Scrolling UX

Rebecca Gordon és csapata azt nézte, hogy scrolloznak-e az emberek különböző vizuális kulcsok hatására, illetve azok mennyire befolyásolják a scrollozási hajlandóságot.

we conducted user testing with 48 participants over 3 days. We did so using unmoderated remote testing to see how this less conventional methodology would compare to mediated testing, our usual approach.

Ami visszajött: mindenki, függetlenül bármitől, scrollozik. A fenti kutatás során a felhasználók több, mint 90%-a azonnal tekerni kezdte a képernyőt, teljesen mindegy, hogy tettek oda nagy méretű lefelé mutató nyilat, vagy sem, vagy megmutatták-e a lenti érdemi részt, vagy sem.

Emlékszem még régebbről, hogy nagyon gyakran jött vissza a business oldaláról az a feltételezés, hogy a “first view”-ba kell tenni a tartalmat, hogy megtalálják, azonnal lássák. Igen, van ebben is logika, mint ahogy abban is, hogy a nagyobb logó jobb. Ettől függetlenül jó lehet tudni, hogy az emberek szeretnek scrollozni és azonnal meg is teszik.

Főleg egyébként akkor, ha nem görgős egerük van, hanem pöckölhető touchpadjük, érintőkijelzőjük, vagy ilyen egerük, egyszóval kényelmes eszközük.