Néztem: War of the Worlds

Nem ismertem az alapsztorit. Az első fél órában még érdekesnek mutatkozó film a hátralevő másfél órában egyetlen kérdéssé állt össze bennem, ami a “mi a faszom ez?” vonalon írható le.

“It’s nothing you can really describe. The whole thing is very experiential. The point of view is very personal — everybody, I think, in the world will be able to relate to the point of view, because it’s about a family trying to survive and stay together, and they’re surrounded by the most epically horrendous events you could possibly imagine.”

— Spielberg nyilatkozta a film történetéről

Remélem jó komolyan vette magát és jó komolyan vette magát mindenki, aki a film készítésében közrejátszott. Hatalmas költségvetéssel készült semmiről van szó ugyanis.

H. G. Wells 1898-ban publikálta az azonos című regényét. Akkoriban még gondolom jónak számított egy ilyesmi téma, hogy jönnek az marslakók (konkrétan) és leigázzák az embert. Hopp, építsünk az emberek félelmeire (gyk: ufó iga) és máris megvan a jó sztori. Meg persze a bújtatott brit kolonizációs kritika benne. Akkoriban még hittek abban, hogy a Marson van élet (én még most is hiszek, egyébként).

Eleve egy orbitális faszság ebből és csak ebből ufó katasztrófafilmet készíteni. Aki ugyanis azt gondolja, hogy egy olyan fejlett társadalom, aki képes war machine-eket készíteni, interplanetáris útra menni és idegen bolygókat se szó, se beszéd alapon leigázni (hogy az ottlakók vérét szivornyázza, majd rájöjjön, hogy voltaképp a bolygó mikroorganizmusai valójában nem is jó az ő szervezetének) az — már bocsánat a szóért, de — fogalom nélkül van. Maximum a kifejletlen majomemberek voltak azok, akik erőszak árán harcoltak valamiért ennyire értelmetlenül.

Megértelek kedves Steven Spielberg, hogy eljátszadoztál a több száz millió dolláros gondolattal, hogy “mi lenne, ha jönne az ufó iga”, filmre vitted a kor technológiájának megfelelően realisztikus eszközökkel azt, hogyan tud egy család (és emberiség) túlélni egy ilyen katasztrófát. Ám megfeledkeztél arról, hogy ez így önmagában tökéletesen értelmetlen és differenciálatlan. Nincs semmi backbone, amire az egész felhúzható és működőképes. Darabokra hulló, gecidrága unalom, amin-már-megijedni-se-lehet mozi.

Steven Spielberg konkrétan csinálni bírt egy filmet, ami nem szól semmiről, nincs semmi értelme, semmi küldetése. Engem az egészben szomorúvá az tesz, hogy ezek a gazdasági vállalkozások, amik egy ilyen filmről szólnak (értsd: 132 milló dolláros budget, a főszereplő fizetése 10 millió dollár, a mozijegy eladások bevétele pedig majdnem 600 millió dollárra rúgnak — mi ez, ha nem siker?), sikeresek tudnak lenni.

Mi emberek azzá tesszük, mert megvesszük a jegyeket. (Én is megtettem volna, régóta terveztem, hogy megnézem a filmet.) Komolyan mondom kedvem lenne akkorát flippelni, mint tegnap Paudits Béla.

Nekem ebben a bigscreen-scifi műfajban még mindig az 1997-es “Contact” viszi az über-pálmát. Az a történet legjobb emlékeim szerint remekül konzisztens és érdekes volt. Azon a részen meg, amikor Jodie Foster találkozik egy idegennel, aki az apja képét ölti magára és mondja el neki, hogy “könnyebbé akartuk tenni számodra a dolgot” konkrétan a könnyeket csalta a szemembe. (Erősen parafrázálok, mert már nem emlékszem pontosan.)

Spielberg egyébként el bírta baszni az “A. I.” filmet is, de rendesen, pedig az jó lett volna. A “Munich”-et meg fogom nézni (elkezdtem egyébként, de nem volt túl érdekes) és ha nem lesz jó, akkor végleg beírom a csávót az impotens kóklerek közé. Van egy olyan érzésem egyébként, hogy a “Munich” — túl persze a borzalmakon — valamiféle bújtatott cionista mozgalmi induló lesz, melyből ismét megtudjuk, hogy zsidónak lenni milyen rossz, meg őket mindenki csak bántja.

Kedves Steven Spielberg, felteszem, hogy amikor ilyen filmeket csinálsz, mint a “War of the Worlds”, akkor erre nem szoktál gondolni. Márpedig itt egy picit hiteltelenedik számomra a dolog, meg az egész mozigyáros intézmény, ami köréd az elmúlt évtizedekben épült.

29 hozzászólás

Ehehhe

SAS!

Szívemből szóltál! Soha nem commentelek, de ezt a szösszenetet muszáj dícsérnem!! REMEK!!! További jó munkát!

Balazs

Vilagok harcabol meg mindig az eredeti verzio a “nezheto”. A tortenet mai szemmel persze nevetseges, de eszben kell tartani, mikor keszult, es milyen hatasa volt a radiojatek valtozatnak, amikor leadtak.
Nincs sok ertelme esz nelkul mindennek elkesziteni a modern verziojat, mert valtoznak az idok..

dvorcsak

nem lattam az emlitett filmet (tom cruise egy fasz szcientologus, ami nem zarja ki azt, hogy megnezzem a filmjeit, de nem eroltetem meg magam, bar a dvd ott rohog valaho a polcon – kaptam), de a zeneje az nagyon utos (marmint a Jeff Wayne altal jegyzett musical version), es a tortenete, amikor is a bbc leadta (ha jol tudom, radio jatek volt eredetileg), es a sok hulye ember nem fogta, hogy ez musor, es beszartak jol mind .-)

ato

azert hadd szeressem azt a hangot,amikor a humanok apritodnak, es a kamera utja a kocsi korul, mikor a varosbol menekulnek, megfogott. a munich egyebkent nagyon jo, ne irj le senkit

Henk

Tényleg elég buta film, de azzal nem értek egyet, hogy az A.I. el van baszva. Szerintem az úgy tökéletes, ahogy van. J. Williams zenéjéről már nem is beszélve..

huma

Az Ai igenis kicsit el van húzva, de amúgy rendben van. de a Catch Me If You Can és Minority Report sem túl problémás, pedig azokat is az évezredforduló után csinálta.

addikt

A Contact tényleg jó volt valamiért, különösen az Adolfos jelenet.
A Wells könyv egyébként nagyságrendekkel jobb a filmnél, pláne ha figyelembe vesszük mikor íródott. A történet persze megkérdőjelezhető de a para azért átjön rendesen.

daveed

En lattam a Munich-et, semmi ertelme. (talan meg a TWOW nel is szarabb)

fogtunder

a war of the worlds éppen annyit ért meg, amennyit kaptam belőle: egy mozis rip-et. persze, így pont azt dobtam ki, ami elvihetné a hátán, az effekteket, de ha azt akarok látni, előveszem a ff: advent childrent. amúgy a filmnek gyakorlatilag semmilyen értéke nincs, mivel felújítása egy régi filmnek, a színészi játék pocsék, a látványvilág meg csak látványvilág. kell néha az eye candy, de utálom, ha semmi más értékelhető nincs egy filmben.

az a.i.-t pedig nem ér szidni, nincs elkúrva, annak ellenére sem, hogy a végét tényleg nem úgy kellett volna megcsinálni. mondjuk kérdés, hogy kubrick gondolta így, vagy ez már spielberg hülyesége volt…

airween

Az AI szerintem is nagyon jó film lett, picit hatásvadász, de nagyon-nagyon jó (régóta foglalkoztat az értelem-érzelem kapcsolata). Viszont a Contact szvsz iszonyúan szar, alig bírtam végignézni. Persze lehet, hogy JF-től vártam többet a The Silence of the Lambs miatt, vagy túl sok logikát kerestem benne…
A WoW-nak elég volt a plakátját megnézni, hiába volt ott Spielberg neve, skippeltem.

_alesi_

Egyszeruen szegyen amit a Wells alkotasaval muveltek.
Meg a film parodiaja is lazan ravert harom korrel erre a borzadajra. Mondjuk az se volt a legsikerultebb darabja a Scary sorozatnak, de pl. a triPod-ok támadásánál sikerült vigyorogni.

Thinker

A Munich egy jó film. Tényleg. És egyáltalán nincs benne ez a cionista szál, mivel már az alapsztori is ezzel ellentétes. A muncheni olimpián palesztinok ölnek meg zsidó sportolókat, de a film ez után indul igazából és bemutatja a Moszad válaszát. Nem akarom elspoilerezni, szóval inkább nézd meg te is és kedves daveed is, mivel ha nem értettél belőle semmit akkor neked tényleg inkább könnyebb filmekkel kéne próbálkoznod előbb;)

rudo

mint írták többen is, a világok harca sohasem az eredeti
(és egyáltalán nem eredeti) történet okán vált legendává, hanem az orson welles által jegyzett rádiójáték miatt. amikor először hallottam a filmről(mai napig sem láttam) azt reméltem az egész sztorit fogja körüljárni és nem a regényből csinál drága és szar filmet.

münkenból nem lesz cionista közhely, sokkal általánosabb az üzenete annál.
amúgy nem rossz (ha kijön dvd-n megveszem, mert egy moviemistake paradicsom, ki kell kockázni:)

contact hibátlan!

AI -nek elcsépelt az alapsztorija, viszont zseniális a hangulata… aztán
átmegy tolerálhatatlan nyáltengerbe (sajnos EZ mostanában spielberg, ezért kezdem megutálni -szépelgő hatásvadász) és ami nagyon nem illik a filmbe, az a legvége… fura módon mostanában mégis az ugrik be csomószor. mivelhogy jó alapja lehetne egy különálló mozinak, mikoris idegenek kutatják a rég kihalt emberiség nyomiat és rekonstruálják a múltját (sztem bazi jól ki lehetne aknázni a dolgot)

karpatx

Múltkor négerezés Brüsszel kapcsán most zsidózás.

Régebben jobb volt a plastik.

Psycho_Dad

Én azt nem értettem soha, hogy egy jó filmet (pl. Contact, A.I., Catch Me If You Can, stb.) miért tulajdonítanak egy rendezőnek legyen az akárki?
Vannak kivételen, ez nyílvánvaló, de véleményen szerint ha egy jó képességekkel rendelkező rendező kap egy jó forgatókönyvet, és jó színészeket, akkor nem tud akkorát hibázni, hogy nézhetetlen legyen a film.
Spielberg kapott egy szar forgatókönyvet, kész, bebukta. Meg esett már más rendezőkkel is. De attól, hogy leforgatta a War of the Worlds-öt nem lesz egy tróger szar rendező, ill. Peter Jackson nem lesz atyaúristen a rendezők között, mert leforgatta a Gyűrűk Urát, mert ha azt Speilberg rendezi, vagy akármelyik más tapasztalt rendező a nagyvilágból, és megkapja azokat a színészeket akiket P.J., és persze ua. az anyagi hátteret, akkor most Ő lenne az atyaúristen a LotR kapcsán.
Mellesleg a War of the Worlds egy kalap szamóca, egyedül a moziban fellépő hangeffektek említhetőek pozitívumként (a film elején pl. mikor az a kibaszott nagy villámlás volt megugrottam rendesen a székemben : ).

nyenyec

Spielbergtől egy dolog a fontos: a Private Ryan első 20 perce. Azzal nálam letett annyit az asztalra, hogy az összes többi nyálas szarát megbocsátom neki.

karpatx

Arra probaltam utalni, hogy 11 tetszoleges nacioju sportolo lemeszarlasa nem “bantas” kategoria szerintem.

CsasZ

Contact-nál szerintem elég megnézni, hogy ki írta, elolvasni a könyvet, aztán már nem lepődünk meg azon, hogy jobb mint egy átlag ócska amerikai scifi. Szerencsés esetben meg sem nézzük, mert már olvastuk :)))

Gabor

A Drew Barrymore klón, meg az idióta bátyja nem zavart a filmben? Nem értem, miért ragaszkodik Spielberg az idióta kölykökhöz, illetve miért kell minden második filmbe legalább egy Barrymore- vagy Haley Joel Osment klón. Az ai-t a maci vitte el a hátán. Szerintem. Érdekes lett volna látni, mennyire lett volna kattant a film, ha Kubricknak még van ideje megcsinálni. Ja, ha olyan sztorit akarsz, ami bemutatja “mekkora CAZZO az emberi faj”, ajánlom Bradburytől a Marsbéli krónikákat. Mozifilm nem készült belőle, a Ray Bradbury szinháza sorozatban volt pár epizód belőle.

goldenAXE

Psycho_Dad:
Ezt ugye nem gondoltad teljesen komolyan?
Pont azok az apróságok tesznek naggyá egy filmet amit a rendező apró kis marhaságai visznek bele. Amit nem “látsz”.
Szerintem.
Gondolkoztam egyébként egyszer azon, hogy mi lenne, ha megcsináltatnád ugyanazt a filmet két rendezővel.
Nyilván senkinek nincs kedve ennyi pénzt beruházni csak erre, de én kíváncsi lennék.
Ki tud ilyesmi film párosokról?
Első tippem, bár simán necces lehet: solaris

Psycho_Dad

goldenAXE:
Halálosan komolyan gondoltam amit írtam, persze leszögeztem az elején, hogy vannak kivételek. De tartom, hogy egy jó forgatókönyv sokkal meghatározóbb egy filmnél mint a rendezés. Mert egy szar szkriptet egy jó rendező sem tud az egekbe emelni, míg egy hibátlan sztorit nagyon nehéz elbaszni (kivétel mindig van persze).
Ez a “két rendező, két film, egy sztori” téma szerintem is érdekes lenne. Remélem megérjük egy ilyen projekt létrejöttét : )

rog

én aszittem hogy ez a történet a dógozóról szól, aki belekeveredik egy háborúba/válságba/utcai erőszakba. nem érti kik, és miért akarják megölni, csak menekül mer élni akar.
ha tippelnem kéne, akkor olyan emberekhez szól akik nem éltek át ilyesmit, és ha nem csomagolják sci-be meg se hallgatják.

a rádiójáték meg tényleg poén volt.. a minap megnéztem egy mónikasót a youtube-on, és azon gondolkodtam, ha ma leadnák a kossuthon a világok harcát, vajon hányezren esnének igazán pánikba? ( :gonosz: )

kozel

A Világok háborúja:H.G.Wells és Jeff Wayne,nem pedig a 21.század Tom Cruise által előadott förmedvény.A zene az király,a legkirályabb.Sajnos,nagyon kevesen ismerik.Mivel szinte minden zenei műfajt magában foglal ajánlom azoknak,akik az igényes zenét kedvelik.A 80-as évek legelején,amikor a Videoton és Orion hifi-tornyok alkalmasak voltak jóminőségű házi hangrögzítésre,azóta vadásztam(kazetta),vadászom(CD)az albumra.