Ahol parkolás van, ott parkolás van

Középiskolás barátom Egri Miki írja mailben. Úgy döntöttem, hogy teret engednék ennek a levélnek, és kirakom ide a blag-ra:

akkor hogy relativizaljuk a sirasunkat:
kollegam most tavozik s megy szingapurba az apple del-kelet-azsiai travel managementjet igazgatni.
o pl nem is gondolkozik auton mert eleve 12 ezer szingapuri dollar az engedely hogy kocsid legyen s akkor csak bizonyos napokon es idokben vezetheted. ha akarsz tobb napon a heten vagy netan frekventalt idoben vezetni akkor az meg tobb penz. a lakasberlet mellett a kocsi parkoloberlete a masodik legnagyobb koltsegblokk. plusz utdij mindenhol ami elektromos jeladokkal automatikusan fizeted amikor elhaladsz. mas tarifaval csucsidoben mint a telefonalaskor.
ehhez kepest london egy babazsur azzal hogy ha be akarsz menni a belvarosba fizetned kell. berlin azzal hogy jan 1tol kitiltja a 10 evnel idosebb autokat a varosbol szinten nem olyan zuzos.
valami ilyesmi budapesten is segitene. sot a bkv is talan jobban igenybe lenne veve s kevesebb szmog lenne es rentabilisabb lenne a bkv, vagy legalabb lenne tobb forras fejlesztesre. s talan igy kikenyszeritheto lenne hogy a bkv kozonsege is egy kicsit szinvonalasabb lenne. en tobbek kozott a formak miatt sem szeretek bkv-zni. mar nem is tudom mikor ultem utoljara buszon. meg a combinon sem voltam, amit szegyellek.
munchenben eleg normalis az utazokozonseg ezert kulturaltabb is az utazas igy nem is feltetleneul ragaszkodik az ember az autohoz. ha megnezed a forgalomban levo autokban ulok szamat, keves kocsiban vannak 1nel tobben 🙂 hozzajon meg a szerintem mar elviselhetetlen levego ami az egesz varos eletminosegere kihat.
over

18 hozzászólás

György Mester

pedig auto rulez, tudom, hogy egészségesebb a tömegközli (mondjuk amikor régebben a brazil meg akart verni a villamoson csak mert rápillantottam, akkor inkább azt mondtam köszi nem kérek több tömegközlekedést), de az autózás élménye, a városban krúzolás nekem speciel az egyik legfőbb kielégülési formám 😉

fatso

+ az autozas vagy nemBKV-zas Magyarorszagon status-szimbolum.. nem is beszelve az ugyhasznalomhogynemisfizetekerte kiralyokrol.

suexID

Ha most azt mondanák, hogy X év felett nem mehet be kocsi Pestre, akkor röfögnének a népek meg mennének kukát borogatni. Egyiknek se jutna eszébe a szarrakat import VW-t BKV-ra cserélni.

holland

Külföldön azért megoldható a kocsik belvárosból való kitiltása, mert ott megoldott a tömegközlekedés. Az agglomerációbil itt képtelenség munkába járni máshogy. Legtöbb helyen csak a távolsági busz van, se vonat, se HÉV. Ha bejössz a városba kocsival, nincs hol letenni a városhatárban, hogy onnan tömegkölekedj, mert nem megoldott a parkolás. Az hogy belvárosban lakók miért nem ülnek bkv-ra egy másik kérdés. Én például kocsi helyett jó időben biciklire váltok, de valakinek ez ciki.

sámuel

Ez a berlini kitiltósdi mekkora egy sz*patás. Vaze, a 15 éves Clio-m (katalizátoros) nem pöfög ki annyit, mint egy Q7-es Audi. Mi a túrónak teszik akkor mindenhol kötelezővé a új autók károsanyag kibocsátásának feltűntetését? Egy tízéves autó, az 1997-es. Az már az az időszak, amikor a katalizátor alap volt, és széria a két légzsák az alsó-középkategóriában. Ezek nem vén roncsok. Hát, hiába, nem Magyarisztán…

_psc_

Nem ez a megoldás, az isten @&#;?{@˘°˘˛!!!
FEl kell számolni az olajlobbyt, és tiszta energiával működtetni a REPÜLŐ autókat!
Járható, széles utakat kell csinálni!
Én NEM akarok többszáz másik emberrel nyomorogni egy buszban.
Én EGYEDÜL akarok utazni, kényelmesen, városon kívül gyorsan, zenét hallgatva, stb.stb.
Rég ott kellene tartanunk, hogy az energia, meg az utak zsúfoltsága ne legyen probléma. De valakiknek érdeke, hogy az legyen…

Zsombor

PSC
azért akarsz egyedül utazni, mert lesz@rod a többieket. Vedd már észre, hogy egyedül az autóban egyedül ülő embernek jó, ha beautózik a városba, MINDENKI MÁS ellenérdekelt fél. Jelenleg azonban mindenki lesz@rja, mert megszoktuk. A városba bemenő többi autós ellenérdekelt, mert elfoglalod a parkolóhelyüket, és lassabb haladásra kényszeríted őket. A városban lakó embereknek kevesebbet ér az ingatlanjuk, mert odapöfögsz az ablakuk alá, és ott kerreg a motorod. A városi gyereknek meg nem jut focipálya, mert beaszfaltozzák, és utat csinálnak belőle. Egyedül neked érdeked, hogy egyedül ülj egy autóba. Ezért ekményen fizetsz (autó, benya, biztosítás, parkolás, szerelő stb), csak éppen nem azoknak, akik viselik a társadalmi költségeket, azaz a városban élő többi embernek. Nos ezért nem repülsz még repülő autóval. Mert az anyagi motivációd rossz csatornákon folyik el.

György Mester

Zsombor: ennyi erővel pénzünk se legyen, mert azt is másoktól vesszük el! (Mivel ugyebár nyer-nyer üzlet a végpontokig elmenve nem létezik.)

Én mindenkori gyalogosként bármennyire is zavarnak az autók, mégis mindig vágyakozva nézek rá, hogy egyszer majd nekem is lesz és egyedül ülök benne stb. És igenis, akinek van pénze autóra, meg tudja fizetni az miért ne használná

Elegem van az agyontömött, lepukkant, rohadó buszokból, villamosokból és a büdös emberekkel teli tömegközelekedésből! Mert hiába tiszta a 80%, az a maradék adja a bukéját az egésznek 😉

György Mester

Mellesleg hozzáteszem, hogyha csak a BKV-t nézzük, egy hirtelen jött igénybevevői létszámnövekedés egyből két vállra fektetné az egész rendszert, így esély sem lenne még egy kicsivel több pénzt kicsikarni belőle. Ha pedig igen, akkor az extra profit úgyis elfolyna valahova.

klarky

Ugyan kérem, ebben az országban, ahol mindenki magasról tesz a törvényekre, szabályokra, ahol mindenki roki kártyával jár/parkol, ahol buszsávban parkolnak a kopaszok, ahol inkább kidöntik a parkoló órákat, minthogy kivizessenek 200 forintot, majd ott működne a belvárosból való autókitiltás…

Frászt.

A sok hernyó (tisztelet a kivételnek) ugyanúgy lesz@rná ezt a szabályt is, mint a többit. A rendőrrel, parkolóssal, közterületessel összehaverkodnának, az ombudsman meg kiabálna, hogy az alkotmányban benne van, hogy mindenki oda menjen autóval, ahová csak akar.

Korbács kéne ide és akkor lenne rend.

Na kibosszankodtam magam…

Laci

Én azt nem tudom felfogni, hogy ha már fizetni kell a parkolásért azt miért egy magáncégnek tesszük. Akkor már menne az egész az önkormányzatnak, és az költené a városra.

Handras

Egy csomo ember tokeletesen feleslegesen kozlekedik nap mint nap az autojaval vagy akar BKV-val. Megy mindenki intezi az ugyes bajos dolgait, pedig egy csomo mindent el lehet intezni az interneten keresztul is. Sokszor mikor fizetek be penzt a bankba, latom, hogy sorban allnak az emberek atutalos cetlikkel, pedig siman utalhatnank online is, ezek persze mind kocsival mennek a bankba. Adobevallasokat is le lehet adni online, de az emberek valamiert szeretnek a Postan sorban allni.

En valamikor 2 hetig nem ulok autoba, mert mindent el tudok intezni neten, vagy telefonon, vagy iChaten. Napkozben nezem a dugokat, es elkepzelni nem tudom hova az istenbe megy az a sok ember. Reggel munkaba, este haza, az oke. De napkozben mi az raknak autozgatnak?

misran

Es vegulis kajat is lehet rendelni a neten, meg csatorna is van, vagy szippantos kocsi, minek mozdul ki valaki egyaltalan a hazbol? Van egy tok jo otletem: eljenek az emberek valami biomasszaval kitomott muanyagzsakban, dugjuk a netet a tarkojukba egy csatin, es ne ugraljanak annyit az utcakon… 🙂

Na, nem kotekedes, persze, csak kis remalom.

Azzal egyetertek hogy a kulturalt tomegkozlekedes sokat segitene. Aki nem akar, nem muszaly, de pl. en szivesen S-Bahnoznek vagy U-Bahnoznek a varosokban es korulotte, tiszta, igenyes, gyors jarmuveken. Meg a 40-50 euros havi berletet is kifizetnem erte. Mert ennyibe fajna kb.

A webes boltozasrol epp beszelgettunk egy haverral, hogy itt miert nem megy az hogy a tesco.hu-n beikszelem mi kell, atutalom, es idore kiszallitjak.

A csekkes cegekrol meg most volt indexen cikk.

Persze az hogy a maradek idomben meg huvos lombok kozott biciklizek a csaladdal utopia. Az igy felszabadult idoben tobbet dolgoznank szepen, ugyanannyiert… 🙂

TillZ

hát azért a minimálablakos, klímamentes, szaunás combinókat azért kipróbáltatnám a beszerzőjükkel nyáron.

szivesen mennék bkv-val mindig, mert nem érdekel a státusszimbólum, de szar érzés izzadtan betoppanni az ügyfélhez.