Twitter logo evolúció

Összefoglaló a New York Times-on arról, hogy a Twitter mikor és milyen logóra cserélte a márkáját. A sztori rövidítve annyi, hogy amikor indultak egy 15 dolláros iStockphoto illusztrációt vásároltak az angol Simon Oxley-től. Oxley a mai napig árulja ennek a madárnak egy variációját. 2009-ben aztán Biz Stone és Philip Pascuzzo csinálták a “hajas” madarat, aminek később eldobták a színeit, végül ezt emelte a mai szintjére 2012-ben Doug Bowman (idén májusban hagyta el a hajót).

Tudtommal egyébként a türkiz “t” betű soha nem volt a Twitter hivatalos logója, talán valamiféle Facebook hatásokra terjedt el a neten. Én általában egy új site esetén rápillantok a használt Twitter ikonra, ha még a régit látom, akkor tudom, hogy a webdesignernek kijár az “igénymentes övezet” matrica. Hasonlóan egyébként a dátumot is érdemes megnézni a lapok alján, abból mindig lehet arra következtetni, hogy hány éves az éppen használt design. Ha régi, általában belepillantok a forrásába is, előbújik belőle szépen a tábla alapú dolog időnként. Még szerencse, hogy a böngészők nagyon toleránsak manapság.

/via @iraszl