Making of Prince of Persia

Mielőtt a Prince of Persia egy hatalmas videójáték franchise és Jerry Bruckheimer mozi lett volna, egy Apple II számítógépes játék volt, amit egy személy programozott: Jordan Mechner.

Ezekkel a sorokkal indul Mechner “Making of” könyve, ami az eredeti Prince háttértörténetét és fejlesztési viszontagságait meséli el 1985-ből. A 330 oldalas könyv most megjelent ebook formában, amit vagy PayPal-en keresztül PDF-ben vásárlunk meg, vagy az Amazon Kindle boltból 8 dollárért — link itt. Érdemes az első 40 oldalt leszívni a deszkára, aztán megnézni — direkt PDF letöltés.

12 hozzászólás

Credo

Hát, a sample alapján elég száraz log, még ha érdekes kordokumentum is. Ingyen talán elolvasnám. Durva átfutás után (persze nyilván magának írta csak a naplót) tartok tőle, hogy nem saját franchise-nál, talán fő forgatókönyvíróként (ugye a Fathom képregény mozifilmes adaptációja) nem biztos, hogy beválik.

Ha már legendás játékfejlesztők naplóinál tartunk, Jeff Minter A History of Llamasoft könyvét ismeritek? Eredetileg folyamatos vendégposzt-sorozat volt a WotR-en, addig olvastam, csak most tűnt fel, hogy az csak az első 6 fejezet volt, időközben folytatódott. Yak szerintem nagyon jól, szórakoztatóan ír, akár abból is élhetne, emellett a technikai részletekbe is rendesen belemegy. A cuccot ingyen tette közzé: http://minotaurproject.co.uk/YakImages/AHistoryofLlamasoft.pdf

RaMarton

OFF
Remélem akkor kellő hangulatban vagy hogy megkérdezzem, hogy játszottál-e a Little Big Adventures 2-vel 😀 Első és utolsó játék ami annyira lekötött hogy végigtoltam… Youtube-os videók régi emlékeket és érzelmeket kavartak fel a minap
http://www.youtube.com/watch?v=PoRth3rgLCk
Ó és a zenéje 🙂
ON

Z. T.

Uh baze, eszembe jutott LBA2-ben az a rész amivel hetekig szoptam: egy sziget amin egy hegy belsejébe kellett asszem bemenni (sárkány vitt oda), és egy olyan terem volt benne, ami full sötét volt, és csak azokat a kockákat láttad amik az 3×3-as környezetedben voltak. Ja és az egész egy labirintus volt, amiről simán leestél ha szar hely léptél.

Sanyi

LBA 1&2 best GAME ever

az elmúlt 10évben minden Karácsonykor elővettem és végigtoltam.

Ha valamiért, hát azért nem leszek Mac párti, mert nem fut rajta.

endi

A PoP azzal lett siker, hogy szép animációk és anim rendszer voltak benne, ennyi a titka. Sajnos már akkor is sokan keverték a jó animációt a jó játékkal.
Ráadásul a PoP tipikus példája annak amikor az animáció miatt a játékélmény romlik.

Olyan ez, mint amikor az egyszeri ember megnéz egy rossz filmet amiben jó nő van, és azt mondja hogy jó film és nem is érti hogy hol rontotta el a következtetést. 🙂