IronFall (3DS)

Fernando Velez programozó és Guillaume Dubail francia grafikus neve gondolom nem mond sokat senkinek, viszont ha az Amigás “Jim Power” platformert említem 1992-ből, talán jobban oszlik a köd:

A Jim Powert még a francia Loriciel adta ki, aztán a fenti duó együttműködött fejlesztőként más kiadók mögött is a borzasztó fantáziadús “VD-dev Games” néven (nyilván a vezetéknevük kezdőbetűiből). Alapvetően a Nintendo platformra tolták ki az unalmas franchise játékok remek portjait. Néhány kiragadott példa GameBoy Colorról:

Lucky Luke (1996), Infogrames Multimedia SA
The Smurfs’ Nightmare (1997), Infogrames Multimedia SA
Looney Tunes: Carrot Crazy (1998), Infogrames Europe SA

A duó készített utána egy sor szintén licencelt játékot bérfejlesztésben GameBoy Advance-re, sőt, egyet még DS-re is. Ez utóbbi az Ubisoft gondozásában megjelent “C.O.P.: The Recruit” 2009-ből, ami elég rossz kritikákat kapott és rettentő rosszul is sikerült, viszont ők ketten beleadtak mindent ebbe a GTA-klónba. Minden egyes játékuk csúcsra járatta a hardvert, amin futott.

És most jön a következő dobásuk, az IronFall.

Látszólag egy egyszerű Gears of War inspirálta játék, viszont most is hozza, amit minden játékuk hozott: technikailag és grafikailag a konzol határait súroló megoldást, megkérdőjelezhető játékmenettel és egyediséggel. Ezúttal olyan grafikát készítettek, amit még nem látott a 3DS, ráadásul mindezt 60 FPS-sel tudja, a szokásos Velez-féle motor szétoptimalizálással. Kiadtak egy tech demo trailert is hozzá, ami az engine dolgait mutatja be, kötelező látnia mindenkinek. Persze aki teheti, jobban teszi, ha letölti a honlapjukról a videó 60 FPS-es változatát (direkt link). Az egészet assemblyben írta Velez:

Egyelőre nem tudni, hogy mikor jelenik meg, valószínűleg csak eShopba kerül majd. Megjelenés: 2014 tavasza.