FCPX

Három órát editáltam ma este valakivel egy anyagot. Hazajöttem, hogy folytassam, betöltöm a programot, ezt látom:

Minden jól volt bekötve, semmit nem mozdítottam el egyébként. Sőt, editálás alatt még ki is léptem a programból, meg vissza, hogy meggyőződjek arról, jól megy minden. Akkor jól ment. Lehet, hogy a sleepet nem szerette.

Másik dolog: amikor még működött. Egy videokamerából kikukázott MTS fájlokat kaptam nyersanyagként. Ezeket nem ette meg, mondom fasza, akkor átkonvertálom MP4-be. Átkonvertáltam, nem volt két perc. Ezzel már lehetett dolgozni, azaz, lehetett volna, ha nem lett volna annyira framedropos az egész, hogy konkrétan képtelenség legyen vele a munka. Vártam, míg lerendereli, hiába. Nem lehetett megnézni a vágást — soha. Hang volt, amit nem követett a kép.

update #1: eFi mondja, hogy Apple intermediate codecbe kell tömöríteni a mai napig, hogy lehessen rendesen dolgozni.

update #2: bocs, ehhez nem értettem. Ezzel a kapcsolóval lehet emberi formátumra alakítani a dolgot, onnantól hibátlan:

Egy kicsit… egy kicsit már jobban értem a sok egy csillagos review-t.

31 hozzászólás

Rischard

Ez csak is handras Ferrari FF bemutatón felvett anyaga lehet, hogy ilyen piros minden.

Gekko

Saját laptopodon vágtad máshol is ugyanezt, vagy mobil hdd-n másvalaki gépén?

Gekko

Na akkor gyorsan túrtam neked válasz, bár sosem használtam a FCPX-et.

Everything you do in the events library browser within FCP X is actively working with the REAL media. Processes can be destructive. When you open a file in some apps, like Premiere Pro, some metadata is rewritten by the other application. This causes FCP X to now see it as a different file. Therefore your clip becomes offline because there is a mismatch. FCP X has no “reconnect media” function. Sometimes, you can reconnect successfully by deleting the offline clip in the broswer completely. Then re-import the file and it may relink in the Project.

Illetve még részletesebben ennek a thread-nek a legvégén:
http://forums.creativecow.net/thread/335/10634

Torda

Ilyen velem soha nem fordult elő csak úgy. Szerintem valamit áthelyezték máshová

Reb

asszem ez az így járás tipikus esetének oktatóanyaga… elmúlt 2 hétben tök más szoftverrel én is átéltem
az egyik esetben az audio jel 10-20 perc környékétől egyszer csak átváltozott digitális (de nem fehér) zajjá…hosszú hullámhosszal
(…k©#£#$$<#£!!!!4négy)

de át is adom a szót egy Windows operációs rendszert használó szakembernek 🙂

+ Szív + Jobs +

heti meteor XXV. része: Totál Eklipsz of the Hárt

Szindbad

Bakker ilyen van manapság?? Emlékszem 97-ben egy Windows NT 3.51-es gépen dolgoztam egy nonlienár vágóval. Működött, bazmeg.

addikt

off: Ez az “editálás” nálam valamiért mindig kibssza a biztosítékot, de a meteor kapcsán is feltűnt, hogy nagyon rádférne már egy magyar nyelvtanfolyás 🙂

RepaBali

Érdekes, nekem Sony Handycam kamerám van és simán bemásolta az FPX az anyagot, nem kellett semmit konvertálgatni, csak simán FPX-en belül bemásoltam és tökéletesen ment a vágás is, a 3 hónapos anyagom még mindig ott van, most néztem. Régen iMovie-nál nekem is konvertálgatni kellett, de FPX simán megeszi az MTS fájlokat nálam.

_

1) A belinkelt COW topikban leirtakat meg annyiban egeszitenem ki, hogy ha kulso disk-en van a forras, hasznalj disksomnia-t (http://www.digital-heaven.co.uk/disksomnia ). A Smoke eseteben is ezt hasznaljuk/javasoljuk.
2) az, hogy az archivalasra kidolgozott mp4-bol vago formatumba kell kergetni a forrast az igaz. De az AIC (Apple Intermediate Codec) egy oreg CBR-es tomorites. Tobb forumon beszeltunk mar errol, hogy celszeru prorest hasznalni (PSNR es mas ertekek miatt is).
Pelda a #19. post: http://beszeljukmac.com/index.php/forums/viewthread/36994/

_

szerk: az AIC is VBR. Az elozo hsz-ban elirtam mert most alphas Prores 4×4-bol -> alphas flv-be konvertalok es allandoan a CBR jar a fejemben.. (hosszabb vbr-es .flv-nel csuszhat a hang)

_

@Marci
ez roppant ertekes hozzaszolas volt. Gratula.
Ha ertenel (legalabb egy kicsit) a temahoz, akkor Te is tudnad, hogy ez nem “apple quality”, hanem inkabb az emberi tudatlansag (vagy figyelmetlenseg) es/vagy gyakorlat hianya miatt felmerulo problemak egyik klasszikus peldaja.
Ha ismered a rendszert akkor fel sem merul ilyen helyzet (vagy pillanatok alatt tudod kezelni).

_

@angelday
mindenki hibazik neha, ez ertheto es ebbol nincs is gond. Foleg ha nagy projecteken dolgozunk es 72 orakat is tolthetunk egy huzamban a studioban..
De az emberi figyelmetlensegbol eredendo hibakat hulyeseg lenne az Apple (vagy esetemben most az Autodesk) termek minosegere felroni..:)

madve2

Meg eleve egy Apple terméktől az lenne a minimum, hogy ha MP4-et akarsz használni, ő meg nem szereti, akkor szól, hogy szerinte konvertáld át (természetesen igen/nem opció egy “don’t show again” checkbox kíséretében). Értem én, hogy ez egy “profi” szoftver, de ez nem mentesít a felhasználóbarátság követelménye alól…

_

“..Értem én, hogy ez egy “profi” szoftver, de ez nem mentesít a felhasználóbarátság követelménye alól…..”
– a FCPX egyenlore inkabb csak a prosumer szegmens elvarasainak felel meg.
Ha Pro szoftvert akarsz akkor a Mac platformon ott van pl a FCP7, Avid MC es a nemsokara megjeleno ingyenes Lightworks (http://lightworksbeta.com/ ) vagy a high end szegmensben az Autodesk Smoke

martin

úriiisten jóózsi!!! hát miért nem screenshotot csináltál? :DDDDDDDD mintha valami rtl klub riportot látnék.. 😀

Gekko

Hmm ez a lightworks érdekes kezdeményezés.
Tudom, hogy divat szidni az Adobe-ot, de szerintem azért a Premiere Pro igenis jó.
Persze én is összeírtam már egy A5-öt hogy feltöltsem nekik javaslatként.

Gekko

A lightworks mégsem ingyenes teljes tudásban, de nagyon olcsó
Lightworks Free Membership: Free
Lightworks Educational Membership: £20 (€25, $30) per year
Lightworks Professional Membership: £40 (€50, $60) per year

_

@Gekko
A Lightworks Pro Membership egyaltalan nem osszeg (foleg ha penzt keresel a konkret munkaeszkozzel)
Az elofizetes pedig nagyon elterjedt. Peldaul az Autodesknel is a Smoke – $15e, az Autodesk® Subscription (http://bit.ly/vJSaVK ) pedig kb. $2000/ev. Es megeri. En is tervezem hogy elofizetessel is kiterjesztem a privat Smoke peldanyomat/license-met.

kodiak

“vagy a high end szegmensben az Autodesk Smoke”

De regen hallottam ezt a kifejezest…van meg ilyen, hogy “high end”?
Tiszta 90-es evek 🙂

_

@kodiak
van meg ilyen. Meg az Apple is gyakran hasznalja
“..High-quality rendering
Using the Shared Render Engine, create blurs, scales, and lighting effects in floating-point, linear-light color space — the same quality found in high-end compositing software…”
http://www.apple.com/finalcutpro/top-features/

A Smoke-kal kapcsolatban pedig szinte mindig (http://bit.ly/macvideo_smoke ) de meg hivatalos press release-ben is felmerul a “high-end” osztalyozas.
“..We are seeing new users, from independent professionals to established ad agencies, purchasing Smoke and adding high-end graphics and 3D visual effects to their capabilities.”
http://area.autodesk.com/userdata/static/nab11/smoke_2012_press_release.pdf

– amugy nekem teljesen mindegy mit es hogyan neveznek. Engem csak a munka minosege es gyorsasaga erdekel amit egy bizonyos program (munkaeszkoz) segitsegevel el lehet erni. A tobbit hagyom a kereskedoknek es marketingeseknek.

oribali

Hát mondjuk, hogy nincs reconnect media én ezt nem is értem! Az Ape ilyenkor mit gondol?!

mr x

Józsi, a te feladatod, hogy minőségi posztok tucatját gyártsad. Úgy érzem az utóbbi néhány napban ennek totálisan nem teszel eleget! Ez pedig engem felettébb zavar!