Skyward Sword kész

Pontosan 50 óra nettó játékidő alatt kivégeztem a Legend of Zelda: Skyward Sword játékot. Baromi jó volt, kár, hogy vége. Általában hétvégente volt időm vele foglalkozni, így történt meg, hogy a novemberben megjelent játékot április 22-én fejeztem be.

Sajnos nem csináltam meg benne minden oldal-küldit, ez picit bosszant, de azt hiszem, már nem is fogom. A játék úgy van kialakítva, hogy az utolsó bossfight után vége a játéknak, és ha akkor elmentjük az állást, már nem tudunk visszamenni a világba elintézni azokat a dolgokat, amiket kihagytunk. (Én egyébként nem mentettem le, szóval visszamehetnék megcsinálni néhány apróságot, de annak mi értelme volna? Már legyőztem a főszörnyet, a gonoszt hazaküldtem, most azért, hogy meglegyen még ez-az, semmi értelme. Egyébként megnéztem Gamefaqs-on, hogy milyen dolgokat hagytam ki, jó sok apróságot dugtak el még a játékban!)

Mit mondhatnék még róla? Szenzációs játék. Kellett, vagy öt évet várni rá az őt megelőző nextgen Zelda óta, nagyon megérte. Kár, hogy most megint nem jön újabb még jó sok évig. Ennyire gazdag, ötletes, szép játékot ritkán készítenek. Nekem vitathatatlanul 2011 játéka volt a Skyward Sword, csúcsélmény.

Nem mondom, volt egy-két rész, ami picit átgondolatlannak tűnt nekem, de ezek inkább a balanszra vonatkozó észrevételek. Nem láttam nagyon értelmét a pajzsoknak, az utolsó szörny kivételével tökéletesen el lehet lenni a használata nélkül, az eszközök tuningolása is olyan tessék-lássék dolog, senki nem használja. Látni, hogy szerették volna, hogy mindenki bogarakat gyűjtögessen a tuningoláshoz, ez valahogy nem volt rendben. A pénztárca és a pénz is kicsit olyan bugyuta: a játék vége felé lesz maximális erszényünk, viszont nincs inszentíva abban, hogy megtollasodunk. Valamit bele kellett volna tenniük, amivel ezt a részt izgalmassá teszik hosszabb távon is. Nincs sandbox jellege, elég lineáris. Egy-két dolog jelenik meg játék közben, de picit feleslegesnek érzem a visszagyaloglást benne: úgy lenne jó, ha mindig történne valami Skyloftban minden karakterrel, mindig lenne mit csinálni. A játék készítői alapvetően a fő sztorira koncentráltak néhány minijáték mellett. Ennyit a negatívumokról.

Mit mondhatnék azoknak, akik nem Zeldáztak még és kacérkodnak egy Wii-vel és a Zeldával? Érdemes nekivágni. Japán rajzfilm-szerű élmény, ügyességi játék sok logikai résszel. A hőst kívülről látjuk, de van első személyes szemlélődő üzemmódja is. Alapvetően felfedezős/szaladgálós/kardozós cucc, hosszú távon nem könnyű, alaposan meg kell tanulni a játékot, hogy sikeresek legyünk benne. De ajánlom, mert szörnyen jó játék. Valahogy itatja, viszi az embert folyamatosan, érdekes, látványos, kedves.

Leszámítva azt, hogy a főhős úgy néz ki, mint egy lány, én megadom neki a 10 pontot.