Ahol a pincérnek mindig igaza van

Bementem az étterembe, kértem két dolgot, erre kihozott a fickó plusz egy italt. Mondtam neki, hogy én azt nem kértem. Azt mondta, hogy de igen, azt kértem. Erre elmondtam neki teljesen normálisan, hogy akkor talán félreérthettük egymást, de ő csak hajtogatta az igazát, megpróbálta megmagyarázni, hogy amikor bejöttem, akkor azt mondtam, aztán rákérdezett, hogy menüt nem kérek, mondtam, hogy de igen stb. Láttam, hogy nem enged a pozíciójából, így elvállaltam a dolgot, kifizettem a tételt a végén (az italt nem ittam meg, bele se kóstoltam, tényleg nem kértem).

Nem az a része az érdekes, hogy kinek van igaza. Lehet, hogy én mondtam félreérthetően, lehet, hogy konkrétan hülyeséget mondtam, és az is lehet, bár ennek kicsi a valószínűsége, hogy ő értett félre engem a zajban. Az érdekes rész ebben az, hogy kinek kell kifizetnie a tételt: nekem, neki, vagy az üzlet tulajdonosának?

A pozíciójából arra következtetek, hogy neki vonják le a béréből, hiszen nem engedett a százból. Viszont ha ez így van, akkor az üzlet tulajdonosa a hunyó, hiszen nem ad hatalmat a pincéreinek ahhoz, hogy egy ilyen esetet megnyugtatóan kezeljenek. (Eleve aki üzletet csinál, az azonnal cserél, akárkinek van igaza.) Az üzlet tulajdonosa márpedig azért nem ad ilyen döntési hatalmat a pincérnek, mert optimalizálnia kell a bizniszt a magyar vállalkozói szférában.

A kérdés tehát struktúrális természetű és egyetlen emberre mutathatunk a végén: Orbán Viktorra.

48 hozzászólás

candie

lol. zárómondat kicsit leírja a mostanában olvasott véleményeket (csak ott nincs /s a kód végén)

csinálhatnál ebből egy mini-sorozatot, mindennapi történések, amikről OV tehet.
Pl nekem nőtt egy pattanás a combomon, azt is le lehetne vezetni.

töhötöm

imho: balfasz vagy, hogy kifizetted, ha nem engeded ki a blogra ezt a hozzászólást, akkor is

Dallie

Ide se mennék többet, függetlenül attól, hogy a pincér, a tulaj, vagy OV tehet róla. Szolgáltató, és főleg vendéglátó ilyet nem engedhet meg magának.

[engé]

Ha pincér lennék és a rendelés megkérdőjelezhető (nem értettem tisztán, basztam figyelni stb.) akkor is a minimum, hogy visszakérdezek. Nem érdekel ha hülyének néz a vendég, ha a bérlevonás kockázata kicsit is fenn áll.

bLaCkDoGoNe

Értem és megértem a postban írtakat, egy mondat azonban megragadta a figyelmemet: “Eleve aki üzletet csinál, az azonnal cserél, akárkinek van igaza.”

Sajnos ez Magyarországon kivitelezhetetlen a sok potyaleső, ügyeskedő, teszkógazdaságos idióta majom miatt, pedig valóban jelentősen javítaná az itt élés komfortfokozatát. (Bár ez totális off.)

Coli

ilyenkor kell elokeriteni egy supervisort es maris neked van igazad a pincer meg allasat feltve meghunyaszkodik

dat

Erre volt a mondás (talán pont itt a plastikon olvastam), hogy

“Az a jó szolgáltató, aki az ügyfél problémáját a sajátjává teszi.”

Itthon ez fordítva van. Az én alapvetően kis problémámból csinálnak a saját oldalukon elefántnyit, amit aztán nekem mint ügyfél kell a “magamévá tennem”….grátisz.

codered

Akutyamindenségit! Te most definiáltad a jól működő bizniszek lényegét!!!
Szerintem csinálj “üzletet”, ahol “azonnal cserélsz” mindent. Törzsvendéged lennék.

PS: alapvetően a pénztárcáddal szavazol, ha belefutottál egy ilyenbe (márpedig ez a fajta hozzáállás nem csak itthon létezik ám!), akkor legközelebb nem mész oda és/vagy szólsz a pincér főnökének, hogy kíváncsi lennél az ő véleményére is.

Nem utolsósorban ez egy igazi first world problem, és mint ilyen, nagyjából súlytalan.

codered

“egyetlen faszmócsing miatt nem fogom áttenni az állásaimat, mert úgy nem lehet élni”

Ahogy érzed 🙂

Marci

Balfasz voltál, hogy kifizetted. Bocs, de nem tudtam szebben megfogalmazni. Ez az attitűd arra utal, hogy bármilyen szart eltűrnél az életbe, csak kényelmesen gyere ki a helyzetből. Nem lesz jó ez így, angelday.

koh

Ez semmi fátter ezt olvasd:

Egy fárasztó napon gyors ebéd után néztem és rendeltem is pizzát egy éppen új cégtől. Aranyos lány a vonalban felvette a rendelést és közölte, hogy mikorra várhatom a pizzát.
..kis idő elteltével… A pizza sehol. Ekkor éreztem, hogy itt nem lesz ebéd. Felhívtam a vonalat de foglalt volt. Kicsit még vártam már meg kellett volna érkezni a pizzának. Ekkor gondoltam mostmár ha törik ha szakad én beszélek valakivel tőlük. Ismét tárcsáztam és sikerült a hölgyel beszélnem. Erre ő közölte velem, hogy a futár már kivitte a pizzát és mondta, hogy az én számomat is megadja neki. Mondtam oké és letettem. (Megjegyzem higgadt ember vagyok. Olyan jóindulatú féle mint a Handrás által posztolt videóban szereplő járókelől.)
Egy perc se telik el csörög a telefonom -siker-. Kopogó szemmel veszem fel és beleszól a futár. “Már vagy 10 perce itt csöngetek.” Mondom tudja mit lemegyek.
Mivel csak a második emeleten voltam így gyorsan leértem és becéloztam a pizzát tartó úriembert. Aki látta rajtam a kómás sebezhető alanyt és mondta: “Te a füleden ülsz?! Itt csengetek már negyed órája.” Hirtelen annyira ledöbbentem, hogy köpni nyelni nem tudtam. Fejemben csak a pizza mielőbbi bekebelezése volt. Ezt gyorsan kiviteleztem és akkor esett le, hogy mi is volt az a jelenet a futárral. Gyorsan megnéztem a számlát és kiderült, hogy valaki építészeti hummarral rendelkezik az éttremnél. A rendelésemet nem kicsit elírták. A nevem nem volt meg rendesen oké, no worries. De, hogy a második emelet ajtói mióta kezdődnek hármassal azt már nem lenne könnyű megemészteni. Azt meg főleg nem, hogy a futár miért nem volt képes elolvasni a neveket és kis logikával eltalálni a jó kapucsengőt. Végül egy gyors telefonálás alatt tudattam a pizzériával, hogy a jövőben ha lehet mellőzzék a pontatlan adatrögzítést és a bunkó futárokat. Ebben a történetben a legszomorúbb az, hogy történhet ilyen? A futár hogy képzeli azt, hogy beszólhat és sértegetheti az ügyfelet.. Valami nem jó itt a fejekben.

srv

Azért azt látni kell, hogy bármilyen ital ki nem fizetése nem olyan nagy veszteség egy étteremben, lévén mindig azon van a legnagyobb haszon, az anyagköltség csak a teljes ár töredéke. Normálisabb szolgáltatói kultúrájú országban teljesen természetes, hogy nem kell kifizetned, függetlenül attól, kinek a hibájából történt az eset. Mert tudják, hogy az izmozáson pedig meg mindenki csak veszít: a pincér a borravalóját, a tulaj a jövőbeli forgalmat, mert nem mész vissza, te pedig pénzedet, mert olyanért fizettél, amit nem kértél.

Gaboro

Viszont ha eljutunk Orbánig, akkor el kell hogy jussunk az elmúltnyócévig, na meg azon nemzetellenes hazaárulókig, akik a fejedelemre mutogatnak. 🙂

Nem kellett volna kifizetned.

Aszfaltbetyar

Na, Józsi, ilyenkor kell szépen felállni és eljönni a kibaszott lebujból ANÉLKÜL, hogy hozzányúlnál az ételhez. Nekem egy pincér ne magyarázza meg, hogy mit rendeltem.
Ellenben, ha benned felmerül, hogy te basztad el, akkor az mondjuk minimum határeset. Voltak mostanában memóriazavaraid? 😀

truhali

De most komolyan. Ha egy fél disznót visz ki sütve, mert útban a konyha felé azt képzelte, hogy te egy olyat is rendeltél, akkor azt is kifizeted?

Gábor

Azert egy pohár pia és egy fél disznó nem ugyanaz. Mellesleg van, amikor méltóságteljesebb, ha kifizeted és otthagyod érintetlenül. Ez az az eset volt.

Marci

A méltóságteljes viselkedés az az, amikor kiállsz az igazadért és nem hagyod, hogy te szenvedd meg valaminek a kárát, ami nyilvánvalóan nem a te hibád volt. Egyeseknél azért befigyel a fogalomzavar.

Gábor

@Marci: megint megy a trollkodás. Képzeld, van az a szint amikor nem érdemes leállni vitatkozni valakivel. Amiről Te beszélsz, azt máshogy hívják. Azért befigyel a fogalomzavar, mi?

karlsruhe

nem kívánok védeni senkit (pincér, OV, pápa whoever), de ez valami új jelenség ami miatt közvetlenül össze lehet kötni az eseményt a jelenlegi kurzussal vagy fejünket felemelve felismerhetjük hogy teljesen egyenes folyománya az utóbbi 22 (huszonkettő!!!) évnek meg annak a párszáznak ami némileg hasonló hangnemben folyt?

magyar borászdiák

Oké, nem vagyok étteremtulaj.
Na de nehogy az legyen már, hogy az a 3 deci almalé, pohár sör vagy rozéfröccs fekteti meg az üzletet?! Nem hallottak ezek még a jóltartott vevő marketingerejéről? Százszor inkább megéri rendesen kiszolgálni valakit, mint izmozni, nem?
(Most szigorúan anyagiasan nézve.)

misran

Szerintem a pincér a szomszéd asztalhoz vitte ki először a piát. Ott ezt kapta:
– Nem ezt kértem.
– De.
– Nem.
– De.
– Akkor sem fizetem ki.
– De akkor levonják a fizumból. Mit csináljak?
– Vigye ki annak az Úrnak ott, a másik asztalnál, az majd kifizeti. Hehe.
– Ok. Hehe.

🙂
Amúgy pedig hiába M.o., hiába a rengeteg potyás, vannak itt nem potyások is, és ne szívassuk már Őket azzal, hogy ilyesmire neveljük a pincéreket. Nem kérted és kész, nem fizeted ki. Ha bizonytalan vagy, akkor persze más a szitu. Szerintem.

IIsti

Szerintem naivitás feltételezni azt, hogy az érintetlenül hagyott italt a pincér nem adta el másnak is, akár ugyanilyen stílusban.

BaLL

Szoval a veled tortent negativnag megitelt dolgok miatt masokat tartasz felelosnek?
/De ha pozitiv lenne, akkor termeszetesen nem igy lenne (: /

CharlieBrown

Minap lementünk a New Orleansba. Kis dumaszínház, kis kaja, kis lazulás.
A felszolgáló srác olyan szűken mozgott, hogy véletlen fejbenyomott a tálcával az elején. Mondom srác… De inkább volt vicces, mintsem sértő. Véletlen.
Utána hozott pohár sör helyett korsót.
Említésre zokszó nélkül cserélte.
Késő éjjel megyek a pultkoz, kérek 2 redbull-vodkát, mondom mivel jövök.
SEMMIVEL.
Mondom ne szórakozz, mennék….
Tényleg semmivel.

Na így is lehet. Még kedélyesen eldiskuráltunk, elkértem a számát, hogy ha legközelebb megyünk legyen egy arc aki intéz jóféle helyet.

Felszolgáló és felszolgáló között is van különbség.

AD, azt kell mondjam, sajnos te is csak a monitor előtt dühöngsz, és mondod meg a frankót.
NEKED volt igazad. Ha nem, akkor is.
Vesztes helyzetbe kényszerítettek, és te hagytad…

horgasz

Egy üdítő… Egy faszmócsing… Nem kell általánosítani. Szerencsére azért nem ez a jellemző. Mosolyogsz egyet, nyugtázod magadban, hogy ez egy szerencsétlen arc, és örülsz, hogy nem vagy ott, hogy ezen ki kelljen akadnod.

segabor

Briliáns gondolatmenet! 10 pontot érdemel a szerző a zsűritől.

pappito

“Na, Józsi, ilyenkor kell szépen felállni és eljönni a kibaszott lebujból ANÉLKÜL, hogy hozzányúlnál az ételhez. Nekem egy pincér ne magyarázza meg, hogy mit rendeltem.”

aszfaltbetyárnál a pont

ekkerjoz

Vendéglátásban a lehúzás régen sokkal elegánsabb volt, mert volt a technikában valami finesz, pszichológia, a pincérek akkora színészmesterségbeli tudással, olyan természetes rutinnal, de bájosan csinálták, hogy nem lehetett érte haragudni.
Megvették pld. saját zsebből bolti áron az italt, a vendégnek persze éttermi áron szolgálták fel, egyszerre csapták be az étterem főnökét, vendéget, államot.
A pincér szakma hivatás volt, egy jó pincér előre tudta, mit rendel majd a vendég, és azt is, mennyi pénz van nála.
Különben mindegy, csak eszembe jutott. A fenti dolgokhoz nincs különösebb köze annak, hogy mi volt régen.
Amúgy se kell különösebb jellemhibának belőni, ha fásult egy pincér, vagy nincs kedve a vendégnek vitatkozni.

bonokovacs

Na akkor hogy megy az ilyen Pokióban:
Kérem a piát, jön, de nem az amire gondoltam. Szóváteszem, pincér elnézést kér, el, majd vissza secperc alatt a helyes itallal. Még egyszer elnézést kér majd el. Feleségem finoman figyelmeztet, hogy sajnos tényleg azt kértem amit először hozott. Függöny.

busman

te jó ég vazeg, az utolsó konklúzióddal mennyire butának állítod be az egész blogot. De ha még Gyurcsány-t írtál volna akkor is ugyanígy csóválnám a fejem.

Amúgy a helyzetet jól kezelted szerintem, de soha többet nem mennék oda és borravalót sem adtam volna.(bár nem derül ki hogy te adtál-e)

cinty

Fejetol buzlik a hal. Evvel teljesseggel egyetertek, de tan tulzas volt OV-ig elmenned. Avagy nem kellett volna ott megalnod.

jelen esetben uzletvezeto, manager vagy muszakvezeto vagy ilyet kellett volna kerned ha mar minden aron vitazni akarsz. Mert persze a vendegnek nincs mindig igaza, de a pincerrel tok ertelmetlen vitazni. O nem akar hibas lenni.
Persze nehezek tudnak lenni ezek a passziv agressziv helyzetek mikor az ember valami feludulesre, frissitore keszul alapvetoen.