Mobil app vagy mobil weblap? És hogyan mobil app?

Teljes mértékben egyet tudok érteni. Alapvetően minden nagyobb kiadó nekiesik a saját appnak, mint Tóth az anyjának, gyártanak, készítenek, mindenkinek kell egy app. Kérdés csak annyi, hogy minek és hogyan van értelme.

Én például soha nem indítom el az Index appját (bár ott nagyon klasszul jelennek meg az inline képek), semmi előnyét nem látom a Mobile Safarihoz képest abban az esetben, ha olvasgatni kívánok (mint az esetek nagy többségében). Az Index appban el lehet ugyan menteni cikkeket, de erre én az Instapapert használom. Van offline módusz benne (picit mélyebbre helyezve) és kényelmesebben lehet böngészni a videókat – de ez nekem meg nem akkora előny, hogy mindig kivárjam, míg elindul az app. De ha belegondolunk: miért is keresgetnék ikonokat, amikor a Safari mindig egy koppintásra van?

De mi van akkor, ha van egy jó appunk és kínálni szeretnénk?

Szerencsére az Index korábban már elkészítette a weblap okostelefonos változatát is, bár ezt az “Add to home screen” undorító popover megoldást használják, a helyett, hogy korrekt módon meghivatkoznák és promóznák a fejlécben a saját appjukat az Apple Smart App bannerével. Ez csak egy egy soros kiegészítés lenne a fejléc meta tagjei között:

<meta name="apple-itunes-app" content="app-id=myAppStoreID, affiliate-data=myAffiliateData, app-argument=myURL">

Az affiliate-date és app-argument ráadásul opcionális. Mi magunk is megnézhetjük működés közben, ha valamilyen iOS 6 rendszerű készülékünkkel elnavigálunk például a TED.com oldalára.