Rage

Sasa már előttem végigjátszotta, csak annyit mondott, hogy “60 fps”, meg hogy neki bejött. Mondtam neki, hogy én is hallottam arról, hogy 60 fps még Xbox-on is, de nem hittem el, azt mondta, tényleg. Azt is mondtam neki, hogy lehet szarokat olvasni a játékról, de annyival letudta, hogy “ez egy oldschool fps”.

Felraktam a játékot, az első 15 percet nem akartam elhinni: ilyen gyors játékot még nem láttam. Azt hittem, hogy már nem tud újat mutatni a platform, de igenis tud. Csak mentem ide-oda, nézelődtem, csodálkoztam egyfolytában. Ilyen nincs, de ha van, mert ott van előttem, akkor miért nem minden játék ilyen? Láthatóan rengeteg minden van a képernyőn, agyongazdagított minden kép, elképesztő látvány. Ez a gameplay videó valódi, csak sokkal szebb és gyorsabb.

Carmack tényleg nem szart csinált az id Tech 5-ben: a pályát készítő grafikusok gyakorlatilag úgy készíthetnek maguknak 3D világot, mintha csak modellező programmal ügyködnének. Bárhova bármit betervezhetnek, bárhogy textúrázhatják, a motor gondoskodni fog a tökéletes és ultragyors megjelenítésről. (Nekem egyébként úgy tűnt, hogy ez némi áldozattal jár, gyakorlatilag teljesen el kellett hozzá veszteni a 3D objektumok fizikai modelljét, mindennek állnia kell egy helyben. Talán keyframe animációt tudnak, utána kellene nézni, de fizikai modellt biztosan nem.)

Tényleg döbbenetes, mindenkinek ki kell próbálnia, hiszen a mérce fel lett húzva jó magasra. Komolyan mondom, hogy innentől ami nem ilyen gyorsan fut, az szar.

Ez oké. És a játék?

Kibaszott jó.

Nem értem a fanyalgókat. Komolyan nem értem. Olyan szépen építik fel az egészet, olyan szépen rakják össze, jó és változatos, érdekes, nem húz el semmilyen rossz irányba, érdemes foglalkozni vele. Felvenni a questeket, megcsinálni a küldetéseket, begyűjteni a rewardot, tápolni, haladni tovább. Az id ez előtti játékaitól kivétel nélkül okiznom kellett, a Rage iOS változata is rémes cucc volt (pedig a “nagy” játék assetjeit használta), ez viszont nagyon rendben van.

Egy rendesen megcsinált, tisztességes, oldschool FPS.

17 hozzászólás

misran

Évek óta nem játszottam ilyesmit, de volt idő, amikor sokat nyomtunk lövöldözős játékokat. Aztán egy ideig csak követtem a videókat, aztán egy ideje azt sem.
Most ezt a rövid filmet megnéztem, nagyon jó, kipróbálnám. Elsőre nem látom a grafikai nagy ugrást. Persze valószínű, hogy meg kellene nézni előtte valami régebbi cuccot. De az emlékeimben azok pont ilyen jók voltak :).

Azért Carmack-ot szeretjük továbbra is, mindig letesz valamit az asztalra.

SeRapH

PC-n botrányosan szar, textúrakezelés rettenetes (http://www.youtube.com/watch?v=36nOaY9qJNU )nem nézel oda és elveszik. Nem, nem a vas szar alatta, és még csak nem is ati kártya amire rinyáltak, patch fennvan.
Maga a játék meg unalmas, túl sokat kell autózni benne, abszolút nem nehéz, semmi kihívás, közepes történet. Sokkal jobbat is ki lehetett volna hozni belőle, ez így unalmas és ronda.

Udihun

25 h alatt tóltam végig, esténként, és az első perctől az utolsóig minden pillanatot élveztem. Hardon tóltam és nagyon jókat küzdöttem az ellenekkel. A látvány a pörgés és a hangulat szerintem bombasztikus. Remélem hogy sok ilyen motorral ellátott gamet láthatunk még. Sajnáltam hogy vége lett. A fanyalgást én sem értem, bár lehet hogy jobban értékelem azt hogy 1984-ben még Spectrumon, a cimboráimmal már ilyenekről álmodoztunk, es vízionáltuk a fejlődési lehetőséget, ma tessék itt van…

Álmos

Szerintem a fanyalgók azért fanyalognak, mert a Rage kicsit úgy csinál, mint egy RPG (amit a Bethesda neve csak erősít), miközben marhára nem az. Egyébként szerintem sem lett volna baj, ha az lett volna, de ez már más kérdés.

A fanyalgás második oka a katasztrofális PC launch. Azóta a patch valamicskét segített, de az eredeti verzió botrányos volt. Nagy égés az ID-nek szerintem.

Magam részéről olyan érzésem van a játékkal kapcsolatban, mintha egy 3D-s festményben mászkálnék. Minden gyönyörű, a grafikai stílus is nagyon megkapó, jól láthatóan odatették magukat a grafikusok. Viszont az egész elképesztően statikus, a környezettel semmilyen interakció nincs, a tárgyaknak nincs fizikája, csak azokra a dolgokra lehet ráugrani, amire a leveldesigner akarja, hogy ráugorj, a szabadság zéró. Az egész az iOS játékra emlékeztet, ez is eléggé on-rails. Még a városban is csak a kijelölt úton haladhatsz, esélyed sincs felügyeskedni magadat mondjuk a házak tetejére, de még a korlátokat sem ugorhatod át. Ez nekem nagyon sokat elvesz a játék játék-faktorából.

Pepinke

X kommentelő: nem is, mert ez szar, nincs történet…
Y kommentelő: te hülye vagy, majd ha te is leteszel valamit az asztalra…, csinálj jobbat…
Z kommentelő: nem is kell történet, meg ez nem erről szól… kikapcsolja az agyam… egyszerűen szórakoztat… (a lá Transformers filmek, hogyan magyarázzuk meg, hogy a szar nem szar, csak te vagy túl igényes)
W kommentelő: a sok fikázó elmehetne innen…, ha nem tetszik a post, ne olvasd…, ez Angelday blogja, azt ír, amit akar…
X kommentelő: leírja a véleményét, aztán leugatják, majd X kommentelő meghunyászkodik, benyom egy smile-t, meg hogy ő nem úgy gondolta…
Version: (aki ugyan sok marhaságot mondd, de ritkán sértően, ellenben akik oltják, azok sokszor személyeskednek vele)

mr x

Udihun: Miután ilyen ügyesen végig “tóltad” a játékot, kapj elő gyorsan egy helyesírási kéziszótárat, és nézegesd egy darabig. Kösz.

v150r

Igen-igen, a pc-s szerencsétlenkedések tényleg botrányosak, nem is értem… de ezen sikeresen túlvergődtem a config-túrkálással, a patchekkel-driverekkel, s bár nem lett tökéletes, legalább játszható volt (20-30 fps) és a textúrák is a helyükön voltak többnyire.
Ha egy szóval kéne jellemeznem a játékot, akkor talán a kiforratlan lenne rá a legjobb szó.
Kiforratlan, mert a világ jól fel van építve, a motor (gondolom, hogy) brutális dolgokra képes, de nem nyújtja azt a hangulatot, ami miatt én a számomra jó játékok többségét szeretem. Kb. minden cikkben felhozták a Rage ellen a Borderlands-et – ami érthető is, hiszen sokban hasonlít a két játék, sőt úgy is fogalmazhatnék, hogy az id kb. minden major elemet lenyúlt a Gearbox játékából. De mivel “everything is a remix”, ezt nem annyira hangsúlyozom.
Ami engem végig nagyon zavart, az az volt, hogy kb. minden pályán kétszer jártam. A különbség annyi volt, hogy néhány út le volt zárva, s ritkább esetben egyetlen újabb nyílt, 2-3 szobával és ennyi, lehetett visszamenni. Ilyet legutoljára valamelyik ősrégi NFS-ben, vagy más autós játékban láttam, s az ilyesmit szerintem nem jó újra elővenni-feltalálni.
A másik ilyen dolog, hogy volt az a küldetés a racing certificate-ért annál az őrült arénatulajdonosnál, ami számomra teljesen furcsa volt, egyszerűen nem illett oda, mert amíg a Borderlands még a saját történetét se veszi komolyan, addig a Rage alapvetően egy “komoly” játéknak tűnik, vagy akar látszani.
A helyszínek és a karakterek érdekesek voltak, s ami fontosabb: élőnek tűntek.
A kocsikra pakolható különféle cuccok is jól ki voltak találva, egyedül a versenyeket éreztem erőltetettnek. Logikát látok mögötte, de nem annyira győztek meg ezzel.
A többféle lőszer rendszere tök jó lett, a crafting is jó ötlet volt – többek között ezt hiányoltam a BL-ből, csak én alig használtam ezt a feature-t. Az inventory ablakról pedig ne is beszéljünk szerintem, mert nagyon rossz lett (bár a Dead Islandéhez képest ez még akár jónak is mondható).
A küldetések a helyszínek újrafelhasználásán kívül szerintem korrektek voltak, s egy cseppet sem untam a játékot. Nekem is ilyen 20-25 óra volt a vége, jól szórakoztam, hamar elment, csak óriási hiányérzetem van.
Ezt szerintem azért érzem, mert az alap fps lövöldét kibővítgették dolgokkal, de nem mertek elég nagyot álmodni, s így üresnek tűnik. A történettel sem hiszem, hogy olyan maradandót alkottak volna, a …

SPOILER

…bossfight és a…

/SPOILER

…katarzis teljesen elmaradt, ennyire régen lepődtem meg, mint a Rage végénél. Persze DLC-k, meg mittomén’, de fúj.

Szerintem még órákig tudnám sorolni, hogy mi hiányzik belőle, mi volt rossz, illetve mitől lett volna jobb, de nem érdemes.
A Bethesda által kidobott cuccoknál én mindig azt éreztem, hogy a világ tök gazdag, egy csomó olvasni- és felfedezni való van, de a játékmenetben ezt a kidolgozottságot soha nem láttam viszont. Persze ez a játék most az id projektje volt, nem a Bethesdáé, de ennél is ugyanezt érzem.
Ez a játék nálam egy olyan 7 pontra érdemes a 10-ből.
(Ezzel szemben a Deus Ex: Human Revolution 10-et kapott, mert abban minden a helyén volt, fele ekkora mérettel, és jóval élvezhetőbb játékmenettel-sztorival)

hcpeter

Szerintem ennél a játéknál meg lehet érteni a fanyalgókat, mert van technológiai megvalósítás de nincs semmi játékmenetbeli újítás. A játékot 1 dolog viszi el a hátán és ez a hangulat. Nekem nagyon bejön végig fogom tolni, szép lassan, minden kártyát összeszedve minden munkát megcsinálva (amiből egyáltalán nincs sok…). Viszont a hangulat megítélése szubjektív, nem csoda hogy ilyen szélsőséges vélemények vannak a játékról.
Ja, az elején kellett egy kis időt adnom Neki, mert játszottam a rage hd-vel, és amikor bejutottam a bash tv-be, hát nem tűnt többnek a játék annál. De később helyrerázódott. Még egy dolog, a játék hatására be is rendeltem nagy kedvencemet a Borderlandsot, újra végig tolom. (Remélem ez elég utalás, bár tudjuk, hogy everything is remix) (-:

Lacc

Én nagyon vártam ezt a játékot. Mivel azt hiszem, az én gépem már kevés neki, csak ismerősnél játszottam vele 1 órát. Hogy is mondjam. Nem rossz, de rengeteg apró dolog hiányzik, ami azért szerintem alap dolog lenne így 2011 végén. A grafikát meg leszarom, nagyon ritka esetben húzó dolog az szerintem (sőt, ha végeztem a komment megírásával, rakom is fel a Red Alert 2-t, mert azzal még ma is élmény játszani).
Én szeretem az id-t, minden játékukhoz pozitívan állok hozzá, de azt hiszem, a Rage is valahol ott hasal talán el, hogy ennél a stúdiónál inkább a programozók, mintsem a designerek szava a szent (ha jól emlékszem, hasonló okok miatt (is?) hagyta el anno John Romero az id-t).

anTi

Józsi, te milyen platformon toltad végig?
Én is ki akarom próbálni, de sajna nincs se Xbox, se PS3, de most gondolkodok hogy kölcsönkérek egyet.

Szerinted melyiken érdemes?

Hozzáteszem, nagyon laikus vagyok a game consolok terén.

Köszi!

MillionStab

A title day one purchase volt Nekem. De akkora csalódás volt, hogy 2 nap múlva visszavittem…ami még korábban soha nem történt meg velem.
Ps3-on a texture streaming akkora kalap fos, hogy ilyet még soha nem láttam! Zavaró és idegesítő egyszerre. A lövöldözés résszel nincs nagy baj, de valahogy az sem az igazi. Az engine-ről meg annyit, hogy amikor nézed akkor tényleg szép, de, hogy 2011-ben ne tudjál szétlőni egy asztalt vagy bármilyen más objektumot, az vicc és ettől baromi műanyagnak tűnik az egész játék… egyszerűen nincs meg az interakció érzése az embernek….legalábbis nekem nem volt….

Udihun

Drága MR. X ! Köszönöm és köszönöm ! Igérem soha többet nem tólok vízionálva semmit. Ugyanis mint azt jelezted olyan ügyesen tudom az egy darab agysejtemmel együtt hogy hol kapcsoljam be a konzolt, meg a TV-t. kedvenc műsorom a VV összes, az ismétlésekkel együtt. Az életem a 0-ról indult el meredeken lefelé és most tartok a legalján, főleg hogy segítettél erre rávilágítani. Sajnos a fenti két szó ilyetén használatával világbűnt követtem el, így tovább nem építhetem a Te országodat pedig nagyon próbálok asszimilálódni. Sajnos nem “tanultam meg” többek között a fenti két szó helyesírási használatát, és “azt sem tudom” hogy a böngészőm miért húzza alá piros szaggatott vonallal a két szót, ebben a levélben sem. Megkövetem magam…és visszacsúszok a cro-magnoni (ejtsd:kromanyoni) barlangomba, mindenkitől elnézést kérek akinek álmatlan éjszakákat okoztam a hozzászólásommal, neked pedig ismét csak KÖSZÖNÖM ! Drága Magyar Barátom !

DnP

Nekem bejott, viszont az volt fura, hogy a megrendelt jatekot kibontottam, es a disc2-on ket ba**tt nagy ujjlenyomat volt az irott oldalan 🙂 Nem tom hogy sikerult. Tudtommal ezt emberi kez erintese nelkul nyomjak/csomagoljak. Jatek nagyon jo, ennyire “elthu”-en kinezo engine-t meg nem lattam. Gyors mint veszedelem, es nagyon szep. Dead cityben is a kornyezo nem bejarhato hazak nem papirmase/kockahaz feltexturazva, hanem az utolso osszeroggyant emeletig kidolgozott epuletek. Kiraly na…
Texture nalam is szar, gyors fordulas utan minden csak fillezett vektor, es szemem elott huzza ra az anyagot, de megszokhato. Helybol 180at ugysem fordulok sokat.

DnP

Titkos DOOM palyat megtalaltatok? Nagyon vicces. Viszont Wolf es Quake nem lett meg, se a BFG. Pedit toltenyt talatam hozza dogivel.