Mercedes B-osztály sajtóbemutató (1. rész)

Múlt héten pénteken és szombaton Ausztriában voltam a novemberben megjelenő és Kecskeméten (is) gyártandó B-osztályos Mercedes sajtóbemutatóján és tesztvezetésén. Nem, nem tévesztettek össze a nemrég újra képernyőre került Totalcar műsorvezetőivel (akik közül Bazsót, FYI, már a “magyar Wolverine-nek” mondják a nyugati szaklapok, amikor átveszik az M5-nek “kenni” részt), sokkal inkább arról van szó, hogy a Mercedes elhatározta, hogy nyitni akar a “social” felé, valahogy így került elő a nevem (és akkor még nem is hallgatták a fantasztikus Heti Meteor podcastet).

Némi háttér: az autógyártó cégek régen bevett módszere az, hogy újságírókat visznek el mindenfelé tesztvezetésre, sajtóbemutatóra. Ezeken a helyeken sokszor tényleg exkluzív programokat szerveznek, tejben-vajban fürösztik az embert (szaknyelven: etetés), ki lehet próbálni az autókat, találkozni mérnökökkel, és egyáltalán, testközeli kapcsolatba kerülni a márkával, a termékkel. Bazsó Gábor erre szokta azt mondani, hogy az autós újságírónak van a legjobb dolga a világon — és tényleg, hosszúra engedett posztomban meg fogom próbálni szemléltetni, hogy miért.

A Mercedes (vagy ahogy ők mondják, Daimler) egy 3 hetes sajtóbemutatót szervezett, mai napon, pénteken ért véget a show. Megmozdítanak jó sok újságírót ezen idő alatt, és a stuttgarti gyár termékein dolgozók is nagy létszámban eljönnek. Gondolom ez ilyenkor nekik is egyfajta kikapcsolódás.

Egyáltalán nem a magyarok miatt került a program Bécsbe: a koncepció az volt, hogy október, ősz, borvidék, pincék, az imádott provincializmus. Nem volt persze mindez túllihegve, ment minden a maga útján és tempójában, csak a végére összeállt az emberben valami. Azt sem kell hinni, hogy ilyenkor borászokkal találkozunk, hakni van, vagy ilyesmi: egyszerűen a tesztvezetés és személyes konzultáció a lényeg, erre van rákapcsolva a táj, a pince, a jó kaja, a bor, a luxus hotel, a fantasztikus menük.

Négyen mentünk Magyarországról (p-sz, de cs-p napokon voltak mások is itthonról), Martinkó József (trendguide.hu), Kuti Noémi (mmonline.hu), Fülöp Renáta (Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing), és természetesen bal hátul a Heti Meteor. A rövid ismerkedést letudva egyből be is vágtuk magunkat a korábbi B-osztályos Mercibe, aztán egy eseménytelen autózás után Bécsben leparkoltunk a reptér melletti hotelben.

Itt volt a gyülekező, majd rövid regisztrációt …

… etetést …

… és bemutatkozást …

… követően már meg is kaptuk az autók kulcsát, illetve némi instrukciót azt illetően, hogy merre van a gázpedál, aztán mehettünk is a betáplált útvonalon. A csomagjainkra is került biléta, ezeket a Sofitel bécsi luxusszállodájának megfelelő szobáiba vitték át, ahol az estét töltöttük.

Martinkóval mentem egy autóban, ő vezette az első, 100 km-es szakaszt. Bécsből kifelé elég dugós volt az út, utána viszont egyből lementünk az autópályáról és a szántóföldeken, meg kis falvakon át autózgattunk az első megállóhelyig. Íme egy jellemző fotó, amit menet közben a szélvédőn át kattintottam:

A kocsikban Harman-Kardon hangrendszerrel az útvonal hosszának és hangulatának megfelelő zenei válogatást kaptunk. És ez most nem vicc, a HK német képviselője (aki teljesen véletlenül Magyarországon tanult és törve még beszélni is tudott) elmondta, hogy mindezt hogyan állították össze, aztán a kezünkbe nyomott egy nyomtatott katalógust, ahol mindez le volt írva, tracklist, fotók, hotel, képek, precíz szerkesztésben, csitti-fitti, minden le volt írva, befényképezve.

Utunk elején egyébként a szokásos PC számok indultak, féltem is, hogy le kell majd kapcsolni, aztán volt egy kis Falco, végül már számomra ismeretlen válogatás — egészen megkedveltem a szakasz végére. Ez persze délután, sőt, másnap is ment, szombat reggel például komolyzenére nyomtuk. Annak is megvolt a maga hangulata. Persze elképesztően jól és szépen szól az én autós rádiómhoz képest. Adtunk neki hangerőt is, persze nem képes a csodákra, de a halkabb szinteken fantasztikus, bármikor elfogadnám örökbe.

Az első 100 km-es szakasz, ami a fenti térképes fotón sárgával jelölt, Bécsből északi-nyugati irányba indul, és számos olyan szakasz, meg látvány került bele, amit amúgy is látni szoktunk a sajtófotókon. (A hivatalos fotók egy részét pontosan itt készítették, egyik-másik helyszínt én is felismertem utólag.) A végén egy kisváros (Kirchberg am Wagram) szélső részének murvás nagy parkolójába hajtottunk be, a Weritas nevű minimalista nagyablakos borétterem mellé.


csak hogy az autóról is legyen képünk!

Eltéveszthetetlen volt, mert ott már integettek nekünk a Mercedes felsős emberek. Itt lehetett leadni a kulcsokat (kulcsleadás: kirakott lapos kijelzőn világítanak a tesztautók információi, mellette villogó zöld, meg piros lámpa azt illetően, mikor jön vissza a kocsi várhatóan, kinél van éppen kinn stb.), más autót választani, illetve megismerkedni az autó különféle technológiáival a pincészet éttermének erre a célra átalakított bemutatótermében.

A bemutatóteremben makulátlan tisztaság, az autó különféle részei kirakva, lassítva működő, belső lámpákkal külön látványosított B-classe motor, felfüggesztés, kerekek, falba épített nagy érintőképernyős monitoron mindenféle 3D vizualizáció, külön erre a célra kiosk módba kiállított, további olvasást és multimédiás tartalmat futtató iPad-ek, és nyolc emberre tizennyolc német haknizó mérnök.

Az eseményt annyira exkluzívra méretezték, hogy végig arról voltam meggyőződve, hogy négy magyarnak csináltak mindent, alig akartam elhinni. A legexkluzívabb sajtóesemény, ahol voltam eddig messze nem volt ennyire exkluzív. Magyarországon ahhoz vagyunk hozzászokva, hogy egy esemény elbír 100 embert, akkor 150 embert hívunk, ott nyomorgunk a kaják fölött és próbáljuk a másik tányérjából kipecázni a finomat. Itt meg 100 ember helyett egyszerre 50 ember jött el. Lézengés mindenfelé, terek, levegők, árasztott nyugalom. Ehhez meg hozzájött az osztrák kisvárosi őszi hangulat.

A kiállítóteremben először arra gondoltam, hogy menjünk csak inkább a rákocskák irányába, de aztán mégis felvettem ezt-azt videóra. Miközben ott lófráltam, diszkréten rám vigyorogtak a németek, aztán azon vettem észre magam, hogy minden kiállított elemről beszélgetünk egymás után. És nem volt kellemetlen! Még az érintőképernyős aerodinamikai teszt videókat is megnéztük! És nem volt kellemetlen!

(folytatjuk…)

43 hozzászólás

Géza

Valaki kénytelen lesz venni egy ilyen autót a plastik.hu olvasói közül. Egy db árába épített marketingköltség fedezi az utadat vagy milyen lehet az arány?

A.

(trendguide.hu), (mmonline.hu), az eletben nem hallottam roluk.
Jozsi, mi az abra, ezek
A. ennyire szeles lefedettseget akartak, hogy ezek meg veletlenul sincsenek atfedesben az atlag plastik olvasoval
B. en vagyok tajekozatlan
C. a random es egyeb tenyezok huztak ezeket be

Azt ne is mond, hogy az irigyseg beszel belolem, mert az trivialis 🙂

pappito

” Gondolom ez ilyenkor nekik is egyfajta kikapcsolódás.”

NEM.

Rengeteg meló, felkészülés, tréningek, még felkészülés, hogy minden lehető és lehetetlen kérdésre okos választ kapjon a kérdező úgy, hogy a márka és a rendezvény imidzse is feddhetetlen maradjon. Plusz a szervezés, a kivitt cuccok polírozgatása, mindenből legyen minden, szóval kurvára nem kikapcsolódás a szakiknak. Ha az lenne, akkor te nem lennél lenyűgözve, ha te nem vagy lenyűgözve, akkor hibáztak.

(és csak halkan szólok, hogy ez csak a B-osztály, gondold végig mi lehet feljebb)

szgergely-troll

Szeretik az osztrákok az egyszeru” dolgokat. Pl azt hiszik, hogy ha valaminek sima beton a felülete, az szép. Tele van a negyed, ahol én lakok csupasz betonfalú házakkal, csupasz beton lépcso”kkel, és a is kínai turisták még le is fényképezik.

De pl Frankfurtba raktak olyan szobába (*****), hogy a szoba közepén volt egy üvegfalú zuhanyzó. Ès semmi függöny vagy egyéb, amivel esetleg ne az az érzésem lenne, hogy a szoba közepén zuhanyzok, és a brémet nyilvánosan mosom. Ott jobban esett volna ha az egyik csillag helyett adnak egy külön fürdo”szobát. 🙂

Kibaszott idiótizmus.

vs

a berendezés ízlés kérdése (ez az a dolog ami mindenkinek van, de szerencsére nem egyforma). a szolgáltatások viszont kurva jók (kivétel akinek tök mindegy milyen szituációban van, a végső konklúzió az kell, hogy legyen: szarazélet).

krs

Eddig élveztem a beszámolot, várjuk a folytatást. Ha menni akkarsz legkozelebb, akkor tobb kepet tegyel ki az autorol, hehe.

Sanyi

Ami nem kellemetlen, abból triviálisan következik, hogy nem is szar?

Sanyi

Ja, most látom a közérdekű hsz-ed.

Ezesetben kérdésemre a válasz: természetesen igen.

Malachi

nem tudom olvassák-e a blogot a Maybachtól, bár ez most persze mellékes, a lényeg, hogy én ilyen remekbebaszott beszámolót még soha nem olvastam az új B Mercedesről. el vagyok ámulva, és vissza!

LOL

Schaffer névvel könnyebb érvényesülni ezekben a körökben

citrom

Hmm ha még az autókhoz is értenél, simán azt mondanám le lehetne cserélni egypár tc-s arcot rád.
(várom…)

A.

Ha jol erzem, pont az volt ezuttal a lenyeg, hogy AD-nek nem az autok a maniaja. Standard casual blogger, velemenyformalo.

AD, jol sejtem az “(1. rész)” kitételből, hogy lesznek még az autórol is képek a svédeasztal mellé? 🙂

Loloke

Én csak egy 30 éves Mercedest tudok megfizetni, de még így is, sokkal jobb autó, mint bármelyik modern nép-műanyag, amiket az átlag vezet. Kényelmes, nagy, van benne anyag, és hihetetlen megbízhatóan működik, az újak is legalább ennyire jók, szóval tényleg remek lehetett a buli.

addikt

A Ford is hasonlót csinált a Fiestával néhány éve amerikában, de ott egy hétig használták bloggerék a kocsit ha jól emlékszem.

HUNDavid

Nagyon jo beszamolo volt! Varom a folytatast!
Kulon orulok, hogy megemlitetted a hangrendszert! 🙂

kataig

Várom a folytatást,pont autóvásárlás előtt vagyunk,autókiállításon is ezt szemeltük ki.

Videó jöhet!

Marci

“NEM.

Rengeteg meló, felkészülés, tréningek, még felkészülés, hogy minden lehető és lehetetlen kérdésre okos választ kapjon a kérdező úgy, hogy a márka és a rendezvény imidzse is feddhetetlen maradjon.”

A rendezvényt nyilván nem a mérnökök és azok állítják össze, akiknek ténylegesen közük van az autó gyártásában, úgyhogy a kommented nem igazán állja meg a helyét. Arra ott vannak a különféle PR-esek, kisegítők, stb.

misran

Üde színfolt a kütyük és levesek forgatagában. A Wolverine fazont pedig ki fogom próbálni, nagyon jó. 🙂
Ebbe befér 3 gyerekülés hátulra?

pappito

“A rendezvényt nyilván nem a mérnökök és azok állítják össze, akiknek ténylegesen közük van az autó gyártásában, úgyhogy a kommented nem igazán állja meg a helyét. Arra ott vannak a különféle PR-esek, kisegítők, stb.”

mind a ketten Daimler alkalmazottak vagyunk, ugye? Mind a ketten láttuk, hogy mi előzi meg az ojságírók meghívását. Ugye?

alternaiv

Szuper a beszámoló, csak így tovább 😉 Karotta téved: bloggernek jobb lenni, neked nem kell kötelezően cikket is írnod, elég egy poszt.

A sneak preview alapján a Sofitel “interieur” nekem csalódás – de várjuk ki a végét.

Gekko

off topic: Az milyen hogy az index.hu betöltése előtti online fogadós reklámról nem lehet továbblépni a site-ra?

initram5

Mercedes-Benz, mert ami jár az jár! Gratulálok a meghíváshoz, kellene egy MB blog autós élményekkel.

Jack

Bocs, hogy megint trollkodok, nem szándékos 🙁
Egy kis pontosítás:
Nem Mercedes, hanem Mercedes Benz és ez a termék, a cég pedig a Daimler, lásd: várnak a Daimleresek a meetingen, stb.

@Papitonak igaza van abban, hogy felkészítik a mérnököt, hogy úgy magyarázzon el vmit az egyszeri újság-/blog írónak, hogy az meg is értse… Jah és a mérnök nem szaki. A szaki az, aki az eszterga mellett söpör kék köpenyben

@Józsi: “blog érdekből” nem írom meg a véleményemet a B osztályról (jelenlegi, ami kint rohangál az utakon) 🙂

mr x

NEM OPTIMALIZÁLUNK <=IE6-ra! NEM! NEM KELL! LE VELE! MONDOM NEM!

Gottlieb Wilhelm Daimler

Kar, hogy magarol az autorol nem tudtunk meg semmit.

vargatom

Ez komoly hogy a szoba egyik lakója konkrétan csak a másik szeme láttára tudja a fürdőszobát használni?

Addict

A szállodai szoba nagyon állat. Gondolom a következő poszt a kocsiról fog szólni, eddig jó.