Legend of Zelda: Majora’s Mask – első benyomások

Hétvégén elkezdtem ezt a játékot. Többektől hallottam, hogy milyen jó a grafikája, szerintem elég egyszerű, csak a statikus részeken raktak be extra modelleket, a fő játéktéren viszont a struktúrák értelemszerűen ugyanolyanok, csak jobbak a textúrák. Egyszóval érződik rajta, hogy nem mai dolog. Ettől függetlenül nincsenek gondok vele, ezt is inkább csak a teljesség kedvéért említem.

A játékkal csak a GameCube-os kiadásban kezdtem bele, ott is csak az elejéig vittem el, azaz addig a pontig, amikor elindul az első három nap. Ez úgy néz ki, hogy megérkezünk a városba, aztán a program kiírja, hogy 72 óránk van hátra, majd ezerrel elkezdenek tekerni a percek. Elsőre meglehetősen bizarr látvány: állunk a tök ismeretlen városban, mindenféle NPC-k szaladgálnak, ajtók vannak, fogalmunk sincs, mit lehet csinálni és alul megy az idő. Egyáltalán hogyan álljunk neki?

Most megint eljutottam eddig a részig és úgy voltam vele, hogy nézzük meg, mit csinál a játék. Valamiért azt gondoltam, hogy ha le is jár az idő, akkor sem lesz semmi komoly baj. Hát ezt gyorsan rövidre is zárom: komoly baj van, tényleg nekimegy a hold és Game Over.

De akkor most mi van?

Érdemes tényleg kipróbálni és elkezdeni, mert van benne logika és nem voltak hülyék a készítők. Aki maga akarna inkább felfedezni, az hagyja is abba az olvasást, aki inkább kíváncsi, annak leírom nagyjából: a játékban valóban az utolsó három nap eseményei zajlanak és a hold tényleg összeütközik a földdel. Valóban elég gyorsan megy az idő, picit több ideig tart a három nap, mint egy teljes óra. De akkor hogy lesz ebből gaming? 🙂

Az első három nap gyakorlatilag arról szól, hogy megismerjük a várost, egy-két apró feladatot megcsináljunk (egyáltalán nem kell feszülni, úgy van megtervezve, hogy a harmadik in-game nap végére jön nagyjából mindenkinek össze kényelmesen), aztán a harmadik nap végén megkapjuk az Ocarina of Time-ot (TIME! ÉRTED!!), amivel bármikor vissza tudunk repülni az első nap elejére.

Igen, ezzel visszavezettük az egészet a jól ismert Idétlen időkig, vagy még sokkal inkább az új Tom Cruise “Edge of Tomorrow” filmig, hol ugyanaz a dolog ismétlődik folyamatosan. Ez persze baromi érdekessé teszi a játékot. Ha ugyanis visszaugrunk a három nap elejére, akkor néhány dolgot leszámítva a játék reseteli magát, a legtöbb szereplőnél elért progress visszaáll az elejére, elvesznek a tárgyaink, az addig megszerzett pénzünk stb.

Nem kell nagyon ettől sem megijedni, a pénzt be lehet tenni bankba és onnan újra elő lehet szedni, mindössze csak bele kell tervezni az útvonalba is még a kanyart. Rengeteg sidequest is van, ami időkhöz kapcsolódik, ezekre lehet alerteket tenni, egy kis könyvben pontosan követni, hogy melyikkel mi a progress és melyik nap történt stb. nagyon jó kis frameworkot csináltak hozzá.

Komoly, jó cucc.