A kiskereskedelem jövője

A Twicán publikáltam egy nagyobb anyagot és fordítást arról, hogy a korábbi Apple üzletekért felelős igazgatója miben látja a boltok sikerét. Némi bevezető:

A Harvard Business Review “A kiskereskedelem jövője” cikksorozatában most Jonhson publikált egy cikket “Amit az Apple boltok építése közben tanultam” címmel.

Az első dolog: többen is nekiszegezték azt az állítást, hogy az Apple boltokat alapvetően azért tudta sikerre vinni, mert a termékek jók, és az emberek agyatlanul is megvásárolják őket (a Samsung legutóbbi reklámja kreatív “tompáknak” próbálja az iPhone felhasználókat mutatni).

Johnson azzal érvel, hogy ha ez tényleg így lenne, miért van az, hogy azokban az üzletekben, ahol szintén lehet iPad-eket és Mac-eket vásárolni jelentős kedvezménnyel (pl. Amazon, Wal-Mart, Best-Buy) képtelenek elérni akkora árréseket, mint egy teljes áron dolgozó Apple Store?

Akit érdekel a folytatás, ide kattintson (vagy koppintson, ha mobil eszközről olvas)!

10 hozzászólás

Marci

Továbbra sem értem, hogy miért mondják az Apple termékekre, hogy “prémium ár”.

Handras

“A munkájuk az, hogy kitalálják mire van a vevőnek szükség, még akkor is, ha ez nem egy Apple termék. Más kiskereskedők a hangsúlyt a kereszt-értékesítésre (cross-selling) és a plusz-értékesítésre (upselling) helyezik, ahol tulajdonképpen az embereket ösztönzik a több vásárlásra és forgalomnövekedésre még akkor is, ha ők ezt nem akarják.”

Ehhez kepest minket allandoan azert cseszegetnek, hogy legyen tobb cross-sell, es upsell, pedig en is utalom ezt a modszert.

Ha bejon valaki mert szeretne egy macet venni, ne kezdjuk mar razuditani a vasarlora, hogy jah es am tudsz venni hozza monitort, meg airportot, meg egeret, meg kiterjesztett garit, meg stb stb stb.

Majd ha az ugyfel elegedett a termekkel, akkor kitalalja maganak, hogy milyen apple termeket szeretne melle vasarolni.

Til

Handras: volt már olyan akinek azt mondtad hogy nem való neki az Apple, menjen inkább le a Saturnba és vegyen valami mást?

Marci

Til: Szerintem Ők az egyetlenek, akik tényleg ezt csinálják és nem próbálják meg rád sózni csak azért, hogy legyen egy kis haszon. Tapasztalat.

angelday: Amúgy ezt nem teljesen a posztra reagálva írtam. Naponta belefutok abba, hogy siránkoznak az emberek, hogy az Apple prémium áron adja a termékeit, pedig nem. Nyugodtan eltekinthetünk attól, hogy itthon mennyibe kerülnek, mert a magas áfa meg a szar fizetések miatt mondják azt az emberek, amit. Az USA árak relevánsak, márpedig ott teljesen átlagterméknek számítanak.

codered

Handras: de ti nem vagytok Apple Store, “csak” egy kiskereskedelmi partner, vagy tévedek? Én simán el tudom képzelni, hogy amolyan jó zsaru / rossz zsaru módon az Apple a saját boltjaiban úgymond “barátságosabb” (értsd: kevésbé nyomulós) eladói hozzáállást követel meg, míg VAR-okat cseszteti, hogy hol a forgalom és hogy több upsell kéne meg miafaszom.

codered

Marci: ehhez képest az Apple-nek a jelen piaci körülmények között – itthon – kifejezetten jól jön, hogy a piac prémium brandként tekint rá. Így nem igazán kell megmagyarázni, hogy miért 1:1 arányban váltják a dollárt euróra.

Handras

codered: nem tudom mi az oka, hogy nalunk mast varnak el.

a dollart nem 1:1-ben valtjak, csak USA-ban netto arak vannak feltuntetve. Teny, hogy keresnek valamennyit az arfolyamon, de nem 1:1. Nezd meg xms.hu-n a netto arakat, a dollar arakat valtsd at 235-on, alig van par ezer forint difi.

Az europai nettoknal meg most epp olcsobbak is vagyunk ha 310-el atvaltod a nemet netto arakat.

Malachi

figyelemfelkeltő posztot a fekete péntekről! bár nem lesz olyan nagy durranás.