Pikmin 3 első körben

Tegnap este beleraktam néhány óra játékidőt. Kíváncsi voltam, mi a játékmechanizmus (és most nem a kis pikminek irányítására gondolok), hanem arra, hogy mitől lesz ez érdekes és tartalmas játék. Van szerencsém jelenteni, hogy Nintendo never fails to impress.

Disclaimer: a korábbi Pikminben is hasonló, ha nem ezzel azonos a mechanika, azokat nem ismertem.

Napokra osztott körök vannak, egy nap nem tart tovább kb. 15 percnél. Pont olyan rövid, hogy egy-két dolgot tudjunk a szakaszon megcsinálni és folyamatosan rajtunk legyen a stressz – mondom, miért. Három főszereplőnk van, ezek közül egy nap végén 1, 2 vagy 3 személy tartózkodik a bázisban (egy űrhajón). Minden nap végén elfogyasztunk a rendelkezésünkre álló gyümölcslé készletből egy üveggel (azt hiszem ez független a legénység számától). Ez azt is jelenti, hogy minél többször megyünk tovább egy nappal, annál inkább lefogyasztjuk a gyümölcslé készletünket.

screenshot a játékból

Gyümölcslét a pályán eldugott giga méretű szamócából, citromból kell pótolnunk. Minden játéktéren csak bizonyos számú gyümölcs van elrejtve, amiket szintén meg kell (érdemes) találni és feldolgozni. Ez alatt azt értjük, hogy a kis pikmineknek kell visszavinniük az űrhajóba – időnként story itemeket is vissza kell cipeltetnünk. Minél nagyobb az objektum, annál több pikmin kell a szállításhoz. Ez viszonylag lassan megy és ha pont akkor lesz vége a napnak, amikor éppen cipelnek valamit, azok a pikminek elpusztulnak. Csak naplementekor a hadrendben levő, vagy a bázis mellett állomásozó pikminek élik túl az estét.

Elég sok stratégiai elemet kell tehát alkalmaznunk, ha sikeresen és hatékonyan akarjuk megcsinálni a napokat. Egy nap általában kis felfedezés, szörnyek leverése, logikai elemek, építkezés satöbbiből áll.

Minden nap után ment a játék és Time Machine-szerűen bármelyik naptól újrajátszhatjuk a játékot (természetesen ugyanazokkal a statokkal indulunk, mint amikor a napot kezdtük). Arra is lehetőségünk van, hogy megnézzük replayben a térképen az egységeink mozgását és kitaláljunk más stratégiát a napra. Nincs nagyon értelme előrefelé menni, ha nem jók a megmaradt pikmin és pályán talált gyümölcs számaink.

A bossfightoknál lehetőség van arra is, sőt, a játék is javasolja, hogy egy napon leharcoljuk az ellenséget, aztán a következő nap befejezzük, nem gyógyul ugyanis újra. Ennek csak ugye egy napugrás az ára, ami felhasznált gyümölcsöt jelent.

Grafikailag is remek az egész, talán ez az első Wii U játék, ahol látni lehet a hardver képességeit. Nintendo szemnek mindenképpen csúcs, de nem jobb egy XBOX vagy PS3 grafikai szintjénél. Persze mindez engem egyáltalán nem érdekelne, ha nem lenne jól kitalálva a játék. Egyelőre maximálisan tetszik és természetesen beszarás aranyos.