Pixelezni retró cuccokat? Pyxel Edit!

A “tileset” alapú gondolkodást emelik magasabb szintre, ahogy rajzolunk jobb oldalon a program mutatja, hány különböző csempe kell ahhoz, hogy összerakjuk a végeredményt. Ennek természetesen annak idején hardver limitációi voltak, ma leginkább azért használják, hogy kellően flexibilisen lehessen pályát tervezni a pixeljátékokhoz.

A Pyxel nevű editor Mac és Winre is elérhető nyilvános bétaként (sajnos Adobe Air kell a futtatásához), legalább 9 dollárt (kb. 2 rugó) kell érte fizetni. Ez őrületesen kevés pénz, ráadásul egy rétegpiacon, lehet, hogy veszek is egy licencet, hogy támogassam Daniel Kvarfordtot.

Itt pedig egy timelapse videó, ahogy Simon Bachmann, a korábban már ismertetett “Halfway” nevű játék fő pixelgrafikusa megrajzol néhány dolgot Pyxelben: