Snowfall

Az hosszan scrollozós cikkdizájnt a New York Times “Snowfall” cikke alapján szokás azonos néven nevezni. Egy snowfall cikk kifejlesztési költsége elég magas ahhoz, hogy Magyarországon ne legyen a kiadók számára elérhető valóság. Egyetlen példát tudok mondani, a vs.hu-t, aki már a harmadik multimédiás anyagát indította el. Szabó Gergő hasonló posztjában erre a konklúzióra jut:

Erről fog szólni a következő években az online média.

Azzal egyetértek, hogy a tartalomfogyasztásnak nagyon jól áll ez a minimalista, hosszan scrollozós, nagyképes megjelenés, viszont abban nem vagyok biztos, hogy a magyar büdzsé képes lesz tíz fős teameket eltartani egy-egy nagyanyag prezentációjához. Másrészt azt is vegyük észre (LÉGYSZI), hogy az ún. “ezer wattos parasztvakítás” mögött mindig egy megírt cikk áll, aminek működnie kellene ezen a dizájnon is. A vs.hu első ilyen anyagának unalmasságán a rávilágított wattok sajnos nem voltak képesek változtatni, végigkínlódtam rajta magam, hogy le tudjam írni ezt a mondatot.

update: Uj Péter egy találó hasonlattal a snowfall itthoni változataira:

pontosan olyanok lesznek, mint a magyar kozonsegfilmek. nehany
legkinosabb hollyíwoodi klise kinosan benan megcsinalva.