Project Giana

Az 1987-ben megjelent “The Great Giana Sisters” (aki nem ismerné) egy felejthető Mario NES klónnak indult, de annyira jól sikerült a játék, hogy még a Nintendo is mindent elkövetett annak érdekében, hogy bezárja a projektet és leállítsa a forgalmazást – ezért mára az eredeti dobozos játék meglehetősen fel is értékelt a gyűjtők körében. A játék egyébként túlélte, viszonylag nagy platformer siker is lett, sőt, a Nintendo 2009-ben még DS-re is engedte kiadni. Íme a Commodore Világ címlapjait megszégyenítő cover art:

Az eredeti fejlesztőcsapatból verbuválódott, aztán csődbe ment, mára Black Forest Games néven újra feléledt szintén német cég most nekiállt, hogy a játék 25. születésnapjára megcsinálja a korszerű “XBLA indie” változatot. Csatlakozott még Chris Hülsbeck is, illetve a svéd chip-metál banda a Machinae Supremacy (ingyen letölthető számok itt).

Mindenképpen pozitívumként értékelendő, hogy első körben nem a Kickstarterre mentek, hanem nekiálltak a játék fejlesztésének, sőt, gyakorlatilag már a vége felé is járnak, további asseteket, szörnyeket, bossokat szeretnének még bele fejleszteni. Most viszont úgy döntöttek, hogy összekalapoznak 150 ezer dollárt, mert ennyiből el tudják készíteni azt a “basic” változatot, amivel ők is elégedettek lennének. A pitch videó elég jól összefoglalja:

Részletesebb gameplay:

Nekem nagyon tetszik, látszik rajta, hogy egy 30 fős csapat dolgozik, akiknek ezek szerint maradt elég lóvéjuk a korábbi cégből, hogy A) megvegyék a felszámolótól a jogokat (ez el is hangzik a projekt leírásában), másrészt pedig B) finanszírozzák egy ekkora cég működését októberig, amikor piacra viszik első játékukat. Őrület, hogy ilyesmibe belefognak pusztán azért, mert hisznek benne.

A Kickstarteren elég sovány a dolog, nagyjából a megcélzott pénz felét szedték össze, viszont ettől függetlenül be fogják fejezni, maximum tartalmilag lesz vékonyabb. (Reálisan belegondolva nyilván megcsinálják rendesen, komplett játék lesz ennek ellenére is, de a pénzzel lazábban mozoghatnának.) Ehhez képest roppant lelkesek, 300 ezer dollárnál már a “nyitott” Ouya konzolplatform porton is gondolkodtak, de most nem tűnik úgy, hogy még akár a legkisebb célt is el tudnák érni.

Aki annak idején játszott az eredetivel és szereti a fenti pitchet, fontolja meg, hogy támogatja a projektjüket.