta átlagember vagyok, akinek első vásárlása egy Rúzsa Magdi koncertalbum volt. Lehet savazni. 🙂 Ezt a skillex számot, és a feldolgozást is meghallgattam, de többet nem fogom. 🙂

oribali

Na nem gondolam volna, hogy valaha is a Skrillexről fogsz postolni! 🙂

marchello

@Klarky: általában az Apple termékek is drágák, mégis veszik őket. kár itt számolgatni szerintem. az iTunes Store drága, nem kérdés. albumra vetítve mindenképp. így az elszállt euro mellett 3 kiló egy album, ezért már akár CD-t is kapsz és az nem 256-os AAC. bár szerintem ipodon hallgatni az is bőven jó.

én az iTMS sikerességét a stabilitásban látom. az Apple tudtommal nem vonult még ki sehonnan a zeneboltjával profitabilitási okokra hivatkozva, termeljen az akármennyit, várhatóan a bolt akkor is nyitva lesz. és ez nagy előny a sok kérészéletű emmpéhárom bolttal szemben. jó alapot ad a digitális zenevásárlási kultúra kialakulásához.

ja és van egy tippem, hogy miért .99 cent egy szám és nem .79 ahogy az az appoknál van. gondolom ez volt az ára a jogvédők felé, hogy az egész megvalósulhasson. szóval lehetséges, hogy az artisjus matricát itt is megkaptuk…

Pepinke

Zsoc: “Zenésznek olyant embert hívunk, aki _saját maga_ képes arra, hogy megírja/komponálja azokat a zenéket, amelyekkel aztán fellép, vagy amikhez kiadót keres. A többi esetleg megférhet az “előadó” kategóriában.”

Szerintem ha nem tudsz eleget, maradj csöndben. 🙂
Én például zenész vagyok, mégsem tudok zenét írni, mert nem vagyok ZENESZERZŐ. Attól, hogy valaki zenész, még nem kell zeneszerzőnek lennie.
Hogy a félreértéseket elkerüljük, 19 éve zenélek, sőt ha talán ez számítana, még egyetemi diplomám is van róla, bár nem a papír teszi a zenészt!

Zsoc

Pepinke: Most csak saját magadról állítottál ki szegénységi bizonyítványt…

Desh

ajjaj, hipster veszély

Amúgy egy jóbarátom véleménye a dubstepről: “A dubstep csak a DnB undorító pattanásos unokaöccse”.

Z. T.

Pepinke: oké, akkor Skrillex nem zeneszerző, csak zenész – értsd: meg tudja nyomni a play gombot a macbookján 😀

Muturko

Én többnyire Skrillex és Deadmau5 révén szerettem meg ezt a stílust. Mindketten jól tolják véleményem szerint. Akinek meg nem tetszik ne hallgassa és nincs vita belőle…

Zsoc

Muturko: Hát persze, csak amikor már nem tudsz bulit dubstep nélkül megrendezni, akkor már problémák vannak. Az meg hogy divat-szemetet hallgat valaki, az underground előtt mindig lenézendő marad…

Desh

De hogy a poszt valódi témájához is hozzászóljak:

Van még pár gyöngyszem a neten, amit kevesen ismernek, pl
Lemaitre
francia elektronica együttes, egy csomó számukat ingyen elérhetővé tették, valamint nagyon ütős self-made promo videókat is csinálnak az új számaikhoz
http://www.youtube.com/watch?v=iqkzR0sdtuU

Jack Conte
A “videosong” műfaj jeles képviselője, a trackek minden elemét maga írja (és veszi fel közben videóra”, majd kártyavárként egymásba pakolja őket.
http://www.youtube.com/watch?v=8MtaMscUiQY

axs

Amúgy mintha a spotify-os posztban Flying Lotus Los Angeles albumát láttam volna, így ez a Skrillex még kevésbé értelmezhető számomra 🙂

Muturko

Zsoc: Buliban kitűnő a dubstep. Főleg, ha például a legpopulárisabb szarokhoz hasonlítjuk. Nekem azokból elegem van. Számomra ez adja a felfrissülést, a jó bulit.

Pepinke

Zsoc: miért is? Te biztosan jobban értesz hozzá… Én például csak három hangszeren tudok játszani, kb 11 éve vagyok benne több zenekarban, habár én komolyzenét játszom, az nyilván neked nem ér semmit! 🙂 Mellesleg tanítok is…
De mégegszer mondom, amatőr vagyok, te vagy a szakértő, mondd csak…
Aki a zenész, az zeneszerző is, kussolok.
🙂

Zsoc

Pepinke: Sose mondtam, hogy én vagyok A Profi (azt meghagyom Jean-Paul Belmondonak), de az is tény, hogy aki nem tud zenét írni, az nem zenész 🙂
Másrészt hogy is van? “Aki tudja csinálja, aki nem, az tanítja”?

A komolyzenét pedig kifejezetten kedvelem, köszönöm szurkálódásod.

Zsoc

Muturko: A dubstep semmiben sem különbözik napjaink “tizenkettő egy tucat” popzenéjétől (most már, 10 éve lehet, hogy még volt különbség).

Pepinke

Zsoc: “de az is tény, hogy aki nem tud zenét írni, az nem zenész” Áruld el, ezt honnan hallottad? Akkor szerinted azok, akik az ország különböző felsőoktatási intézményeiben tanultak zeneművészeti karon, mint hegedüs, zongorista, trombitás, stb… azok nem zenészek, mert nem tudnak zenét írni?
Te tényleg ilyen ostoba vagy?
A tanításhoz: tehát a irodalom tanárok például mind bukott írók és költők? Csak mert tanítanak… 🙂
Ja és helyesen a szállóige: Aki nem tudja, tanítja, aki azt sem, abból lesz a tornatanár.
🙂

Asszem

Bakker, azzal akartam elsőzni, hogy milyen szar már ez a zene, pedig én szeretem az elektronyikus zenét, jó mondjuk csak egy előadót, de ez akkor is csak ilyen idegesítő zircegés volt végig. vagy már nem drogozok eleget. de még úgy is idegesítene szerintem.

na megyek vissza klaus schulze irrlicht-et hallgatni.

szgergely-troll

Józsi most belo”letek fog ‘Hülye kommentelo”‘ posztot írni :DDD

Z. T.

Bazeg Pepinke, mi a szarról beszélsz egy elektronikus zenéről szóló poszt alatt? Elektronikus zenében van különbség a zeneszerző meg a zenész között? (a DJ-ket most ne vegyük ide, mert még egy szoftver is képes összeszinkronizálni két track ütemét)

Szerintem senki nem állította, hogy aki egy Stradivarin eljátsza Beethoven D-dúr hegedűversenyét az ne lenne zenész… Ne keresd már a kákán a csomót, attól mert te annyira tisztában vagy a zenész-zeneszerző terminológiával.

Pepinke

Z.T.: Ha észrevetted, Zsoc kommentjére reagáltam, nem a post-ra. Nem baj. Ne kapd fel a vízet. 🙂

Zsoc

Pepinke: Így gondolom, nem pedig mástól hallottam. Ha ettől _pont te_ ostobának tartasz, hát valahogy nem érzem magam kevesebbnek akkor sem. 🙂

kaoszka

sirni tudnek amikor mindenki ekkora muerto, meg kepes vitatkozni egy olyan dolgon amit ugy neveznek, hogy izles, amibol mint tudjuk mind kulonbozoek vagyunk, akarcsak pofonadasi stilusunkbol is. egy ismerosom szerint a hardware hangszerem (virus ti) nem is hangszer mert nem rezfuvos, vagy fagombos vagy tudomisen.. oszerinte elektronikus zeneszerzo mint olyn nem letezik, mivel az elektronikus zene az nem is zene. na hat itt van mindenki eltevedve, hogyha egy adott stilus nekik nem tetszo hangokat vagy ritmusokat tartalmaz, akkor az mar nem is zene. pedig az, es pedig tobbezer ember hallgatja, mert szereti es mert a pillanat varazsaban akar bulizni is kepes ra, akar drogok nelkul is ahogy tobb kedves “kommentpajti” szerint szinten elvezhetetlen a zene.

Hunbaly

Szörnyű, hogy soha nem olvasom el a kommenteket, de ha mégis rápillantok (nem csak itt) rosszul leszek az emberektől. Persze a vélemények nem egyeztetnek soha, de akkoris zavaró. Mindent félretéve nekem Sonny mindig is az egyik kedvencem volt, teljesen beleillik a 2011es palettába, bár sokkal kevesebb jó DUBSTEP muzsikát hallok az utóbbi hónapokban, mint mondjuk egy évvel ezelőtt.

Z. T.

Pepinke

Zsoc: hát, hidd. 🙂 Akkor tegyük meg a különbséget.
Sok zenész egyúttal zeneszerző is, a könnyű zenék széles tárházában a legtöbb szerző a saját zenéjét játsza. Félig-meddig kivétel a remix, ami alapulhat más szerző zenéjén, ugyanakkor az új stílusjegyei a remixelő zenéjévé is teheti. Ha valaki tud még példát, mondhat… 🙂
A jazz már sok olyan számot, zenét tartalmaz, ami nem az adott szerző sajátja, például a What a wonderful world-öt Louis Armstrong énekelte először 1968-ban (nem ő írta), azóta meg már millióan énekelték, vagy dolgozták fel.
A klassziku zenében pedig, bármily hihetelen, a zenéket zenészek játszák, akik 16-18 év hangszertanulás után mondjuk bekerülnek egy zenekarba és ott játszanak. Nem a saját műveiket adják elő.
Egyébként van zeneszerzés szak például a Zeneakadémián. Ugyanis az egy szakma. Nem csak úgy van. Tanulni kell 🙂 Szóval egy laptop+midi keyboard+Cubase+Native Instrument kombótól még senki nem lesz zeneszerző! 🙂
Hát ennyi nagyvonalakban.
Ha valakinek nem tetszik, amit írtam, nem tudok mit tenni.

Pepinke

Ja és elnézést azoktól a széplelküektől, akik szoronganak, ha embereknek nem egyezik a véleményük. 🙂 Én nem akarom megverni Zsoc-ot, csak beszélgetünk.
Nem bűn.

Árpi

Erről a zenéről annyit szeretnénk elmondani, hogy megnyitottam mindkét videót külön tabon, hallgattam az egyiket, és nem vettem észre, hogy fél perc lemaradással megy alatta a másik. Mindenki levonhatja a következtetést.

Lenny

Nagyon szar ez a dábtepp stílus… Rockosítva még borzasztóbb.
A poszt többi része világos és jó megfigyelés.

Z. T.

Ja bocs, szóval te már a “From First To Last” nevű emo-rock együttesben is csípted? 😀 😀 😀 Mondd, mégis hány éves vagy?

Z. T.

[off]
József, moderáld már kérlekszépen az egyik kommentemet (amiben kicsit sok lett a link) mert ÉRDEMI INFORMÁCIÓVAL SZOLGÁL A DISZKUSSZIÓHOZ

KÖSZI!!!!!444
[/off]

VincentV

Basszameg, nézegetem itt a linkeket amiket copyzgattok, és úgy reagáltam mint a nagyapám, mikor betettem neki 1988-ban a _kétkazettás_ magnóba a Metallica Ride The Lightning-ot: “mi a kurva isten búbánatos fasza ez???” :))

A videóból egyedül a Gibson Black Beautyt értem a suttyó gyerek kezében (bár lehet hogy az is valami Epiphone), de hogy miket pakolt rá, meg mik villognak rajta azt már nem. Hogy de a picsába, öregszem.

dawey

’99-ben orakat vartam a betarcsazos modemre, hogy leguruljon a Charly klipje lego felbontasban (raadasul csak a Real Player tudta lejatszani). Ha akkor valaki azt mondja, hogy 12 evvel kesobb egyetlen zenei videot sem tudok vegignezni mert azt az idot is sajnalni fogom rajuk, ameddig tartanak, biztosan habzo szajjal kuldom melegebb eghajlatra az illetot.

(@Z.T. koszi a linkeket!)

Zsolt

Azért olvasok kommenteket mert közben mindig rájövök miért nincs blogom

rkit

Józsi, az animgif nagyon betalált. 😀

Egyébként pedig elszomorít az, hogy egyesek itt azt hiszik, a post Skrillexről szól. Vagy a dubstepről.

A post – IMHO – arról szól, hogy ebből ( http://www.youtube.com/watch?v=1gpKYnRdf0A&t=0m30s ), és abból, hogy ezeknek a daloknak/lemezeknek súlyos hónapokba tellett, hogy eljussanak az emberekhez, a hallgatókhoz; ahhoz pedig pláne több idő kellett, hogy például egy – ma már – jazz standerdnek számító dal “kötelező kűr” legyen mindenkinél. (ld. “Strange Fruit” vagy “Summertime”)

Most meg van egy “lakodalmas dubstepper”, ahogyan fentebb olvastam, aki csinál valamit, ami azonnal, amint a kiadó azt mondja “go”, megjelenik a neten (legyen akkor itt most az, hogy “iTunes-on”), és majdhogynem hetekkel később már jöhet egy marék srác, akik feldolgozzák. (Tudom, itt nagyjából egy év kellett hozzá.)

Technológia még soha nem tágította ki ennyire a művészek lehetőségeit, úgy alkotás, mint önmegvalósítás terén. (És ennek a gondolatnak a fényében tökmindegy, hogy Skrillex ki szerint szar, és ki szerint jó. A lényeg, hogy megteheti.)

Z. T.

“Technológia még soha nem tágította ki ennyire a művészek lehetőségeit, úgy alkotás, mint önmegvalósítás terén.”

vesd össze:

“[…] azonnal, amint a kiadó azt mondja “go”, megjelenik a neten”

Egyébként igazad van – már csak a kiadókat (universal, warner music, emi stb.) kéne eldózerolni és tényleg eljönne az igazi kánaán a művészek számára. Hangsúlyozom, művészek számára, tehát nem éppen Lady Gagára gondolok itt.

Addict

Úgy tudtam, hogy mindenki rá fog menni arra, hogy Skrillex mekkora szar előadó ahelyett, hogy a poszt lényegével foglalkozna… Amúgy itt is ugyanaz a téma, mint más scénában (goa, dnb, stb) hogy van egy stílus amit még kevesen hallgatnak, aztán jön egy újító aki valami mást hoz ki belőle (lásd goában a full-on megjelenése Astrix, GMS, stb), olyat ami hirtelen több embert is megmozgat, aztán ezt a megváltozott stílust többen elkezdik másolni, ezért az ő féltve őrzött underground világukba mások is “belerondítanak” ami persze ördögtől való. Az itt linkelt zenéknél (előtte / utána stb) is az a helyzet, hogy a régiek nem feltétlenül jobbak az újaknál, hanem inkább teljesen mások. Itt persze meg kell említeni, hogy tényleg baromi sok gagyi dubstep van, de ez minden stílusra igaz. Tele van minden scéna (house, techno, minimal, stb) bedroom dj-kel,olyanokkal akik “egy laptop+midi keyboard+Cubase+Native Instrument kombótól” már azt hiszik zeneszerzők.
Amúgy számomra azok az előadók a legérdekesebbek, akik sokak szemében mainstreamek, pl az Infected Mushroom, akit a goa scéna egy emberként utál, mégis (vagy azért?) ők a legsikeresebbek, de már rég nincs közük a psytrance-hez, valami semmihez nem hasonlítható dolgot csinálnak. Vagy a break-nél a Hybrid, aki ezzel a klasszikus, néha prog house-ba hajló dolgaikkal sztem zseniálisak és maradandóak. Őket pl soha nem tudom megunni. Szóval nekem tetszik Skrillex, vagy pl Nero vagy a Gemini is, mint ahogy a Burial és tsai is, de azok teljesen más miatt.

Hallgatnivaló (szerintem):
Astrix (ezzel a számmal hozta hozta be a goába full-on irányzatot és tette “mainstreammé”)
http://www.youtube.com/watch?v=414vmA3GEMI

Infected Mushroom (a goa elárulója)
http://www.youtube.com/watch?v=005khBgTkas
IM Converting Vegetarians album (beszédes cím)
http://www.youtube.com/watch?v=Dqc8JNzniUc
http://www.youtube.com/watch?v=82N3iOVoR54

Hybrid (akik kiléptek a break korlátai közül)
http://www.youtube.com/watch?v=EweC1Y1SD6o
http://www.youtube.com/watch?v=uxm_-B1V_hg

Nero (dubstep, teljesen más felfogásban)
http://www.youtube.com/watch?v=r1ATFedwjnk
http://www.youtube.com/watch?v=llDikI2hTtk

vagy pl Magnetic Man (őket is nehéz behatárolni, de ők is elvileg dubstep, bár sztem már többek annál)
http://www.youtube.com/watch?v=VKUvyBsp4Hg
http://www.youtube.com/watch?v=U4TgXQBEQUo

The Bloody Beetroots (ők is electro lennének. Vagy Dubstep? mindekttőt hallottam már, egyik sem illik rájuk teljesen)
http://www.youtube.com/watch?v=vPUa67AHemk
http://www.youtube.com/watch?v=IDR8V8Imh-E
http://www.youtube.com/watch?v=2DO6Y9_5e7A

dh1

Tudom, hogy nem a zenerol szolt a post, de szornyu volt az eredeti is de a feldolgozas is.

Nem tudom, de nekem az elektronukus zene megmarad a C64-es SiD-eknel meg az Amiga mod-oknal. Meg nehany mai, elvezheto demoscene alkotasnal.

Ami azon kivul van nekem mar sok(k). Ritka, hogy mas velemenyen lennek …

Amiga Rulez!

Lenny

Z.T.:
(a DJ-ket most ne vegyük ide, mert még egy szoftver is képes összeszinkronizálni két track ütemét)

Amíg ilyent írsz addig ne várd, hogy komolyan vegyenek. A DJ-zésnek nem a szinkorn a lényege, az kb. az elvárt minimum, a tudás 2%-a. Úgy gondolod attól lesz valaki jó dj, hogy nincs lódobogás? Annál “kicsit” többről van szó.

Z. T.

Jah, elfelejtettem, hogy kezelni kell egy crossfadert is 😀 Nem gondolod, hogy ha a DJ-zés olyan komplex, nagy szakértelmet igénylő dolog lenne, akkor nem lennének annyian, hogy minden klubban legalább 3an lépnek fel minden este?

Lenny

Kevés is a jó dj. Amúgy meg nem a technikáról beszélek, bár lehet azt is bonyolítani effektekkel, 3-4 lejátszóval, loopokkal, stb. és akkor már elég komplex a dolog, szinte élő remix. Amiről beszélek az először is az ízlés, a zene iránti alázat, hogy azt játszd ami akkor oda illik, pl. a buli elején nem basszuk szét a házat. (sajna kevesen alázatosak) Itt jön a képbe a zenék sorrendje, hogy hogyan fejlődik és milyen ívet kap a szett, hogy valahonnan valahová tartson, hogy legyenek hullámvölgyek és csúcsok és a közönség megőrüljön. Viszont ész nélkül egymásra dobálni a veretős zenéket, na azt tudja mindenki.

Xero

Nem akarok belefolyni a dolgokba, az én ízlésem széleskörű, van mindenből, dubsteppből is akad, bár ebből inkább koca fogyasztó voltam egy-két Ministry dubstep albummal. Most hirtelen felindulásból megvettem a srác egy-két számát és nagy örömet okozott. Felpőrgetett, rákészített a szellemi tevékenységre, és jól esően simogatta a SSII mélynyomójából kilépő cúg a lábamat.
Egy szó mint száz, köszi jó fogás volt. 🙂

Barát Csaba

Amúgy ez a szám pont rendben van, ami sok hasonló számról már sokszor nem mondható el mert nagyon átcsúsznak a diszharmónikus kategóriába.

h3

Köszönöm a postot, és leginkább a sok commentet/linket! kincsesbánya! 😛

cegg

oké, hogy nem skrillexről szól a bejegyzés, de nem lenne tiszta a lelkiismeretem, ha nem írnék róla minden létező fórumon negatívat.
16 éves anaheimi deszkások. normál esetben ők hallgatnák. a pénztárcája szerencséjére összehaverkodott deadmau5-zal, így kapott kicsit több felületet.
ha teljesen bábu lenne, nem lenne ennyire fos/sikeres.

Z. T.

cegg: +1, bár József kinevet minket, de ő nyilván jobban tudja (:

Z. T.

Bizony Dzsozef, én tudom miről szól a poszt, bár igazából ott sem értettem már, hogy mire ez az álnaiv rácsodálkozás, hogy valaki feldolgozta egy másik előadó számát? Ez olyan nagy cucc? Vagy az effektező gyűrű a nagy cucc? Mitől lesz ez olyan igazi 2011-es élmény?

2007-ből: http://www.youtube.com/watch?v=mW0B1sipLBI
Ez azért jobb, mint a gyűrűvel bohóckodó Skrillex-fanok – igaz, nem 2011 élmény 🙂

Lenny

Z. T.
Oct 3rd, 2011 at 3:47 pm
Azért Dzsoki, hogy a józan észt képviseljem.

Csak a zene témához nincs sok közöd…

Zsoc

“— nyilván minden siker mögött van valaki, a csávó egy egyszerű bábu, aki csak azért kellett, hogy bólintson, amikor deadmau5 alá akart tolni, kinevetlek”

Az érzés nagyon sok esetben kölcsönös 😉

Lenny

Nálad biztos jobban az vagyok. 😀 De az itteni alakításod alapján anyám is. 😛 Ja, az Andrisért ölök! 🙂