Kalandozásaim az online gaming rendelés világában

Három Nintendo játékot kértem közelgő születésnapomra, és én rendeltem be mind a hármat. Mivel nem minden cégnél volt minden, némi keresgélés után úgy raktam össze, hogy az 576-ból megrendelem a Hyrule Warriorst, a Konzolvilágból pedig a Captain Toad-ot és a Bayonetta 1-2 bundle-t.

Ehhez be kellett regisztrálnom a helyekre és felhasználókat kellett létrehoznom. Kiderült, hogy sehol nincs már Captain Toad, így azt a Konzolvilág rendelésből az online felületen lemondtam (hogyan történhet meg? úgy, hogy az “utolsó darabokat” megengedi rendelni a rendszer és a visszaigazolásban jelzik, hogy “nincs”). A rendeléseket mindkét esetben az EPAM-hoz kértem (szállítási cím), ehhez felcímzett borítékban kellett a recepción hagynom a pénzt.

576

A visszaigazoló mailen mindkét cím a számlázási volt. Visszaírtam nekik, hogy nem így adtam le a rendelést. Erre viszonylag gyorsan jött a válasz, hogy javították. Kaptam egy új mailt, helyesen szerepelt minden. Eltelt 24 óra, hív a futár, kivitte bazmeg a rossz címre. Mondom neki, hogy az értékesítő cég rontotta el. Futár vissza. Kellett írnom egy új levelet nekik. Másnap sikeresen landolt a játék az EPAM-ban, átvettem a csomagot.

Konzolvilág

Megkaptam a visszaigazoló emaileket rendben. Egy nappal tovább tartott az átfutás, mint az 576-nál. Hívott reggel a futárcég. Mintha csak nem töltöttem volna ki a rendelésnél, fogalom nélkül voltak azt illetően, hova kell vinni. Tüzetesen átbeszéltük, hogy a Corvin Offices, Futó utca, hányas szám, hogy kell felmenni, milyen néven van, Schaffer, igen, s-c-h-a-f-f-e-r, boríték, aprópénz. Arra kértem őket, hogy 17:00-ig hozzák, mert utána bizonytalan már, hogy meddig vagyok benn.

17:36-kor felhívtam őket, hosszasan próbáltuk nyomozni a diszpécserrel, hol lehet a csomag. Mivel a konzolvilág a saját rendelésszámát adja nekem, nem tudtam a futárcéggel kinyomozni, így név és cím alapján próbáltuk azonosítani. A reggeli telefonos emberrel ellentétben most nem tudtak azonosítani, sőt, kiderült, hogy semmilyen módon nem talál a rendszerben semmit, pedig “decemberig visszamentem”.

Felhívtam a Konzolvilágot, bemondtam a rendelésszámot. Megkértek, hogy várjak, kisvártatva közlik velem, hogy “rendszerprobléma” van és a játék időközben elfogyott. Sajnos nem bírtam ki és ezen a ponton beleröhögtem a telefonba, kértem, hogy töröljék a rendelést és bontottam a vonalat.

Lindának van igaza, egy játék tényleg elég. Nem is tudom, hogy mi a faszt akartam, vagy vártam, vagy egyáltalán.

update: a poszt kikerülése után kettő dolog történt. Az első, hogy megcsörrent a telefonom, egy futár jelentkezett be. Igen, ő volt a Konzolvilág futár, aki egy alternatív dimenzióból keveredett most elő, hogy leadja a Bayonettát. És le is adta, a játékot átvettem a portán. Fogalmam sincs, mi történhetett.

A második dolog: megcsörrent újra a telefonom és Vígh Attila, az 576 marketing managere jelentkezett be. Azt mondta, hogy először is már van Captain Toad, másodszor pedig csütörtök éjfélig beállítottak egy 5%-os kuponkódot bármelyik Nintendo termékre, kijelentkezéskor be kell adni a plastik.hu kupont az érvényesítéshez. Meg is rendeltem a játékot. Természetesen bárki felhasználhatja, azért is írom ide.