A Samsung próbálja megérteni az Apple titkát

Kiküldött egy titokban dolgozó forgatócsoportot az iPhone 5c/5s launchra, CNET:

Rather, a Korean video and photography crew documented the scene and interviewed reporters to figure out why Apple has such a rabid following. The videographers asked questions such as, “Is the line shorter or longer this year than last?” and “Is the crowd more excited or less than previous years?” All questions revolved around whether Apple seemed to be losing a bit of its cool factor or if the company’s fans remained as loyal as ever. (…)

“Other companies release new phones, but there’s not as much passion and heat [from buyers …] It’s only Apple. Why? We’re curious.”

Két dolog: 1) a cikkből kiderül, hogy nem a Samsung Electronics küldte ki a forgatócsoportot, hanem a nagy Samsung csoport marketinges részlege, tehát ez a fenti nem “Samsung” per se, hanem a cégcsoportból valaki 2) nincs abban semmi kivetnivaló, ha meg próbálják érteni azt, hogy mi a siker titka. (Mondjuk fura, miután ők gúnyolták az Apple-nél sorbanállókat tavaly reklámban, szeretnének ők is ekkora sorokat terméklaunchon.)