Particle effects

Itt van ez a kép:

Sajnos nem tudom megmutatni mozgás közben, de Léo Chéron front end fejlesztő honlapján meg lehet nézni. Eredetileg az ő arcával indul, viszont ha lejjebb scrollozunk, a referenciákon hoverre szépen átalakul a kép.

Chéron készített hozzá egy interaktív generátort is, amivel nagyon látványos dolgokat nem lehet ugyan csinálni, viszont látszik, hogy néz ki, ha nem egy fotóra másznak a hangyák. Egyébként ez sem teljesen igaz, mert a particle-ök, ha jól értem, mindig egy képet, mint vector field referenciát használnak fel, amihez a mozgásuk igazodik. Ha az ún. perlin noise képet rakjuk be (ismertebb nevén: Photoshop Generate clouds), akkor kapjuk ezt a kiegyenlített eloszlást.

Amit fontos megjegyezni, hogy Chéron mindenkinek elérhetővé tette a forrást, viszont deklarálja, hogy ő is csak egy 2011-es poszt alapján adaptált ThreeJS-ben. Az eredeti posztot nagyon érdemes áttanulmányozni, mert Ralph Hauwert (UnitZeroOne) felépíti a teljes effektet a nulláról ActionScriptben.