Működnek a szponzorált posztok?

Fortune.com:

People feel deceived when they realize an article or video is sponsored by a brand, and believe it hurts the digital publisher’s credibility, according to a study.

Kifelé nézve engem is zavar, ha valamiről később derül ki, hogy szponzorált poszt volt. Ha világosan és egyértelműen látszik, hogy mi az, akkor nem. Én egyébként egyformán átszkennelem azokat a szövegeket is és elolvasom, ha érdekel. (Szakmai dolog, de azt mindig meg szoktam nézni, kik és miket hirdetnek ebben a formában, ennyiben nem vagyok releváns vélemény.)

A Plastikon már csaknem két éve futnak a szponzorált posztok. Ezeket én írom meg a hirdetők hozzám eljuttatott anyaga alapján. Azt hiszem, nálam az elkülönítés teljesen egyértelmű:

– más betűtípus (talpas)
– más szín (kék)
– kék “Hirdetés” felirat
– “(x)” megjelölés a címben (az RSS-ből olvasók miatt)
– “(szponzor)” megjelölés a promóciós tweetben, Facebook lapon

Ha valakinek az itt megjelent ilyen hirdetésekkel, vagy magával a programmal kapcsolatban van bármilyen irányú véleménye, örülnék, ha megosztaná akár nyilvánosan Facebookon, Twitteren, vagy emailen. Hogy egyszerűsítsem a dolgot, felteszek egy kérdést is: a Plastikon megjelent szponzorált posztokat el szoktad olvasni? Ha elolvasod, hogy tetszenek?