Az örök visszatérés

A monoton ülő munka nagyon kikezdi a harmincon bőven túl levő embert, ezzel a kérdéssel foglalkozni kell. Az már nem állja meg a helyét, hogy leülök és eszem, amíg jól esik. 🙁

Megint rákezdtem egy fogyasztó programra. Ezúttal úgy döntöttem, hogy az őszt célzom be magamnak, mint végeredményt, de nyárra szeretnék már elérni látható súlycsökkenést. Őszre igazából az izmok megerősítése az endlösung, viszont nem kívánok ún. fitnessz-nácivá avanzsálni, mert az nem érdekel. (Bár tudom, hogy ha benne vagyunk, könnyen elkap a gépszíj. Igazából két út van: az ember nem tud benne lenni, vagy “ráfagy” és könnyen fitnessz-nácivá válik, aztán jöhet a búzafűlé.)

Újrakonfiguráltam ugyanakkor az alkalmazott metódust. Már volt több kampánykísérletem, sokat tanultam az idők során, van valamennyi XP-m, amire építhetek. Most nagyjából ezen vezérlő elvek mentén igyekszem:

– reggeli és ebéd, ahogy a csövön kifér, nem érdekel, eszem, mint eddig (kenyeret, édességet, ha éppen azt kívánom)
– vacsora 18:00 körül, de akkor már nem sokat (ha később van a vacsora, még kisebb adagot, fél adagot fogyasztok, vagy salátát, ezt érzi az ember, lényeg az, hogy akkor már nincs zabálás, nassolás)
– este ha megéhezem, egy alma, vagy valami más gyümölcs, zöldség
– esti alkoholfogyasztástól is tartózkodom, de ha megkívánok egy sört egy héten, nem fogom magamtól megvonni, mert az egy faszság
– ha úgy alakul, be fogok zabálni, de ez alkalmi dolog lesz csak (ezt is érzi az ember, egy-egy időnként belefér)
– sportba is tervezem a visszatérést (az elmúlt hetekben egy fogfájás térített el a futócélomtól)
– erősíteni nem fogok, míg el nem érem a testsúly célomat
– “no lift”, azaz nem megyek lifttel (egy kivételszabály van, ha társaságban vagyok és együtt liftezünk, nem irányítom magamra a figyelmet ezzel)

Nem tűnik nagy dolognak, igazából este 6 után jön a lényeg, a megvonás része. El tudom képzelni, hogy 4-5 kiló csökkenést tudok elérni ezzel egy-két hónap alatt, utána pedig új módszert kell majd alkalmaznom. A célom egyébként most lemenni 90 kiló alá (98 vagyok), aztán utána jöhet az izmosodás és a fehérje intenzívebb táplálkozás.

Nagyon fontosnak érzem, hogy nem akarok ennél drasztikusabb dologhoz nyúlni, mert az ki tudja kezdeni a szervezetet. Aki egyik napról a másikra gyökeresen változtat az étkezési szokásain, meg fogja szívni valami nagyon nehezen múló betegség formájában, még akkor is, ha amúgy csak makulátlanul egészséges dolgokat eszik. Szépen fokozatosan kell újrakonfigurálni. Nekem most az a célom, hogy az esti zabálásaimat építsem le és súlycsökkenést érjek el.

Kísérlet képpen bátorítok mindenkit, hogy egy nap próbálja ki a 6 után nem evést, maximum egy almát 9 órakor, kíváncsi vagyok, ki hogy bírja (twitteren olvasom a folyamot). Szerintem teljesen jól ki lehet bekkelni, csak a tarkón levő szúrás, a mentális béklyó az, amin át kell tudni lendülni. Általában ez nem szokott sikerülni.

Időnként majd beszámolok, hol tartok.