A megújult Plastik (2. rész) – a retinás logó

Annyiban mindenképpen biztos voltam, hogy gyorsabbnak kell lennem, mint Handrás. Ő tele van dohánnyal, iPad launchra fejleszttet magának visszaszámláló appot, van iTunesba listázott Handrás alkalmazása, Face-en rengeteg követője. Érdekli a technológia, mindenből megveszi a legújabbat, 5 rugóért hamburgerezik a városban: tehát a blogja is retinásodni fog. update: már dolgozik rajta az állatja!

Viszont tudtam, hogy nekem kell előbb lépnem. Ebben a kérdésben mindenképp.

Titokban kell tartanom mindent az utolsó pillanatig, különben megvesz kilóra mindent és átdizájnol, mégpedig előttem. És azt nem akarom. Én akarok lenni az első retinás blogger. Az első reszponzív blogger.

Tudtam, hogy a fejléccel, és azon belül is a Mario grafikával indul a balhé. Ha ez nincs meg, fújhatom a lufit. A kályháig kell visszamennem. Azt is tudtam, hogy nem akarok nagy eltávolodást a mostani márkaértékektől. A dizájn ilyen marad, mint amilyen most – alapvetően, csak éppen kivágjuk a WP Touch plugint és korszerűsítünk. Az én könyvemben a legjobb redizájn az olyan, mint a legészrevétlenebb redizájn. Igazából ha posztot sem írnék róla, akkor sem venné észre senki. No nem azért, mert észrevehetetlen, hanem azért, mert ha valami jó, akkor titkon is működik.

Azzal is tisztában voltam, hogy egyedül nem fog menni. HTML-t és CSS-t rakni nem olyan játék, amit egyedül, szabadidőmben összerakok. Itt nem WordPresst kell telepíteni, ide egy gyors kezű profi kell. Ráadásul olyan profi, aki elérhető és megfizethető.

Már nem tudom, hogyan jutottam el Benke “wyctim” Zsoltig. Arra emlékszem, hogy én vettem fel vele a kapcsolatot, de akkor még abban sem voltam biztos, hogy ő képes lesz rá. És abban sem, hogy érti, mi a faszt beszélek, hiszen nem volt ott a konferencián.

Wyctim legnagyobb meglepetésemre értette, sőt, a maga módján még lelkes is volt, így elkezdtük a közös munkát. Első lépésben egy új fejlécre volt szükség. Ehhez pedig artworkre. Szerencsére a videójáték istenei rám mosolyogtak, és sikerült megtalálnom a grafika nagy felbontású változatát.

Innentől nem volt megállás, nekiugrottam a dizájnolási folyamatnak. A szívem sebesen dobogott, hiszen tudtam: retina lesz, ha el nem baszom.

A logóval nem voltak különösebb gondjaim azt leszámítva, hogy jópofa, ami most is van, csak éppen segglyukat szív. Márpedig az nem jó dolog, újra kellett rakni. Szerencsére egy régi mappában megtaláltam korai kutatómunkám eredményét. A régi munkák több hónapos szemmel felfedezésének az is az előnye, hogy látni lehet, jól öregszik-e a dizájn. Ez jól öregedett, úgyhogy kifektettem a pultra, aztán nekiestem feszítővassal, hegesztőpisztollyal.

Az elkészült retina felbontású logó olyan nagy, hogy meg sem tudom most mutatni, mert nem fér el a 610 pixeles szélességen:

A navigációs menünek más fontot választottam, de megtartottam végül a barna raszteres dizájnját. Az értesítések mellől persze száműztem az ikonokat, RSS, Face – divat, divat, divat. (A Twitter egyelőre szekunder csatornám, de fejléclogóra ő sem érdemes.)

Innentől jöhetett a munka komoly szakmai része a HTML és CSS szakértelemmel, letisztáztam a dokumentumot, aztán átlőttem Wyctimnek.

(Folytatjuk…)