A Facebook, mint Golf-kalaptartó

Uj Péter elindította a blogját, az első poszt:

A kilencvenes évek legelején, amikor még viszonylag menő dolog volt újságírónak lenni, fiatalabb külpolos kollégák (neveket nem mondok, de tévénél dolgoztak) vetették be amolyan csajozós trükként, hogy összeszedték a szerkesztőségben az akkor még igen nagy számban előfizetett, szép, színes külföldi lapokat, Economistot, Newsweeket és a többit, és nem, nem olvasgatták, hanem szétszórták a tizenéves egyes Golf kalaptartóján, hogy este diszkó után/előtt lássák a csajok, kivel is van dolguk.

Manapság már nem fizetnek elő a szerkesztőségek színes külföldi lapokat, újságírónak lenni sem menő, csajozni egyes Golffal meg végképp nem lehet, viszont a Facebook nagyszerűen használható arra, hogy elérjük ugyanezt a hatást.

Van ez a WashPost Social Reader, meg a Guardian app meg a tetszőleges satöbbi, ami kiírogatja az ismerőseidnek (ha úgy állítod), hogy éppen mit olvasol. Nincs más dolgod tehát, mint végigkattingatni tíz perc alatt néhány rendkívül komoly témát, Annan heading to Moscow, Beijing for Syria talks vagy Nuclear watchdog chief accused of pro-western bias over Iran, és így tovább, aztán mehetsz vissza pletykablogokat olvasni/pornót/meccset/zenét tölteni/.